Στον αέρα η διαβούλευση για την αδειοδότηση και Λειτουργία Επιχειρήσεων Καζίνο που θα ολοκληρωθεί έως την 11η Δεκεμβρίου – Τρία νέα Καζίνο σε Κρήτη, Μύκονο και Σαντορίνη κάτι που σημαίνει ότι πολύ απλά το καζίνο της Σύρου θα απαξιωθεί καθότι δεν μπορεί να αντέξει τρία καζίνο σε έναν νομό, καθότι μιλάμε για τις Κυκλάδες
Νέες άδειες καζίνο στο Ελληνικό, Μύκονο, Σαντορίνη και Κρήτη, καθώς και τη μεταφορά του καζίνο Πάρνηθας στα βόρεια της Αττικής προβλέπει το σχέδιο νόμου, που αναρτήθηκε στη διαύγεια. Στα εννέα λειτουργούντα καζίνο, θα προστεθούν, εν ολίγοις, άλλα τέσσερα, σύνολο δεκατρία. Ειδικά για τις άδειες σε Μύκονο, Σαντορίνη και Κρήτη, όπως τονίζεται, τα καζίνο θα εμπλουτίσουν τις υψηλές προσφερόμενες τουριστικές υπηρεσίες.
Μειώνεται η φορολογία.
Προβλέπεται επίσης κλιμακωτή φορολόγηση, με χαμηλότερους συντελεστές, των ακαθαρίστων ταμειακών εισπράξεων των καζίνο, του GGR στη γλώσσα του gamimg. Όπου GGR (Gross Gaming Revenue) = Drops (στοιχήματα που παίχθηκαν) – Wins (κέρδη παικτών που πληρώθηκαν). Η κλιμακωτή φορολόγηση για τα χερσαία καζίνο, προβλέπει τέσσερις φορολογικούς συντελεστές οι οποίοι θα αφορούν τα ακαθάριστα έσοδα (GGR) των ΕΚΑΖ.
– Φορολογικός συντελεστής 20% για ακαθάριστα έσοδα μέχρι 100.000.000€
– Φορολογικός συντελεστής 15% για ακαθάριστα έσοδα από 100.000.000€ έως 200.000.000€
– Φορολογικός συντελεστής 12% για ακαθάριστα έσοδα από 200.000.000€ έως 500.000.000€
– Φορολογικός συντελεστής 8% για ακαθάριστα έσοδα από 500.000.000€ και άνω.
Η παραπάνω φορολογία θα αρχίσει να εφαρμόζεται από 01/01/2020 και είναι εμφανώς μειωμένη σε σχέση με το 32%-35% που ισχύει σήμερα (ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρίσκεται το καζίνο).
Επιπλέον, οι επιχειρήσεις καζίνο θα καταβάλουν επιπλέον ειδικό ετήσιο τέλος για την κατοχή της άδειας λειτουργίας (το ύψος του οποίου θα καθορίζεται με την προκήρυξη του διαγωνισμού), ενώ θα βαρύνονται με τέλη, φόρους και λοιπά δικαιώματα που προβλέπονται από τους σχετικούς νόμους της λειτουργίας των καζίνο, της διανομής μερισμάτων αλλά και τη γενικότερη δραστηριότητα των ανωνύμων εταιριών στην Ελλάδα.
Σχετικά με τη νέα φορολόγηση, ο έμπειρος τουριστικός παράγοντας, που αρθρογραφεί στο Tornos News, σημειώνει: “Το θέμα της υπερφορολόγησης των καζίνο στην Ελλάδα σε σχέση με τα διεθνώς αποδεκτά, είχα επισημάνει σε σχετική παρέμβαση μου το περασμένο καλοκαίρι. Με τη λειτουργία των δύο καζίνο στην Αττική, Βόρεια – Νότια, το καζίνο στο Λουτράκι θα έχει μεγάλη πτώση στον τζίρο του, που θα καταστήσει προβληματική την περαιτέρω λειτουργία του. Το καζίνο στο Ρίο, εδώ και πολύ καιρό υπολειτουργεί και η διακοπή λειτουργίας του ίσως είναι αναπόφευκτη, όπως και το καζίνο στη Σύρο το οποίο θα απαξιωθεί πλήρως με τη λειτουργία των καζίνο σε Μύκονο και Σαντορίνη. Για το καζίνο στην Κρήτη, το μεγάλο ερώτημα είναι σε ποία πόλη. Συμμετείχα στην επιτροπή χωροθέτησης των Καζίνο αρχές του 90′ και γνωρίζω πολύ καλά τις μεγάλες διαφωνίες των τοπικών παραγόντων για το ποία από τις 4 πόλεις θα διεκδικούσε την άδεια, δεδομένου ότι η κάθε μία είχε τις δικές της ισχυρές προτάσεις.
Η ασυμφωνία δημιούργησε αδιέξοδο και προκειμένου η τότε Κυβέρνηση να μην δημιουργήσει μεγάλες τοπικές έριδες, αποφάσισε να μην χωροθετηθεί άδεια Καζίνο στην Κρήτη. Τα καζίνο σε Ρόδο, Κέρκυρα και Χαλκιδική, είχαν αυξημένους τζίρους, λόγω της καλής τουριστικής χρονιάς. Το καζίνο στην Αλεξανδρούπολη, που μεταφέρθηκε από τη Ξάνθη, έχει πολύ καλές εισπράξεις και έχει τονώσει την τουριστική κίνηση της πόλης λόγω της επίσκεψης Τούρκων παικτών από την κοντινή γειτονική χώρα.
Στην Τουρκία, ως γνωστόν, απαγορεύεται η λειτουργία καζίνο. Με την εφαρμογή του νόμου από 1/1/2020 θα υπάρξουν αναδιατάξεις με νέους επενδυτές στο χώρο των καζίνο”.
Οι άδειες λειτουργίας καζίνο, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, διακρίνονται σε:
α) άδεια λειτουργίας καζίνο κλασικού τύπου και β) άδεια λειτουργίας επιχείρησης καζίνο – θερέτρου.
2. Με απόφαση της ΕΕΕΠ καθορίζονται κριτήρια για την υπαγωγή των ΕΚΑΖ στις ανωτέρω κατηγορίες, όπως το ύψος της επένδυσης, το είδος των εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων, ο αριθμός των τεχνικών μέσων και υλικών που χρησιμοποιούνται για τη διεξαγωγή των παιγνίων, το μέγεθος και η έκταση των κύριων και επικουρικών χώρων και εγκαταστάσεων, ο αριθμός και ο τύπος των θέσεων εργασίας και άλλα πρόσφορα κριτήρια.
Με την ίδια απόφαση μπορεί να ρυθμίζεται και κάθε άλλο ειδικό θέμα και αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των ανωτέρω.
Για υφιστάμενες επιχειρήσεις, που λαμβάνουν άδεια ΕΚΑΖ σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, λαμβάνονται υπόψη το ύψος της υφιστάμενης επένδυσης και, εν γένει, της αξίας της επιχείρησης, όπως αυτή αποτιμάται κατά το χρόνο χορήγησης άδειας λειτουργίας ΕΚΑΖ.
Η μέθοδος και οι κανόνες της αποτίμησης, καθώς και η διαδικασία διενέργειάς της καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης και Τουρισμού, ύστερα από γνώμη της ΕΕΕΠ.
3. Οι ΕΚΑΖ δύνανται με αίτησή τους να ζητήσουν από την ΕΕΕΠ να εγκρίνει με απόφασή της την υπαγωγή τους στην ετέρα των ανωτέρω δύο κατηγοριών, εφόσον συντρέχουν οι σχετικές προϋποθέσεις. Με απόφαση της ΕΕΕΠ δύνανται να ρυθμίζονται ειδικά θέματα για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, μεταξύ των οποίων και ο χρόνος κατά τον οποίο δύνανται να υποβάλουν την αίτηση σε σχέση με τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας, την τήρηση των όρων προκήρυξης και της σύμβασης παραχώρησης, τυχόν σκοπιμότητα αλλαγής κατηγορίας για σκοπούς δημοσίου συμφέροντος ή διασφάλισης της συνέχισης της λειτουργίας της ΕΚΑΖ και άλλα κριτήρια.
4. Η άδεια λειτουργίας καζίνο ισχύει για συγκεκριμένη γεωγραφική θέση που έχει χωροθετηθεί σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση.
5. Η χρονική διάρκεια της άδειας [παραχώρησης] επιχείρησης καζίνο κατηγορίας κλασικού τύπου είναι τουλάχιστον δέκα (10) έτη και δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δεκαπέντε (15) έτη.
6. Η χρονική διάρκεια παραχώρησης άδειας κατηγορίας καζίνο – θερέτρου δεν μπορεί να είναι μικρότερη από είκοσι (20) και μεγαλύτερη από τριάντα (30) έτη.