Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΚαι οι Ιάπωνες στο παιχνίδι με τα υδροπλάνα

Και οι Ιάπωνες στο παιχνίδι με τα υδροπλάνα

|

Αίφνης εμφανίζονται Ιάπωνες επενδυτές για να ρίξουν χρήμα στον τομέα που λέγεται υδατοδρόμια στην Ελλάδα – Βρετανοί και Γερμανοί θέλουν μερίδιο στην αγορά – δεκαετρία είναι τα υδατοδρόμια που είναι σε διαδικασία αδειοδότησης αλλά μόνο δύο (Πάτμος – Τήνος) στο Νότιο Αιγαίο 

Η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων, μιας εντελώς νέας αγοράς η οποία θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, φαίνεται πως διαμορφώνει το έδαφος για την είσοδο Ιαπώνων επενδυτών στην ελληνική αγορά.

Η διαφαινόμενη επιτάχυνση των διεργασιών για την ανάπτυξη του δικτύου των υδατοδρομίων στην Ελλάδα, που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα του ελληνικού τουρισμού, έχει προκαλέσει το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων διεθνούς κύρους.

Επαφές

Σήμερα Τρίτη 8 Νοεμβρίου θα βρεθούν στην Αθήνα υψηλόβαθμα στελέχη ιαπωνικού ομίλου τα οποία βρίσκονται ήδη σε προχωρημένες επαφές με την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια – στην οποία συμμετέχει και η εταιρεία ΑΚΤΩΡ Facilities Management, θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ.

Οι επαφές της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια με τους επικεφαλής του μεγάλου ιαπωνικού ομίλου, ο οποίος τα τελευταία χρόνια επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, έχει ως στόχο να αρχίσουν να απογειώνονται υδροπλάνα από τα υδατοδρόμια του Ιονίου την ερχόμενη άνοιξη.

Οι Ιάπωνες, σύμφωνα με πληροφορίες, θέλουν να μπουν δυναμικά στην ελληνική αγορά, καθώς βλέπουν την Ελλάδα ως εφαλτήριο για να διεισδύσουν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, θέλοντας να προωθήσουν τα ταξίδια με υδροπλάνα.

Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, επιδιώκουν η συνεργασία με την ελληνική εταιρεία να μην περιοριστεί μόνο στη λειτουργία των υδροπλάνων, αλλά να επεκταθεί και στις υποδομές.

Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, το ενδιαφέρον των Ιαπώνων, οι οποίοι ήδη δραστηριοποιούνται στον χώρο των υδροπλάνων, είναι τόσο έκδηλο που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν πιλοτικές πτήσεις στη χώρα μας μέσα στον Δεκέμβριο.

Ωστόσο, ο επενδυτικός «πυρετός» για τα υδροπλάνα δεν περιορίζεται σε αυτόν τον όμιλο, καθώς ισχυρές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, των μεταφορών και του real estate, επιδιώκουν να δώσουν περαιτέρω ώθηση στην πολλά υποσχόμενη ελληνική αγορά των υδροπλάνων, επωφελούμενες από τη μεγάλη άνοδο που παρουσιάζει ο τουρισμός την τελευταία διετία.

Οι αδειοδοτήσεις

Το αρχικό πλάνο προέβλεπε την προσθαλάσσωση του πρώτου υδροπλάνου στην Κέρκυρα τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά το σχέδιο έμεινε στα χαρτιά γιατί δεν έχει δοθεί ακόμη άδεια στο υδατοδρόμιο της Πάτρας, απ’ όπου θα ξεκινούσαν τα υδροπλάνα για να φτάσουν στην Κέρκυρα.

Μέχρι αυτήν την ώρα έχουν αδειοδοτηθεί στο Ιόνιο το υδατοδρόμιο Κέρκυρας, που θα καλύπτει πτήσεις και προς τα διαπόντια νησιά, καθώς και το υδατοδρόμιο Παξών, ενώ αναμένεται σύντομα και η αδειοδότηση του υδατοδρομίου Πάτρας.

Στο πλαίσιο αυτό έχουν εγκριθεί 13 περιβαλλοντικές άδειες για υδατοδρόμια σε Αγία Μαρίνα Γραμματικού, Αλόννησο, Βόλο, Θεσσαλονίκη, Παξούς, Πάτμο, Πάτρα, Ρέθυμνο, Σκόπελο, Σκύρο, Τήνο και Ηράκλειο, ενώ επίκειται η περιβαλλοντική αδειοδότηση υδατοδρομίου στο Λαύριο.

Μάλιστα, την έγκριση όλων των προγραμματικών συμβάσεων για τα υδατοδρόμια στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ανακοίνωσε πρόσφατα ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θόδωρος Γαλιατσάτος, σημειώνοντας ότι έχουν ξεπεραστεί όλα τα εμπόδια της γραφειοκρατίας, ενώ ήδη έχουν εξασφαλιστεί και οι δαπάνες της κατασκευής των υδατοδρομίων.

«Έχουμε πάρει τελικώς όλες τις εγκρίσεις των προγραμματικών συμβάσεων που έχουμε επισυνάψει με τα λιμενικά ταμεία και με τους δήμους και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που ήταν το απαραίτητο βήμα προκειμένου να προχωρήσουμε στο επόμενο, δηλαδή στην κατάθεση του φακέλου για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων.

Είναι μια αργή διαδικασία, αλλά προσπαθούμε να μην κάνουμε κανένα λάθος, εκμεταλλευόμενοι και τις εμπειρίες που έχουν δημιουργηθεί από τις αντίστοιχες προσπάθειες του προηγούμενου διαστήματος» ανέφερε ο περιφερειάρχης.

Γραφειοκρατία

Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει συνάψει συνεργασία με την κροατική εταιρεία European Costal Airlines (ECA) -η οποία ήδη πραγματοποιεί πτήσεις με υδροπλάνα από την Κροατία προς δύο πόλεις της Ιταλίας, την Ανκόνα και την Πεσκάρα- προκειμένου, μέσω της κοινοπραξίας τους, να αναπτύξουν ένα μικρό, αρχικά, δίκτυο υδατοδρομίων στη χώρα μας, έχοντας ως άξονα το Ιόνιο.

Το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα επιβεβαιώνει στη «Ν» ο επικεφαλής της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσος Γκόβας, αναφέροντας πως η χώρα μας παρά τις δυσκολίες εξακολουθεί να αποτελεί για τους ξένους επενδυτές ιδανικός προορισμός για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.

Βέβαια, εμπόδιο για τη δρομολόγηση υδροπλάνων στη χώρα μας αποτελεί σταθερά τα τελευταία χρόνια η συνεχής αναβλητικότητα των κυβερνήσεων και η ατέλειωτη γραφειοκρατία, που δεν επιτρέπουν να θεσπιστεί το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο. Τώρα οι ενδιαφερόμενοι προσδοκούν πως μέσα στους επόμενους μήνες το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Το αργότερο έως και τον Απρίλιο οι εταιρείες που διατίθενται να δραστηριοποιηθούν στις μεταφορές με αμφίβια αεροσκάφη από το καλοκαίρι του 2017 θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει σειρά πολυάριθμων και σύνθετων ζητημάτων (παραχώρηση λειτουργίας και έναντι ποιου τιμήματος, τιμολογιακή, εμπορική πολιτική, διαφημιστική καμπάνια, προσλήψεις κτλ). Επειδή, λοιπόν, ο χρόνος δεν επαρκεί, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, θα επιδιωχθεί να ξεκινήσουν με τη δημιουργία ενός περιορισμένου δικτύου στο Ιόνιο και στη συνέχεια να επεκτείνονται.

Τρία «αγκάθια»

Τα «αγκάθια» στο νέο νομοσχέδιο που τις επόμενες ημέρες αναμένεται να έρθει προς ψήφιση στη Βουλή και επιδέχονται βελτιώσεων, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, είναι τρία.

Συγκεκριμένα, οι εταιρείες προκειμένου να μπορούν να λειτουργούν σε 12μηνη βάση ζητούν τη δυνατότητα προθαλάσσωσης εντός λιμένα σε περίπτωση κακοκαιρίας, η άδεια υδατοδρομίου να είναι αόριστης ή 20ετούς διάρκειας για λόγους βιώσιμης λειτουργίας του και, τέλος, να επανέλθει η πρόβλεψη για δυνατότητα παροχής υπηρεσιών ασφάλειας αερομεταφορών από αυτοεξυπηρετούμενο φορέα (security), λαμβάνοντας υπόψη την πολυνησία της Ελλάδας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Γερμανοί και Βρετανοί επενδυτές

Δύο γερμανικές εταιρείες και ένα βρετανικό επενδυτικό fund βρίσκονται σε διερευνητικές συζητήσεις με την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια.

Εκπρόσωποι των γερμανικών εταιρειών, με ετήσιο τζίρο άνω των 30 εκατ. ευρώ η καθεμία, συναντήθηκαν με τη διοίκηση της εταιρείας, παρουσιάζοντας business plan που προβλέπει τόσο τη συμμετοχή τους στην ανάπτυξη της νέας αεροπορικής εταιρείας, όσο και την αγορά καναδέζικων υδροπλάνων -κόστους 9 εκατ. ευρώ το καθένα- που θα πραγματοποιούν πτήσεις στην ελληνική περιφέρεια.

Οι δύο γερμανικές εταιρείες θέλουν να συμμετάσχουν στο κομμάτι των μεταφορών, μέσω της αεροπορικής εταιρείας, κατέχοντας είτε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών είτε το 100%.

Παράλληλα, αναθερμαίνεται το ενδιαφέρον που είχε εκδηλώσει πριν από τρία χρόνια βρετανικό επενδυτικό fund, με έδρα το Λονδίνο.

Οι Βρετανοί δηλώνουν πρόθυμοι να επενδύσουν ακόμη και 100 εκατ. ευρώ, λειτουργώντας 15-20 υδροπλάνα που θα συνδέουν όλη την ελληνική περιφέρεια.

Τέλος, το νομοσχέδιο που θα καθορίζει το πλαίσιο δραστηριοποίησης υδροπλάνων στην Ελλάδα αναμένει να κατατεθεί στη Βουλή και η δεύτερη εταιρεία Hellenic Seaplanes, που έχει επενδύσει σημαντικά ποσά στη δημιουργία ιδιωτικών υδατοδρομίων.

Μάλιστα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όσες άδειες ιδιωτών βρίσκονται σε εκκρεμότητα, περιέρχονται στο λιμενικό ταμείο ή τον δήμο.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σ.Τ.Ε.Κ. Κουφονησίου: «Το νερό δεν είναι εμπόρευμα – Είναι αγαθό ζωής»

Έκτακτη Γενική Συνέλευση των επιχειρηματιών του νησιού – Σκληρή διαμαρτυρία για τα εξοντωτικά τιμολόγια ύδρευσης και αιτήματα προς τον Δήμο Νάξου και την Πολιτεία.

Εκλογική διαδικασία και κινηματογραφική προβολή στην Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου

Τα μέλη καλούνται να δηλώσουν υποψηφιότητα έως την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο και την Εξελεγκτική Επιτροπή.

SEAJETS και Δήμος Αλοννήσου ένωσαν δυνάμεις για την υγεία των νησιωτών

Παιδιά και ενήλικες εξετάστηκαν δωρεάν από 13 διαφορετικές ειδικότητες, με στόχο τη θωράκιση της υγείας στο νησί.

Από τη Μαρία Κάλλας στο ψηφιακό ευρώ – Η νέα εποχή του κοινού νομίσματος

Στα 5 ευρώ θα απεικονίζεται η «La Divina», ενώ το ευρώ θα συνεχίσει να αναγράφεται και στα ελληνικά

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο βουνό του Ζα μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

ΒΙΟ.ΚΑ. Απόλλωνα: Μήνυση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κατά της “Κίνησης Πολιτών”

Η Δημοτική Επιτροπή αποφάσισε την άσκηση μήνυσης για ψευδή καταμήνυση, δυσφήμηση και διασπορά ψευδών ειδήσεων – Αντιδράσεις μετά το Δελτίο Τύπου της Κίνησης «Σώστε τις Παραλίες της Νάξου».

Στο 16ο φεστιβάλ Ελληνικού μελιού και προϊόντων μέλισσας η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Η Περιφέρεια δίνει βήμα στους παραγωγούς του Νοτίου Αιγαίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου, 5–7 Δεκεμβρίου 2025.

Η Σύρος γίνεται σκηνικό δημιουργικού τουρισμού με ένα μοναδικό “κυνήγι θησαυρού”

Ένα διαδραστικό διήμερο με δώρα και εμπειρίες δημιουργικού τουρισμού, από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων και το πρόγραμμα ENERDECA.

Νάξος – Θερινά Εργαστήρια: «Από το Χάος …στη Δημιουργία του Κόσμου»

Παιδική θεατρική παράσταση στο Θεατρικό Μουσείο «Ιάκωβος Καμπανέλλης» – Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου, στις 20:00.

Forbes: Η Οία της Σαντορίνης στα 50 πιο όμορφα χωριά του κόσμου

Στη λίστα με τα 50 πιο όμορφα χωριά του κόσμου ξεχωρίζουν οι ευρωπαϊκοί προορισμοί, με την Οία να εκπροσωπεί την Ελλάδα.

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο βουνό του Ζα μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της κοινότητας, Εμμανουήλ Φακίνος

Μεγάλη θλίψη στην τοπική κοινωνία για την ξαφνική απώλεια του Προέδρου της Κεραμωτής, που υπήρξε σύμβολο ανθρωπιάς και προσφοράς. - Σήμερα η εξόδιος ακολουθία

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Το «Τσικάλι» της Νάξου: Εκεί όπου το μαγειρείο γίνεται εμπειρία

Σπιτικά φαγητά, ντόπιες πρώτες ύλες και η τέχνη του σεφ Διομήδη Ανέστη σε ένα μαγειρείο που μυρίζει Ελλάδα και θαλασσινή αύρα Αιγαίου.

Μ. Κουτουλάκης: «Ιστορική μείωση ΦΠΑ 30% στα νησιά έως 20.000 κατοίκους»

Ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής σχολιάζει τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και μιλά για «μια νέα αρχή» στην ολοκληρωμένη νησιωτική πολιτική.