Κεντρικό κόμβο των logistics σε Ευρώπη και Ανατολή θέλει να μετατρέψει το λιμάνι του Λαυρίου η πολυεθνική από την Τουρκία, Ekol Logistics η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις με το ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την σύναψη συμφωνίας για ιδιοχρησία, διάρκειας 15 ετών
Βρε καλώς τα παιδιά… Μετά τους Κινέζους έρχονται και οι Τούρκοι επενδυτές. Οι μεν στον Πειραιά, οι δε στο Λαύριο. Και αναλαμβάνουν δράση… Ε από τη στιγμή που εμείς δεν μπορούμε, γιατί όχι οι άλλοι έτσι δεν είναι; Και σε επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ για την δημιουργία μιας νέας προβλήτας στο λιμάνι του Λαυρίου σκοπεύει να προχωρήσει η ελληνική θυγατρική του τουρκικού ομίλου Ekol Logistics. H Ekol Ελλάδος που έκλεισε πρόσφατα πέντε χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά ήδη δραστηριοποιείται στο λιμάνι μεταφέροντας φορτία από την Τουρκία και προς την Κύπρο και το Ισραήλ.
«Το λιμάνι του Λαυρίου έχει στρατηγική σημασία για την εταιρεία μας. Η τοποθεσία του είναι ειδυλλιακή και πιστεύουμε ότι μπορεί να γίνει κόμβος των συνδυασμένων μεταφορών που πραγματοποιεί η εταιρείας μας», δήλωσε ο κ. Δημήτρης Μπατάκης, Γενικός Διευθυντής της Ekol Ελλάδος.
Η εταιρεία χρησιμοποιεί το λιμάνι του Λαυρίου από το 2014, στο πλαίσιο τριετούς σύμβασης που έχει υπογράψει με τον Οργανισμό Λιμένα. Επιπλέον, βρίσκεται σε συζητήσεις με το ΤΑΙΠΕΔ για την υπογραφή σύμβασης ιδιόχρησης του λιμανιού για 15 χρόνια.
Η Ekol Ελλάδος έχει να επιδείξει συνεχώς αυξανόμενα μεγέθη με άνοδο 25% στον κύκλο εργασιών κάθε χρόνο ο οποίος βασίζεται κυρίως στην βιομηχανία και τον κλάδο FMCG (fast – moving consumer goods). Παράλληλα, σημαντικό είναι το χαρτοφυλάκιο πελατών στο οποίο περιλαμβάνονται πολυεθνικές, εισηγμένες και μη.
Όπως εξήγησε ο κ. Μπατάκης, κατά την διάρκεια ειδικής εκδήλωσης για τα πέντε χρόνια λειτουργίας της εταιρείας, η νέα προβλήτα θα δημιουργηθεί για να μπορούν το φορτηγά πλοία να προσεγγίζουν το λιμάνι και όταν έχει δυνατούς αέρηδες, κάτι το οποίο σήμερα δεν είναι εφικτό με αποτέλεσμα ορισμένες φορές να παρατηρούνται καθυστερήσεις στις μεταφορές.
«Από τη στιγμή που η Ekol εισήλθε στην ελληνική αγορά, οι επενδύσεις στη χώρα ανήλθαν περίπου στα 5 εκατ. ευρώ. Σχεδιάζουμε να επενδύσουμε περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Λαυρίου και επίσης για να δημιουργήσουμε το δικό μας στόλο στην Ελλάδα για εθνική διανομή, ένα έργο αξίας περίπου 1 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο κ. Μπατάκης, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έχει ως στόχο να έχει επενδύσει 10 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα μέχρι το 2022 που θα κλείνει 10 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.
Σημαντική η σιδηροδρομική σύνδεση
Ο γενικός διευθυντής της Ekol Ελλάδος τόνισε ότι είναι σημαντική η σύνδεση του λιμανιού του Λαυρίου με τον σιδηρόδρομο, κάτι το οποίο αποτελεί και κυβερνητική εξαγγελία. «Σχεδιάζουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά την Ευρώπη με τα λιμάνια του Λαυρίου και Θεσσαλονίκης και με τους τερματικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς του Ασπροπύργου και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης».
Ο ίδιος αποκάλυψε πως βρίσκεται σε συζητήσεις με την κοινοπραξία που ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για τον ΟΛΘ με στόχο να προωθηθεί η δημιουργία σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα Σκόπια και την Λουμπλιάνα.
Η Ekol Ελλάδος ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στη χώρα μας τον Ιούλιο του 2012. Σήμερα διαθέτει 50 υπαλλήλους, συνεργάζεται με 200-250 Έλληνες οδηγούς φορτηγών και το 2016 είχε κύκλο εργασιών 11,8 εκατ. ευρώ, ενώ ο στόχος για το 2017 είναι τα 15 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει τελωνειακή αποθήκη στον Ασπρόπυργο, αποθήκες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και γραφείο στο Λαύριο. Όπως σημείωσε ο κ. Μπατάκης οι ετήσιοι ρυθμοί ανάπτυξης της εταιρείας προσεγγίζουν το 20% και έχει ως στόχο μέχρι το 2020 να είναι μια από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες logistics της Ελλάδας. Το επόμενο διάστημα σκοπεύει να αναπτύξει ένα δίκτυο με παρουσία σε 15 νομούς της Ελλάδας με στόχο να παρέχει εξυπηρέτηση μέσα σε 24 ώρες.
H Ekol είναι τουρκικός όμιλος συνδυασμένων μεταφορών με παρουσία σε 15 χώρες όπου διαθέτει 80 σημεία διανομής. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στο λιμάνι της Γιάλοβα στην Κωνσταντινούπολη και στο λιμάνι της Τεργέστης. Μέχρι το 2020 σκοπεύει να δραστηριοποιείται σε 51 χώρες συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Κίνας. Το 2016 ο κύκλος εργασιών του ομίλου σε διεθνές επίπεδο έφτασε τα 570 εκατ. ευρώ.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ