Μεγάλη ινδική εταιρία (GMR Group) ενδιαφέρεται για τα “καλά” περιφερειακά αεροδρόμια – Κοιτάζει κυρίως αυτά της Καλαμάτας, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Άραξου, Καρπάθου αλλά και της Πάρου
Η αλήθεια είναι ότι η Κυβέρνηση δεν θα έλεγε όχι σε μία συνολική πρόταση αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, αλλά το ζητούμενο είναι εάν υπάρχει η πρόταση εκείνη που θα τις λύσει τα χέρια… Οπως και η προηγούμενη, έτσι και η σημερινή θέλει να παραχωρηθούν ως μία οντότητα, καθώς στον αεροπορικό κλάδο, το πρόγραμμα της ΝΔ περιλαμβάνει την ένταξή τους (αυτών που είναι υπό τη διαχείριση της ΥΠΑ) σε μία ενιαία εταιρεία, η οποία θα αναζητήσει – στη συνέχεια – στρατηγικό επενδυτή, επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το πρόγραμμα Υποδομών / Μεταφορών του κόμματος, «σήμερα δεν υπάρχει καμία σοβαρή προσπάθεια αξιοποίησης των μικρών αεροδρομίων. Επιπλέον υπάρχει ασάφεια ως προς τον επισπεύδοντα (ΥΠΑ, ΤΑΙΠΕΔ, ΥΜΕ). Τα χαρακτηριστικά τους δεν επιτρέπουν το ίδιο μοντέλο αξιοποίησης με την προηγούμενη παραχώρηση. Η ένταξή τους σε ενιαία εταιρεία που θα αναζητήσει στρατηγικό επενδυτή – όπως προέβλεπε ο νόμος του 2013 που τροποποιήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – είναι μια από τις προοπτικές που πρέπει να διερευνηθεί άμεσα».
Είναι γνωστό άλλωστε ότι τα αεροδρόμια (συνολικά 23) έχουμε κατηγοριοποιηθεί σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την κίνησή τους και αυτά των Κυκλάδων (Πάρος, Νάξος, Σύρος, Μήλος) είναι στη 2η αι 3η κατηγορία…
– Υψηλή επιβατική κίνηση (άνω των 100.000 επιβατών ετησίως) Καλαμάτα, Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος,
– Μεσαία επιβατική κίνηση (30.000 – 100.000 επιβατών ετησίως) Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα,
– Χαμηλή επιβατική κίνηση (κάτω των 30.000 επιβατών ετησίως) Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος, Κοζάνη.
Και σύμφωνα με την ιστοσελίδα e-thessalia.gr τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε ενδιαφέρον από την ινδική GMR Group, που δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, της ενέργειας, της κατασκευής αυτοκινητόδρομων και άλλων υποδομών, σε όλο τον κόσμο. Μέχρι πρόσφατα είχε το μεγαλύτερο μέρος της λειτουργίας του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης, κατασκευάζει τώρα το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στη νότια Ινδία, ενώ έχει συμμετοχή σ’ ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, του «Ίντιρα Γκάντι» στο Νέο Δελχί.
Η GMR Group ιδρύθηκε ως μια μικρή εταιρεία το 1978. Κατασκεύαζε υφάσματα από ίνες γιούτα, (προσιδιάζει με καραβόπανα). Γρήγορα όμως εξελίχτηκε και πέρασε στις κατασκευές, ενώ σήμερα είναι από τις μεγαλύτερες και πιο αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ινδία. Πέρα από το επιχειρηματικό μέρος, έχει μια εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που ασχολείται με τα κοινωνικά ζητήματα και χρηματοδοτεί δράσεις που αφορούν στους φτωχούς Ινδούς.
Η ινδική εταιρεία δείχνει ιδιαίτερη σπουδή για επέ τασή της σε περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και ιδιαίτερα αυτά με υψηλή επισκεψιμότητα.
Ως τέτοια λογίζονται τα αεροδρόμια σε Καλαμάτα, Χίο, Αλεξανδρούπολη, Άραξο και Κάρπαθο, ενώ στο cluster αεροδρομίων δεν αποκλείεται να ενταχθούν αυτό της Πάρου (σ.σ. το πλεονέκτημα της Πάρου είναι ότι έχει τις προδιαγραφές να υποδεχτεί μεγάλα αεροπλάνα ακόμη κι από το εξωτερικό) και των Ιωαννίνων. Ινδική υπογραφή ως γνωστόν θα φέρει ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ελλάδα. Η ινδική εταιρεία GMR Airports, του κολοσσού GMR Croup, σε συνεργασία µε τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είναι ο ανάδοχος για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης.
Πηγή: e-thessalia.gr