Το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου εφιστά την προσοχή στους πολίτες, επιχειρηματίες και καταναλωτές.
Το Phishing είναι ενέργεια εξαπάτησης των χρηστών του διαδικτύου, κατά την οποία ο ‘θύτης’ υποδύεται μία αξιόπιστη οντότητα, καταχρώμενος την ελλιπή προστασία που παρέχουν τα ηλεκτρονικά εργαλεία, και την άγνοια του χρήστη -‘θύματος’, με σκοπό την αθέμιτη απόκτηση προσωπικών δεδομένων, όπως είναι ευαίσθητα ιδιωτικά στοιχεία και κωδικοί.
Δυστυχώς, καθημερινά, γινόμαστε κοινωνοί τέτοιων περιστατικών με θύματα συμπολίτες μας, οι οποίοι προσφεύγουν στη δικαιοσύνη.
Το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου εφιστά την προσοχή στους πολίτες, επιχειρηματίες και καταναλωτές ώστε να αποφύγουν φαινόμενα τέτοια και να μην πέσουν θύματα επιτήδειων που δρουν με αυτό τον τρόπο.
Ακολουθείστε πρακτικές συμβουλές σύμφωνα με τις οδηγίες των τραπεζών και προστατευθείτε:
• Μην δίνετε ποτέ τα προσωπικά σας στοιχεία (κωδικούς e-Βanking, Code, αριθμό/PIN καρτών) σε υποτιθέμενους λογιστές, ή άλλους επιτήδειους που τα ζητούν για δήθεν εξυπηρέτησή σας σε θέματα κατάθεσης κρατικής επιδότησης (Power/Fuel/Τουρισμός για όλους Pass) ή σε περιπτώσεις όπως ενοικίαση δωματίων, αγγελίες κ.λπ.
• Η πρόσβασή σας στo e-Banking θα πρέπει να πραγματοποιείται μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Τράπεζας με την οποία κάνετε συναλλαγές ή μέσω της εφαρμογής στο κινητό σας (app) και όχι μέσω συνδέσμων από μηχανές αναζήτησης ή άλλες ιστοσελίδες.
• Ελέγχετε τη διεύθυνση του αποστολέα. Τα περισσότερα ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προέρχονται από διευθύνσεις που δεν έχουν νόημα ή εμφανίζονται ως ασυναρτησίες, για παράδειγμα, amazondeals@tX94002222aitx2.com ή κάτι παρόμοιο.
• Εξετάστε το είδος των πληροφοριών που σας ζητούν. Οι νόμιμες εταιρείες δεν επικοινωνούν μαζί σας αυθόρμητα μέσω ανεπιθύμητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σας ζητήσουν προσωπικά στοιχεία, όπως στοιχεία τραπεζικής ή πιστωτικής κάρτας, τον αριθμό κοινωνικής ασφάλισης ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα.
• Να είστε επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος. Οι spammers προσπαθούν συχνά να ασκήσουν πίεση χρησιμοποιώντας αυτήν την τακτική.
• Ο έλεγχος γραμματικής και ορθογραφίας είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος αναγνώρισης ενός απατεώνα. Τα τυπογραφικά λάθη και η κακή γραμματική είναι κόκκινες σημαίες.
• Εγκαταστήστε μια αξιόπιστη λύση ασφαλείας και ακολουθήστε τις συστάσεις της.
Αν πέσετε θύμα τέτοιας απάτης, μπορείτε να υποβάλλετε ψηφιακά την καταγγελία σας για εγκλήματα στον κυβερνοχώρο ώστε να ενημερωθεί η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για τα επόμενα βήματα που ίσως χρειαστεί να κάνετε.
Το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου προειδοποιεί: Να είστε πολύ προσεκτικοί! Οι ψηφιακές απάτες έχουν παγίδες!
Για πληροφορίες – καταγγελίες:
Mail: inka12.gr@gmail.com