Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΛιμάνι Πάρου: Ιδού η πρόταση για τις πλωτές κατασκευές

Λιμάνι Πάρου: Ιδού η πρόταση για τις πλωτές κατασκευές

|

Σήμερα, Παρασκευή 19 Μαΐου 2017, ώρα 19:00, στο δημαρχείο Πάρου / αίθουσα δημοτικού συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση για τη χρήση πλωτών κατασκευών για το Master Plan του Λιμένα Πάρου.

Σήμερα, Παρασκευή 19 Μαΐου 2017, ώρα 19:00, στο δημαρχείο Πάρου / αίθουσα δημοτικού συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση για τη χρήση πλωτών κατασκευών για το Master Plan του Λιμένα Πάρου. Την πρόταση προκαταρκτικού σχεδιασμού και τη τεχνολογική μέθοδο θα παρουσιάσει ο κ. Γ. Καράβολος CEO της Seamark Marine ειδικός σε θέματα ship-to-shore facilities που εκπροσωπεί τους διεθνείς Σκανδιναβικούς ομίλους Trelleborg και τον γνωστό στη ναυτιλία όμιλο MacGREGOR που έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει παρόμοια πλωτά συστήματα σε πολυάριθμες λιμενικές εγκαταστάσεις ανά τον κόσμο τα τελευταία 42 χρόνια

Σας παρουσιάζουμε ολοκληρωμένο το πρόγραμμα:

Οι προτάσεις επέκτασης του λιμανιού Παροικιάς με χρήση πλωτών μέσων

Είναι γνωστό ότι μέρος της αρχαίας πόλης της Παρου βρίσκεται στοn βυθό του σημερινού λιμένα. Η ανάδειξή του θα ήταν αξιόλογο έργο πολιτιστικής και τουριστικής σημασίας. Πέραν όμως αυτού, είναι και λόγος για τον οποίο το σημερινό λιμάνι δεν μπορεί να επεκταθεί με τη συμβατική μέθοδο των εκβαθύνσεων και επιχωματώσεων. 

Η προτεινόμενη μέθοδος επεκτάσεως στηρίζεται στη χρήση πλωτών ναυπηγημάτων μεγάλου εκτοπίσματος γνωστών διεθνώς ως «floating linkspans». Η μέθοδος είναι  θεσμοθετημένη με έγκριση Νηογνωμόνων (Lloyds, BV, κλπ) και έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε πάνω από 125 λιμενικές εγκαταστάσεις ανά τον κόσμο (πλην Ελλάδος) τα τελευταία 42 χρόνια. 

Η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί

Ο σχεδιασμός της κατασκευής και πρόσδεσης τους γίνεται με τη χρήση των δυσμενέστερων ωκεανογραφικών στοιχειών 200ετιας στη θέση στην οποία εγκαθίστανται με αντίστοιχη πιστοποίηση των διεθνών Νηογνωμόνων και των Ελληνικών φορέων πιστοποίησης.  

Η πρόσδεση τους γίνεται με ειδικό σύστημα κινητών βραχιόνων (quick fit arms) που κλειδώνουν σε δέστρες πακτωμένες στη στεριά και περιλαμβάνουν σύστημα προσκρουστήρων και μηχανισμό απορρόφησης όλων των δυνάμεων του κυματισμού, του αέρα και της κινητικής ενέργειας των πλοίων που παραβάλουν.  

Οι βραχίονες (quick fit arms) προβλέπεται να υποκαταστήσουν επίσης πλήρως τη χρήση πασάλων στήριξης ή αγκυρών (ρεμέντζων), ώστε να μην υπάρξει  οποιαδήποτε επέμβαση στον βυθό που θα ήταν απαγορευτικό από την αρχαιολογία.  Ταυτόχρονα οι βραχίονες είναι αποσπώμενοι επιτρέποντας τη ρυμούλκηση των πλωτών όταν απαιτηθεί σε άλλη τοποθεσία. 

Το κατάστρωμα των πλωτών ναυπηγημάτων μπορεί να είναι από άσφαλτο, ξύλο, ή σκυρόδεμα και να αποτελεί ενιαία συνέχεια του καταστρώματος της χερσαίας ζώνης, όπου απαιτείται, με χρήση ειδικών αρμών ζεύξεως και γεφυρώσεις. Το μεγάλο εκτόπισμα τους υποστηρίζει τη δημιουργία κτιριακών εγκαταστάσεων επάνω τους και άλλων κατασκευών, όπως φυσούσες επιβατών κλπ., χωρίς την αίσθηση ότι περπατάς πάνω στη θάλασσα. 

Οι προδιαγραφές και η πιστοποίηση τους (special features notation) επιτρέπει τον δεξαμενισμό των πλωτών linkspans για συντήρηση ανά 25ετια ή και 50ετια, ώστε να είναι αδιάκοπη η λειτουργία του λιμένα. 

Τέλος, η ναυπήγηση τους γίνεται σε ναυπηγεία και έτσι σε αντίθεση με τα συμβατικά δομικά έργα,  δεν παρακωλύεται η κανονική λειτουργία του λιμανιού και της παραλιακής ζώνης καθόσον χρόνο διαρκεί η κατασκευή τους. Ρυμουλκούνται στην τελική θέση τους όπου γίνεται η συναρμολόγηση και η πρόσδεση τους. Το μόνο δομικό έργο που συνήθως απαιτείται είναι η πάκτωση των δεστρών πρόσδεσης.

Τι προβλέπει η πρόταση

α. Την απελευθέρωση του παραλιακού δρόμου από τα αυτοκίνητα που αναμένουν τα οχηματαγωγά και τη διοχέτευση τους κατ’ ευθείαν από την περιφερειακή οδό σε πλωτό διάδρομο αυτοκινήτων τεσσάρων λωρίδων αναμονής και μίας λωρίδας ταχείας προσπέλασης, συνολικής δυναμικότητας 100 αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με χωροθέτηση προσθέτου χώρου στη σημερινή αποβάθρα. 

β. Τη δημιουργία πλωτής αποβάθρας παραβολής (πλαγιοδέτησης) κρουαζιερόπλοιων 150m ή και 180m στην επέκταση του σημερινού κυματοθραύστη στο Βιντζι. Δημιουργία διαδρόμου οχημάτων διπλής κατεύθυνσης για την πρόσβαση στο κρουαζιερόπλοιο θα γίνει με διαπλάτυνση του κυματοθραύστη με τη χρήση πλωτών linkspan προσδεμένων με βραχίονες στο χερσαίο τμήμα και ανακατασκευή του οδοστρώματος το οποίο θα επεκτείνεται και στο πλωτό τμήμα με χρήση αρμών διαστολής.

γ. Τη δημιουργία θέσης παραβολής 2 μικρότερων επιβατικών πλοίων 60m, κρουαζιέρας ή mega-yachts δίπλα στη σημερινή κύρια αποβάθρα.

δ. Τη δημιουργία 2 επιβατικών τερμιναλ πάνω στο πλωτό τμήμα για τους επιβάτες των οχηματαγωγών και τους επιβάτες κρουαζιέρας, 540m2 και 145m2 αντίστοιχα.  Τα κτίρια θα είναι κλιματιζόμενα από κρύσταλλο και μέταλλο με εξωτερικό αρχιτεκτονικό περίβλημα που θα παραπέμπει στην Παριανή παράδοση. Το ένα τουλάχιστον από αυτά προβλέπεται να έχει γυάλινο πάτωμα για τη θέαση των αρχαιολογικών ευρημάτων του βυθού που θα αναδειχθούν. Η δυνατότητα μουσειακού εκθετηρίου και άλλων πολιτιστικών χρήσεων θα αποτελέσει αντικείμενο της περαιτέρω αναλυτικής μελέτης του έργου. 

ε. Τέλος, στη λεκάνη ανάμεσα στις νέες πλωτές λιμενικές εγκαταστάσεις προβλέπεται η δημιουργία πλωτής μαρίνας δυναμικότητας 30 περίπου σκαφών με όλες τις σύγχρονες ευκολίες. 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Φανή Μετζιτάκου: Αποχαιρετισμός σε μια Δονουσιώτισσα της προσφοράς και της παρέας

Σήμερα Παρασκευή 26/9/2025, στις 09:30 π.μ. στον Ι.Ν. Τιμίου Σταυρού Δονούσας, η οικογένεια και οι φίλοι αποχαιρετούν τη Φανή Μετζιτάκου.

Πανθηραϊκός: Στηρίζει έμπρακτα την Τράπεζα Αίματος Σαντορίνης — το λογότυπο στη φανέλα όλη τη σεζόν

Ο σύλλογος της Σαντορίνης αναδεικνύει το κοινωνικό του πρόσωπο, προβάλλοντας σε όλες τις επίσημες εμφανίσεις το έργο της Τράπεζας Αίματος Σαντορίνης.

Όγκοι του Θύμου Αδένα: Σπάνιοι αλλά Αντιμετωπίσιμοι με Σύγχρονη Θωρακοχειρουργική

Θύμωμα και θυμικό καρκίνωμα στο πρόσθιο μεσοθωράκιο: ποιοι κινδυνεύουν, ποια συμπτώματα να προσέξετε, πώς γίνεται η διάγνωση και ποιες είναι οι θεραπευτικές επιλογές.

Το δικό μου Καστράκι: εκεί όπου η μνήμη γίνεται θάλασσα

Ενα προσωπικό οδοιπορικό στο Καστράκι∙ το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, τα καλοκαίρια, οι άνθρωποι και οι δεσμοί που ριζώνουν.

Check Up στο Naxos Medical: άμεσες εξετάσεις με αξιόπιστα αποτελέσματα (ΕΟΠΥΥ)

Ο Στρατιωτικός Ιατρός Βιοπαθολόγος Ευαγγελόπουλος Πολυζώης σε καθημερινή βάση στο Πολυιατρείο, με σύγχρονο εξοπλισμό για γρήγορα αποτελέσματα και τεκμηριωμένο πόρισμα.

Blue Star Naxos: Νυχτερινή αναχώρηση από Πειραιά και χωρίς προσέγγιση στην Αστυπάλαια

Λόγω της σημερινής 24ωρης απεργίας ναυτεργατικών σωματείων, το πλοίο αναχωρεί 23:30 από Πειραιά (αντί 17:30) και ακολουθεί τροποποιημένο δρομολόγιο στις Κυκλάδες· δεν θα προσεγγίσει Αστυπάλαια.

Ονοματοθεσία ανώνυμων οδών στη Νάξο: Κάλεσμα για συμμετοχή των πολιτών

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προχωρά στη διαδικασία ονοματοθεσίας και αρίθμησης οδών στη Χώρα και τα Αγγίδια, με στόχο τη διευκόλυνση κατοίκων και επισκεπτών.

Μήλος: Συναγερμός στο Κλέφτικο, τουριστικό σκάφος με 6 Αμερικανούς εμφάνισε βλάβη

Η Λιμενική Αρχή Μήλου τέθηκε σε επιφυλακή μετά από ηλεκτρολογική βλάβη κατά την άπαρση άγκυρας. Το σκάφος κατέπλευσε αυτοδύναμα στον Αδάμαντα· όλοι καλά στην υγεία τους.

Ρεκόρ αφίξεων: Πάνω από 1,6 εκατ. επιβάτες στα αεροδρόμια των Κυκλάδων το καλοκαίρι του 2025

Σαντορίνη και Μύκονος στην κορυφή, με την Πάρο και τη Νάξο να ακολουθούν – Η αντιστοιχία αφίξεων και επιχειρήσεων δείχνει το «βάρος» του κάθε νησιού.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Περιμετρικά Αγγιδίων αύριο (26/09) πρωινή διακοπή ρεύματος

Αγγίδια (είσοδος) έως οδό Φιλίας & Άγ. Πολύκαρπο Χώρας – εργασίες ΔΕΔΔΗΕ, προσοχή στην επανατροφοδότηση

ΔΕΔΔΗΕ: Τρίωρη διακοπή ρεύματος αύριο (22/09) στα χωριά της πεδινής Νάξου

Νάξος: Προσωρινή διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 22/09 (09:00–12:00) σε Γλινάδο, Άγιο Αρσένιο, Μύλους & Αργάνι Τριπόδων

Μελάνες Νάξου: Κάτοικοι διαμαρτύρονται για τις αυξήσεις στο νερό και πάνε σε .. δημοψήφισμα

Κάτοικοι ζητούν επιστροφή στις παλιές τιμές και δίκαιη τιμολόγηση· ετοιμάζεται ηλεκτρονική ψηφοφορία για συλλογική στάση

Κουφονήσι: Αμερικανοί άφησαν 500€ φιλοδώρημα — «Δεν θα κλείσω μάτι!» λέει ο σερβιτόρος (video)

Παρέα 8 ατόμων κατέπλευσε με σκάφος, έφαγε αστακό και φρέσκα ψάρια· λογαριασμός 750€ και tip 500€ που θα μοιραστεί σε 22 εργαζομένους.

Κυκλάδες: Ένα έμφραγμα, τρία νησιά, μία σωτηρία στο Ιπποκράτειο (video)

Σίφνος → Σύρος (4–5 μέρες) → Μύκονος → Αθήνα: καταγγελίες της οικογένειας για χαοτικές διακομιδές και κενά στο σύστημα υγείας των νησιών.

Ονοματοθεσία ανώνυμων οδών στη Νάξο: Κάλεσμα για συμμετοχή των πολιτών

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προχωρά στη διαδικασία ονοματοθεσίας και αρίθμησης οδών στη Χώρα και τα Αγγίδια, με στόχο τη διευκόλυνση κατοίκων και επισκεπτών.

Νάξος: Θεατρικά εργαστήρια για παιδιά & ενήλικες — 3η χρονιά το Δημοτικό Εργαστήρι

Μαθήματα υποκριτικής, ορθοφωνίας & αυτοσχεδιασμού με τον σκηνοθέτη Θανάση Αντωνίου. Δύο τμήματα: 13–15 & 16+ με δωρεάν συμμετοχή.

Νάξος: Θραύση κάβου σε φορτηγό οχηματαγωγό κατά τον κατάπλου — χωρίς τραυματισμούς

Παρασκευή 19/09/2025, μεσημβρινές ώρες: έσπασε ο δεξιός πρυμναίος κάβος στην 3η προσπάθεια πρόσδεσης στο λιμάνι της Νάξου· το πλοίο συνέχισε για Ίο.

Κυκλάδες: Το νερό έγινε «υγρός χρυσός» — λογαριασμοί-σοκ και SOS από τα Κουφονήσια (video)

Ο αντ/ρχος Νάξου Βαγγ. Κατσάρας μιλά για «πικρό ποτήρι»· ανομβρία, τουριστική ζήτηση και κόστος αφαλάτωσης πιέζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Κουφονήσι: Ομόφωνο «ναι» σε μειώσεις και δίκαιη τιμολόγηση νερού

Έκτακτη συνεδρίαση της Τοπικής Κοινότητας (22/09) – αιτήματα για επανέκδοση λογαριασμών, δόσεις χωρίς προσαυξήσεις, έλεγχο μετρητών και ειδικό καθεστώς «νησιωτικότητας»

Αθηνιός σε φόρμα, Νάξος σε… προσπέραση: ο Αύγουστος γύρισε το παιχνίδι στη Σαντορίνη

Μετά από μήνες πτώσης, ο Αύγουστος ’25 έφερε άνοδο στην κίνηση του λιμανιού της Σαντορίνης (+6% συνολικά)· Ηράκλειο Νο1 προορισμός και η Νάξος… πάνω από τη Σαντορίνη σε Ιούλιο & Αύγουστο!