Ζητούνται επενδυτές για 17 μαρίνες, με αργό ρυθμό οι διαδικασίες – Τι γίνεται για τις μαρίνες της Μυκόνου και της Ρόδου
Αχ αυτές οι μαρίνες στην Ελλάδα… Μοιάζουν σαν το γεφύρι της Αρτας… Ολη μέρα ακούγονται φήμες για πώληση και στο τέλος; Τίποτα. Τουλάχιστον για μία έχουμ εξέλιξη… Ο λόγος για την μαρίνα Ιτέας, που όπως όλα δείχνουν περνάει στον έλεγχο του ομίλου Κυριακούλη… Τι γίνονται όμως με τις υπόλοιπες κι ανάμεσά τους δύο στο Νότιο Αιγαίο; Απλά σέρνονται οι διαγωνισμοί και η δικαιολογία της πανδημίας είναι καλή, αλλά όχι αρκετή…
Τον Γενάρη του 2020, ο πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αρης Ξενόφος (παραιτήθηκε τον Δεκέμβριο του 2020 κι από τότε το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει πρόεδρο) είχε δηλώσει για τις μαρίνες ότι «οι ιδιωτικές επενδύσεις στις ελληνικές μαρίνες συμβάλλουν καθοριστικά στην ενδυνάμωση της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας. Για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται 4,4 άμεσες θέσεις εργασίας και άλλες 100 έμμεσες εντός και στην ευρύτερη περιοχή της μαρίνας»… Να τονίσουμε ότι στην Ελλάδα λειτουργούν 60 τουριστικοί λιμένες, εκ των οποίων 30 είναι οργανωμένες μαρίνες. Επίσης, υπάρχουν 149 χωροθετημένοι τουριστικοί λιμένες.
Οπότε, σήμερα, αν δεν υπάρξει νέα παράταση την τελευταία στιγμή, αναμένεται η δεσμευτική προσφορά του ομίλου Κυριακούλη για τη σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Ιτέας. Όμως, η παραχώρηση των 17 τουριστικών λιμένων προχωρά με τον αραμπά, όπως και το υπόλοιπο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, κυρίως λόγω της πανδημίας. Ο όμιλος Κυριακούλη ήταν ο μοναδικός που είχε εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την μαρίνα Ιτέας που έχει δυνατότητα ελλιμενισμού 140 σκαφών και χερσαία ζώνη 25 στρεμμάτων.
Πριν από λίγες ημέρες δόθηκε παράταση μέχρι τις 14 Ιουλίου για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της μαρίνας Αρετσούς στην Θεσσαλονίκη, ένα από τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ στον τομέα των τουριστικών λιμένων. Η μαρίνα είναι δυναμικότητας 388 θέσεων με χερσαία ζώνη 78 στρεμμάτων στην περιοχή της Καλαμαριάς. Στο Ταμείο υποστηρίζουν πως η παράταση αποφασίστηκε κατόπιν αιτήματος από ενδιαφερόμενους επενδυτές, αν και ορισμένοι την συνδέουν με αντιδράσεις από τον δήμο Καλαμαριάς και άλλους φορείς. Επιπλέον εκκρεμεί το προεδρικό διάταγμα για το νέο σχέδιο χωροθέτησης της χερσαίας ζώνης.
Για τη μαρίνα Μυκόνου, που επίσης βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ χωρίς να υπάρξει μεγάλη πρόοδος τα τελευταία χρόνια, στο ταμείο έχει περιέλθει ολόκληρο το λιμάνι του νησιού με τρεις διακριτές δραστηριότητες (επιβατική ναυτιλία, κρουαζιέρα και μαρίνα) καλύπτει μία έκταση 100 στρεμμάτων. Έτσι, για να προχωρήσει η παραχώρηση πρέπει να ολοκληρωθεί το Master Plan για το σύνολο του λιμανιού και στη συνέχεια να αξιολογηθεί ο βέλτιστος τρόπος παραχώρησης κάθε δραστηριότητας.
Στο σχέδιο αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, που εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, αναφέρεται πως μέσα στο δεύτερο εξάμηνο προγραμματίζεται η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση της μαρίνας Αργοστολίου. Η μαρίνα διαθέτει χερσαία ζώνη περίπου 50 στρεμμάτων και δυνατότητα ελλιμενισμού 190 σκαφών. Υπολογίζεται πως διαθέτει συνολική δομήσιμη επιφάνεια 3.300 τετραγωνικών μέτρων χρήσεων τουρισμού και αναψυχής.
Για τη μαρίνα Ζακύνθου στο ADP αναφέρεται πως διαθέτει χερσαία ζώνη 31 στρεμμάτων και δυνατότητα ελλιμενισμού 275 σκαφών. Αυτή την περίοδο διεξάγεται τεχνικός και νομικός έλεγχος της μαρίνας με στόχο κάποια στιγμή να προχωρήσει η σύνταξη του τεύχους του διαγωνισμού.
Για τη μαρίνα Μανδρακίου στη Ρόδο, με δυνατότητα ελλιμενισμού 175 σκαφών και χερσαία ζώνη έκτασης 12,7 στρεμμάτων, διεξάγεται, επίσης, τεχνικός και νομικός έλεγχος. Πρόκειται για τη μαρίνα που βρίσκεται έξω από μία εκ των πυλών της παλαιάς πόλης, από την οποία εξυπηρετούνται και τοπικές ακτοπλοϊκές γραμμές με μικρότερα πλοία, ενώ στη Ρόδο, να σημειωθεί, ότι υπάρχει και άλλη μια, σύγχρονη, ιδιωτική μαρίνα που λειτουργεί υπό την εταιρεία «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.» και η οποία ήδη βρίσκεται σε διαδικασία εύρεσης αγοραστή.
Πηγή: businessdaily.gr