Παρατείνεται μέχρι τις 24 Φεβρουαρίου η περίοδος υποβολής Αιτήσεων Χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου
Παρατείνεται μέχρι τις 24 Φεβρουαρίου η περίοδος υποβολής Αιτήσεων Χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, για δαπάνες μεταφορών από 1/7/2018 έως 31/12/2018.
Η έναρξη υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης για τις νησιωτικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην καθολική εφαρμογή του μέτρου για παραστατικά από 01/01/2019, θα ανακοινωθεί σύντομα. Υπενθυμίζεται ότι οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην πιλοτική φάση αυτού του μέτρου μπορούσαν αρχικά να υποβάλουν τις αιτήσεις τους μέχρι την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019.
Εμεις να σημειώσουμε ότι πρόσφατα (στις 12/02) ο αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός βρέθηκε στην Αίγινα όπου μίλησε για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και με την ευκαιρία ένταξης των νησιών του Αργοσαρωνικού στο εν λόγω πρόγραμμα και ανέφερε ότι ” «Οι τρεις βασικοί του πυλώνες του μέτρου είναι τα εισιτήρια των επιβατών, η μεταφορά των εμπορευμάτων και τα καύσιμα. Η διαδικασία όσον αφορά στα εισιτήρια είναι πολύ απλή. Ο κάθε νησιώτης μπορεί να μπει στην πλατφόρμα του ΜΙ με τα στοιχεία του taxis, να βάλει έναν αριθμό λογαριασμού και να πάρει τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη και μέχρι την 25η του κάθε μήνα να λαμβάνει την επιστροφή χρημάτων στον λογαριασμό του. Ο κάθε κάτοικος της Αίγινας δικαιούται 24 εισιτήρια τον χρόνο, για μια τετραμελή οικογένεια είναι 100 περίπου εισιτήρια, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από οποιοδήποτε μέλος της οικογένειας που ταξιδεύει περισσότερο. Για την Αίγινα η επιστροφή στον νησιώτη φτάνει στο 73% με το ταχύπλοο και 63% με το συμβατικό πλοίο. Δηλαδή το ταξίδι με το ταχύπλοο θα κοστίσει τελικά 3 ευρώ!
Στον αρχικό σχεδιασμό το μέτρο ξεκίνησε να εφαρμόζεται για όλα τα νησιά με βάση ένα πληθυσμιακό κριτήριο. Τις εξειδικεύσεις δεν μπορούσαμε να τις δούμε αρχικά. Το μέτρο έχει τη φιλοσοφία της εμπειρικής λογικής που είναι ένα τρόπος να βελτιώνεις την εφαρμογή του. Καθημερινά παίρνουμε στοιχεία, τα οποία αναλύουμε και επανασχεδιάζουμε το μέτρο. Η Αίγινα είναι πρωταθλήτρια στην εφαρμογή του μέτρου διότι από την εφαρμογή του γιατί έχουν εγγραφεί 2.413 ΜΑΝ και έχουν χρησιμοποιηθεί 2.392 εισιτήρια μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου».
Ο δεύτερος πυλώνας είναι η μεταφορά των εμπορευμάτων. Η κάθε επιχείρηση μπορεί να μπει στην πλατφόρμα, να βάλει τα στοιχεία της και να πάρει τον ΜΑΝΕ (Μοναδικό Αριθμό Νησιωτικής Επιχείρησης). Ουσιαστικά αποζημιώνουμε τη διαφορά του κόστους για κάθε προϊόν για κιλό, για παλέτα και για δέμα. Και σε αυτό το κομμάτι έχουμε κάνει πολλές προσαρμογές και διορθώσεις με βάση τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής.
Ο τρίτος πυλώνας για την εφαρμογή του ΜΙ είναι η επέκταση του στα καύσιμα. Ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά. Ο στόχος εδώ, είναι να αποζημιώνουμε με βάση τα λίτρα στην αντλία, την απόσταση, το πόσα βενζινάδικα υπάρχουν στο νησί και αν υπάρχουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης. Βγαίνει έτσι ένα συγκεκριμένο αντίτιμο ανά λίτρο για το κάθε νησί και μόλις το πρατήριο γεμίζει τις δεξαμενές του θα μας φέρνει το τιμολόγιο, θα υπολογίζεται και θα δίνεται το αντίτιμο προκειμένου να περαστεί στην αντλία. Υπολογίζουμε ότι αυτό θα μειώσει τις τιμές των καυσίμων στα νησιά, με τελική τιμή περίπου 10 λεπτά από τον μέσο όρο της Αττικής. Αυτό θα εφαρμοστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2019 και μετά θα επεκταθεί και στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα.
Με αυτό το πλέγμα τον 3 δράσεων μπορούμε σε ένα βαθμό να καλύψουμε ένα μέρος του κόστος της νησιωτικότητας. Το ΜΙ είναι ένα θετικό μέτρο που επί 40 χρόνια ζητούσατε να εφαρμοστεί, εμείς το υλοποιούμε και θα συνεχίζουμε να το στηρίζουμε γιατί είναι ένα μέτρο που μπορεί να κάνει την διαφορά στα νησιά μας».
Δείτε περισσότερα στην πλατφόρμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου www.metaforikoisodynamo.gr