Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΜε Σύρο, Νάξο, Αμοργό το σχέδιο για υδροπλάνα εντός του 2017

Με Σύρο, Νάξο, Αμοργό το σχέδιο για υδροπλάνα εντός του 2017

|

Η μάχη για τα υδροπλάνα και την απογείωσή τους καλά κρατεί… Από τη μία τα “ελληνικά Υδατοδρομία” έχουν σχέδιο για παρουσία σε 31 προορισμούς της Ελλάδας και ανάμεσά τους από τις Κυκλάδες σε Σύρο, Ιο, Σίφνο, Νάξο και Αμοργό κι από την άλλη έχουμε την εταιρεία Hellenic Seaplanes που ποντάρει κυρίως σε περιφέρειες όπως αυτή του Νοτίου Αιγαίου 

Σε αγώνα δρόμου προκειμένου να μη χαθεί ακόμα μία τουριστική περίοδος για τα υδροπλάνα έχει αποδυθεί το υπουργείο Μεταφορών, καθώς μετά τις πολύμηνες καθυστερήσεις το σχέδιο νόμου για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές του νέου χρόνου. Αν και η διαβούλευση για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, παραμένει ακόμα στα συρτάρια του υπουργείου καθώς, σύμφωνα με στελέχη του, έπρεπε να εναρμονιστεί με τον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί προς ψήφιση παραμένει η πρόβλεψη βάσει της οποίας δυνατότητα απόκτησης άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου έχουν μόνο δημόσιος φορέας ή ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, των οποίων την πλειονότητα των μετοχών έχει το Δημόσιο. Πηγές του υπουργείου σημειώνουν ότι παρά τις αντιδράσεις η άδεια ίδρυσης δεν θα μπορούσε να χορηγείται σε εταιρεία, ενώ αντίθετα η άδεια λειτουργίας προβλέπεται ότι μπορεί να χορηγηθεί στον ιδιωτικό τομέα.

Τέσσερις αλλαγές

Στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου έχουν προβλεφθεί, πάντως, τέσσερις βασικές αλλαγές, σύμφωνα με τις οποίες:

1. Η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίων, η οποία στο κείμενο της διαβούλευσης είχε πενταετή διάρκεια με δυνατότητα ανανέωσης, θα μετατραπεί τελικώς σε αορίστου χρόνου υπό την προϋπόθεση ότι οι εγκαταστάσεις περνούν επιτυχώς τις προβλεπόμενες επιθεωρήσεις.

2. Η άδεια λειτουργίας θα χορηγείται για διάστημα που δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο από τα 3 χρόνια. Δεν θα έχει συγκεκριμένη διάρκεια, αλλά θα προβλεφθούν προϋποθέσεις για τη διατήρησή της, στις οποίες θα περιλαμβάνεται το επιτυχές αποτέλεσμα στις επιθεωρήσεις αλλά και η εκτέλεση πτητικού έργου.

3. Σε περίπτωση που υπάρχουν μεταβολές προς έγκριση θα αρκεί η προσκόμιση στοιχείων για ό,τι μεταβάλλεται και δεν θα χρειάζεται να υποβάλλεται εκ νέου το σύνολο του φακέλου.

4. Θα προβλεφθούν βελτιωτικές κινήσεις απλοποίησης της αδειοδότησης των υδατοδρομίων, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος.

Εφόσον το σχέδιο νόμου ψηφιστεί σχετικά σύντομα, οι υπεύθυνοι της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», της μίας από τις δύο που δραστηριοποιούνται στον χώρο, δηλώνουν έτοιμοι να ξεκινήσουν τις πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα ακόμα και από την άνοιξη του 2017, υπό την προϋπόθεση να έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων.

 «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ» – Τα σχέδια για δίκτυο με 31 προορισμούς

Σήμερα από τα υδατοδρόμια των οποίων την αδειοδότηση είχε αναλάβει η εταιρεία, πλήρως αδειοδοτημένα είναι δύο, αυτά της Κέρκυρας και των Παξών, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκεται και αυτό της Πάτρας. Στον προγραμματισμό της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι και η αδειοδότηση των εγκαταστάσεων σε Ερείκουσα, Οθωνούς, Ρέθυμνο, Λαύριο, Ηράκλειο, Χερσόνησο, Χανιά, λίμνη Βεγορίτιδα, Αγ. Μαρίνα – Ραφήνα, Σίφνο, Πόρο, Ιο, Κατάκολο, Σύρο, Αγία Γαλήνη, Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Νάξο, Αμοργό, Ρόδο, Σύμη, Καστελόριζο, Κάρπαθο, Χάλκη, Πύλο, Καβάλα και Λουτράκι.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Αναστάσιο Γκόβα, ο παράγοντας που θα «κλειδώσει» τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος θα είναι η δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Αττική: «Εμείς κινούμαστε στην κατεύθυνση της αδειοδότησης 31 υδατοδρομίων, καθώς η ύπαρξη δικτύου αποτελεί προϋπόθεση για την εκτέλεση πτήσεων. Θεωρούμε όμως αρκετά σημαντική την ίδρυση υδατοδρομίου στην Αττική, εκτιμώντας ότι καταλληλότερος χώρος είναι ο φαληρικός όρμος. Είμαστε σε επικοινωνία με την Περιφέρεια Αττικής τόσο γι’ αυτό όσο και για την εξυπηρέτηση του Αργοσαρωνικού» σημειώνει. Οσο για το κόστος του εισιτηρίου, σύμφωνα με τον ίδιο, εξαρτάται άμεσα από τη διάρκεια της πτήσης, τις ώρες που θα πετάει ένα υδροπλάνο (θα είναι 19 θέσεων) και άλλους παράγοντες, αλλά υπολογίζεται ότι για πτήση μιας κατεύθυνσης από την Πάτρα έως την Κέρκυρα διάρκειας μίας ώρας το εισιτήριο θα κοστίζει περίπου 100 ευρώ.

Hellenic Seaplanes

Αναταράξεις, πάντως, εξακολουθεί να προκαλεί στη δεύτερη εταιρεία του κλάδου, την Hellenic Seaplanes, η πρόβλεψη για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης μόνο σε φορέα του Δημοσίου, με τον πρόεδρο και ιδρυτή της, Νικόλα Χαραλάμπους, να επιμένει ότι «ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια και απομακρύνει τους επενδυτές». Η εταιρεία, η οποία προωθεί την αδειοδότηση υδατοδρομίων σε Αμφιλοχία, Αιδηψό, Κύμη, Κάρυστο, Οινούσσες, Πάτμο, Ψαρά, Σάμο, Σητεία, Σκύρο, Σποράδες, Τήνο, Χαλκίδα και Χίο, βρίσκεται αυτήν την περίοδο σε συνεργασία με ορισμένες περιφέρειες προκειμένου να προχωρήσει η αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Περισσότερο προχωρημένες φαίνεται να είναι οι συζητήσεις με τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας, ενώ σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους σημαντικό είναι να ρυθμιστεί και το ζήτημα των διεθνών πτήσεων.

Οι πρώτες απόπειρες

Οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα στην Ελλάδα έγιναν το 2004 όταν η εταιρεία Air SeaLines ξεκίνησε δρομολόγια συνδέοντας την Κέρκυρα με τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, τα Γιάννενα, το Μπρίντιζι και την Πάτρα για ένα διάστημα. Για μικρότερη χρονική περίοδο τα υδροπλάνα πραγματοποίησαν δρομολόγια και από το Λαύριο προς την Ιο, την Πάτμο και την Κάλυμνο. Η εταιρεία, η οποία διέκοψε τα δρομολόγιά της το 2008, είχε πραγματοποιήσει συνολικά περίπου 10.000 πτήσεις μεταφέροντας πάνω από 180.000 επιβάτες με 4 υδροπλάνα.

Πτήσεις για συντομότερο χρονικό διάστημα έκανε και η Argo Airways, η οποία πετούσε από τον Βόλο προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Από την εφημερίδα «Εθνος» (Μαρία Λιλιοπούλου) 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

The Guardian: Δονούσα, η φετινή επιλογή για τις καλοκαιρινές διακοπές

Το ελληνικό νησί που προτείνει ο Guardian για τις καλοκαιρινές διακοπές είναι ένας από τους ανέγγιχτους φυσικούς παραδείσους της άγονης γραμμής του Αιγαίου.

Γαλάζιες Σημαίες: Χρήματα στο παραπέντε, τι θα γίνει με τους ναυαγοσώστες

Κονδύλια για ναυαγοσώστες στο παρά 5, ενώ αυξάνονται οι πνιγμοί – Κίνδυνος να χαθούν «γαλάζιες σημαίες»

Τουρκία – Κωνσταντινούπολη: Από σήμερα (06/05) η “Μονή της Χώρας” λειτουργεί ως τζαμί (!!!)

Ως τζαμί θα λειτουργεί από σήμερα η Μονή της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη - Παρέμβαση Ερντογάν

Αντώνης Τουρκογιώργης: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα του Πάσχα

Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του ιστορικού ροκ συγκροτήματος «Socrates Drank the Conium», στο οποίο ήταν μπασίστας και τραγουδιστής

Πανελλήνιες 2024: Αποζημίωση για τους μαθητές που θα δώσουν εξετάσεις εκτός έδρας (!!!)

Πανελλήνιες 2024: Για μία ακόμη χρονιά, αποζημίωση για όσους μαθητές δώσουν εξετάσεις μακριά από τα σπίτια τους

ΕεεεΚ Νάξου: Μία κίνηση αγάπης (μέσω ΛΕ.ΜΟ.Ν.) από την Ολγα Κομνηνού (photos)

Γ. Πρωτοπαπαδάκης για την δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Νάξου: “Θερμά, ευχαριστούμε την κα Κομνηνού” (video)

Νάξος – Τραγαία: Πιστοί στο ραντεβού για τους αγαπημένους “Νίκους” που έφυγαν νωρίς (video)

Μεγάλο Σάββατο και για μία ακόμη χρονιά η Νάξος και δη οι άνθρωποι της Τραγαίας τίμησαν τους Νίκο Βλησίδη και Νίκο Βλακό που έφυγαν νωρίς (video)

Κυριακή Πάσχα: Στις 8.30 το βράδυ το “Blue Star Naxos” θα αφήσει τον Πειραιά για Σύρο – Παροναξία – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό

Ημέρες γιορτής και το Blue Star Naxos θα κινηθεί με τροποποιημένο δρομολόγιο στο δρομολόγιο της άγονης

Ευρωπαϊκή Ενωση: Μάχη για το ντονέρ μετά τη πρόκληση των Τούρκων

Οργή από τους Ευρωπαίους εστιάτορες για τις προτάσεις των Τούρκων να υποχρεωθούν όλες οι φέτες ντονέρ να κόβονται «οριζόντια... με πάχος 3 έως 5 χιλιοστά»

Μήλος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο … έρχεται

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

Blue Star Ferries: Εκτακτη προσέγγιση σήμερα και αύριο στη Νάξο του “Blue Star 2”

Ενα ακόμη έκτακτο δρομολόγιο απόψε από τον Πειραιά για Πάρο - Νάξο και Σαντορίνη

Stoiximan AegeanBall Festival 2024: Ανοιξαν οι έγγραφές

Κορυφαία διοργάνωση 3Χ3 με 13 βραβεία σε πολλαπλές κατηγορίες - Το χρονοδιάγραμμα

ΕεεεΚ Νάξου: Μία κίνηση αγάπης (μέσω ΛΕ.ΜΟ.Ν.) από την Ολγα Κομνηνού (photos)

Γ. Πρωτοπαπαδάκης για την δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Νάξου: “Θερμά, ευχαριστούμε την κα Κομνηνού” (video)

SKY Express: Μεταφέρει το Αγιο Φως σε Σαντορίνη – Μύκονο

Πως θα μεταφερθεί το Αγιο Φως το Μεγάλο Σάββατο στις Κυκλάδες

ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Νάξου: Πάει στη βουλή με παρέμβαση του Φίλιππου Φόρτωμα

Ο Φίλιππος Φόρτωμας φέρνει στη Βουλή το στεγαστικό πρόβλημα του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Νάξου

ΕΡΤ1: «Φτάσαμε» με τον Ζερόμ Καλούτα – Ταξιδεύοντας στην Αμοργό, προβολή το Αγιο Πάσχα

ΕΤ1 «Φτάσαμε» με τον Ζερόμ Καλούτα – Ταξιδεύοντας στην Αμοργό της άγριας ομορφιάς και του απέραντου γαλάζιου - Προβολή: Κυριακή του Πάσχα

Πιτταράς – Τυροκομείο: Προσφορά γαλακτοκομικών προϊόντων σε δομές της Νάξου

Μία ακόμη κίνηση αγάπης από την επιχείρηση "Τυροκομείο Πιτταράς" προς την τοπική κοινωνία και τις δομές της

Πανναξιακός ΑΟ: Πρώτη θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου στη Μήλο (επιδόσεις)

Συγχαρητήρια στην ομάδα στίβου για την 1η θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου

Εκτακτο – Κυριακή Πάσχα: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Naxos από τον Πειραιά

Το Blue Star Naxos αναμένεται να αναχωρήσει από τον Πειραιά την Κυριακή του Πάσχα στις 20:30 το βράδυ για Σύρο - Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες