Κυριακή, 4 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΊος : Ίδρυση αεροδρομίου διεκδικεί το νησί

Ίος : Ίδρυση αεροδρομίου διεκδικεί το νησί

|

Δρομολογείται η διαδικασία ανέγερσης του έργου 

Δρομολογείται η διαδικασία για την κατασκευή και ίδρυση του αεροδρομίου στην Ίο, με τα προσχέδια των μελετών να αναμένουν την υπουργική έγκριση, εφ’ όσον υπάρξει η επικύρωση του Δημοτικού Συμβουλίου. Αισιόδοξος δηλώνει ο Δήμαρχος του νησιού κ. Μιχάλης Πετρόπουλος, ο οποίος υπολογίζει την έναρξη των εργασιών σε περίπου 1,5 χρόνο.

Στη δημοσιότητα δόθηκαν οι προκαταρκτικές μελέτες για την ίδρυση αεροδρομίου στο νησί της Ίου. Απαραίτητο έργο υποδομής, το οποίο θα διευκολύνει την καθημερινότητα των κατοίκων οι οποίοι εξυπηρετούνται κατά βάση από την υπάρχουσα ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα γνωστά προβλήματα, αλλά παράλληλα θα διευρυνθεί και το δυνητικό κοινό των επισκεπτών του νησιού, το οποίο πλέον ποντάρει σε τουρισμό υψηλότερης οικονομικής δυνατότητας.

Προκαταρκτική μελέτη βιωσιμότητας και περιβαλλοντικοί όροι

Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη βιωσιμότητας το ύψος της επένδυσης αποτιμάται στα 18,05 εκατομμύρια ευρώ με ανταποδοτικό τμήμα μόλις στα 3,04 εκατομμύρια ευρώ, και υπολογιζόμενη περίοδο παραχώρησης τα 25 έτη. Το κόστος επένδυσης χωρίζεται στην αγορά οικοπέδου (0,7 εκατομμύρια ευρώ) και στο έργο (17,35 εκατομμύρια ευρώ). Το έργο χαρακτηρίζεται έντονα Παθητικό αλλά διαχειριστικά κερδοφόρο, ενώ σύμφωνα με την Κοινωνικοοικονομική ανάλυση προκύπτουν σημαντικά οφέλη για το Δημόσιο και φυσικά άνοδος της τουριστικής ανάπτυξης της Ίου. Προβλέπεται επίσης αύξηση της απασχόλησης των κατοίκων του νησιού από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου. Η θέση που έχει επιλεγεί έναντι τριών πιθανών, βρίσκεται βορειοδυτικά της πόλης της Ίου σε απόσταση 6,5 χλμ., και δε θίγει καμία προστατευόμενη περιοχή περιβάλλοντος.

Παράλληλα επισημαίνεται η αναγκαιότητα αεροπορικής εξυπηρέτησης του νησιού λόγω της μεγάλης απόστασης της Ίου από την Αθήνα (108 ναυτικά μίλια) με μία μέση διάρκεια ταξιδιού στις 7 ώρες με τα συμβατικά πλοία και στις 4,5 με ταχύπλοα, ενώ πλήθος νησιών με ευνοϊκότερη χωροταξική ένταξη στις ακτοπλοϊκές τους συνδέσεις όπως η Σύρος, η Νάξος, η Πάρος και η Μήλος διαθέτουν αερολιμένα. Συνοδευτικά σε αυτό αναφέρονται εγκεκριμένες τουριστικές επενδύσεις άνω των 80 εκατομμυρίων ευρώ, με μία προσθήκη άνω των 1000 κλινών για το νησί, ενώ έχει εγκριθεί και η κατασκευή μαρίνας δυναμικότητας 175 σκαφών.

Η έρευνα αγοράς 13 μικρών νησιωτικών αεροδρομίων (Μήλος, Πάρος, Νάξος, Σύρος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κάρπαθος, Αστυπάλαια, Λέρος, Κάσσος, Καστελόριζο, Ικαρία, Κύθηρα) κατέδειξε ότι παρατηρείται διαχρονικά μεγάλη αύξηση του μεταφορικού έργου σχεδόν από όλους τους αερολιμένες, κάτι το οποίο όμως δεν αντιστοιχεί σε μείωση της ακτοπλοϊκής κίνησης, ενώ υπάρχει και αυξητική μεταβολή του μέσου αριθμού επιβατών ανά πτήση.

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση του έργου εκτιμάται ότι θα γίνει με ίδια κεφάλαια ενώ διερευνάται και η πιθανότητα μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης από Πακέτο Junker μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για το 50% της επένδυσης, με πολύ χαμηλό επιτόκιο για 15 έτη.

Μ. Πετρόπουλος: “Το αεροδρόμιο δεν είναι ανταγωνιστικό στην ακτοπλοΐα μας

Σε συνομιλία μας με το Δήμαρχο της Ίου κ. Μιχάλη Πετρόπουλο, μας ανέλυσε λεπτομερώς τη διαδικασία μέχρι να μπουν “τα πρώτα θεμέλια”. Εντός είκοσι ημερών θα πραγματοποιηθεί το Δημοτικό Συμβούλιο όπου θα τεθεί προς έγκριση η Σύμβαση Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και τα προσχέδια των μελετών, τα οποία εν συνεχεία θα υποβληθούν για υπουργική έγκριση.

“Υπάρχει μια διαδικασία βημάτων η οποία πρέπει να ακολουθηθεί για να μπορέσουμε να φτάσουμε στην κατασκευή του έργου. Εφ’ όσον οι προμελέτες που έχουμε στα χέρια μας υπερψηφιστούν από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα μένει η έγκρισή τους από το Υπουργείο ώστε να προχωρήσουμε στις μελέτες. Η ίδια διαδικασία θα πρέπει να εφαρμοστεί και για τις τελικές μελέτες, και εφ’ όσον υπάρξει και για αυτές υπουργική έγκριση θα μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε σε δημοπρασία ώστε να βρεθεί ο ανάδοχος, ιδιώτης ο οποίος θα είναι ο τελικός αποδέκτης”, σημείωσε ενώ αν όλα προχωρήσουν κατ’ ευχήν και χωρίς καθυστερήσεις, η έναρξη των εργασιών υπολογίζεται να γίνει σε 1 1/2 χρόνο από τώρα.

Σε ερώτησή μας σχετικά με το πως θα επηρεαστεί η ακτοπλοΐα του νησιού με την ύπαρξη αεροδρομίου, ο κ. Πετρόπουλος ήταν κατηγορηματικός στο ότι δεν θα πρέπει να συγχέεται η λειτουργία του ενός μέσου με το άλλο. “Το εισιτήριο του αεροπλάνου δεν είναι φθηνό, απευθύνεται σε άλλο πελατολόγιο, οι οποίοι το επιλέγουν για διάφορους λόγους. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι ο κόσμος που θα επιλέξει το πλοίο το κάνει και για οικονομικούς λόγους, αλλά υπάρχει και η διάθεση για το θαλάσσιο ταξίδι”.

Προσθετικά σε όλο αυτό θα λειτουργήσει και η μεταφορά με υδροπλάνο, μιας και η Ίος αναμένει την αδειοδότηση και του υδατοδρομίου. Ο Δήμαρχος επεσήμανε πως παρά το γεγονός ότι πρόκειται για δύο γρήγορα μέσα συγκοινωνίας, θα εξυπηρετήσουν διαφορετικές ανάγκες, με έμφαση στη γρηγορότερη διακομιδή κάποιου κατοίκου του νησιού όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο σε μια έκτακτη ανάγκη.

Τέλος, ο κ. Πετρόπουλος δε μπόρεσε να μην αναφερθεί στο θετικό πρόσημο που θα έχει η ίδρυση του αεροδρομίου του νησιού, στις ήδη αυξητικές τάσεις στις αφίξεις τουριστών. “Τα τελευταία 6-7 χρόνια και ιδιαίτερα από το 2011 και μετά έχει παρατηρηθεί μία ετήσια αύξηση στον τουρισμό που κυμαίνεται στο 7-15%. Οφείλεται μεν στις καταστάσεις και συνθήκες που επικρατούν αλλά έχουμε παίξει κι εμείς πολύ σημαντικό ρόλο στην τουριστική προβολή της Ίου. Αυτό δείχνει ότι το νησί μας αυξάνει αριθμητικά τους επισκέπτες του άρα υπάρχει μερίδιο και για το αεροπλάνο και για το υδροπλάνο. Δεν είναι ανταγωνιστικό το ένα μέσο προς το άλλο, αλλά βοηθητικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών μας”, δήλωσε στο κλείσιμο της συνομιλίας μας.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

To… αδελφάκι της Παρί Σεν Ζερμέν στην πρώτη κατηγορία!

Η Paris FC, η δεύτερη ομάδα του Παρισιού, εξασφάλισε την άνοδό του στη Ligue 1, μια διοργάνωση στην οποία είχε να συμμετάσχει από το 1979. Το παριζιάνικο ντέρμπι απέναντι στην Παρί Σεν Ζερμέν είναι πλέον γεγονός.

Λεονάρντο ντα Βίντσι, o… “βολεψάκιας”

Ντα Βίντσι: Ο «βολεμένος» της Αναγέννησης που ζωγράφισε τη Μόνα Λίζα με πατρική σύσταση

Ανακαλύφθηκε η πόλη της γιαγιάς του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Ανακάλυψη στη Β. Μακεδονία σχετικά με την αρχαία πόλη της Λύγκου, γεννέτειρα της Ευρυδίκης της Α'

Γιάννης Βρούτσης: “Η παραμελημένη Νάξος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη της χώρας” (video)

Το έργο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την αθλητική κοινότητα της Νάξου, καθώς αναμένεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των τοπικών αθλητικών σωματείων

«Να γίνουμε Κυκλαδοκεντρικοί»: Ο Δημήτρης Ρουσουνέλος για την τυροκομία και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά (video)

Ο συγγραφέας και «γευσιθήρας» μιλά για τη σημασία της συνεργασίας και της ανάδειξης της παραδοσιακής Κυκλαδίτικης τυροκομίας μέσω της UNESCO

Κέα – “Βρετανικός”: Από τo Μπέλφαστ στο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων Πειραιά

Αντικείμενα από το ναυάγιο του «Βρετανικού» θα ανελκυστούν με σκοπό να εκτεθούν στο υπό κατασκευήν ίδρυμα – Για πρώτη φορά θα γίνει επιχείρηση σε τέτοιο βάθος

Μήλος – Σαρακήνικο: Όταν η φύση διψά για Δικαιοσύνη

Η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου σε έναν από τους πιο εμβληματικούς φυσικούς σχηματισμούς της Μήλου ξεσηκώνει αντιδράσεις, καταγγελίες και έναν αγώνα για να σωθεί ό,τι δεν έχει ακόμα χαθεί.

Καθολική Εκκλησία: Το πρώτο παγκάρι με POS είναι γεγονός στην Αθήνα (video)

Το ζήτησαν οι τουρίστες, το έκανε πράξη η Εκκλησία - Σε ποιο ναό τοποθετήθηκε (video)

Νάξος – Λαϊκή Συσπείρωση: Αντιδράσεις για το ΠΔ 129/2025, “Απαξιώνουν τις μικροϊδιοκτησίες στους οικισμούς”

Η Λαϊκή Συσπείρωση Νάξου καταγγέλλει ότι με το νέο Προεδρικό Διάταγμα χιλιάδες ιδιοκτήτες μικρών οικοπέδων χάνουν το δικαίωμα δόμησης, οδηγώντας σε συγκέντρωση γης στα χέρια λίγων

Πανελλαδικές 2025: Πότε ξεκινούν και ποιο το πρόγραμμα με τα μαθήματα

Πανελλαδικές 2025: Η ημερομηνία που ξεκινούν και το πρόγραμμα με τα μαθήματα

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Αμοργός – Νέα Πνοή: Κίνδυνος απαξίωσης της περιουσίας από το Π.Δ. 129/2025

Ο κίνδυνος απώλειας οικοδομησιμότητας στους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων προκαλεί αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις στην Αμοργό - Δελτίο Τύπου από την παράταξη "Νέα Πνοή"

Κίνηση για τη Προστασία των Νησίδων – Νάξος: “Όχι στη θυσία της Δονούσας”, έρχονται ενημερωτικές συναντήσεις

Δύο εκδηλώσεις στη Νάξο για την απειλή που συνιστούν τα πλωτά αιολικά στη Δονούσα και οι νέες ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο - Πότε και Που ;

Blue Star Naxos: Ο Cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης μιλά για τη ζωή στη θάλασσα και τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας (video)

Ο cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης άνοιξε την καρδιά του στην κάμερα της ΕΡΤ3, περιγράφοντας τη μοναξιά του ναυτικού και τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών. (video)

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Blue Star Ferries: Τροποποίηση δρομολογίων σε πλοία προς Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα

Με την ένταξη των ανέμων να αγγίζει και τα 9 μποφόρ έχουμε τροποποίηση δρομολογίων από τον Πειραιά προς Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο

Μ. Καπίρης: Ως “Κλοπή” χαρακτηρίζει το ΠΔ που απαγορεύει την οικοδόμηση σε μικρούς οικισμούς

Σφοδρή αντίδραση από τον περιφερειακό Σύμβουλο Μιχάλη Καπίρη για το ΠΔ που "παγώνει" την οικοδόμηση σε οικόπεδα ακόμα και εντός νόμιμων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων

Τάβλι – 11ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα: Ο Παναγιώτης “Βράχος” Σορώκος νέος πρωταθλητής!

Το κονκλάβιο στο Βατικανό μπορεί να περιμένει – στη Νάξο έχουμε νέο βασιλιά του τάβλι και το όνομά του γράφτηκε με ζάρια και μαεστρία!

Νάξος: Ο Προφήτης Ηλίας “ζητά βοήθεια” – Ένα μνημείο κινδυνεύει να σωπάσει

Ο ιστορικός ναός στην Παλιά Χώρα στέκει πληγωμένος από τον χρόνο και τη σιωπή, καθώς οι προσπάθειες αποκατάστασής του παραμένουν στάσιμες για πάνω από μία δεκαετία.

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο και το απογευματινό δρομολόγιο του “Ανδρος Κουίν”

Στο λιμάνι της Ραφήνας θα παραμείνει σήμερα το "Ανδρος Κουίν" όπως ανακοίνωσε η Golden Star Ferries λόγω καιρικών συνθηκών