Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΓ. Μπρα (ΠΝΑΙ): "Μετά το 2020 θα πετάξουν τα υδροπλάνα"

Γ. Μπρα (ΠΝΑΙ): “Μετά το 2020 θα πετάξουν τα υδροπλάνα”

|

“Χρειαζόμαστε το νέο Νόμο χθες” δηλώνει ο Ιωάννης Μπρα – project Manager της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου- σχετικά με τις εξελίξεις γύρω από την  δημιουργία του δικτύου Υδατοδρομίων στην νησιωτική Ελλάδα – Ποιες οι παρατηρήσεις από την Περιφέρεια και γιατί κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα το όλο project 

Mπορεί η Κυβέρνηση να δηλώνει ότι το project “Υδροπλάνα και λειτουργία υδατοδρομίων” είναι στο τελικό του στάδιο και το 2019 θα πετάξουν, όμως υπάρχουν αντιρρήσεις. Και με δεδομένο ότι η επίσημη διαβούλευση του νόμου για την “Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών” τελείωσε στις 16/09/2016 δηλαδή 653 ημέρες πριν, αλλά ελλοχεύει ο κίνδυνος να ξεκινήσουμε από την αρχή. Και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν από τις πρώτες που είχε στείλει 35 παρατηρήσεις, το ευχάριστο είναι ότι οι 32 έγιναν δεκτές και ενσωματώθηκαν στο σχέδιο, όμως υπάρχουν ακόμα, σημεία που πρέπει να τροποποιηθούν για να μπορέσει να γίνει το εγχείρημα βιώσιμο και πρακτικά λειτουργικό.

Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα newmoney.gr σύμφωνα με τον Γιάννη Μπρα project Manager της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την δημιουργία του δικτύου Υδατοδρομίων «χρειαζόμαστε τον νέο νόμο χθες. Ακόμα και με τον νέο νόμο πολύ δύσκολα θα προλάβει να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την σεζόν του 2019, καθώς για να προλάβει να υπάρξει επαρκές δίκτυο που θα αδειοδοτηθεί, θα πρέπει να γίνουν οι διαγωνισμοί για την λειτουργία του και να βρεθούν επενδυτές εταιρείες υδροπλάνων που θα κάνουν πτητικό έργο καθώς χρειάζονται: τουλάχιστον 9 μήνες για την άδεια ίδρυσης μαζί με την ΜΠΕ που εάν βάλεις και τον διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού άλλους 3-4, αλλά και τον διαγωνισμό για την λειτουργία από ιδιώτες τουλάχιστον άλλους 3-4 αλλά και την πιστοποίηση από ΥΠΑ των εργαζομένων άλλους 3 τουλάχιστον έχουμε σύνολο στην καλύτερη των περιπτώσεων 18 μήνες από σήμερα» και προσέθεσε: «Άρα η σεζόν του 2019 έχει ουσιαστικά χαθεί και τώρα θα παλέψουμε για την σεζόν του 2020. Σε κάθε περίπτωση πέραν των παραπάνω μαθηματικών, πρέπει να δούμε την ουσία των άρθρων έτσι ώστε να γίνει ένας λειτουργικός νόμος που θα αυξάνει την ανταγωνιστικότητα των νησιών και δεν θα γίνει ξανά τροχοπέδη στην ανάπτυξη».

Μερικά σημεία του νόμου που πρέπει να αλλάξουν, σύμφωνα με τον Ιωάννη Μπρα είναι:

1. Άρθρο 13, Διάρκεια ισχύος άδειας – τροποποίηση στοιχείων αδειών παρ.2.

Το σχέδιο νόμου αναφέρει: «Η άδεια ίδρυσης ανακαλείται, αν για δύο (2) συνεχόμενα έτη το υδατοδρόμιο δεν παρουσιάζει πτητικό έργο.»

Σχόλιο: Δεδομένων των γνωστών καθυστερήσεων σε εγκρίσεις υπάρχει ο κίνδυνος υδατοδρόμια που θα αδειοδοτηθούν στο Νότιο ή Βόρειο Αιγαίο μέχρι να υπάρξει ικανός αριθμός αδειοδοτημένων υδατοδρομίων, να παραμείνουν χωρίς πτητικό έργο για πάνω από δυο χρόνια (μέχρι να δημιουργηθεί δίκτυο υδατοδρομίων σε Κυκλάδες & Δωδεκάνησα που θα καθιστά βιώσιμη την έναρξη πτήσεων).

Σε αυτή την περίπτωση (ανάκληση αδειών ίδρυσης) δεν θα μπορέσει να δημιουργηθεί επαρκές δίκτυο υδατοδρομίων καθώς, μέχρι να αδειοδοτηθούν προοδευτικά τα υδατοδρόμια (που σίγουρα θα χρειαστεί περισσότερο από δυο χρόνια) τα ήδη αδειοδοτημένα υδατοδρόμια θα χάνουν την άδεια τους γιατί δεν θα έχει ξεκινήσει πτητικό έργο.

Πρόταση: Θα πρέπει να αφαιρεθεί η παρ.2. καθότι φαίνεται ότι το Δημόσιο ανακαλεί άδεια από το Δημόσιο.

2. Άρθρο 16- Υποχρεώσεις φορέα λειτουργίας υδατοδρομίου

Το σχέδιο νόμου αναφέρει: θθ) μαγνητική πύλη (WTMD) για τον έλεγχο ασφαλείας των επιβατών και ακτινοσκοπική συσκευή (X-Ray) για έλεγχο ασφάλειας αποσκευών και χειραποσκευών ή ότι καθορίζεται σχετικά από την Α.Π.Α. ύστερα από αξιολόγηση επικινδυνότητας σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Ε.Π.Α.Π.Α. και ανάλογα με τον τύπο του υδατοδρομίου.

Παρατήρηση: Η λειτουργία μαγνητικής πύλης (WTMD) για τον έλεγχο ασφαλείας των επιβατών και ακτινοσκοπικής συσκευής (X-Ray) για έλεγχο ασφάλειας αποσκευών και χειραποσκευών σε όλα τα νησιά ανεξαρτήτως όγκου διακινούμενων επιβατών και μέγεθος νησιού, καθιστά το συνολικό project μη υλοποιήσιμο και σε κάθε περίπτωση μη βιώσιμο.

Η ύπαρξη και θεσμοθέτηση διαφορετικών κριτηρίων στο ίδιο πτητικό αντικείμενο δύο παρόμοιων πτητικών μέσων (Ελικοπτέρων & Υδροπλάνων) είναι μη κατανοητή και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού υπέρ της λειτουργίας των Ελικοπτέρων.

3. Άρθρο 23 – Εκπαίδευση προσωπικού υδατοδρομίου

Το σχέδιο νόμου αναφέρει: Το προσωπικό του υδατοδρομίου υποχρεούται να έχει κατάλληλη εκπαίδευση για να μπορεί να ασκεί με ασφάλεια τα καθήκοντά του, όπως αυτά περιγράφονται στην κείμενη νομοθεσία και στα εγχειρίδια του υδατοδρομίου.

Η εκπαίδευση για το προσωπικό λειτουργίας του υδατοδρομίου παρέχεται από την ΥΠΑ

Η ύλη της εκπαίδευσης καθορίζεται από την οικεία Διεύθυνση της ΥΠΑ σε συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Πρόταση: Είναι γνωστό ότι υπάρχουν πολλές καθυστερήσεις στην λειτουργία της ΥΠΑ για εκπαιδεύσεις. Θα πρέπει να μπορούν όπως γίνεται και στις εκπαιδεύσεις για το προσωπικό λειτουργίας των λιμανιών (ISPS) να γίνεται εκπαίδευση και πιστοποίηση και από πιστοποιημένους φορείς της ΥΠΑ.

4. Άρθρο 27 (SOS)– Υδάτινα πεδία

Το σχέδιο νόμου αναφέρει:

2γ. το αεροσκάφος δεν προέρχεται από άλλο υδάτινο πεδίο παρά μόνο από αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο ή αεροδρόμιο.

Παρατήρηση: Τι γίνεται σε περιπτώσεις όπου πτήσεις Charter θέλουν εκδρομές με τα ίδιους επιβάτες με παραπάνω από 1 στάσεις σε Υδάτινα πεδία? Γιατί να αντιμετωπίζεται διαφορετικά η πτήση ελικοπτέρου από αυτή του Υδροπλάνου? Η τροποποίηση του ανωτέρου άρθρου θα καθορίσει και την βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος.

Θα έπρεπε να μπορεί ο πιλότος όταν υπάρχει εγκεκριμένο σχέδιο πτήσης να εφαρμόζει τα ίδια μέτρα ασφαλείας που εφαρμόζει όταν απογειώνεται από ένα υδάτινο πεδίο προς υδατοδρόμιο να μπορεί να πηγαίνει σε τουλάχιστον άλλο ένα ή δύο υδάτινα πεδία και μετά πίσω σε υδατοδρόμιο με τους ίδιους επιβάτες.

5. Άρθρο 30 (SOS) – Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίων (Η.Σ.Π.Α.Υ.)

Το σχέδιο νόμου αναφέρει: 1. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημιουργείται Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίου (Η.Σ.Π.Α.Υ.), το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών που αφορούν τη διαδικασία υποβολής αίτησης για έκδοση άδειας, την ανανέωση ή τροποποίησή της και εν γένει τη συνολική παρακολούθηση κάθε σχετικού εγγράφου υδατοδρομίου τόσο πριν όσο και μετά την έκδοση της άδειάς του. Με το Η.Σ.Π.Α.Υ. τηρείται πάντοτε ο πλήρης και επικαιροποιημένος τεχνικός φάκελος του υδατοδρομίου.

2. α) Στο ηλεκτρονικό σύστημα καταχωρίζονται η αίτηση και όλα τα δικαιολογητικά του τεχνικού φακέλου του υδατοδρομίου, συμπεριλαμβανομένων όλων των εγγράφων κατά τη διαδικασία εξέτασης του φακέλου, σύμφωνα με το άρθρο 12, έως την έκδοση της σχετικής απόφασης αδειοδότησης. Με την υποβολή της αίτησης για χορήγηση άδειας υδατοδρομίου καταχωρίζονται στο Η.Σ.Π.Α.Υ , ιδίως, όλα τα στοιχεία του αιτούμενου άδειας και το σύνολο των στοιχείων που συνθέτουν τον τεχνικό φάκελο του υδατοδρομίου, σύμφωνα με το άρθρο 8, όπως τα πλήρη στοιχεία του αιτούμενου άδειας, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εξακρίβωση των προϋποθέσεων του άρθρου 6, τα χαρακτηριστικά του υδατοδρομίου, ο ναυτικός χάρτης, οι χάρτες της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού, η οριζοντιογραφία του χώρου υδατοδρομίου, η κάτοψη των κτηριακών υποδομών, το «Εγχειρίδιο Λειτουργίας», το «Πρόγραμμα Ασφαλείας», το «Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτων Καταστάσεων Ανάγκης», η βεβαίωση ασφαλιστικής κάλυψης υδατοδρομίου, η σύμβαση υδατοδρομίου και η σύμβαση παραχώρησης όπου απαιτείται, τα στοιχεία που αφορούν τις επιθεωρήσεις της Επιτροπής Υδατοδρομίων και των μελών της καθώς και το πόρισμα αυτής.

β) Μετά την έκδοση της άδειας υδατοδρομίου, στο Η.Σ.Π.Α.Υ. καταχωρίζεται κάθε μεταβολή στο πρόσωπο του δικαιούχου ή οποιαδήποτε τροποποίηση των δικαιολογητικών του τεχνικού φακέλου, συμπεριλαμβανομένων, ιδίως, του εξοπλισμού, των εγχειριδίων υδατοδρομίου, της ανανέωσης της άδειάς του, τις απαγορεύσεις πτήσεων, τις κυρώσεις ή τις αποφάσεις επιβολής προστίμου, καθώς και το πόρισμα κάθε τακτικής ή έκτακτης επιθεώρησης της Επιτροπής Υδατοδρομίων.

γ) Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να προσδιορίζονται, εκτός των όσων αναφέρονται στις περιπτ. α΄ και β΄, επιπλέον στοιχεία για κάθε αδειοδοτηθέν ή προς αδειοδότηση υδατοδρόμιο, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την καταχώριση αυτών στο Η.Σ.Π.Α.Υ.

3. α) Η καταχώριση στοιχείων στο Η.Σ.Π.Α.Υ. γίνεται με ευθύνη του ενδιαφερομένου και της αρμόδιας υπηρεσίας του άρθρου 12.

β) Η έναρξη της διαδικασίας εξέτασης των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί για άδεια υδατοδρομίου γίνεται μόνο εφόσον έχουν καταχωρισθεί πλήρως τα δικαιολογητικά του τεχνικού φακέλου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Μέρους Α΄ του παρόντος νόμου.

4. Το Η.Σ.Π.Α.Υ., για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του φακέλου κάθε υδατοδρομίου, μπορεί να διασυνδέεται λειτουργικά με ηλεκτρονικά μητρώα / συστήματα άλλων φορέων του δημόσιου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όταν είναι διαθέσιμα. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών ρυθμίζονται τα ειδικότερα τεχνικά ζητήματα που αφορούν την οργάνωση, την υλοποίηση, τη λειτουργία και τη διαχείριση του Η.Σ.Π.Α.Υ. και συγκεκριμένα οι όροι και οι τεχνικές λεπτομέρειες διασύνδεσής του με άλλες εφαρμογές, οι όροι και οι προϋποθέσεις ηλεκτρονικής πρόσβασης και χρήσης μέρους ή του συνόλου των πληροφοριών από δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τα ανωτέρω.

5. α) Το Η.Σ.Π.Α.Υ. τίθεται σε λειτουργία μέσα σε ένα (1) έτος από τη δημοσίευση της απόφασης που αναφέρεται στην παρ. 4.

β) Μέσα σε διάστημα έξι (6) μηνών από την έναρξη λειτουργίας του Η.Σ.Π.Α.Υ. καταχωρίζονται:

αα. κατά προτεραιότητα οι εν εξελίξει αιτήσεις έκδοσης άδειας υδατοδρομίου,

ββ. τα δικαιολογητικά του επικαιροποιημένου τεχνικού φακέλου από τον κάτοχο άδειας για τα ήδη αδειοδοτημένα υδατοδρόμια, τα οποία ελέγχονται για την ορθότητά τους από τις αρμόδιες υπηρεσίες,

γγ. οποιαδήποτε νέα στοιχεία ή έγγραφα εκδίδονται από την έναρξη λειτουργίας του Η.Σ.Π.Α.Υ. για τα ήδη αδειοδοτημένα υδατοδρόμια.

Πρόταση : εάν δεν συμπληρωθεί το παρόν άρθρο, λαμβάνοντας υπόψιν ότι έτσι όπως έχει διατυπωθεί, μπορεί να περάσει πάνω από ένας χρόνος για να βγει η απόφαση και να δημιουργηθεί το υπηρεσία (Η.Σ.Π.Α.Υ. )ούτος ώστε να μπορεί ο ενδιαφερόμενος φορέας να κάνει την αίτηση του.

Πρέπει να προβλεφθεί το ενδιάμεσο διάστημα έτσι ώστε να μην σταματήσει η διαδικασία περιμένοντας το Η.Σ.Π.Α.Υ. να λειτουργήσει ως εξής:

β) Η έναρξη της διαδικασίας εξέτασης των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί για άδεια υδατοδρομίου γίνεται μόνο εφόσον έχουν καταχωρισθεί πλήρως τα δικαιολογητικά του τεχνικού φακέλου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Μέρους Α΄ του παρόντος νόμου. Μέχρι ότου λειτουργήσει το Η.Σ.Π.Α.Υ. ισχύει η υφιστάμενη διαδικασία”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Η Ενδοκρινολόγος – Διαβητολόγος Παρασκευή Μπουγιούκα για τη Νόσο Hashimoto

Η κα. Μπουγιούκα Παρασκευή- Μαρία είναι Ενδοκρινολόγος- Διαβητολόγος- Ιατρός Μεταβολισμού. Αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή Αθηνών.

Πάρος: Άδειες για γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία

Άδειες για γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία στην Πάρο

Οι χορηγίες στις φανέλες των ποδοσφαιρικών ομάδων

Η χορηγία στις ποδοσφαιρικές φανέλες έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο μέρος του σύγχρονου ποδοσφαίρου. Αυτό που ξεκίνησε ως μια απλή ευκαιρία branding έχει πλέον μετατραπεί...

Ισπανία – Βαλένθια: Κόβει νερό και ρεύμα στα παράνομα καταλύματα airbnb

Η Βαλένθια κόβει νερό και ρεύμα στις παράνομες βραχυχρόνιες μισθώσεις – Μέτρα και για την κρουαζιέρα

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Σε ρυθμό εκλογών και ταμειακή ενημερότητα

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Ανακοίνωση για την προθεσμία απόκτησης ταμειακής ενημερότητας για τις εκλογές

Blue Star Paros: Αλλαγή (19/09) στην ώρα αναχώρησης από τον Πειραιά

Νέα αλλαγή ώρας στην αναχώρηση του Blue Star Paros από τον Πειραιά προς Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες - Αμοργό

Μύκονος: Πρόστιμο 995 χιλιάδων ευρώ γιατί “έκρυβε” 199 παράνομα καταλύματα (!!!)

995.000 ευρώ πρόστιμο γιατί έκρυβε από την εφορία 199 βίλες στη Μύκονο

Πανναξιακός ΑΟΚ: Με τα “μπλε” ο Δούκας Γρούδος που έχει κάνει την .. άνοδο ρουτίνα

Πέντε σερί ανόδους μετράει ο Δούκας Γρούδος που θα φορέσει φέτος τη φανέλα του Πανναξιακού ΑΟκ

Λιμενικό Σώμα: Τραυματισμός επιβάτη στο ναυάγιο της Πάρου

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τη διάσωση έξι (6) ατόμων σε σκάφος στα "Ψαλίδια" και η παρουσία του "Blue Star Paros"

Κουφονήσι – Σ.Τ.Ε.Κ.: Εντονη διαμαρτυρία για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, οι προτάσεις

Διαμαρτυρία του Συλλόγου Τουριστικών Επιχειρηματιών Κουφονησίου για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και οι προτάσεις που κατέθεσαν

Ευρυτανία: Ο Ναξιώτης που μέσω .. Γερμανίας εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στα Φουρνά

Ένα δικό μας παιδί (από Νάξο) με την οικογένειά του είναι οι πρώτοι που μετακόμισαν στη Φουρνά Ευρυτανίας όπου τους παρείχαν στέγη και εργασία προκειμένου να εμπλουτισθεί το ανθρώπινο δυναμικό του χωριού....

Νάξος – Απόλλωνας: Επεσε αυτοκίνητο στη θάλασσα (!!!)

Πτώση αυτοκινήτου στη θάλασσα στον Απόλλωνα της Νάξου

Hellenic Highspeed: Για δύο μέρες θα πάει Σύρο – Μύκονο – Ικαρία

Hellenic HighSpeed.. Δρομολογείται για δύο μέρες στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Ικαρία - Σάμος

Express Skopelitis – Γ. Φωστιέρης: “Σας ευχαριστώ…” και οι σκέψεις περί τιμής από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ανάρτηση από το cpt Γιάννη Φωστιέρη ως δείγμα "ευχαριστώ" για τις ευχές που έχει λάβει αυτές τις ημέρες - Οι προθέσεις του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ben Slot: Ο Ολλανδός που έγινε Ναξιώτης (video)

ο κ. Κώστας Κατσουρός ιστορικός και  διευθυντής του περιοδικού ΦΛΕΑ και η κα Γενοβέφα Μανωλά, σύζυγος του αείμνηστου Μανώλη Μανωλά, δυο άνθρωποι που το γνώρισαν, δυο φίλοι του, μας μιλούν για τον άνθρωπο Ben Slot.

Πολυτάρχου: Με το δεξί στις υποχρεώσεις του στο κύπελλο και στο βάθος .. ΑΟ Μυκόνου

Δυνατό ξεκίνημα του Μιχάλη Πολυτάρχου με την Δάφνη Δαφνίου - Οι επιδόσεις του και ο .. ΑΟ Μυκόνου που έρχεται

Νάξος – Στ. Σέργης: “Ξέρεις τι είναι να βλέπεις την μπουλντόζα να καταστρέφει το καϊκι;”.

Περίπου 13.500 ξύλινα παραδοσιακά αλιευτικά σκάφη έχουν δοθεί για κόψιμο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος που πριμοδότησε την καταστροφή τους

Νάξος: Μοναδικό παράδειγμα βιώσιμου και βιωματικού τουρισμού

Μικρά παραδείγματα και εικόνες που δείχνουν μία άλλη Νάξο...

Αμοργός: Το Ψηφιακό Οπτικοακουστικό Αρχείο της Παραδοσιακής Μουσικής είναι γεγονός (video)

Η παράδοση ταξιδεύει στο μέλλον μέσα από το cycladesfolkmusic.com - Τι λένε οι πρωταγωνιστές (video)