Παρασκευή, 15 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΛιμάνι Πάρου: Ιδού η πρόταση για τις πλωτές κατασκευές

Λιμάνι Πάρου: Ιδού η πρόταση για τις πλωτές κατασκευές

|

Σήμερα, Παρασκευή 19 Μαΐου 2017, ώρα 19:00, στο δημαρχείο Πάρου / αίθουσα δημοτικού συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση για τη χρήση πλωτών κατασκευών για το Master Plan του Λιμένα Πάρου.

Σήμερα, Παρασκευή 19 Μαΐου 2017, ώρα 19:00, στο δημαρχείο Πάρου / αίθουσα δημοτικού συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση για τη χρήση πλωτών κατασκευών για το Master Plan του Λιμένα Πάρου. Την πρόταση προκαταρκτικού σχεδιασμού και τη τεχνολογική μέθοδο θα παρουσιάσει ο κ. Γ. Καράβολος CEO της Seamark Marine ειδικός σε θέματα ship-to-shore facilities που εκπροσωπεί τους διεθνείς Σκανδιναβικούς ομίλους Trelleborg και τον γνωστό στη ναυτιλία όμιλο MacGREGOR που έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει παρόμοια πλωτά συστήματα σε πολυάριθμες λιμενικές εγκαταστάσεις ανά τον κόσμο τα τελευταία 42 χρόνια

Σας παρουσιάζουμε ολοκληρωμένο το πρόγραμμα:

Οι προτάσεις επέκτασης του λιμανιού Παροικιάς με χρήση πλωτών μέσων

Είναι γνωστό ότι μέρος της αρχαίας πόλης της Παρου βρίσκεται στοn βυθό του σημερινού λιμένα. Η ανάδειξή του θα ήταν αξιόλογο έργο πολιτιστικής και τουριστικής σημασίας. Πέραν όμως αυτού, είναι και λόγος για τον οποίο το σημερινό λιμάνι δεν μπορεί να επεκταθεί με τη συμβατική μέθοδο των εκβαθύνσεων και επιχωματώσεων. 

Η προτεινόμενη μέθοδος επεκτάσεως στηρίζεται στη χρήση πλωτών ναυπηγημάτων μεγάλου εκτοπίσματος γνωστών διεθνώς ως «floating linkspans». Η μέθοδος είναι  θεσμοθετημένη με έγκριση Νηογνωμόνων (Lloyds, BV, κλπ) και έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε πάνω από 125 λιμενικές εγκαταστάσεις ανά τον κόσμο (πλην Ελλάδος) τα τελευταία 42 χρόνια. 

Η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί

Ο σχεδιασμός της κατασκευής και πρόσδεσης τους γίνεται με τη χρήση των δυσμενέστερων ωκεανογραφικών στοιχειών 200ετιας στη θέση στην οποία εγκαθίστανται με αντίστοιχη πιστοποίηση των διεθνών Νηογνωμόνων και των Ελληνικών φορέων πιστοποίησης.  

Η πρόσδεση τους γίνεται με ειδικό σύστημα κινητών βραχιόνων (quick fit arms) που κλειδώνουν σε δέστρες πακτωμένες στη στεριά και περιλαμβάνουν σύστημα προσκρουστήρων και μηχανισμό απορρόφησης όλων των δυνάμεων του κυματισμού, του αέρα και της κινητικής ενέργειας των πλοίων που παραβάλουν.  

Οι βραχίονες (quick fit arms) προβλέπεται να υποκαταστήσουν επίσης πλήρως τη χρήση πασάλων στήριξης ή αγκυρών (ρεμέντζων), ώστε να μην υπάρξει  οποιαδήποτε επέμβαση στον βυθό που θα ήταν απαγορευτικό από την αρχαιολογία.  Ταυτόχρονα οι βραχίονες είναι αποσπώμενοι επιτρέποντας τη ρυμούλκηση των πλωτών όταν απαιτηθεί σε άλλη τοποθεσία. 

Το κατάστρωμα των πλωτών ναυπηγημάτων μπορεί να είναι από άσφαλτο, ξύλο, ή σκυρόδεμα και να αποτελεί ενιαία συνέχεια του καταστρώματος της χερσαίας ζώνης, όπου απαιτείται, με χρήση ειδικών αρμών ζεύξεως και γεφυρώσεις. Το μεγάλο εκτόπισμα τους υποστηρίζει τη δημιουργία κτιριακών εγκαταστάσεων επάνω τους και άλλων κατασκευών, όπως φυσούσες επιβατών κλπ., χωρίς την αίσθηση ότι περπατάς πάνω στη θάλασσα. 

Οι προδιαγραφές και η πιστοποίηση τους (special features notation) επιτρέπει τον δεξαμενισμό των πλωτών linkspans για συντήρηση ανά 25ετια ή και 50ετια, ώστε να είναι αδιάκοπη η λειτουργία του λιμένα. 

Τέλος, η ναυπήγηση τους γίνεται σε ναυπηγεία και έτσι σε αντίθεση με τα συμβατικά δομικά έργα,  δεν παρακωλύεται η κανονική λειτουργία του λιμανιού και της παραλιακής ζώνης καθόσον χρόνο διαρκεί η κατασκευή τους. Ρυμουλκούνται στην τελική θέση τους όπου γίνεται η συναρμολόγηση και η πρόσδεση τους. Το μόνο δομικό έργο που συνήθως απαιτείται είναι η πάκτωση των δεστρών πρόσδεσης.

Τι προβλέπει η πρόταση

α. Την απελευθέρωση του παραλιακού δρόμου από τα αυτοκίνητα που αναμένουν τα οχηματαγωγά και τη διοχέτευση τους κατ’ ευθείαν από την περιφερειακή οδό σε πλωτό διάδρομο αυτοκινήτων τεσσάρων λωρίδων αναμονής και μίας λωρίδας ταχείας προσπέλασης, συνολικής δυναμικότητας 100 αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με χωροθέτηση προσθέτου χώρου στη σημερινή αποβάθρα. 

β. Τη δημιουργία πλωτής αποβάθρας παραβολής (πλαγιοδέτησης) κρουαζιερόπλοιων 150m ή και 180m στην επέκταση του σημερινού κυματοθραύστη στο Βιντζι. Δημιουργία διαδρόμου οχημάτων διπλής κατεύθυνσης για την πρόσβαση στο κρουαζιερόπλοιο θα γίνει με διαπλάτυνση του κυματοθραύστη με τη χρήση πλωτών linkspan προσδεμένων με βραχίονες στο χερσαίο τμήμα και ανακατασκευή του οδοστρώματος το οποίο θα επεκτείνεται και στο πλωτό τμήμα με χρήση αρμών διαστολής.

γ. Τη δημιουργία θέσης παραβολής 2 μικρότερων επιβατικών πλοίων 60m, κρουαζιέρας ή mega-yachts δίπλα στη σημερινή κύρια αποβάθρα.

δ. Τη δημιουργία 2 επιβατικών τερμιναλ πάνω στο πλωτό τμήμα για τους επιβάτες των οχηματαγωγών και τους επιβάτες κρουαζιέρας, 540m2 και 145m2 αντίστοιχα.  Τα κτίρια θα είναι κλιματιζόμενα από κρύσταλλο και μέταλλο με εξωτερικό αρχιτεκτονικό περίβλημα που θα παραπέμπει στην Παριανή παράδοση. Το ένα τουλάχιστον από αυτά προβλέπεται να έχει γυάλινο πάτωμα για τη θέαση των αρχαιολογικών ευρημάτων του βυθού που θα αναδειχθούν. Η δυνατότητα μουσειακού εκθετηρίου και άλλων πολιτιστικών χρήσεων θα αποτελέσει αντικείμενο της περαιτέρω αναλυτικής μελέτης του έργου. 

ε. Τέλος, στη λεκάνη ανάμεσα στις νέες πλωτές λιμενικές εγκαταστάσεις προβλέπεται η δημιουργία πλωτής μαρίνας δυναμικότητας 30 περίπου σκαφών με όλες τις σύγχρονες ευκολίες. 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κωμιακή: Φωτιά δίπλα στο Δημοτικό Σχολείο σβήστηκε άμεσα

Η γρήγορη επέμβαση κατοίκων και Πυροσβεστικής απέτρεψε τραγωδία ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου.

«Μεταρρυθμίσεις» που υπονομεύουν τη συνοχή των Ενόπλων Δυνάμεων και την Εθνική Άμυνα

Ο δρ. Κωνσταντίνος Π. Μπαλωμένος αναλύει γιατί οι αλλαγές στη δομή των Ενόπλων Δυνάμεων στερούν στρατηγικό βάθος και επιχειρησιακή συνοχή.

Δεκαπενταύγουστος 2025: 81.500 επιβάτες φεύγουν για τα νησιά – Η μεγάλη καλοκαιρινή έξοδος

Γεμάτα δρομολόγια από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο – Αυξημένη κίνηση και μετά την αργία

Κάδος στο κεδροδάσος: 30 μέτρα που αποκαλύπτουν την έλλειψη παιδείας

Όταν ο εθελοντισμός δεν φτάνει και η αδιαφορία σκορπίζει σκουπίδια στον αέρα

Άνοδος 6,5% στην επιβατική κίνηση των αεροδρομίων ΥΠΑ, «Πετάει» η Σύρος με 125,5% αύξηση

Ρεκόρ για τη Σύρο και σταθερή άνοδος σε Πάρο, Νάξο και Μήλο – Συνολικά 44,7 εκατ. επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το επτάμηνο.

Μήνυμα Δημάρχου Τήνου για τον Δεκαπενταύγουστο και την Παναγία της Μεγαλόχαρης

Ο Παναγιώτης Κροντηράς στέλνει ευχές και μήνυμα αλληλεγγύης στους πληγέντες από τις πυρκαγιές, τιμώντας ταυτόχρονα την επέτειο του τορπιλισμού της «Έλλης».

Η Πορτάρα της Νάξου: Το μνημείο των 26 αιώνων που φυλάει μυστικά και θρύλους

Από τον Διόνυσο και την Αριάδνη έως τις σύγχρονες μάχες για την προστασία του εμβληματικού μνημείου που στέκει αγέρωχο στο Αιγαίο

Δωρεάν βραδινά δρομολόγια Σαντορίνης – Θηρασιάς με το «ΑΛΜΙ»

Ο Δήμος Θήρας επεκτείνει τη θαλάσσια σύνδεση των δύο νησιών, προσφέροντας βραδινά δρομολόγια χωρίς κόστος για κατοίκους και επισκέπτες.

Χίος: Αγώνας για τον πλήρη έλεγχο της μεγάλης πυρκαγιάς, 42.000 καμένα στρέμματα γης

Μειώθηκε η ένταση της φωτιάς στη Βόρεια Χίο – Εκτεταμένες οι καταστροφές σε σπίτια, δάση και δίκτυο ηλεκτροδότησης.

ΑΜΣ Φιλωτίου: Άνοιξαν οι εγγραφές για τη νέα σεζόν στην Ακαδημία Ποδοσφαίρου

Η αθλητική οικογένεια του Φιλωτίου καλεί παλιούς και νέους αθλητές να φορέσουν ξανά τα ποδοσφαιρικά τους παπούτσια.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλκί Νάξου: Εικόνες αγανάκτησης και πλήγμα στον τουρισμό

Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι οδηγοί και επισκέπτες – Ζητούνται λύσεις για υποδομές και συγκοινωνία στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.

Χρήστος Σπανός: «Προσπαθώ να χτίσω μια γέφυρα επικοινωνίας με τη Νάξο» (video)

Ο γνωστός ηθοποιός βρέθηκε στο νησί για τη συναυλία της κόρης του Μαρίνας Σπανού, μιλά για τη δουλειά του, τις συνεργασίες του και την καταγωγή του από τον Κυνίδαρο (video)

Ρεκόρ αφίξεων τον Ιούλιο στη Νάξο: +7,2% οι επιβάτες – Στο «κόκκινο» το λιμάνι και οι υποδομές

Τα στοιχεία του Λιμεναρχείου δείχνουν νέα άνοδο στην επιβατική και οδική κίνηση, αλλά και αυξανόμενη πίεση σε λιμάνι και οδικό δίκτυο, επηρεάζοντας την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών.

Νάξος – Ταυτόχρονη άφιξη Blue Star Naxos και Blue Star Delos έφερε χιλιάδες επιβάτες και οχήματα (video)

Εντυπωσιακοί ελιγμοί, ασφυκτική κίνηση και δοκιμασία για τις υποδομές – Σε πλήρη εγρήγορση το Λιμεναρχείο Νάξου και η Δημοτική Αστυνομία. (video)

Συναγερμός στο «Ιονίς», Μπλακ άουτ με 183 επιβάτες, πλέει με μία μηχανή προς το Λαύριο

Βλάβη προκάλεσε προσωρινή ακινητοποίηση του πλοίου μεταξύ Κέας και Μακρονήσου – Στο σημείο σπεύδουν δυνάμεις του Λιμενικού.