Απίστευτο: το Υπουργείο Υγείας δεν θέλει να καλύψει το κόστος των ιατρείων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και ζητάει από τη Fraport να αναλάβει το κόστος – Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κος Αλεβιζόπουλος από τα Χανιά δηλώνει ότι οι Γερμανοί δεν έχουν …φράγκο και δεν θα πάρουν τα αεροδρόμια και ο Χουντής στην Ευρωβουλή ζητάει από την Ολομέλεια την ακύρωση της σύμβασης
Μία ιδιωτικοποίηση πήγαμε κι εμείς να κάνουμε στην Ελλάδα και μας την βγάζουν ξινή… Ελεος… Εν αρχή έχουμε την Κυβέρνηση που λέει «όχι» στην πρόταση των Γερμανών της Fraport να αναλάβει το κόστος των ιατρείων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και απαντάει με την πρόταση να αναλάβουν οι γερμανοί. Όπως αναφέρει σε ραδιοφωνική συνέντευξη ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στις 15 Μαρτίου θα παραδοθούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζου. Όμως, το αίτημα για αναβολή της παράδοσης, που είχε προγραμματιστεί για τις αρχές Φεβρουαρίου, κατατέθηκε από τη Fraport, χωρίς να εξηγήσει τους λόγους της καθυστέρησης. Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες η παράδοση των 14 μεγαλύτερων περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα υπό την Fraport αντιμετωπίζει νέες καθυστερήσεις, καθώς οι Γερμανοί αδυνατούν να συμφωνήσουν με την κυβέρνηση για το ποιος θα επιβαρύνεται με το κόστος των υγειονομικών υπηρεσιών που πρέπει να λειτουργούν τα αεροδρόμια.
Δεν έχει λεφτά
Από εκεί και πέρα, είχαμε τον Βασίλη Αλεβιζόπουλο – πρόεδρο της Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) – ο οποίος από τα Χανιά χθες εξέφρασε την άποψη ότι η Fraport δεν θα μπορέσει μέσα στο 2017 να αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Συνοδευόμενος από μέλη της «Ανοικτής Πρωτοβουλίας Πολιτών» ενάντια στην εκχώρηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης», είχε συνάντηση με τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων, Απόστολο Βουλγαράκη και τόνισε «Δεν θα πρέπει να περιμένει κανείς πως το 2017 θα μπει η Fraport να λειτουργήσει τα αεροδρόμια. Ίσως ούτε το 2018». Ο λόγος; «η γερμανική εταιρεία έχει δύο σοβαρά προβλήματα. Το πρώτο είναι ότι δεν είναι έτοιμη να λειτουργήσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και το δεύτερο είναι τα οικονομικά της στοιχεία, καθώς, σύμφωνα με τους ισολογισμούς της, η εταιρεία έχει μία φθίνουσα πορεία με σοβαρά οικονομικά προβλήματα, ενώ τα διαθέσιμά της δεν ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ».
Και στις Βρυξέλες
Και από τα Χανιά στις Βρυξέλες όπου ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής, προτείνει με τροπολογία την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και η πρόταση αυτή γίνεται στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου. Ο κ. Χουντής, με την υποστήριξη της Ευρωομάδας της Αριστεράς (GUE/NGL), κατέθεσε προς ψήφιση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τροπολογία με την οποία ζητά «την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης των 14 κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας».
Με αφορμή την κατάθεση της τροπολογίας ο Νίκος Χουντής δήλωσε: «Ο αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα των 14 κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων συνεχίζεται. Ζητάμε την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης που βλάπτει το εθνικό και δημόσιο συμφέρον, τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και τους εργαζόμενους. Καλώ όλους τους συναδέλφους μου, αλλά ιδιαίτερα τους Έλληνες, να υπερψηφίσουν τη σχετική τροπολογία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».
Η εν λόγω τροπολογία που κατατέθηκε προς ψήφιση, στο πλαίσιο της έκθεσης σχετικά με τη στρατηγική για τις αερομεταφορές στην Ευρώπη, έχει ως εξής:
«Επισημαίνει ότι στην Ελλάδα, η στρατηγική σημασία που έχουν τα μικρά και περιφερειακά αεροδρόμια, ως μοχλοί ανάπτυξης για την τοπική οικονομία και την τοπική κοινωνία, θίγεται από τη σύμβαση παραχώρησης των 14 κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ της χώρας και της Fraport AG – Slentel Ltd, η υπογραφή της οποίας ήταν προϋπόθεση του 3ου Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής. Υπογραμμίζει ότι οι όροι της σύμβασης παραχώρησης, η οποία είναι αποτέλεσμα πολιτικής πίεσης κατά ενός κράτους μέλους, βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον και τους εργαζόμενους, απειλούν τη συνδεσιμότητα, την εδαφική συνοχή, την κοινωνική ένταξη και τη νησιωτικότητα και δεν συνάδουν με τους κανόνες της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων και δικαίου του ανταγωνισμού και κατά συνέπεια ζητά την ακύρωση της». Η ψηφοφορία θα λάβει χώρα στην επόμενη Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την Πέμπτη 16/02, στο Στρασβούργο.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα της εφημερίδας Δημοκρατική