Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομία"Χρυσάφι" στη Μήλο, τα ψιλά στη Νάξο

“Χρυσάφι” στη Μήλο, τα ψιλά στη Νάξο

|

Αρχίζουν τις επόμενες ημέρες τα… όργανα με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τα 20 (από 28) δρομολόγια των άγονων αεροπορικών γραμμών – Μήλος και Λέρος από ένα εκατ. ευρώ, στα 400.000 η Νάξος, στα 200.000 η Σύρος και …εκτός η Πάρος 

Τα καλά χρόνια όπου γίνονταν μάχη στον …αέρα για τα χρήματα των άγονων αεροπορικών γραμμών εσωτερικού έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τα 157 εκατομμύρια ευρώ που είχαν δοθεί την τετραετία 2012 – 16 δεν υπάρχουν ούτε ως ανέκδοτο. Η μάχη που είχε δώσει τότε ο Βγενόπουλος (Olympic Air) με τον Βασιλάκη (Aegean Air) για τα περίπου 40 εκατομμύρια το χρόνο για 24 άγονες γραμμές είχε βρει νικητή τον Βγενόπουλο. Όμως, τα χρόνια περνούν και οι αλλαγές είναι δεδομένες. Και ενώ ο Βγενόπουλος είχε νικήσει, στο τέλος της τετραετίας ο Βασιλάκης είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού. Οι τέσσερις αεροπορικές γραμμές πλέον είναι τρεις από τη στιγμή που η Olympic έχει «απορροφηθεί» από την Aegean Air και η μάχη που καλείται να δώσει τις επόμενες ημέρες η οικογένεια Βασιλάκη με τους ανταγωνιστές της μοιάζει πιο εύκολη από ποτέ. Είναι όμως έτσι; Και οι δύο «μικρότερες» εταιρείες κάνουν μικρά αλλά σταθερά βήματα οπότε σε βάθος χρόνου και με δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή πολιτική λέει όχι στα μονοπώλια, ίσως να έχουμε εξελίξεις… Μέχρι τότε όμως;

Μειώσεις /απορρίψεις

Η ουσία είναι ότι φτάσαμε στο τέλος της …διαδρομής. Και τις επόμενες ημέρες (έως τις 20 Σεπτεμβρίου λένε οι πληροφορίες ) θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για τα 20 άγονα δρομολόγια, που θα ανατεθούν την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020. Και ήδη έχουμε νικητές και χαμένους. Χαμένες είναι οι αεροπορικές εταιρείες από τη στιγμή που έχει μειωθεί η ετήσια επιχορήγηση: από τα 40 εκατομμύρια το χρόνο που ήταν στην προηγούμενη προκήρυξη, έχουμε πέσει χοντρικά στα 15 εκατομμύρια (!!!) Η διαφορά μεγάλη. Επίσης από τις 28 γραμμές πέσαμε στις 20 κάτι που σημαίνει ότι αρκετοί προορισμοί πλέον έχουν άλλα δεδομένα και ανάμεσά τους είναι και η Πάρος. Εάν αυτό είναι καλό ή κακό θα το δείξει η …νεκροψία στο τέλος της τετραετίας. Επίσης, έγινε γνωστό ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απέρριψε την τεχνική προσφορά της Olympic Air για τέσσερις γραµµές (Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Λήµνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάµος – Ρόδος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και Ρόδος – Κως – Κάλυµνος – Λέρος – Αστυπάλαια).

Κέρδος Μήλος, ήττα Νάξου

Υπάρχουν όμως και κάποιες αλλαγές που είναι εντυπωσιακές… Η Μήλος και η Λέρος είναι από τα κερδισμένα νησιά (αεροδρόμια) από τη στιγμή που η ετήσια μέγιστη επιδότηση φτάνει στο 1 εκατομμύριο ευρώ για κάθε μία από τις γραμμές. Κάτι που σημαίνει ότι ακόμη και στη χαμηλή περίοδο θα έχει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την ημέρα. Η Νάξος είναι στους χαμένους όπως και η Σύρος (όσον αφορά τις Κυκλάδες) από τη στιγμή που επιδοτούνται με 400.000 και 200.000 αντίστοιχα. Κάτι που σημαίνει ότι θα πάμε ακόμη και σε τέσσερις ή και δύο πτήσεις την χαμηλή περίοδο (χειμώνας) και μόνο την καλοκαιρινή περίοδο θα έχουμε ημερήσιες πτήσεις…. Και βέβαια έχουμε την Πάρο, όπου έχει τεθεί εκτός … διαγωνισμού. Η αναβάθμιση του αεροδρομίου φέρνει αλλαγές προς το καλύτερο. Υπάρχει πλέον μηδενικό αντιστάθμισμα όπως και για τα νησιά (από Αθήνα) Ικαρία, Κάρπαθος, Κύθηρα, Σκιάθος και Ζάκυνθος κάτι που σημαίνει ότι δραστηριοποιούνται κι άλλες αεροπορικές εταιρίες. Δεν υπάρχει δηλαδή αυτό που λέμε …μονοπώλιο. Και το κράτος εμφανίζεται από τις κινήσεις αυτές να έχει κερδίσει έως και 2,1 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση….

Οι αλλαγές

Εν κατακλείδι, η ΥΠΑ έχει ανάψει το πράσινο φως για τη συμμετοχή τριών ελληνικών αεροπορικών εταιρειών – «Olympic Air», «Sky Express» και «Astra» – των οποίων ήδη εξετάστηκαν οι τεχνικές προσφορές και πάντα μιλάμε για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου του 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου του 2020. Εδώ πρέπει να πούμε ότι έχουμε κάποιες μικρές αλλαγές σε σχέση με τα δημοσιεύματα της 3ης Αυγούστου όταν και ορίστηκε η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών. Όπως έχουμε αναφέρει το μέγιστο ετήσιο αντιστάθμισμα ανέρχεται στα 14,64 εκατ., κάτι το οποίο σημαίνει ότι, σε βάθος 4ετίας, η μέγιστη επιχορήγηση φτάνει τα 58,57 εκατ. Όσο για τους λόγους που έγιναν οι περικοπές; Από τη μία έχουμε την επίσημη ανακοίνωση ότι σε αρκετές γραμμές τα αεροσκάφη πετούσαν άδεια κι από την άλλη ότι ελέω των ιδιωτικοποιήσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια έπεισε …τσεκούρι σε όλα..

 

Η ετήσια μέγιστη επιδότηση ανά γραμμή διαμορφώνεται ως εξής:

Αθήνα – Αστυπάλαια 650.000

Αθήνα – Λέρος 1.000.000

Αθήνα – Μήλος 1.000.000

Αθήνα – Νάξος 400.000

Αθήνα – Σητεία 500.000

Αθήνα – Κάλυμνος 600.000

Αθήνα – Σκύρος 12.000

Αθήνα – Σύρος 200.000

Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά 300.000

Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 400.000

Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα 12.000

Θεσσαλονίκη – Σκύρος 12.000

Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία 700.000

Αλεξανδρούπολη – Σητεία 500.000

Άκτιο – Σητεία 12.000

Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος 700.000

Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 1.000.000

Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος 1.200.000

Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια 700.000

Ρόδος – Καστελόριζο 900.000


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

Νάξος: Διαμαρτυρία για τη σύμβαση που αφορά την απανθρακοποίηση των νησιών

Αρκετοί ήταν οι πολίτες της Νάξου, οι οποίοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πολιτική της Κυβέρνησης με επίκεντρο την απανθρακοποίηση των νησιών

Κίνα: Ρομπότ με AI «έπεισε» άλλα ρομπότ να… στασιάσουν (!!!)

Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Κίνα «έπεισε» άλλα ρομπότ να... στασιάσουν και να το ακολουθήσουν (video)

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου