Την ψήφο και κομμάτων της αντιπολίτευσης εξασφάλισε το νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής – Μετά από βελτιωτικές τροποποιήσεις που επέφερε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το νομοσχέδιο ψήφισαν επί της αρχής και η ΔΗΣΥ και το Ποτάμι.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι πλέον πραγματικότητα… Κι αυτό γιατί ψηφίστηκε πριν από λίγο στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου και κατατέθηκε με την μορφή του επείγοντος… Την ψήφο και κομμάτων της αντιπολίτευσης εξασφάλισε το νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο με τίτλο «Μηχανισμός εφαρμογής, κρατική εποπτεία, γενικοί όροι υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου». Μετά από βελτιωτικές τροποποιήσεις που επέφερε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το νομοσχέδιο ψήφισαν επί της αρχής και η ΔΗΣΥ και το Ποτάμι.
Η ΝΔ καταψήφισε επί της αρχής το σχέδιο νόμου αν και αναγνώρισε, στο κλείσιμο της συζήτησης, ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αποδέχθηκε αρκετές προτάσεις και κατέθεσε τις αναγκαίες προσθήκες και βελτιωτικές τροποποιήσεις. Με βάση αυτή την παραδοχή, και όπως είπε ο Χ. Αθανασίου, η ΝΔ δίνει σε επιμέρους άρθρα θετική ψήφο. Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων. Παρών δήλωσε η Χρυσή Αυγή.
Να σημειώσουμε εδώ ότι νωρίς το μεσημέρι, έγινε γνωστό ότι έγιναν δεκτές οι προτάσεις του Γεωργίου – Δημητρίου Καρρά, κατόπιν των παρεμβάσεων και πιέσεων που άσκησε στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Βουλευτής και εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης στο νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο των νησιών. Συγκεκριμένα, με τροποποιήσεις και προσθήκες στο κείμενο του νομοσχεδίου έγινε ρητή η αναφορά στο σύνολο των νησιών της ελληνικής επικράτειας (πλην της Εύβοιας, της Λευκάδας και της Κρήτης), στα οποία θα εφαρμοστεί το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου από 1-1-2019, μετά τη λήξη της πιλοτικής εφαρμογής του στο τέλος του 2018, με αποτέλεσμα να ωφελούνται οι νησιώτες από μειώσεις στα κόμιστρα των επιβατών και των εμπορευμάτων.
Λίγο πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός είπε ότι σήμερα γίνεται μια θεσμική τομή που αποτελούσε διεκδίκηση των νησιωτών εδώ και πολλά χρόνια αλλά κανείς άλλος δεν τόλμησε να το προχωρήσει. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο ήταν διαχρονικά προγραμματική θέση της αριστεράς, ήταν προεκλογική θέση του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του 2015, στο παράλληλο πρόγραμμα, ήταν δέσμευση του πρωθυπουργού στη Νίσυρο το 2016, και αυτές είναι πολιτικές εδαφικής συνοχής, είπε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός και πρόσθεσε ότι ο Μηχανισμός που δημιουργείται είναι καινοτόμος σε ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς σε άλλες χώρες της Ευρώπης το Μεταφορικό Ισοδύναμο αφορά μόνο επιβάτες και όχι τη μεταφορά προϊόντων που περιλαμβάνει το ελληνικό σχέδιο. Υπό την έννοια αυτή το νομοσχέδιο είναι και αναπτυξιακό αφού αίρει τα ανταγωνιστικά μειονεκτήματα των επιχειρήσεων και επιπλέον δίνει κίνητρα στους νησιώτες να φτιάξουν νέες επιχειρήσεις.
Και βέβαια να τονίσουμε ότι χθες ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί της αρχής στις Επιτροπές το νομοσχέδιο . Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ και το Ποτάμι, το ΚΚΕ καταψήφισε, ενώ ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΧΑ και Ένωση Κεντρώων, δήλωσαν ότι επιφυλάσσονται να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια
Φωτο: Εφημερίδα “Καθημερινή”