Πέμπτη, 12 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΟικονομία"Χρυσάφι" στη Μήλο, τα ψιλά στη Νάξο

“Χρυσάφι” στη Μήλο, τα ψιλά στη Νάξο

|

Αρχίζουν τις επόμενες ημέρες τα… όργανα με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τα 20 (από 28) δρομολόγια των άγονων αεροπορικών γραμμών – Μήλος και Λέρος από ένα εκατ. ευρώ, στα 400.000 η Νάξος, στα 200.000 η Σύρος και …εκτός η Πάρος 

Τα καλά χρόνια όπου γίνονταν μάχη στον …αέρα για τα χρήματα των άγονων αεροπορικών γραμμών εσωτερικού έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τα 157 εκατομμύρια ευρώ που είχαν δοθεί την τετραετία 2012 – 16 δεν υπάρχουν ούτε ως ανέκδοτο. Η μάχη που είχε δώσει τότε ο Βγενόπουλος (Olympic Air) με τον Βασιλάκη (Aegean Air) για τα περίπου 40 εκατομμύρια το χρόνο για 24 άγονες γραμμές είχε βρει νικητή τον Βγενόπουλο. Όμως, τα χρόνια περνούν και οι αλλαγές είναι δεδομένες. Και ενώ ο Βγενόπουλος είχε νικήσει, στο τέλος της τετραετίας ο Βασιλάκης είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού. Οι τέσσερις αεροπορικές γραμμές πλέον είναι τρεις από τη στιγμή που η Olympic έχει «απορροφηθεί» από την Aegean Air και η μάχη που καλείται να δώσει τις επόμενες ημέρες η οικογένεια Βασιλάκη με τους ανταγωνιστές της μοιάζει πιο εύκολη από ποτέ. Είναι όμως έτσι; Και οι δύο «μικρότερες» εταιρείες κάνουν μικρά αλλά σταθερά βήματα οπότε σε βάθος χρόνου και με δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή πολιτική λέει όχι στα μονοπώλια, ίσως να έχουμε εξελίξεις… Μέχρι τότε όμως;

Μειώσεις /απορρίψεις

Η ουσία είναι ότι φτάσαμε στο τέλος της …διαδρομής. Και τις επόμενες ημέρες (έως τις 20 Σεπτεμβρίου λένε οι πληροφορίες ) θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για τα 20 άγονα δρομολόγια, που θα ανατεθούν την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020. Και ήδη έχουμε νικητές και χαμένους. Χαμένες είναι οι αεροπορικές εταιρείες από τη στιγμή που έχει μειωθεί η ετήσια επιχορήγηση: από τα 40 εκατομμύρια το χρόνο που ήταν στην προηγούμενη προκήρυξη, έχουμε πέσει χοντρικά στα 15 εκατομμύρια (!!!) Η διαφορά μεγάλη. Επίσης από τις 28 γραμμές πέσαμε στις 20 κάτι που σημαίνει ότι αρκετοί προορισμοί πλέον έχουν άλλα δεδομένα και ανάμεσά τους είναι και η Πάρος. Εάν αυτό είναι καλό ή κακό θα το δείξει η …νεκροψία στο τέλος της τετραετίας. Επίσης, έγινε γνωστό ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απέρριψε την τεχνική προσφορά της Olympic Air για τέσσερις γραµµές (Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Λήµνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάµος – Ρόδος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και Ρόδος – Κως – Κάλυµνος – Λέρος – Αστυπάλαια).

Κέρδος Μήλος, ήττα Νάξου

Υπάρχουν όμως και κάποιες αλλαγές που είναι εντυπωσιακές… Η Μήλος και η Λέρος είναι από τα κερδισμένα νησιά (αεροδρόμια) από τη στιγμή που η ετήσια μέγιστη επιδότηση φτάνει στο 1 εκατομμύριο ευρώ για κάθε μία από τις γραμμές. Κάτι που σημαίνει ότι ακόμη και στη χαμηλή περίοδο θα έχει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την ημέρα. Η Νάξος είναι στους χαμένους όπως και η Σύρος (όσον αφορά τις Κυκλάδες) από τη στιγμή που επιδοτούνται με 400.000 και 200.000 αντίστοιχα. Κάτι που σημαίνει ότι θα πάμε ακόμη και σε τέσσερις ή και δύο πτήσεις την χαμηλή περίοδο (χειμώνας) και μόνο την καλοκαιρινή περίοδο θα έχουμε ημερήσιες πτήσεις…. Και βέβαια έχουμε την Πάρο, όπου έχει τεθεί εκτός … διαγωνισμού. Η αναβάθμιση του αεροδρομίου φέρνει αλλαγές προς το καλύτερο. Υπάρχει πλέον μηδενικό αντιστάθμισμα όπως και για τα νησιά (από Αθήνα) Ικαρία, Κάρπαθος, Κύθηρα, Σκιάθος και Ζάκυνθος κάτι που σημαίνει ότι δραστηριοποιούνται κι άλλες αεροπορικές εταιρίες. Δεν υπάρχει δηλαδή αυτό που λέμε …μονοπώλιο. Και το κράτος εμφανίζεται από τις κινήσεις αυτές να έχει κερδίσει έως και 2,1 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση….

Οι αλλαγές

Εν κατακλείδι, η ΥΠΑ έχει ανάψει το πράσινο φως για τη συμμετοχή τριών ελληνικών αεροπορικών εταιρειών – «Olympic Air», «Sky Express» και «Astra» – των οποίων ήδη εξετάστηκαν οι τεχνικές προσφορές και πάντα μιλάμε για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου του 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου του 2020. Εδώ πρέπει να πούμε ότι έχουμε κάποιες μικρές αλλαγές σε σχέση με τα δημοσιεύματα της 3ης Αυγούστου όταν και ορίστηκε η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών. Όπως έχουμε αναφέρει το μέγιστο ετήσιο αντιστάθμισμα ανέρχεται στα 14,64 εκατ., κάτι το οποίο σημαίνει ότι, σε βάθος 4ετίας, η μέγιστη επιχορήγηση φτάνει τα 58,57 εκατ. Όσο για τους λόγους που έγιναν οι περικοπές; Από τη μία έχουμε την επίσημη ανακοίνωση ότι σε αρκετές γραμμές τα αεροσκάφη πετούσαν άδεια κι από την άλλη ότι ελέω των ιδιωτικοποιήσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια έπεισε …τσεκούρι σε όλα..

 

Η ετήσια μέγιστη επιδότηση ανά γραμμή διαμορφώνεται ως εξής:

Αθήνα – Αστυπάλαια 650.000

Αθήνα – Λέρος 1.000.000

Αθήνα – Μήλος 1.000.000

Αθήνα – Νάξος 400.000

Αθήνα – Σητεία 500.000

Αθήνα – Κάλυμνος 600.000

Αθήνα – Σκύρος 12.000

Αθήνα – Σύρος 200.000

Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά 300.000

Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 400.000

Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα 12.000

Θεσσαλονίκη – Σκύρος 12.000

Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία 700.000

Αλεξανδρούπολη – Σητεία 500.000

Άκτιο – Σητεία 12.000

Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος 700.000

Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 1.000.000

Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος 1.200.000

Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια 700.000

Ρόδος – Καστελόριζο 900.000


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

NaxosPress: Συμμετοχή στην σημερινή (12/06) πανελλαδική απεργία των δημοσιογράφων

Το NaxosPress συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε η ΠΟΕΣΥ για αξιοπρεπείς μισθούς, Συλλογικές Συμβάσεις και θεσμική προστασία στον δημοσιογραφικό κλάδο.

Στοίχημα – Βραζιλία: Η έδρα έχει το πρώτο λόγο

Η πρόταση της ημέρας.. Μπραγκαντίνο - Μπαΐα: Στήριξη στην έδρα στο 2.05!

Δ. Αθανασούλης: “Δεν είναι απομάκρυνση, είναι προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς” (video)

Ο Δημήτρης Αθανασούλης ξεκαθαρίζει στο πλαίσιο συνέντευξής του ότι ένας Κούρος θα μεταφερθεί στο νέο μουσείο της Νάξου, στο πλαίσιο διεθνώς αναγνωρισμένων πρακτικών προστασίας των μνημείων

Στέλλα Κονιτοπούλου: «Έρωτα Αλήτη», μουσικές ρίζες και νέα ξεκινήματα (video)

Η αγαπημένη ερμηνεύτρια μιλάει στον Νίκο Σκορδιαλό για τον νέο της δίσκο, τη συνεργασία με τον Γιάννη Πάριο, την οικογένεια, τη Νάξο και τα πανηγύρια.

“7ο Food Experience Graviera Naxos”: Η καρδιά της γαστρονομίας χτυπά (και πάλι) στη Νάξο

Ένα μοναδικό τριήμερο γεύσεων και δημιουργίας, με πρωταγωνιστή τη Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. και φόντο τα μαγευτικά τοπία του Αιγαίου.

«Όχι στη μεταφορά των Κούρων»: Ψήφισμα πολιτών για τη διατήρηση των αρχαϊκών αγαλμάτων στο Φλεριό Νάξου

Η Κατερίνα Γιαννακά ξεκίνησε διαδικτυακή καμπάνια κατά της απομάκρυνσης των Κούρων, με στόχο την παραμονή τους στον φυσικό και ιστορικό τους χώρο – Το ψήφισμα συγκεντρώνει υπογραφές και ενώνει φωνές.

Naxos Medical – Συνδυάστε πρόληψη και αισθητική: Ιατρείο Μαστού & Πλαστικής Χειρουργικής

Το Σάββατο 14 Ιουνίου στο Naxos Medical, δύο εξειδικευμένοι στρατιωτικοί ιατροί παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την υγεία και την εικόνα σας.

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Τριήμερο Αγίου Πνεύματος 2025: Η Αίγινα ξανά στην κορυφή, ποια νησιά των Κυκλάδων ξεχώρισαν

Οι Κυκλάδες και ο Αργοσαρωνικός κυριάρχησαν στις κρατήσεις του Ferryhopper – Στο προσκήνιο οι ταξιδιώτες Gen Z και οι τετράποδοι φίλοι τους

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

Νάξος – Αεροδρόμιο: Επιστροφή στη κανονικότητα, αλλά μας έμεινε “αμανάτι” το αεροσκάφος (!!!)

Ένα περιστατικό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση, μετατράπηκε σε απόδειξη επαγγελματισμού και ετοιμότητας. Η επόμενη ημέρα βρίσκει το νησί να μετρά την ωριμότητά του ως τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής.

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Εκτακτο – Olympic Air: Καθηλωμένο στο διάδρομο το αεροσκάφος λόγω προβλήματος στον κινητήρα

Εκτακτο.. Καθηλώθηκε αεροπλάνο της Olympic Air στον διάδρομο καθότι πήρε φωτιά ο κινητήρας του λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Νάξου

Νάξος – Κόρωνος: Μια προσφορά από καρδιάς στη μνήμη του Νικόλα Μανωλά

Οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Κορώνου Νάξου ευγνωμονεί την οικογένεια του Νικόλα Μανωλά για μια δωρεά που θα δώσει φωνή στις μαθητικές εκδηλώσεις

Νάξος – “Emerald Azzurra”: Η πολυτέλεια “έδεσε” στο νησί των Κυκλάδων

Με 110 μέτρα μήκος και 50 πολυτελείς καμπίνες, το υπερσύγχρονο "Emerald Azzurra" πραγματοποιεί μία ακόμη επταήμερη κρουαζιέρα στο Αιγαίο και φέρνει τη Νάξο στο χάρτη των VIP προορισμών

Μια ιστορική βραδιά: Οι Κονιτοπουλαίοι επανενώνονται στο Άλσος Βεΐκου

Στις 22 Ιουλίου, η οικογένεια-σύμβολο της νησιώτικης μουσικής ανεβαίνει ξανά στη σκηνή, σε μια γιορτή της παράδοσης και των ριζών μας

«Το Γλέντι»… αλλιώς! ONIRAMA & Νίκος Οικονομίδης ενώνουν κόσμο, βιολί και καλοκαίρι (video)

Η πιο feel-good διασκευή του καλοκαιριού είναι εδώ: Νησιώτικο βιολί, ηλεκτρική ενέργεια και ρυθμός που δεν κάθεται ποτέ

Reddit – Νάξος: Στη δεύτερη θέση των πιο υποτιμημένων νησιών στον κόσμο

Το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων εντυπωσιάζει τη διεθνή κοινότητα του Reddit με την αυθεντικότητα, την ηρεμία και την φυσική του ομορφιά

Τραγωδία στην Πάρο: Συνελήφθησαν οι γονείς βρέφους 5 μηνών που έχασε τη ζωή του

Υπόθεση θανάτου βρέφους συγκλονίζει την Πάρο – Σε εξέλιξη η έρευνα των Αρχών για τις συνθήκες του περιστατικού και τις ευθύνες των γονέων.

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας