Ποδαρικό στη Νάξο για το πολυτελέστατο κρουαζιερόπλοιο Ms Europa 2 τη στιγμή που συναντήθηκε το πρωί με το «Νήσος Σάμος» στο λιμάνι – Για το 2019 οδεύει ο έλεγχος κίνησης των κρουαζιερόπλοιων στην Σαντορίνη
Την ώρα που στην Σαντορίνη πασχίζουν να βάλουν σε τάξη τα …κρουαζιερόπλοια που έρχονται το ένα μετά το άλλο, στη Νάξο κάθε φορά που βλέπουμε ένα κρουαζιερόπλοιο, μικρό ή μεγάλο στήνουμε γιορτή. Όπως σήμερα. Πρώτη ημέρα του Ιουνίου, η αρχή της καλοκαιρινής περιόδου και από τις οκτώ το πρωί βρίσκεται σε στάση …αναμονής το Ms Europa 2, ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που κάνουν βόλτα στο Αιγαίο. Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται στο νησί όπου αναμένεται να μείνει για δώδεκα ώρες και οι περίπου 600 επιβάτες του θα έχουν τη δυνατότητα μέσω του ταξιδιωτικού πρακτορείου Naxos Tours να γνωρίσουν το νησί μας.. Να κάνουν βόλτα στα χωριά, να επισκεφθούν το κάστρο και γιατί όχι και να απολαύσουν την φημισμένη Ναξιώτικη φιλοξενία. Όμως, η ουσία πάντα είναι η διάρκεια. Και όχι το …καλώς ήρθατε γιατί πολύ απλά περνούσατε απ’ έξω και είπατε να μπείτε… Και δυστυχώς αυτό δεν αλλάζει… Και εδώ είναι το μεγάλο στοίχημα. Η ενεργοποίηση του Master Plan για το λιμάνι του νησιού θα δώσει λύση αλλά πότε;
Και η εικόνα της συνύπαρξης του τεράστιου κρουαζιερόπλοιου (μήκους 240 μέτρων) με το «Νήσος Σάμος» (μήκους 200 μέτρων) το πρωί της Πέμπτης καταδεικνύει την άμεση ανάγκη για να λειτουργήσει επιτέλους ένα πραγματικό λιμάνι. Απαραίτητο να γίνει χθες. Και δεν μιλάμε για τη θέση…
Berth Allocation από το 2019
Από εκεί και πέρα, η προχθεσινή ημέρα, η Τρίτη 30 Μαϊου ήταν σημαντική για τη Σαντορίνη. Κι αυτό γιατί βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα τη διαχείριση του προϊόντος της κρουαζιέρας και δη στη Σαντορίνη. Τι αποφασίστηκε; Αναζητήθηκαν τρόποι για τη σωστή διαχείριση του προϊόντος της κρουαζιέρας, των άλλων τουριστών και επισκεπτών, αλλά και των δυνατοτήτων της Σαντορίνης, οι οποίοι πρέπει να αναπτυχθούν και να προστατευθούν. Συμφωνήθηκε ότι από το 2019 θα εφαρμοστεί στην Σαντορίνη το Berth Allocation (σύστημα προκαθορισμένων θέσεων ελλιμενισμού για τα κρουαζιερόπλοια) ή αλλιώς «ραντεβού» των πλοίων με το λιμάνι σε συμφωνημένη ώρα και μέρα, καθώς αυτό είναι ένα από τα βασικά αιτήματα των εταιρειών κρουαζιέρας, προκειμένου να φέρουν περισσότερα πλοία στην Ελλάδα. Αποφασίστηκαν επίσης και μια σειρά μέτρων που θα βελτιώσουν την εμπειρία των τουριστών στο νησί.
Αίτημα Επιμελητηρίου
Ανάλογη κίνηση έγινε κι από το Επιμελητήριο Κυκλάδων που ζητά από την Κυβέρνηση να αναλάβει δυναμικότερο ρόλο και συστηματικότερες πρωτοβουλίες για την περίπτωση της Σαντορίνης, προκειμένου – βάσει της φέρουσας ικανότητας του νησιού – να αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές και να γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των τουριστικών ροών. Εφόσον κοινός στόχος είναι η ανάπτυξη, θα πρέπει όλα τα αρμόδια Υπουργεία να εξαντλήσουν τις προσπάθειές τους για αυτό το νησί που αποτελεί ζωντανή διαφήμιση για τη χώρα μας και την προβάλλει διεθνώς.
Και σημειώνουν στη σχετική ανακοίνωση «Θεωρούμε απολύτως σωστή την προσπάθεια του Δήμου Σαντορίνης να οργανώσει όσο το δυνατό καλύτερα τον τομέα της κρουαζιέρας, ωστόσο θα πρέπει ταυτόχρονα να γίνονται ενέργειες που αφορούν σε όλες τις μορφές τουρισμού και τις ανάγκες του συνόλου των επισκεπτών. Το Επιμελητήριο Κυκλάδων χαιρετίζει τη βούληση των φορέων του νησιού να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση και καλεί τα 3.500 μέλη του στη Σαντορίνη σε συστράτευση και ετοιμότητα. Τέλος, το Επιμελητήριο θα συνεισφέρει τα μέγιστα από πλευράς του στην καλύτερη αξιοποίηση της εισερχόμενης τουριστικής κίνησης από το διεθνές αεροδρόμιο της Σαντορίνης προς τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων».