H Fraport έχει προγραμματίσει σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα αλλά επισημαίνει ότι κάθε μία από αυτές προϋποθέτει όχι μόνον εκατοντάδες αδειοδοτήσεις αλλά επιπλέον αντίστοιχες επενδύσεις στις λοιπές υποδομές, όπως το οδικό δίκτυο, τη διαχείριση απορριμμάτων στους προορισμούς κ.τ.λ.
Νέο «καμπανάκι» κτυπά η ηγεσία της Fraport Greece για τις υποδομές, όπως το οδικό δίκτυο, η διαχείριση απορριμμάτων και υδάτων, γύρω από τα αεροδρόμια σε τουριστικές περιοχές. Στο τρέχον επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021, αναφέρθηκε ο Alexander Zinnel, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, κατά την ομιλία του στο 2nd Athens Investment Forum, όπου και άδραξε την ευκαιρία για να αναφερθεί και στα κακώς κείμενα.
Ο επικεφαλής της Fraport επεσήμανε ότι αυτή τη στιγμή η εταιρεία βρίσκεται στα 2/3 του επενδυτικού της προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει έργα 415 εκατ. ευρώ έως το 2021, επισημαίνοντας παράλληλα ότι οι θέσεις εργασίας στην εταιρεία αυξήθηκαν κατά 32%, φθάνοντας τις 700 συνολικά, ενώ έμμεσα ο όμιλος στηρίζει 14.000 θέσεις εργασίας. «Σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια θα έχουμε ολοκληρωτικά νέες υποδομές σε όλη την Ελλάδα», ανέφερε ο κ. Zinnel, αφού ήδη μεγάλο κομμάτι των εργασιών σε βασικές υποδομές και ανακαινίσεις αερολιμένων έχουν ήδη ολοκληρωθεί, ενώ σε αεροδρόμια πολύ βασικών τουριστικών προορισμών όπως για παράδειγμα η Μύκονος και η Σαντορίνη η πρόοδος των εργασιών είναι στο 55% και 35% αντίστοιχα με ορίζοντα παράδοσης το 2021.
Στο ερώτημα πόσο δύσκολο ήταν να προχωρήσει ο όμιλος στην απόφασή του να επενδύσει στην Ελλάδα, ο A. Zinnel ανέφερε ότι, παρά τις γενικότερες δύσκολες συνθήκες κατά τη διάρκεια της κρίσης, η Fraport πίστεψε από νωρίς -από το 2015- κι εξακολουθεί να πιστεύει στο success story του τουρισμού στην Ελλάδα. Οπως τόνισε χαρακτηριστικά: «Ο ιδιωτικός τομέας θέλει να επενδύσει. Είτε πρόκειται για τα αεροδρόμια είτε για άλλους επενδυτές από τον τουριστικό κλάδο τοποθετούν κεφάλαια στους ελληνικούς προορισμούς. Λείπουν όμως βασικές υποδομές από το δημόσιο τομέα, είτε πρόκειται για δρόμους, είτε για διαχείριση απορριμμάτων κ.α.»
Ωστόσο, όπως σημείωσε, αυτές οι επενδύσεις -για τις οποίες ο δρόμος δεν είναι εύκολος αφού απαιτούνται εκατοντάδες αδειοδοτήσεις- θα πρέπει να συνοδεύονται και από αντίστοιχες στις λοιπές υποδομές, όπως στο οδικό δίκτυο, στη διαχείριση απορριμμάτων στους προορισμούς κ.λπ. Είναι γεγονός ότι το σύνολο σχεδόν των επαρχιακών και εθνικών δρόμων σχεδιάστηκαν σε εποχές με πολύ μικρότερες ανάγκες, όταν ο τοπικός πληθυσμός ήταν λιγότερος, ο τουρισμός δεν είχε εξελιχθεί και το βιοτικό επίπεδο χαμηλότερο, άρα και ο αριθμός των οχημάτων.
Την ίδια περίοδο οι προδιαγραφές των οδικών μελετών που αφορούσαν τη χάραξη, τη γεωμετρία, το φωτισμό ήταν πολύ πιο απλές, ενώ το πρόβλημα μεγιστοποιήθηκε και από κακοτεχνίες. Τα νησιά που αποτελούν τους κύριους τουριστικούς προορισμούς πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα ως προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας διότι εκεί το πρόβλημα είναι πιο οξύ. Στη χειρότερη των περιπτώσεων το να «μπαλώσει» η Περιφέρεια τους δρόμους αποκτά ειδική σημασία, γιατί βοηθά/υποστηρίζει την προσπάθεια που καταβάλλεται και η οποία αφορά την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος.
Ο ιδιωτικός τομέας, είτε πρόκειται για αεροδρόμια είτε για άλλους επενδυτές από τον τουριστικό κλάδο, τοποθετούν κεφάλαια στους προορισμούς, λείπουν όμως βασικές υποδομές από τον δημόσιο τομέα, είτε πρόκειται για δρόμους, είτε για διαχείριση απορριμμάτων κ.ο.κ. και ο νοών νοείτω. Δεν επιτρέπεται λοιπόν στη σημερινή εποχή να υπάρχουν ακόμη στα νησιά μας δρόμοι στην κατάσταση που όλοι ξέρουμε.
Ατην όλη παρέμβασή του όμως έβαλε και ένα τόνο αισιοδοξίας τονίζοντας «Ανέκαθεν είχαμε μακροπρόθεσμο ορίζοντα στις επενδύσεις μας και οι επενδύσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρετούν ακριβώς αυτόν τον σκοπό»
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα naftemporiki.gr