Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΝότιο Αιγαίο: Σε Τήνο (Κυκλάδες) και Πάτμο (Δωδεκάνησα) τα πρώτα υδατοδρόμια

Νότιο Αιγαίο: Σε Τήνο (Κυκλάδες) και Πάτμο (Δωδεκάνησα) τα πρώτα υδατοδρόμια

|

Ο κορωνοϊός κρατάει καθηλωμένα τα υδροπλάνα, αν και προγραμματίζονται οι πρώτες πιλοτικές πτήσεις για το φθινόπωρο – Ρόλο-κλειδί στο άνοιγμα η Πάτρα – Τι γίνεται με Τήνο και Πάτμο στο Νότιο Αιγαίο

Το 2020 είναι μια χρονιά γεμάτη ανατροπές. Για τα υδροπλάνα, όλες οι προβλέψεις έδειχναν πως θα ήταν η χρονιά τους, όμως το φρένο που έβαλε η COVID-19 στον τουρισμό άλλαξε τα δεδομένα. Εφόσον όμως ένα δεύτερο κύμα αποφευχθεί, το εφετινό φθινόπωρο 1-2 υδροπλάνα θα ανοίξουν πιλοτικά φτερά σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο, προκειμένου να αναθερμάνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον εν όψει της εκκίνησης που βγάζει πια εισιτήριο για το 2021.

Η χώρα μας, διαθέτοντας 16.000 χλμ. ακτογραμμής, θεωρείται ιδανικός προορισμός για τα υδροπλάνα. Εκτιμάται ότι μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια θα έχει αναπτυχθεί ένα δίκτυο περίπου 100 υδατοδρομίων ανά την Ελλάδα και το εγχείρημα θα δημιουργήσει περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας.

Η Πάτρα κάνει την αρχή

Οι μήνες που ακολούθησαν την ψήφιση του νέου νομοθετικού πλαισίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, τον περασμένο Φεβρουάριο, αν και ουσιαστικά συνέπεσαν με την κρίση του κορωνοϊού, δρομολόγησαν σημαντικές εξελίξεις. Στις αρχές Ιουλίου υπογράφηκε η σύμβαση 12ετούς παραχώρησης στη σύμπραξη των εταιρειών Ελληνικά Υδατοδρόμια και Hellenic Seaplanes για τη διαχείριση και λειτουργία του υδατοδρομίου της Πάτρας περίπου τριάμισι χρόνια μετά την αδειοδότησή του!

Πρόκειται για το ένα εκ των μόλις τριών αδειοδοτημένων υδατοδρομίων στη χώρα, μαζί με αυτά σε Κέρκυρα και Παξούς. Οι 20 μέχρι σήμερα κατατεθειμένες αιτήσεις αδειοδότησης «κόλλησαν» στις αγκυλώσεις του νόμου του 2013 και στις ανεφάρμοστες αλλαγές που έφερε η προηγούμενη ηγεσία το 2018, αφού επί δύο χρόνια έπαιξε… καθυστερήσεις.

Για να υπάρξει όμως βιώσιμο δίκτυο στο Ιόνιο θα πρέπει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την κατασκευή υδατοδρομίων σε Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Μεγανήσι και Ζάκυνθο, που βρίσκονται ήδη σε διαδικασία αδειοδότησης. Για να θεωρηθεί βιώσιμη μια επένδυση σε υδροπλάνα, θα πρέπει να υπάρχει άνα δίκτυο 5-8 υδατοδρομίων και να πραγματοποιούνται ημερησίως 4 1/2 – 5 ώρες πτήσης.

33 «σταθμοί» στο Νότιο Αιγαίο

Το μεγαλύτερο στοίχημα, σε όρους μεγέθους και βιωσιμότητας, είναι η δημιουργία δικτύου 33 υδατοδρομίων σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, που προχωρεί με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Ηδη το υδατοδρόμιο της Πάτμου έχει κατασκευαστεί και εκκρεμεί η οριστική άδεια από την Επιτροπή Υδατοδρομίων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ υπό κατασκευή είναι της Τήνου.

Οι τεχνικοί φάκελοι των 33 υδατοδρομίων βρίσκονται σε φάση εκπόνησης. Μέσα στο προηγούμενο διάστημα, αν και με εμπόδια λόγω lockdown, ολοκληρώθηκαν οι αυτοψίες στα λιμάνια των νησιών για τη χωροθέτηση των υδατοδρομίων, που αποτελεί προαπαιτούμενο για την έκδοση των αδειών ίδρυσης. Θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός της Περιφέρειας για την κατασκευή και τη λειτουργία των υδατοδρομίων, ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενοι έλεγχοι για να εκδοθούν οι άδειες λειτουργίας.

Κινητικότητα σε όλη την Ελλάδα

Κινητικότητα εντοπίζεται πια ανά την Ελλάδα. Εντός του 2020 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τα υδατοδρόμια σε Σκύρο, Σκόπελο και Αλόννησο. Στην Εύβοια, με πρωτοβουλία του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας, προχωρεί η αδειοδότηση σε Χαλκίδα, Κύμη, Κάρυστο, Αλιβέρι, Αιδηψό.

Σημαντικό ενδιαφέρον εντοπίζεται στην Κρήτη. Πιο κοντά στην αδειοδότηση είναι το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου, ενώ ακολουθούν σε Αγία Γαλήνη, Ηράκλειο, Κίσσαμο Χανίων και Ιεράπετρα. Στο Λουτράκι, ο σχεδιασμός του δήμου και του Λιμενικού Ταμείου  προβλέπει πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Για να επιτευχθεί αυτό, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, προβλέπονται δύο υδατοδρόμια, ένα στο λιμάνι και ένα στην περιοχή Καλαμάκι.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατασκευή υδατοδρομίων σε ένα δίκτυο 12-13 λιμνών, με πρώτες τις λίμνες Ιωαννίνων, Πλαστήρα, Καστοριάς, Καϊάφα κ.ά. Τέλος, για την Αθήνα και τα νησιά του Αργοσαρωνικού έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η Περιφέρεια Αττικής. Παράλληλα, προετοιμάζεται ήδη η δημιουργία Σχολής Εκπαίδευσης Πιλότων για υδροπλάνα στη Χαλκίδα.

Τα σχέδια ανά περιοχή

Σποράδες: Εντός του 2020 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τα υδατοδρόμια σε Σκύρο, Σκόπελο και Αλόννησο.

Εύβοια: Με πρωτοβουλία του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας προχωρεί η αδειοδότηση σε Χαλκίδα, Κύμη, Κάρυστο, Αλιβέρι, Αιδηψό.

Κρήτη: Πιο κοντά στην αδειοδότηση είναι το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου, ενώ ακολουθούν Αγία Γαλήνη, Ηράκλειο, Κίσσαμος Χανίων και Ιεράπετρα.

Λουτράκι: Ο σχεδιασμός του δήμου και του Λιμενικού Ταμείου προβλέπει πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

«Πρωτοποριακή πύλη εισόδου στην καρδιά της Πάτρας»

Ο κ. Αναστάσιος Γκόβας, πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια, μίλησε στο «Βήμα» για τη σημασία του Υδατοδρομίου Πάτρας: «Στόχος είναι το Υδατοδρόμιο Πάτρας να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στη βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων σε ολόκληρο τον άξονα της Δυτικής Ελλάδας και μάλιστα σε δωδεκάμηνη βάση. Δημιουργεί μια πρωτοποριακή “πύλη εισόδου” στην καρδιά της πόλης, καθώς θα λειτουργεί μέσα στο λιμάνι, εξασφαλίζοντας τη γρήγορη και ευέλικτη μετακίνηση τουριστών αλλά και κατοίκων».

Ετοιμοι να μπουν στην αγορά Γερμανοί και Ελβετοί

«Σε μια μουδιασμένη αγορά λόγω του κορωνοϊού είναι καλύτερο να γίνονται προσεκτικά και μικρά βήματα. Εμείς θέλουμε να δώσουμε το μήνυμα ότι τα υδροπλάνα ήρθαν για να μείνουν» λέει ο κ. Νικόλαος Χαραλάμπους, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, εξηγώντας ότι η καλή διαχείριση της κρίσης μπορεί να αποδειχτεί ευκαιρία για την Ελλάδα και στον τομέα των υδροπλάνων.
Γι’ αυτό και καταβάλλονται προσπάθειες να μην ανατραπούν πλήρως τα σχέδια για πτήσεις – έστω σε πολύ μικρή κλίμακα – περί τον Οκτώβριο. Η εταιρεία κατέθεσε στις 20 Μαΐου 2020 αίτημα αδειοδότησης στην ΥΠΑ για πτήσεις με υδροπλάνα.

Κατά καιρούς, εξάλλου, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον επενδυτών από τον Καναδά, την Κίνα, τη Γερμανία, όμως τα πολιτικά προσκόμματα των περασμένων ετών και τώρα η κρίση του κορωνοϊού έχουν κρατήσει μακριά τα υδροπλάνα. Θεωρείται λοιπόν ότι οι πιλοτικές πτήσεις θα ζεστάνουν και πάλι τις μηχανές. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», πριν από λίγες ημέρες βρέθηκαν στην Ελλάδα εκπρόσωποι ενός γερμανικού fund. Εκτιμάται ότι, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, ως τα μέσα Αυγούστου θα δοθεί το «πράσινο φως» ώστε να υποβληθεί στην ΥΠΑ φάκελος με στόχο να ξεκινήσουν πτήσεις την επόμενη άνοιξη. Εν τω μεταξύ, πρόθεση για εκτέλεση πτήσεων έχει εκδηλώσει, σύμφωνα με απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στη Βουλή, ελβετική αεροπορική εταιρεία.

Στον αντίποδα, στον «πάγο» έχει μπει εδώ και δύο χρόνια το εγχείρημα της δημιουργίας Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Αττική. Η επένδυση, ύψους 250 εκατ. ευρώ, των Κινέζων της Petrichor Capital Partners, για την οποία έχει βολιδοσκοπηθεί η Ελευσίνα, βρίσκεται ακόμα σε αναμονή.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα tovima.gr

 

Διαβάστε εδώ όλες τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από τις σελίδες του naxospress.gr

Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις μέσα από την πλατφόρμα του google news…


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΠΝΑΙ: Επιδείνωση καιρού, έρχονται καταιγίδες..

Επιδείνωση καιρού στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, οδηγίες Προστασίας για τους πολίτες

Διαχείριση Νερού: Τι είναι η ΤΕΥΑ που αναλαμβάνει κυρίαρχο ρόλο στις Κυκλάδες

Οι μικροί οργανισμοί δεν έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης έργων υποδομής ούτε μπορούν να λάβουν χρηματοδότηση, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ.

ΕΣΗΕΑ – Απεργία: Χωρίς ενημέρωση την 19η Νοεμβρίου

ΕΣΗΕΑ: 24ωρη απεργία σε όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη 19 Νοεμβρίου

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Global DMC Partners: Η Μήλος ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς στο κόσμο

Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως για συνέδρια, εκδηλώσεις και ταξίδια κινήτρων

Φιλ. Φόρτωμας: Γιατί ο Σκοπελίτης έφτασε στη …βουλή;

Στη Βουλή από τον Φ. Φόρτωμα τα δρομολόγια του Σκοπελίτη για Δονούσα

Λειψυδρία: Τι συμβαίνει στα νησιά των Κυκλάδων; πως αντιμετωπίζεται;

Λειψυδρία στην Ελλάδα: Προκλήσεις, επιπτώσεις και λύσεις

Υπουργείο Αμυνας: Δεν κλείνουν στρατόπεδα (ή κολλέγια) στα νησιά του Αιγαίου

Αναδιάταξη στρατεύματος και μονάδων με επίκεντρο τα νησιά του Αιγαίου

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη

Νάξος – Αγερσανί: Το τελευταίο “αντίο” σήμερα στον Γιάννη Καρεγλά

Το μεσημέρι της Κυριακής συγγενείς και φίλοι στον Αγιο Αρσένιο αποχαιρετούν τον αγαπητό Γιάννη Καρεγλά

Ακτοπλοϊα – Παρατηρητήριο Τιμών: Αυξήθηκε η τιμή στο εισιτήριο Πειραιάς – Ρόδος, μείωση στο Πειραιάς – Πάρος

Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης των τιμών στην ακτοπλοΐα με βάση το Παρατηρητήριο Τιμών - Η εικόνα στις Κυκλάδες σε συμβατικά και ταχύπλοα

Ιος: Εγκρίθηκε η κατασκευή νέου ξενοδοχείου

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην Ίο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Taste Atlas: Αρσενικό Νάξου, το ημίσκληρο τυρί, 2ο καλύτερο στον κόσμο

Με βαθμολογία 4.6/5: Το ελληνικό ημίσκληρο τυρί που είναι 2ο καλύτερο στον κόσμο – Το μέλλον του Αρσενικού Νάξου αβέβαιο

Αμοργός: Τιμητική βραδιά για τον cpt Γιάννη Φωστιέρη

Η Αμοργός, ο Δήμος και ο Αθλητικός Ναυτικός Πολιτιστικός Όμιλος θα τιμήσουν τον cpt Γιάννη Φωστιέρη

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Επιτέλους βροχή…. “Πρωτοβρόχια” στις Κυκλάδες αλλά με διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Μετά από σχεδόν επτά μήνες είχαμε την πρώτη βροχή στις Κυκλάδες - Σε Φολέγανδρο και Ιο το μεγαλύτερο ποσοστό βροχόπτωσης

Αντώνης Σαλτερής: Ο Ναξιώτης από το Μικρή Βίγλα που συνεισέφερε στην απελευθέρωση της Ευρώπης

Ο Ναξιώτης από το Μικρή Βίγλα Αντώνης Σαλτερής, που συνεισέφερε στην απελευθέρωση της Ευρώπης

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

Νάξος – Κεραμωτή: Γερακίνα τραυματίστηκε από 11 σκάγια (!!!)

Πυροβολημένη με 11 σκάγια από κυνηγετικό όπλο βρέθηκε μία Γερακίνα – Σε σοβαρή κατάσταση η υγεία της