Η “αερομαχία” για τις άγονες γραμμές: 8 διεκδικεί η SKY express, 7 η Olympic Air – Τι γίνεται στις Κυκλάδες
Στην τελική ευθεία οδεύει ο διαγωνισμός για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, καθώς τις επόμενες ημέρες αναμένεται το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και η ανακήρυξη των αναδόχων. Ωστόσο, αναδόχους δεν θα έχουμε σε όλες τις γραμμές, καθώς σε δύο εξ αυτών δεν κατατέθηκαν προσφορές (Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά) και 6 γραμμές θα επαναπροκηρυχθούν.
Οι Κυκλάδες μοιάζουν κερδισμένες ή χαμένες ανάλογα πως το βλέπετε.. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις οι γραμμές από και προς Αθήνα των αεροδρομίων Νάξου, Πάρου και Μήλου δεν θεωρούνται πλέον άγονες. Κάτι που σημαίνει ότι είναι ελεύθερες όσον αφορά το αντίτιμο του εισιτηρίου, άρα όποια εταιρεία θέλει, μπορεί να βάλει δρομολόγιο. Η μοναδική που έχει μείνει ως ‘άγονη” είναι αυτή της Σύρου όπου έχουμε μάχη…
Πώς εξελίσσεται ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές
Συγκεκριμένα, στον νέο, μεγάλο διαγωνισμό των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών, οι οποίες θα ανατεθούν από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, σημειώθηκαν τα εξής:
– Για 10 γραμμές (Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Σάμος και Θεσσαλονίκη – Χίος) εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για τη διεξαγωγή τους χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα. Οι γραμμές αυτές αποχαρακτηρίστηκαν ως “άγονες”.
– Ο διαγωνισμός συνεχίστηκε για τις υπόλοιπες 18 γραμμές, ωστόσο η SKY express κατέθεσε προσφυγή για 6 γραμμές, ζητώντας να προκηρυχθούν μεμονωμένα και όχι ως συστάδες. Το αίτημα της αεροπορικής έγινε δεκτό από τη Δικαιοσύνη και αναμένεται νέα προκήρυξη από την ΑΠΑ.
– Ο διαγωνισμός, έπειτα από την αποδεκτή προσφυγή της SKY express, συνεχίζεται για 12 γραμμές (Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Αλεξανδρούπολη – Σητεία και Άκτιο – Σητεία).
Από τις ανωτέρω 12 γραμμές, σε δύο δεν κατατέθηκαν προσφορές (Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά).
Τις υπόλοιπες 10 γραμμές διεκδικούν οι εταιρείες SKY express και Olympic Air. Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η SKY express διεκδικεί 8 γραμμές και η Olympic Air 7.
– Για τις υπόλοιπες 6 γραμμές (Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια και Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος) αναμένεται νέα προκήρυξη.
Σήμερα, η πλειονότητα των άγονων γραμμών διεξάγεται από τη SKY express, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιωάννη Γρύλου και την Olympic Air, θυγατρική της AEGEAN, οι οποίες έχουν προχωρήσει στην ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών ATR που διαθέτουν.