Μεγάλα τα προβλήματα στην λειτουργία του λιμανιού του Αθηνιού Σαντορίνης την τρέχουσα τουριστική περίοδο, όμως τα δεδομένα θα αλλάξουν σύντομα καθότι εξασφαλίστηκε η ένταξή του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και η πλήρη αποκατάστασή του θα χρειαστεί 8.4 εκατομμύρια ευρώ – Ποιες είναι οι αλλαγές
Μόλις πριν από δύο ημέρες διαβάσαμε στην «Εφημερίδα των Συντακτών» το πρόβλημα που υπάρχει με το λιμάνι του Αθηνιού Σαντορίνης, το οποίο μάλιστα αποτέλεσε και το βασικό θέμα συζήτησης στην ευρεία σύσκεψη φορέων παρουσία του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού…
Αυτό που είχε κάνει εντύπωση ήταν το γεγονός ότι αν και το συγκεκριμένο έργο που παραδόθηκε το 2010 μέσα σε διάστημα έξι ετών έχει παρουσιάσει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα με κυριότερο όλων το γεγονός ότι μεγάλο τμήμα των κρηπιδωμάτων του λιμανιού έχει τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω υποσκαφών και καθιζήσεων.
Μάλιστα, πέρυσι, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας κήρυξε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης συγκεκριμένο τμήμα του λιμανιού καθότι μετά από αυτοψία δύτη αποδείχτηκε ότι αφενός έχουν υποχωρήσει τα τσιμεντένια μπλόκια αφετέρου στην επιφάνεια της προβλήτας έχει σημειωθεί ρωγμή περίπου 60 εκατοστών.
Ο κος Σαντορινιός στη διάρκεια της σύσκεψης είχε σημειώσει ότι «πρέπει να αναζητήσουμε τις μεθοδεύσεις και τις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνώντων», ενώ ο κος Ζώρζος (Δήμαρχος) είχαν παρουσιάσει τα σχέδια σχετικά με το νέο λιμάνι, την επιλογή τοποθεσίας και τη χωροθέτησή του… Ο λόγος που ωθεί τους Σαντορινιούς σε νέο λιμάνι είναι η δύσκολη οδική σύνδεση του παρόντος λιμανιού του Αθηνιού με το κέντρο του νησιού αλλά και η πραγματικά περιορισμένη χωρητικότητα και δυνατότητα διακίνησης και εξυπηρέτησης για όλους τους χρήστες του υπάρχοντος λιμανιού…
Όμως, πριν αλέκτωρ λαλήσει, ήρθαν τα καλά νέα για τους Σαντορινιούς. Χθες έφτασε έγγραφο στο Λιμενικό Ταμείο Θήρας με το οποίο επιβεβαιώνεται ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εντάξει στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2017 το μεγάλο και πολύ σημαντικό έργο για τη Σαντορίνη, αυτό της αποκατάστασης του λιμένα του Αθηνιού, με προτεινόμενο προϋπολογισμό 8.400.000 ευρώ. Έγγραφο που παραθέτει η ιστοσελίδα atlantea.news και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι εξασφαλίζεται ότι όλο το ποσό της χρηματοδότησης (σ.σ. τον περασμένο Μάρτιο είχε ληφθεί απόφαση από το Δήμο να καλύψει ποσό ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ) θα καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με τη μελέτη (σχέδιο στο τέλος της σελίδας), που πρόκειται να υλοποιηθεί, με τη νέα διαμόρφωση των προβλητών, τρία μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας θα μπορούν να δένουν συγχρόνως και με ασφάλεια στον Αθηνιό. Ο χερσαίος χώρος μεγαλώνει κατά δύο περίπου στρέμματα, ενώ το μέτωπο της προβλήτας προς τη θάλασσα θα έχει μήκος 200 μέτρα. Το λειτουργικό βάθος του λιμένα θα είναι 9 μέτρα που είναι υπεραρκετό για την ασφαλή προσέγγιση και πρόσδεση των πλοίων. Στη δημοπράτηση της κατασκευής θα προβεί η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία θα είναι η Αναθέτουσα και Προϊσταμένη Αρχή του έργου. Η κατασκευή του έργου θα γίνει σε δύο φάσεις και αναμένεται να διαρκέσει περίπου οκτώ μήνες από τότε που θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος του έργου.
Ακολουθεί το έγγραφο της Διεύθυνσης Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών προς το Λιμενικό Ταμείο Θήρας και τον Δήμο Θήρας εδώ: