Ανακοίνωση από το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου για τις ανατιμήσεις στα προϊόντα
Εν μέσω ευρωπαϊκής και διεθνούς ενεργειακής κρίσης αλλά και συνεχών ανατιμήσεων, ο Αύγουστος κρίνεται δύσκολος μήνας για τους καταναλωτές, αφού οι τιμές στα περισσότερα προϊόντα που βρίσκουμε στα σουπερ μάρκετ παρουσιάζουν κάθε εβδομάδα και νέες ανατιμήσεις.
Το Ινστιτούτο Καταναλωτών, έγκαιρα, έφερε στη δημοσιότητα καταγγελίες για έμμεσες ανατιμήσεις σε προϊόντα.
Όπως έχει παρατηρηθεί, ορισμένες βιομηχανίες, δείχνουν να διατηρούν ίδιες περίπου τιμές, ενώ, είτε έχουν μικρύνει τις συσκευασίες είτε έχουν μειώσει τις ποσότητες! Ακολουθώντας την τακτική αυτή επιβάλλουν νέες αυξήσεις, οι οποίες δεν γίνονται άμεσα αντιληπτές από τους καταναλωτές.
Παράδειγμα, ένα απορρυπαντικό πλυντηρίου έριξε τις μεζούρες από τις 65 στις 63, αλλά διατήρησε την ίδια τιμή, ενώ συσκευασία με πατατάκια, έπεσε από τα 150 γραμμάρια στα 130 γραμμάρια, (με την ίδια τιμή) και, ακολούθως, συσκευασμένο χαρτί υγείας, ενώ μειώθηκε το βάρος του, η τιμή του έμεινε σταθερή.
Θυμίζουμε ότι οι νέες ανατιμήσεις που ισχύουν από την 1η Αυγούστου σημειώθηκαν σε πάρα πολλά είδη πρώτης ανάγκης ενώ οι μεγάλες εταιρείες και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προειδοποιούν και για νέες αυξήσεις από 1η του Σεπτέμβρη!
Από την μία, οι επιχειρήσεις τροφίμων πιέζονται από το αυξημένο ενεργειακό κόστος και την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών και από την άλλη τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα πώλησης τροφίμων δηλώνουν πλέον αδυναμία να απορροφήσουν τις αυξήσεις.
Οι ανατιμήσεις όμως, φέρνουν και ελλείψεις στα τρόφιμα αφού το «καλάθι της νοικοκυράς» είναι πλέον, μικρότερο και οι καταναλωτές δεν μπορούν να αντέξουν τις συνεχείς αυξήσεις.
Σε όλα αυτά, να προσθέσουμε και τις τιμές στα συνοικιακά σούπερ μάρκετ ή στα μικρότερα που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές όπως τα νησιά μας, όπου οι τιμές είναι ακόμη υψηλότερες λόγω μεγαλύτερου κόστους στην αγορά, από όσο οι μεγάλες εταιρείες και οι αλυσίδες.
Σε κάθε περίπτωση, το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου, συνιστά στους καταναλωτές, να είναι πολύ προσεκτικοί στις αγορές τους, να ελέγχουν τις τιμές κάθε φορά που ψωνίζουν, να κρατούν (έστω και ενδεικτικά σημειώσεις) και να κάνουν έρευνα αγοράς για τα προϊόντα.
Υπάρχουν και αρκετά προϊόντα που ονομάζονται «Ιδιωτικής Ετικέτας» – PL (private label) στα οποία στρέφονται οι καταναλωτές, εγκαταλείποντας τα ακριβά προϊόντα με τις επώνυμες μάρκες. Κι εκεί όμως, ενέχουν κίνδυνοι και πρέπει να είμαστε όλοι προσεκτικοί.
Εάν διαπιστώσετε περιπτώσεις αισχροκέρδειας ή υπερβολικών ανατιμήσεων, μην διστάσετε να προβείτε σε καταγγελία.
Το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου, είναι εδώ για να σας ακούσει, να καταγράψει την καταγγελία σας, να βοηθήσει και να δώσει συμβουλές.
Για πληροφορίες – καταγγελίες: Mail: inka12.gr@gmail.com
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 693 69 80 888