Τρίτη, 3 Οκτωβρίου, 2023
ΑρχικήΟικονομίαΚυκλάδες: Το (απλό) εισιτήριο Πειραιάς - Νάξος έσπασε το φράγμα των 51...

Κυκλάδες: Το (απλό) εισιτήριο Πειραιάς – Νάξος έσπασε το φράγμα των 51 ευρώ (!!!)

|

Νέα δεδομένα από σήμερα (01/07) στο χώρο της Ακτοπλοϊας με αύξηση της τιμής του εισιτηρίου – Παραδείγματα στις Κυκλάδες – Τι ζητάνε οι ακτοπλόοι 

Σε νέα τρίτη και… «φαρμακερή» αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών προχωρούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες από την 1η Ιουλίου κατά 7% – 8%. Δυστυχώς, οι αυξήσεις στα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν αγγίξει ήδη το 168% και θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου. Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.

Είναι ενδεικτικό ότι κάποιος που ταξίδεψε πέρυσι από το Πειραά προς τη Νάξο με οικονομικό εισιτήριο πλήρωσε 37,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 ανέβηκε στα 48.5 ευρώ και από σήμερα Παρασκευή 1η Ιουλίου είναι στα 51.5 ευρώ. Αυξηση στα περίπου 40% από την περσινή χρονιά… 

Θέλετε κι άλλα; Κάποιος που πήρε το πλοίο για Σύρο πλήρωσε πέρυσι 32,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 ανεβηκε στα 42,5 ευρώ, ενώ σήμερα Παρασκευή 1η Ιουλίου το πληρώνει 45,5 ευρώ! 

Για Πάρο εισιτήριο τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 36 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 46,5 ευρώ και από σήμερα 1η Ιουλίου κοστίζει 50 ευρώ . Και για Μύκονο; εισιτήριο τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 37,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 48,5 ευρώ και από σήμερα Παρασκευή 1η Ιουλίου ανεβαίνει στα  52 ευρώ Ααα και για τη Σαντορίνη ανέβηκε στα 58 ευρώ (!!!)   

Για να μην μιλήσουμε για τα ΙΧ που σπάνε το φράγμα των 110 ευρώ για να έρθουν στη Νάξο από τον Πειραιά, ενώ και τα ταχύπλοα έχουν αντίστοιχες ανατιμήσεις (από σήμερα στα +75 ευρώ)…. Βέβαια, υπάρχει η λύση των προσφορών πουν κάνουν οι εταιρείες αλλά είναι απάντηση;  Μήπως τελικά  βολεύει να πάμε … Παρίσι; 

Εξαίρεση 

Μέσα στον ορυμαγδό των αυξήσεων υπάρχει, πάντως, ένα δρομολόγιο που η τιμή του εισιτηρίου παρέμεινε σταθερή! Πρόκειται για το Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Οταν έγινε η εξαγορά της Hellenic Seaways από την Attica Group, η δεύτερη με απόφασή της, τον Απρίλιο του 2018, ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην παράγραφο 8: «Δεν θα αυξήσουμε τους ναύλους επιβατών, Ι.Χ. και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τον υφιστάμενο ναύλο/τους υφιστάμενους ναύλους ανά κατηγορία και ανά θέση, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας στα δρομολόγια από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο και Μυτιλήνη για πέντε έτη». Ετσι, το ταξίδι στα δύο αυτά νησιά του ανατολικού Αιγαίου είναι πιο οικονομικό από την Ικαρία και τη Σάμο

Τι λέει η Κυβέρνηση;

Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης; Η απάντηση διά στόματος του πλέον αρμόδιου, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος για μία ακόμη φορά θα πει ότι και οι υπόλοιποι υπουργοί «Η παγκόσμια ενεργειακή κρίση και η αύξηση των τιμών, ιδίως στα καύσιμα και την ενέργεια, έχει επηρεάσει κάθε νοικοκυριό στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση έχει τους τελευταίους μήνες προχωρήσει σε σειρά μέτρων στήριξης, με στοχευμένες παρεμβάσεις που ξεπερνούν τα 6 δισ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την ακτοπλοΐα, έχουμε καλέσει τις εταιρείες να απορροφήσουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό το πολύ αυξημένο κόστος των καυσίμων, ενώ με το μεταφορικό ισοδύναμο στηρίζουμε τους νησιώτες και τις νησιωτικές επιχειρήσεις».

Και οι εταιρείες; 

Αρχικά γκρινιάζουν κι έχουν δίκιο… Αν και έχουν μετακυλίσει όπως βλέπετε το 40% του κόστους στους επιβάτες… Διεκδικούν τα χρωστούμενα από το Δημόσιο για εκτελεσθέντα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας, τις γνωστές άγονες γραμμές, που ανέρχονται στα 60 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 40 εκατ. αφορούν την Attica Group. Eίναι χρήματα για τα οποία έχουν εκδοθεί τιμολόγια, έχει καταβληθεί ο ΦΠΑ και έχουν καταναλωθεί τα καύσιμα. Αφορούν τη χρονική περίοδο από τον Ιούνιο του 2021 έως και τον Μάιο του 2022. 

Από εκεί και πέρα το κόστος των ταξιδιών έχει εκτοξευθεί…  Ο μετρικός τόνος του fuel oil, που καίνε τα συμβατικά πλοία  κοστίζει 1.267 ευρώ (με τιμές που ίσχυαν την Τετάρτη 22 Ιουνίου) από 473 ευρώ πριν από έναν χρόνο – ποσοστό αύξησης 167,8%.και για δέκα  ώρες ταξίδι το κόστος ξεπερνάει τα 76.000 ευρώ! Οσο για τα ταχύπλοα;  Το marine gas oil που καίνε κοστίζει 1.311 ευρώ το κυβικό από 510 ευρώ πέρυσι τέτοια εποχή – ποσοστό αύξησης κατά 157% και για δέκα ώρες ταξίδι το κόστος είναι 65.500 ευρώ από 25.500 ευρώ πέρυσι. 

Τι ζητούν; 

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας είχε στείλει εγκαίρως, από τις 18 Μαρτίου 2022, σε όλους του αρμόδιους υπουργούς τρισέλιδη επιστολή όπου προειδοποιούσε για τη δυσμενή τροπή των εξελίξεων με τα καύσιμα και κατέθετε προτάσεις.

1. Πλαφόν τιμών το οποίο θα έχει σημείο αναφοράς τη μέση τιμή καυσίμων του Δεκεμβρίου του 2021. Η επιδότηση προτάθηκε να καλυφθεί από πόρους προερχόμενους από τα ταμεία της Ε.Ε. Εκτιμώμενη δαπάνη για τον κλάδο 12-18 εκατ. ευρώ ανά μήνα.

2. Προσωρινή μείωση ΦΠΑ στον χαμηλό συντελεστή του 6% μέχρι να επανέλθει η μέση τιμή των καυσίμων στην αντίστοιχη του Δεκεμβρίου 2021 και στη συνέχεια διατήρησή του στον μεσαίο συντελεστή, που είναι το 13%.

3. Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών των ναυτικών. Εκτιμώμενη δαπάνη ενίσχυσης για όλο τον κλάδο 2 εκατ. ευρώ τον μήνα.

4. Αύξηση κατά 30% της αποζημίωσης υφιστάμενων συμβάσεων εξυπηρέτησης γραμμών δημόσιας υπηρεσίας μονοετούς διάρκειας. Εκτιμώμενη δαπάνη 2,3 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου και μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2022.

5. Ενίσχυση της ρευστότητας με άμεση καταβολή των 50 εκατ. ευρώ που οφείλονται στις εταιρείες από την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, των λεγόμενων άγονων γραμμών.

6. Προσωρινή αναστολή υποχρεωτικών εκπτώσεων ή αποζημίωση του απολεσθέντος εσόδου βάσει προσκομίσεως παραστατικών μέχρι την επαναφορά των καυσίμων στη μέση τιμή του Δεκεμβρίου 2021. Εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 4 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου.

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΔΙΕΚ Νάξου: Εως και αύριο (04/10) οι εγγραφές για τη νέα χρονιά

Ενημερωτικό δελτίο για τις εγγραφές της Β' φάσης στις ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στο ΔΙΕΚ Νάξου για το τρέχον έτος κατάρτισης - Οι νέες ειδικότητες και η καταλυτική ημερομηνία

Εκλογές 2023: Τροπολογία ανοίγει η δυνατότητα εναλλαγής θητείας δημάρχων

ΥΠΕΣ: Με τροπολογία ανοίγει η δυνατότητα εναλλαγής θητείας δημάρχων κατά τη διάρκεια δημοτικής περιόδου

Εκλογές 2023 – Μ. Καπίρης: Περί λειψυδρίας, τα λάθη σχεδιασμού και οι λύσεις

Αρθρο του υποψήφιου Μιχάλη - Νεκτάριου Καπίρη για την λειψυδρία με τίτλο " Λειψυδρία: Λάθη -Ανυπαρξία σχεδιασμού και λύσεις"

Μ. Πολυκρέτη: “θα ήθελα να δω τη Νάξο στο μέλλον ως έναν προορισμό που θα συνδυάζει την παράδοση και τον πολιτισμό με την πρόοδο...

Η πολιτιστική πρωτοβουλία "Μια βραδιά κάτω από την ελιά", εμπνεύστρια της οποίας είναι η επιχειρηματίας Μαρία Πολυκρέτη, για άλλη μία χρονιά προσέφερε στους παρευρισκόμενους, για τρεις ημέρες, μοναδικές εμπειρίες με επίκεντρο το βίωμα, τα ακούσματα αλλά και τα συναισθήματα.

SKY Express: 50% έκπτωση στη μετακίνηση των Δικαστικών Αντιπροσώπων

Η εταιρεία προσφέρει έκπτωση 50% σε όλους τους δικαστικούς αντιπροσώπους και ένα συνοδό μέλος στις πτήσεις εσωτερικού

ΑΠΑΣ τα Φανάρια: Απέκτησε …επώνυμο και λέγεται “ΑΠ.Α.Σ. – ΤΕRRANAXIA!”

Ο ΑΠΑΣ τα Φανάρια έχει αποκτήσει τον ιδανικό συμπαίκτη, την TERRANAXIA Property Development και το όνομά του πλέον είναι ΑΠΑΣ Terranaxia

Νάξος – AlterShops: Ζητείται προσωπικό για το κατάστημα

Ζητείται προσωπικό για το κατάστημα ALTERSHOPS στη Νάξο

Donoussa Trail Running: Στις 21 Οκτωβρίου ξανατρέχουμε στη Δονούσα!

Εξι ημέρες για το κλείσμο των εγγραφών. Σπεύσατε! - Τα δεδομένα στα δρομολόγια των πλοίων και η εκπτωπτική πολιτική

Βίβλος – Σπ. Σκάρκος: Αποκαλυπτήρια προτομής και η αναφορά στον Αργύρη Σοφικίτη

Ο πρόεδρος της Κοινότητας Τριπόδων Σπύρος Σκάρκος μιλάει για τον Αργύρη Σοφικίτη

Εκλογές 2023: Καθορίστηκε εκλογική αποζημίωση υπαλλήλων

Καθορίστηκε η εκλογική αποζημίωση υπαλλήλων που συμμετέχουν στη διεξαγωγή των αυτοδιοικητικών εκλογών

Κλιματική κρίση: Το πράσινο Κοινωνικό Σχέδιο Δράσης για τη Σίφνο

To ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ για τη Σίφνο διαμορφώθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος GRAPE – COSME στο οποίο συμμετέχουν ο ΑΝΕΜΟΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ και ο Δήμος Σίφνου

Εκλογές 2023 – “Δύναμη Αλλαγής”: Πρόταση για δημόσιο διάλογο, θα έχει απάντηση;

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης "Δύναμη Αλλαγής" Λεονάρδος Χατζηανδρέου μεκάθε επισημότητα ζητάει δημόσιο διάλογο...

Πειραιάς: Ελεύθεροι οι τρεις συλληφθέντες για το πρόσφατο ατύχημα σε ταχύπλοο

Ελεύθεροι οι τρεις συλληφθέντες για το ατύχημα με την πτώση δύο ναυτικών στη θάλασσα - Τι γίνεται με τους δύο τραυματίες

Πυροσβεστική – Αργοκοιλιώτισσα: Υπό έλεγχο η φωτιά (photos)

Λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι τέθηκε υπό έλεγχο η φωτιά στην ευρύτερη περιοχή της Αργοκοιλιώτισσας στην Κόρωνο (photos)

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο: Καθηγήτρια η Ναξιώτισσα Ελένη Στάη

Η Ναξιώτισσα Έλενα Στάη καθηγήτρια στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Εκλογές 2023 – Δύναμη Αλλαγής: Την Τετάρτη (04/10) η κεντρική ομιλία στη Νάξο

Την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου η κεντρική ομιλία του υποψηφίου δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Λεονάρδου Χατζηανδρέου στη πόλη της Νάξου

Σαντορίνη: Ξεκινούν οι εγγραφές στο «Dappos Sunday League 2023-2024»

Οι αγώνες του πρωταθλήματος θα διεξάγονται και φέτος στο γήπεδο ποδοσφαίρου στον Αγ. Γεώργιο

Κακοκαιρία Elias: Εφτασε από χθες (27/09) το απόγευμα και στη Νάξο

Εντονη βροχόπτωση χθες το απόγευμα στην Ορεινή Νάξο - Από νωρίς το πρωί σήμερα βροχή και τα πεδινά

ONEX: Το εγχείρημα για αναβάθμιση του Νεωρίου και περιβαλλοντική προστασία της περιοχής

Η πρωτοβουλία της ΟΝΕΧ προς απομάκρυνση πετρελαιοειδών αποβλήτων που για χρόνια παρέμεναν συγκεντρωμένα σε δεξαμενή στο Νεώριο Σύρου, είναι περιβαλλοντικά ασφαλής

Με κρίσιμα θέματα για τους νησιώτες στην Υποεπιτροπή της Βουλής ο Φ. Φόρτωμας (video)

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Φόρτωμας τόνισε την ανάγκη να ενταχθούν στα προς συζήτηση θέματα, κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την ζωή των Κυκλαδιτών.