Επίκαιρη εερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου κος Νεκτάριος Σαντορινιός προς τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας σχετικά με το Μεταφορικό ισοδύναμο.. Ποια θέματε έθιξε και … «Οι ολιγωρίες στην εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου οδηγούν τα νησιά στην απόγνωση»
“… Η Κυβέρνηση, όχι μόνο σε αυτή τη συγκυρία, αλλά εδώ και ένα χρόνο, δεν έχει λάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Νησιωτικότητας. Αντίθετα, οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχουν ακυρώσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες του Μεταφορικού Ισοδύναμου, του μόνου, εν ισχύ, μέτρου που μπορεί να ενισχύσει τη ρευστότητα των νησιωτικών νοικοκυρών και επιχειρήσεων, ιδίως στις παρούσες υφεσιακές συνθήκες…”. Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα, σε επίκαιρη ερώτηση, ο πρώην υπουργός και βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου κος Νεκτάριος Σαντορινιός σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο, το μέλλον του και ζητάει από τον αρμόδιο υπουργό κο Πλακιωτάκη να του απαντήσει πότε θα πιστωθούν χρήματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων και τι γίνεται με το Μεταφορικό Ισοδύναμο στα καύσιμα και τις επιχειρήσεις …
Αναλυτικά η ερώτηση του κου Νεκτάριου Σαντορινιού αναφέρει:
“Οι χειμαζόμενες από την κρίση της πανδημίας και τις επιπτώσεις της στον Τουρισμό, νησιωτικές κοινωνίες βρίσκονται σε απόγνωση και στα όρια της φτωχοποίησης.
Η Κυβέρνηση, όχι μόνο σε αυτή τη συγκυρία, αλλά εδώ και ένα χρόνο, δεν έχει λάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Νησιωτικότητας. Αντίθετα, οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχουν ακυρώσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες του Μεταφορικού Ισοδύναμου, του μόνου, εν ισχύ, μέτρου που μπορεί να ενισχύσει τη ρευστότητα των νησιωτικών νοικοκυρών και επιχειρήσεων, ιδίως στις παρούσες υφεσιακές συνθήκες.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο επεκτεινόμενο σε τρεις πυλώνες (επιδότηση κόστους μετακίνησης επιβατών, μεταφοράς προϊόντων από και προς τα νησιά και μεταφοράς καυσίμων), σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και υλοποιήθηκε από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Σκοπό είχε την άμβλυνση του κόστους των ταξιδιών, που βαραίνει τις νησιωτικές οικογένειες, εξαιτίας των ανελαστικών αναγκών τους για μετακίνηση, την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των νησιωτικών επιχειρήσεων και προϊόντων και τη μείωση της τιμής των καυσίμων, γεγονός που θα προωθούσε την επισκεψιμότητα και ανάπτυξη των νησιών αλλά και θα μείωνε το καθημερινό κόστος ζωής των μονίμων κατοίκων.
Δυστυχώς όμως, το μέτρο αυτό, που αγκαλιάστηκε από το σύνολο των νησιωτών της χώρας, καθώς ανταποκρινόταν στις πραγματικές ανάγκες τους, σήμερα βρίσκεται σε αδράνεια και παροπλισμό, λόγω διοικητικών ολιγωριών και έλλειψης πολιτικής βούλησης για στήριξή του, από τη πλευρά της Κυβέρνησης.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πότε αναμένεται η πίστωση στους λογαριασμούς των επιβατών των ποσών της επιδότησης από τα πραγματοποιημένα ταξίδια τους και πότε η έκδοση της σχετικής ΚΥΑ, ώστε να ανοίξει η πλατφόρμα για την πληρωμή του κόστους μεταφοράς των επιχειρήσεων για το 2020;
2. Τι απαντά στους νησιώτες των 34 νησιών και στους επισκέπτες αυτών για την κατάργηση του σκέλους του ΜΙ για την επιδότηση των καυσίμων; Τι σκοπούς έχει για την αντικατάσταση της διαδικασίας και πώς θα επιλύσει το κενό διάστημα που θα προκύψει, δεδομένου ότι οι ενέργειές του έχουν ήδη καθυστερήσει σημαντικά;
Διαβάστε εδώ όλες τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από τις σελίδες του naxospress.gr
Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις μέσα από την πλατφόρμα του google news…