Ολοκληρώθηκε η αδειοδότηση του επενδυτικού προγράμματος και μετά την καλοκαιρινή σεζόν ξεκινούν όλα τα βασικά έργα ανάπτυξης νέων υποδομών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. – Η Μύκονος έχει το αεροδρόμιο με την μεγαλύτερη αύξηση (42%) ενώ καλοβλέπει και … επίσημα τα υπόλοιπα 23 ..ορφανά αεροδρόμια της Ελλάδας
Με ρυθμούς υπερδιπλάσιους των προσδοκιών της Fraport Greece τρέχουν το 2018 οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλεξάντερ Τσινέλ, στο πλαίσιο σχετικής παρουσίασης, ο Ιούνιος κινείται με άνοδο της τάξης του 11%. Υπενθυμίζεται πως το φθινόπωρο οι εκτιμήσεις της εταιρείας για ολόκληρο το 2018 κινούνταν κοντά στο 6%.
Ο επικεφαλής της παραχωρησιούχου αποκάλυψε επίσης πως έχει προχωρήσει σε σειρά επαφών, με στόχο τη μείωση της εποχικότητας τόσο με εγχώριους παράγοντες, όπως ξενοδόχους και αιρετούς, όσο και με διεθνή ταξιδιωτικά γραφεία και αεροπορικές. Επίσης, ολοκληρώθηκε η αδειοδότηση του επενδυτικού προγράμματος, και μετά την καλοκαιρινή σεζόν ξεκινούν όλα τα βασικά έργα ανάπτυξης νέων υποδομών.
Ο Αλεξάντερ Τσινέλ εκτίμησε επίσης πως το ζήτημα της διαιτησίας για την αποζημίωση των 27 εκατ. από το Δημόσιο που της έχει επιδικάσει η αρμόδια επιτροπή για την κατάσταση στην οποία παρέλαβε τα αεροδρόμια, σε σχέση με τα συμφωνηθέντα, θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους.
Ξεκαθάρισε δε πως τα χρήματα αυτά θα επανεπενδυθούν στα αεροδρόμια μέσα από το πρόγραμμα αναμόρφωσης και ανακατασκευής των περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους 415 εκατ. ευρώ, υπογραμμίζοντας ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν από το 2019 έως το 2021. Από τα έργα που θα υλοποιηθούν ξεχωρίζουν τα 5 νέα terminal σε Θεσσαλονίκη, Λέσβο, Ρόδο, Κω και Κεφαλονιά.
Αναφορικά με το ενδεχόμενο ενδιαφέροντος για το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών όταν αυτό πουληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, σημείωσε πως δεν μπορεί να μιλήσει για λογαριασμό των μετόχων του, αλλά εξέφρασε την προσωπική του εκτίμηση πως δεν θα είχε ιδιαίτερο νόημα για τη Fraport, αφού είναι διαχειριστής και όχι χρηματοοικονομικός επενδυτής.
Αντιθέτως, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της εταιρείας για μεταφορά εμπειρίας και τεχνογνωσίας για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που δεν έχουν ακόμα παραχωρηθεί, εφόσον το κράτος ενδιαφερθεί για μια τέτοια διαβούλευση. «Η ανάπτυξή τους επηρεάζει το σύνολο της αγοράς την οποία υπηρετούμε και για αυτό είναι αμοιβαία επωφελές να γίνουν επενδύσεις σε αυτά», ανέφερε χαρακτηριστικά πρσθέτοντας ότι “μπορεί (σ.σ. η Fraport) να εξάγει τεχνογνωσία και εμπορεία, εφόσον της ζητηθεί, και στα εναπομείναντα 23 κρατικά αεροδρόμια.
Η κίνηση του Μαϊου – Θρίαμβος Μυκόνου
Εν τω μεταξύ τον Μάιο οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδος αυξήθηκαν με ρυθμούς της τάξης του 30%. Από την αρχή του έτους έως και τον Μάιο οι διεθνείς αφίξεις έχουν αυξηθεί κατά 19,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Πτώση πάντως έχει σημειώσει η κίνηση εσωτερικού, γεγονός που αποδίδεται κυρίως σε υπό εκτέλεση έργα όπως εκείνα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης κατά τους πρώτους μήνες του έτους. Η εγχώρια κίνηση έχει υποχωρήσει το πεντάμηνο κατά 1%, αν και τον Μάιο επανάκαμψε με άνοδο 7,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Συνολικά, η κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στο πεντάμηνο του 2018 είναι αυξημένη κατά 11,1%, στα 6,25 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ μόνον τον Μάιο ενισχύθηκε κατά 21% στα 3,14 εκατομμύρια επιβάτες. Τον ίδιο μήνα, στα 14 αεροδρόμια εξυπηρετήθηκαν συνολικά 17.572 αεροσκάφη.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία κίνησης που δημοσιοποίησε η εταιρεία, η μεγαλύτερη αύξηση ξένων αφίξεων στα 14 αεροδρόμια, καταγράφεται στο αεροδρόμιο της Μυκόνου (+42,8%) και ακολουθούν τα αεροδρόμια της Κω (36,2%), της Κεφαλονιάς (35,2%), της Σαντορίνης (31%), της Κέρκυρας (24,7%), της Ρόδου (24%), της Ζακύνθου (23,4%), της Θεσσαλονίκης (22,1%) και των Χανίων (18,6%). Σε όρους πλήθους επιβατών από το εξωτερικό, το μεγαλύτερο καταγράφεται στο αεροδρόμιο Ρόδου (563.766 ταξιδιώτες) και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη (416.073), η Κέρκυρα (326.797), τα Χανιά (305.303) και η Κως (290.105).