Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟικονομία"Χρυσάφι" στη Μήλο, τα ψιλά στη Νάξο

“Χρυσάφι” στη Μήλο, τα ψιλά στη Νάξο

|

Αρχίζουν τις επόμενες ημέρες τα… όργανα με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τα 20 (από 28) δρομολόγια των άγονων αεροπορικών γραμμών – Μήλος και Λέρος από ένα εκατ. ευρώ, στα 400.000 η Νάξος, στα 200.000 η Σύρος και …εκτός η Πάρος 

Τα καλά χρόνια όπου γίνονταν μάχη στον …αέρα για τα χρήματα των άγονων αεροπορικών γραμμών εσωτερικού έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τα 157 εκατομμύρια ευρώ που είχαν δοθεί την τετραετία 2012 – 16 δεν υπάρχουν ούτε ως ανέκδοτο. Η μάχη που είχε δώσει τότε ο Βγενόπουλος (Olympic Air) με τον Βασιλάκη (Aegean Air) για τα περίπου 40 εκατομμύρια το χρόνο για 24 άγονες γραμμές είχε βρει νικητή τον Βγενόπουλο. Όμως, τα χρόνια περνούν και οι αλλαγές είναι δεδομένες. Και ενώ ο Βγενόπουλος είχε νικήσει, στο τέλος της τετραετίας ο Βασιλάκης είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού. Οι τέσσερις αεροπορικές γραμμές πλέον είναι τρεις από τη στιγμή που η Olympic έχει «απορροφηθεί» από την Aegean Air και η μάχη που καλείται να δώσει τις επόμενες ημέρες η οικογένεια Βασιλάκη με τους ανταγωνιστές της μοιάζει πιο εύκολη από ποτέ. Είναι όμως έτσι; Και οι δύο «μικρότερες» εταιρείες κάνουν μικρά αλλά σταθερά βήματα οπότε σε βάθος χρόνου και με δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή πολιτική λέει όχι στα μονοπώλια, ίσως να έχουμε εξελίξεις… Μέχρι τότε όμως;

Μειώσεις /απορρίψεις

Η ουσία είναι ότι φτάσαμε στο τέλος της …διαδρομής. Και τις επόμενες ημέρες (έως τις 20 Σεπτεμβρίου λένε οι πληροφορίες ) θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για τα 20 άγονα δρομολόγια, που θα ανατεθούν την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020. Και ήδη έχουμε νικητές και χαμένους. Χαμένες είναι οι αεροπορικές εταιρείες από τη στιγμή που έχει μειωθεί η ετήσια επιχορήγηση: από τα 40 εκατομμύρια το χρόνο που ήταν στην προηγούμενη προκήρυξη, έχουμε πέσει χοντρικά στα 15 εκατομμύρια (!!!) Η διαφορά μεγάλη. Επίσης από τις 28 γραμμές πέσαμε στις 20 κάτι που σημαίνει ότι αρκετοί προορισμοί πλέον έχουν άλλα δεδομένα και ανάμεσά τους είναι και η Πάρος. Εάν αυτό είναι καλό ή κακό θα το δείξει η …νεκροψία στο τέλος της τετραετίας. Επίσης, έγινε γνωστό ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απέρριψε την τεχνική προσφορά της Olympic Air για τέσσερις γραµµές (Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Λήµνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάµος – Ρόδος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και Ρόδος – Κως – Κάλυµνος – Λέρος – Αστυπάλαια).

Κέρδος Μήλος, ήττα Νάξου

Υπάρχουν όμως και κάποιες αλλαγές που είναι εντυπωσιακές… Η Μήλος και η Λέρος είναι από τα κερδισμένα νησιά (αεροδρόμια) από τη στιγμή που η ετήσια μέγιστη επιδότηση φτάνει στο 1 εκατομμύριο ευρώ για κάθε μία από τις γραμμές. Κάτι που σημαίνει ότι ακόμη και στη χαμηλή περίοδο θα έχει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την ημέρα. Η Νάξος είναι στους χαμένους όπως και η Σύρος (όσον αφορά τις Κυκλάδες) από τη στιγμή που επιδοτούνται με 400.000 και 200.000 αντίστοιχα. Κάτι που σημαίνει ότι θα πάμε ακόμη και σε τέσσερις ή και δύο πτήσεις την χαμηλή περίοδο (χειμώνας) και μόνο την καλοκαιρινή περίοδο θα έχουμε ημερήσιες πτήσεις…. Και βέβαια έχουμε την Πάρο, όπου έχει τεθεί εκτός … διαγωνισμού. Η αναβάθμιση του αεροδρομίου φέρνει αλλαγές προς το καλύτερο. Υπάρχει πλέον μηδενικό αντιστάθμισμα όπως και για τα νησιά (από Αθήνα) Ικαρία, Κάρπαθος, Κύθηρα, Σκιάθος και Ζάκυνθος κάτι που σημαίνει ότι δραστηριοποιούνται κι άλλες αεροπορικές εταιρίες. Δεν υπάρχει δηλαδή αυτό που λέμε …μονοπώλιο. Και το κράτος εμφανίζεται από τις κινήσεις αυτές να έχει κερδίσει έως και 2,1 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση….

Οι αλλαγές

Εν κατακλείδι, η ΥΠΑ έχει ανάψει το πράσινο φως για τη συμμετοχή τριών ελληνικών αεροπορικών εταιρειών – «Olympic Air», «Sky Express» και «Astra» – των οποίων ήδη εξετάστηκαν οι τεχνικές προσφορές και πάντα μιλάμε για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου του 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου του 2020. Εδώ πρέπει να πούμε ότι έχουμε κάποιες μικρές αλλαγές σε σχέση με τα δημοσιεύματα της 3ης Αυγούστου όταν και ορίστηκε η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών. Όπως έχουμε αναφέρει το μέγιστο ετήσιο αντιστάθμισμα ανέρχεται στα 14,64 εκατ., κάτι το οποίο σημαίνει ότι, σε βάθος 4ετίας, η μέγιστη επιχορήγηση φτάνει τα 58,57 εκατ. Όσο για τους λόγους που έγιναν οι περικοπές; Από τη μία έχουμε την επίσημη ανακοίνωση ότι σε αρκετές γραμμές τα αεροσκάφη πετούσαν άδεια κι από την άλλη ότι ελέω των ιδιωτικοποιήσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια έπεισε …τσεκούρι σε όλα..

 

Η ετήσια μέγιστη επιδότηση ανά γραμμή διαμορφώνεται ως εξής:

Αθήνα – Αστυπάλαια 650.000

Αθήνα – Λέρος 1.000.000

Αθήνα – Μήλος 1.000.000

Αθήνα – Νάξος 400.000

Αθήνα – Σητεία 500.000

Αθήνα – Κάλυμνος 600.000

Αθήνα – Σκύρος 12.000

Αθήνα – Σύρος 200.000

Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά 300.000

Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 400.000

Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα 12.000

Θεσσαλονίκη – Σκύρος 12.000

Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία 700.000

Αλεξανδρούπολη – Σητεία 500.000

Άκτιο – Σητεία 12.000

Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος 700.000

Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 1.000.000

Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος 1.200.000

Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια 700.000

Ρόδος – Καστελόριζο 900.000


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: «Νότες της Άνοιξης» με την Άννα Δανιηλίδη

Δημιουργικότητα, μουσική και παιχνίδι για τα παιδιά μας σε δύο όμορφες ανοιξιάτικες δράσεις

Νάξος – Δημοτικό Σχολείο Φιλωτίου: “Ζωντανή μάθηση μέσα από την παράδοση”

Το Δημοτικό Σχολείο Φιλωτίου προτείνει τη μετατροπή των μουσειακών χώρων του χωριού σε εκπαιδευτικά εργαστήρια βιωματικής γνώσης

«Η Ομάδα Αιγαίου είναι η οικογένειά μας». Συγκινητική αναφορά του Αντιδημάρχου Κουφονησίου Αντώνη Κωβαίου (video)

Ο Αντιδήμαρχος Αντώνης Κωβαίος μιλά για τους εθελοντές που προσφέρουν με αγάπη, γιατρούς, έργα και ελπίδα στα νησιά

Γ. Βρούτσης: Έρχεται το πρώτο «μπαλόνι» της Θεσσαλονίκης για διεθνείς αγώνες!

Νέο κλειστό γυμναστήριο διεθνών προδιαγραφών με αεροϋποστηριζόμενο θόλο στον χώρο του Ποσειδωνίου – Χωρητικότητα 2.080 θέσεων

ΑΣΕΠ 2025: Οι ημερομηνίες, η διαδικασία και οι προθεσμίες συμμετοχής

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι 47.410 υποψήφιοι για την επιλογή ημέρας και ώρας εξέτασης μέσω της πλατφόρμας e-Ραντεβού

Πάρος: Ένα νησί στο όριο της αντοχής του

Οι κάτοικοι εκπέμπουν SOS για τον υπερτουρισμό, την άναρχη δόμηση και την απώλεια της ταυτότητας του νησιού

“ΟΧΙ” από τον Δήμο Ιητών στο Σχέδιο Στρατηγικής Επένδυσης Κουμπάρα – Διακοφτό – Φάρος

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ιητών γνωμοδοτεί αρνητικά επί της ΣΜΠΕ της επένδυσης ΕΣΧΑΣΕ, ζητώντας πληρέστερα δεδομένα και εγγυήσεις για τη φέρουσα ικανότητα και την προστασία του τοπίου της Ίου

Νάξος – Σύλλογος Προστασίας Αγριας Ζωής: “Bruno”, ο μικρός ήρωας της Στελίδας, επέστρεψε στη θάλασσα!

Μετά από 3 μήνες φροντίδας, η 35η διασωθείσα θαλάσσια χελώνα του Συλλόγου Προστασίας Άγριας Ζωής Νάξου βρίσκει ξανά τον δρόμο της προς την ελευθερία

Πανναξιακός ΑΟΚ: Με συγκίνηση και περηφάνια ολοκληρώθηκε η σεζόν, το δείπνο αποχαιρετισμού (video)

Με ένα θερμό δείπνο από την πρόεδρο Ευδοκία Κατσάνη, η ανδρική ομάδα του Πανναξιακού ΑΟΚ αποχαιρέτησε τη σεζόν 2023-2024, κλείνοντας μια ιστορική χρονιά που τη βρήκε δευτεραθλήτρια και πρωταγωνίστρια στις καρδιές των φιλάθλων.

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πόσο θα κοστίσει φέτος ένα ταξίδι στις Κυκλάδες για μια τετραμελή οικογένεια;

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μειώνουν τις τιμές ενόψει καλοκαιριού – Παραμένει υψηλό το κόστος για οικογένειες και παρέες παρά τις προσφορές

Νάξος – Αποχαιρετισμός με αγάπη: Η Ιωάννα Καραμανή – Φραγκίσκου αποχαιρετά τη μητέρα της, Κυριακή Δημητροκάλλη

Η Κυριακή Δημητροκάλλη «έφυγε» σε ηλικία 69 ετών, αφήνοντας πίσω της βαθιά αγάπη, μνήμες και αξιοπρέπεια – Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεστεί τη Δευτέρα στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου

Νάξος: Περιπέτεια για το “SuperRunner Jet” – Απώλεσε άγκυρα και παραμένει αρόδου για ώρες

Το ταχύπλοο παρέμεινε εκτός λιμανιού της Νάξου από τις 7.30 περίπου το απόγευμα – Περιμένει ρυμουλκό για ασφαλή πρόσδεση

Νάξος – “Ο Χάρης”: Για 4η συνεχόμενη χρονιά στα καλύτερα εστιατόρια της Ελλάδας

Στις Εγγαρές της Νάξου, η παράδοση γίνεται γεύση και η γεύση… βραβείο. Το FNL Awards τίμησε ξανά τη μαγειρική ψυχή μιας οικογενειακής ταβέρνας

Νάξος – Στ. Φουτάκογλου: Μια γιαγιά, μια σφαίρα, μια συγγνώμη, είναι όμως αρκετή;

Η άγρια εκτέλεση της Μαρίας Δημητροκάλλη από τους Γερμανούς στη Νάξο – Μνήμη και καθήκον απέναντι στην Ιστορία

“Ξέφρενη σοροκάδα” σαρώνει την Παροναξία, η ένταση των ανέμων έφτασε τα 117 χιλ την ώρα (!!!)

Ριπές έως 117 km/h σε Πάρο και Νάξο – Πτώση δέντρου στον Άγιο Προκόπιο, ακυρώσεις πτήσεων και δυσκολίες πρόσδεσης πλοίων

Ο Γρηγόρης Σαμόλης στη Νάξο: Μια αυθεντική μουσική στιγμή στο πανηγύρι του Αγίου Παχωμίου (video)

Ο Κρητικός λυράρης επισκέφθηκε το νησί για ζωντανή εμφάνιση και συμμετείχε στο πανηγύρι του Τσικαλαριού, προσφέροντας συγκίνηση και παραδοσιακή μουσική.

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο λόγω μηχανικής βλάβης – Μεταφέρθηκαν οι επιβάτες

Μιχ. Πολυτάρχου: Γράφει ιστορία, νέο πρωτάθλημα, νέα άνοδος (!!!)

Ο Ναξιώτης αρχηγός οδηγεί τη Δάφνη Δαφνίου στη National League 1 με ηγετική εμφάνιση και 19 πόντους στον τελικό

Νάξος – Δ. Λιανός: “Προτεραιότητα η έξυπνη διαχείριση του νερού, ξεκινούν εργασίες στο φράγμα Τσικαλαριού” (video)

Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός ανακοινώνει την επαναλειτουργία υλοποίησης του τρίτου φράγματος στο νησί και υπογραμμίζει την ανάγκη βιώσιμων λύσεων για το νερό στον νησιωτικό χώρο (video)

Οι Πυξ Λαξ έρχονται στη Νάξο, πότε και που;

Την Δευτέρα 11 Αυγούστου στο 1ο Γυμνάσιο Νάξου – Μουσική, μνήμες και νέες αγάπες με το συγκρότημα-σύμβολο της ελληνικής ροκ σκηνής