Οι γραμμές της Παροναξίας είναι οι πλέον κερδοφόρες στο χώρο της ακτοπλοΐας και μάλιστα μέσα από τα στοιχεία της ΣΕΤΕ intelligence – Αντίθετα, στο Βόρειο Αιγαίο η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο
Η τουριστική σεζόν δεν έχει ξεκινήσει ακόμη αλλά τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά. Κι αυτό φαίνεται κι από τις κινήσεις που κάνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες ποντάρουν στην αύξηση επιβατικής κίνησης είτε μιλάμε για κίνηση εσωτερικού, είτε του εξωτερικού… Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνεται «μάχη» ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες και το φετινό καλοκαίρι θα επιβεβαιωθεί η ρήση «το λιμάνι της Νάξου θα μοιάζει με πίστα φόρμουλας αυτοκινήτων»… Και αυτό γιατί υπάρχουν τουλάχιστον έξι ταχύπλοα που θα δραστηριοποιηθούν από την Ραφήνα προς τις Κυκλάδες. Γραμμή που θεωρείται λόγω Μυκόνου κυρίως ως φιλέτο.
Όμως, η αλήθεια είναι ότι η γραμμή της Παροναξίας παραμένει το χρυσορυχείο… Και αυτό δεν το λέμε μόνο εμείς. Το λέει η κίνηση της Hellenic Seaways να βάλει το «Νήσος Σάμος» στη γραμμή για πρώτη φορά στην ιστορία της αλλά και το γεγονός ότι οι αριθμοί επιβεβαιώνουν αυτή την έννοια «χρυσορυχείο»… και τι λένε οι αριθμοί; Με βάση την έρευνα της ΣΕΤΕ intelligence το σύνολο των προορισμών σε επίπεδο ακτοπλοΐας για το 2016 παρουσίασε μείωση της τάξης του 1,9%.
Το Βόρειο Αιγαίο παρουσίασε μείωση 19,6%, τα Δωδεκάνησα 15,3% και η Κρήτη 1,5%. Αντίθετα, το …χρυσορυχείο κρατάει τα ηνία και είναι σε ανοδική πορεία. Και αυτό σημαίνει αύξηση κατά 3,9% παρουσιάζουν μόvο οι Κυκλάδες. Και τη μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε σε ποσοστό 26,6% στη γραμμή Χίος – Μυτιλήνη. Η πτώση που παρουσιάστηκε στην Κρήτη οφείλεται στη μείωση του Ηρακλείου, σε ποσοστό 5,1%, αφού τα Χανιά είχαν αύξηση 4,4% στο σύνολο του έτους. Και όταν σπάμε τους προορισμούς των Κυκλάδων επιβεβαιώνεται η ανωτερότητα της …Παροναξίας. Για το 2016 πάντα, η Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη είχε αύξηση κατά 5,4%, Ραφήνα – Κυκλάδες 4,9% και 1,8% οι Δυτικές Κυκλάδες.
Ιανουάριος
Τον Ιανουάριο του 2017, παρατηρείται μείωση στο σύνολο της επιβατικής κίνησης κατά 3,8%. Πτώση 44,3% εμφανίζει το Β. Αιγαίο. Ειδικότερα: Χίος – Μυτιλήνη 48% και Ικαρία – Σάμος 32,3%. Αύξηση 16,3% παρουσιάζουν οι Κυκλάδες, ειδικότερα: Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη 26,6%, Ραφήνα – Κυκλάδες 5,4% και 15,6% οι Δυτικές Κυκλάδες. Το Ηράκλειο παρουσιάζει αύξηση 1,2% και τα Χανιά 5,6%, ενώ για το σύνολο της Κρήτης η αύξηση αντιστοιχεί 2,8%.
Αδριατική
Οριακή αύξηση της επιβατικής κίνησης για το 2016, κατά 0,1% (το ποσοστό αυτό αυξάνεται ακόμα περισσότερο στους διακινηθέντες για αναψυχή φτάνοντας το 1,1%), αποτυπώνεται μεταξύ Ελλάδας (Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα) και Ιταλίας (Ανκόνα, Μπρίντεζι, Μπάρι, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα). Τον Ιούλιο παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση με 12,1%, ενώ ο μήνας με τη μεγαλύτερη κίνηση επιβατών ήταν ο Αύγουστος με 282.000 διακινηθέντες εκ των οποίων οι 219.000 αφορούν διακινηθέντες για αναψυχή. Τον Ιανουάριο του 2017, παρατηρείται αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 6,8%, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται ακόμα περισσότερο στους διακινηθέντες για αναψυχή φτάνοντας το 7%.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα newmoney.gr