Για πρώτη φορά η Hellenic Seaways μπαίνει στην Παροναξία και θέλει να φτάσει έως και τη Κρήτη – Με βάση το πρόγραμμα που έχει κυκλοφορήσει ξεκινάει δρομολόγια με το νέο “Νήσος Σάμος” που είναι …τεράστιο και για τρεις φορές την εβδομάδα φεύγοντας απόγευμα (04:30) από Αθήνα για Νάξο και λίγο νωρίτερα (2:45) η επιστροφή από Νάξο
Η είδηση έρχεται μέσα από την επιστολή της Έπαρχου Θήρας Θεώνης Λειβαδάρου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας κο Δρίτσα, όπου εκφράζει μεν την ικανοποίησή της για την δήλωση δρομολόγησης του «Νήσος Σάμος» στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη από την 1η Νοεμβρίου έως και την 31η Οκτωβρίου, αλλά και ζητάει την επέκτασή της έως τη Κρήτη. Κίνηση που προκαλεί αρκετά ερωτηματικά… Όμως. Η αλήθεια είναι ότι η Hellenic Seaways έχοντας στο οπλοστάσιό της νέα σχετικά πλοία (ουσιαστικά μιλάμε για ανακατασκευές) και μεγαλύτερα κινείται επιθετικά στο Αιγαίο. Είδαμε να κατακτά πέρυσι το Βόρειο Αιγαίο, φέτος με το «Νήσος Ρόδος» την είδαμε να συνδέει με επιτυχία τις Κυκλάδες με το Κεντρικό και Βόρειο Αιγαίο και τώρα κάνει την έκπληξη. Η μήπως όχι; Κάποιοι είναι επιφυλακτικοί…
Κάποιοι άλλοι θεωρούν ως δεδομένη την εμφάνιση για πρώτη φορά της Hellenic Seaways στα νερά της Παροναξίας. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι ενόψει του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα πρέπει οι εταιρείες να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τον επόμενο χρόνο. Και η Hellenic από πέρυσι έχει καταθέσει πρόταση στην Παροναξία με δύο πλοία (Σάμος και Χίος) για όλο το χρόνο. Και με βάση την φετινή πρόταση για έναρξη δρομολογίων από την 1η Νοεμβρίου έως την 31η Οκτωβρίου του 2017 έχουμε καθημερινή σύνδεση απογευματινή – βραδινή για την καλοκαιρινή περίοδο (ώρα αναχώρησης από Πειραιά στις 11:30 το βράδυ για τα νησιά Πάρος- Νάξος – Σαντορίνη) και για την χειμερινή περίοδο (έως τον Μάρτιο) πάμε σε απογευματινή αναχώρηση: 4.30 από Πειραιά και 2.45 από Νάξο για Αθήνα… Κερασάκι στην τούρτα; Η προσπάθεια της Hellenic να επεκταθεί και στην Κρήτη. Κάτι που θα αλλάξει τα δεδομένα στην γραμμή αυτή του Αιγαίου….
Παραθέτουμε την επιστολή της Έπαρχου Θήρας κας Λειβαδάρου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας κο Δρίτσα που αναφέρει:
« Με ικανοποίηση και ενδιαφέρον πληροφορηθήκαμε την ανακοίνωση Δήλωσης Δρομολόγησης του Ε/Γ-Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ» στη γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΠΑΡΟΣ-ΝΑΞΟΣ-ΘΗΡΑ για το χρονικό διάστημα από 01-11-2016 έως 31-10-2017. Όπως είναι σε όλους γνωστό, ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών των Κυκλάδων, είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο.
Γνωρίζουμε εξάλλου, ότι οι κάτοικοι των νησιών μας βασίζουν την διαβίωση, την ασφάλεια, τον ανεφοδιασμό, την υγειονομική τους περίθαλψη αλλά και την οικονομική, επαγγελματική και επιχειρηματική τους δραστηριότητα, στην ακτοπλοΐα.
Ευχή μας είναι και ιδανική ευκαιρία τώρα, η δρομολόγηση του «Νήσος Σάμος» εκτός των προορισμών για τους οποίους δρομολογείται, να συμπεριλάβει και την Κρήτη, αφού πάγιο αίτημα παραμένει χρόνια τώρα η δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Κρήτη – Σαντορίνη κατά την Χειμερινή περίοδο όπου παρατηρείται τεράστιο πρόβλημα με εκείνους που θέλουν να επισκεφθούν την Κρήτη και ειδικά με τους Φοιτητές που σπουδάζουν εκεί.
Κύριε Υπουργέ, πιστεύω ακράδαντα, ότι θα δείτε με ενδιαφέρον την πρότασή μας, προκειμένου η γραμμή αυτή να δρομολογηθεί με την προϋπόθεση το πλοίο να πηγαίνει μέχρι το λιμάνι του Ηρακλείου ή του Ρεθύμνου και όχι να διανυκτερεύει στο λιμάνι του Αθηνιού. Με την πεποίθηση ότι θα ικανοποιηθεί το αίτημά μας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και αναμένουμε τις ενέργειές σας».
Το «Νήσος Σάμος»
Το «Νήσος Σάμος» αποτελεί το τρίτο στη σειρά πλοίο, που παραλαμβάνεται πλήρως ανασκευασμένο και εγκαινιάζεται τη φετινή περίοδο (2016), έπειτα από τα ταχύπλοα Hellenic Highspeed και Highspeed 7, με το κόστος της επένδυσης να αγγίζει τα 15 εκατομμύρια ευρώ αποκλειστικά από ίδια κεφάλαια.
Πιο συγκεκριμένα το «Νήσος Σάμος» έχει ανακατασκευασθεί πλήρως σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και ξενοδοχειακών υποδομών και εξοπλισμού (καθίσματα, χώροι υποδοχής, χώροι εστίασης), καθιστώντας το ένα από τα πιο πολυτελή και αξιόπιστα ελληνικά πλοία. Και σημειώνουμε ότι από τις 29 Ιουλίου έως τις 31 Οκτωβρίου το πλοίο
εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς – Μεστά Χίου – Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη.
Τα στοιχεία του πλοίου είναι τα εξής
Έτος ναυπήγησης: 1988
Χώρα ναυπήγησης: Ιαπωνία
Μήκος: 192,91μ.
Πλάτος: 29,40μ.
Ταχύτητα: 21,5 κόμβοι
Επιβάτες: 2.200
Οχήματα: 700