Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομία"Χρυσάφι" στη Μήλο, τα ψιλά στη Νάξο

“Χρυσάφι” στη Μήλο, τα ψιλά στη Νάξο

|

Αρχίζουν τις επόμενες ημέρες τα… όργανα με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τα 20 (από 28) δρομολόγια των άγονων αεροπορικών γραμμών – Μήλος και Λέρος από ένα εκατ. ευρώ, στα 400.000 η Νάξος, στα 200.000 η Σύρος και …εκτός η Πάρος 

Τα καλά χρόνια όπου γίνονταν μάχη στον …αέρα για τα χρήματα των άγονων αεροπορικών γραμμών εσωτερικού έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τα 157 εκατομμύρια ευρώ που είχαν δοθεί την τετραετία 2012 – 16 δεν υπάρχουν ούτε ως ανέκδοτο. Η μάχη που είχε δώσει τότε ο Βγενόπουλος (Olympic Air) με τον Βασιλάκη (Aegean Air) για τα περίπου 40 εκατομμύρια το χρόνο για 24 άγονες γραμμές είχε βρει νικητή τον Βγενόπουλο. Όμως, τα χρόνια περνούν και οι αλλαγές είναι δεδομένες. Και ενώ ο Βγενόπουλος είχε νικήσει, στο τέλος της τετραετίας ο Βασιλάκης είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού. Οι τέσσερις αεροπορικές γραμμές πλέον είναι τρεις από τη στιγμή που η Olympic έχει «απορροφηθεί» από την Aegean Air και η μάχη που καλείται να δώσει τις επόμενες ημέρες η οικογένεια Βασιλάκη με τους ανταγωνιστές της μοιάζει πιο εύκολη από ποτέ. Είναι όμως έτσι; Και οι δύο «μικρότερες» εταιρείες κάνουν μικρά αλλά σταθερά βήματα οπότε σε βάθος χρόνου και με δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή πολιτική λέει όχι στα μονοπώλια, ίσως να έχουμε εξελίξεις… Μέχρι τότε όμως;

Μειώσεις /απορρίψεις

Η ουσία είναι ότι φτάσαμε στο τέλος της …διαδρομής. Και τις επόμενες ημέρες (έως τις 20 Σεπτεμβρίου λένε οι πληροφορίες ) θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για τα 20 άγονα δρομολόγια, που θα ανατεθούν την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020. Και ήδη έχουμε νικητές και χαμένους. Χαμένες είναι οι αεροπορικές εταιρείες από τη στιγμή που έχει μειωθεί η ετήσια επιχορήγηση: από τα 40 εκατομμύρια το χρόνο που ήταν στην προηγούμενη προκήρυξη, έχουμε πέσει χοντρικά στα 15 εκατομμύρια (!!!) Η διαφορά μεγάλη. Επίσης από τις 28 γραμμές πέσαμε στις 20 κάτι που σημαίνει ότι αρκετοί προορισμοί πλέον έχουν άλλα δεδομένα και ανάμεσά τους είναι και η Πάρος. Εάν αυτό είναι καλό ή κακό θα το δείξει η …νεκροψία στο τέλος της τετραετίας. Επίσης, έγινε γνωστό ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απέρριψε την τεχνική προσφορά της Olympic Air για τέσσερις γραµµές (Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Λήµνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάµος – Ρόδος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και Ρόδος – Κως – Κάλυµνος – Λέρος – Αστυπάλαια).

Κέρδος Μήλος, ήττα Νάξου

Υπάρχουν όμως και κάποιες αλλαγές που είναι εντυπωσιακές… Η Μήλος και η Λέρος είναι από τα κερδισμένα νησιά (αεροδρόμια) από τη στιγμή που η ετήσια μέγιστη επιδότηση φτάνει στο 1 εκατομμύριο ευρώ για κάθε μία από τις γραμμές. Κάτι που σημαίνει ότι ακόμη και στη χαμηλή περίοδο θα έχει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την ημέρα. Η Νάξος είναι στους χαμένους όπως και η Σύρος (όσον αφορά τις Κυκλάδες) από τη στιγμή που επιδοτούνται με 400.000 και 200.000 αντίστοιχα. Κάτι που σημαίνει ότι θα πάμε ακόμη και σε τέσσερις ή και δύο πτήσεις την χαμηλή περίοδο (χειμώνας) και μόνο την καλοκαιρινή περίοδο θα έχουμε ημερήσιες πτήσεις…. Και βέβαια έχουμε την Πάρο, όπου έχει τεθεί εκτός … διαγωνισμού. Η αναβάθμιση του αεροδρομίου φέρνει αλλαγές προς το καλύτερο. Υπάρχει πλέον μηδενικό αντιστάθμισμα όπως και για τα νησιά (από Αθήνα) Ικαρία, Κάρπαθος, Κύθηρα, Σκιάθος και Ζάκυνθος κάτι που σημαίνει ότι δραστηριοποιούνται κι άλλες αεροπορικές εταιρίες. Δεν υπάρχει δηλαδή αυτό που λέμε …μονοπώλιο. Και το κράτος εμφανίζεται από τις κινήσεις αυτές να έχει κερδίσει έως και 2,1 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση….

Οι αλλαγές

Εν κατακλείδι, η ΥΠΑ έχει ανάψει το πράσινο φως για τη συμμετοχή τριών ελληνικών αεροπορικών εταιρειών – «Olympic Air», «Sky Express» και «Astra» – των οποίων ήδη εξετάστηκαν οι τεχνικές προσφορές και πάντα μιλάμε για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου του 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου του 2020. Εδώ πρέπει να πούμε ότι έχουμε κάποιες μικρές αλλαγές σε σχέση με τα δημοσιεύματα της 3ης Αυγούστου όταν και ορίστηκε η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών. Όπως έχουμε αναφέρει το μέγιστο ετήσιο αντιστάθμισμα ανέρχεται στα 14,64 εκατ., κάτι το οποίο σημαίνει ότι, σε βάθος 4ετίας, η μέγιστη επιχορήγηση φτάνει τα 58,57 εκατ. Όσο για τους λόγους που έγιναν οι περικοπές; Από τη μία έχουμε την επίσημη ανακοίνωση ότι σε αρκετές γραμμές τα αεροσκάφη πετούσαν άδεια κι από την άλλη ότι ελέω των ιδιωτικοποιήσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια έπεισε …τσεκούρι σε όλα..

 

Η ετήσια μέγιστη επιδότηση ανά γραμμή διαμορφώνεται ως εξής:

Αθήνα – Αστυπάλαια 650.000

Αθήνα – Λέρος 1.000.000

Αθήνα – Μήλος 1.000.000

Αθήνα – Νάξος 400.000

Αθήνα – Σητεία 500.000

Αθήνα – Κάλυμνος 600.000

Αθήνα – Σκύρος 12.000

Αθήνα – Σύρος 200.000

Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά 300.000

Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 400.000

Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα 12.000

Θεσσαλονίκη – Σκύρος 12.000

Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία 700.000

Αλεξανδρούπολη – Σητεία 500.000

Άκτιο – Σητεία 12.000

Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος 700.000

Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 1.000.000

Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος 1.200.000

Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια 700.000

Ρόδος – Καστελόριζο 900.000


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Υπόθεση …Νερό: Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Δονούσας ζητά επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής και δίκαιες χρεώσεις

Μετά την Ηρακλειά και τα Κουφονήσια, διαμαρτύρεται και η Δονούσα για τις αυξήσεις - Τι ζητούν οι επαγγελματίες

Κύπελλο Ελλάδος: Πάλεψε η ΕΛΛΑΣ Σύρου αλλά ηττήθηκε (4-2) από τον Ατρόμητο, περιμένει εκτός έδρας το Αιγάλεω

Οι Συριανοί έδειξαν χαρακτήρα και πέτυχαν δύο γκολ, αποσπώντας το χειροκρότημα – Τιμήθηκε ο Μιχάλης Λυγνός πριν τη σέντρα

Νάξος: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη φωλιά Πράσινης θαλάσσιας χελώνας στις Κυκλάδες

138 νεοσσοί κατάφεραν να φτάσουν στη θάλασσα – Ένα μοναδικό γεγονός για το νησί και την προστασία της φύσης

Κάρπαθος: Γεννήθηκε το πρώτο φωκάκι της χρονιάς

Η πρώτη γέννηση μεσογειακής φώκιας (Monachus monachus) για το 2025 καταγράφηκε σε θαλάσσιο σπήλαιο – Σπάνια στιγμή για το απειλούμενο είδος

Αγιο Ορος: Εκοιμήθη ο Αγιορείτης Γέροντας Βασίλειος Γοντικάκης

Η εξόδιος ακολουθία αύριο στην Ιερά Μονή Ιβήρων – Ο λόγιος και πνευματικός καθοδηγητής που σφράγισε το Άγιον Όρος και την Ορθοδοξία

Μάρκος Καφούρος: Αναφορά για επαναφορά μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου

Ο Βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ μεταφέρει το ψήφισμα του Δ.Σ. Θήρας στον Υπουργό Οικονομικών, ζητώντας μέτρα στήριξης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις στις νησιωτικές περιοχές.

Παρέμβαση Φιλίππου Φόρτωμα για τις συντάξεις χηρείας του πρώην ΟΓΑ

Ερώτηση στη Βουλή για την άρση αδικιών του νόμου Κατρούγκαλου και την εξίσωση παλαιών και νέων συντάξεων χηρείας προς όφελος των δικαιούχων.

Φεστιβάλ Στρογγύλη On The Road: Μια μουσική βραδιά με το «The Hollywood Project»

Την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025 στον υπαίθριο χώρο μπροστά από τον Μητροπολιτικό Ναό Θήρας, τρεις μουσικοί παρουσιάζουν αγαπημένα ελληνικά τραγούδια

Κύπελλο Ελλάδας: Από το Περιστέρι κόντρα στον Ατρόμητο ξεκινάει η μάχη της ΕΛΛΑΣ Σύρου (video)

Πρεμιέρα στη League Phase του κυπέλλου Ελλάδος, με τους Συριανούς να αγωνίζονται σήμερα στις 16:00 στο Δημοτικό γήπεδο Περιστερίου

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική