Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαFast Ferries: Βλέπει σύνδεση Άνδρου – Νάξου το καλοκαίρι του 2017

Fast Ferries: Βλέπει σύνδεση Άνδρου – Νάξου το καλοκαίρι του 2017

|

Αναβολή έως τις 15 Οκτωβρίου από το ΣΑΣ για τα δρομολόγια της χειμερινής περιόδου ώστε να δώσει χρόνο να τα …βρουν οι εταιρίες μεταξύ τους – Η Fast Ferries θέλει να ενώσει και την Άνδρο με τη Νάξο το ερχόμενο καλοκαίρι.

Υπάρχουν καλά και κακά νέα…. Ξεκινάμε με τα …κακά. Τα άσχημα δηλαδή. Η τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΣ που ήταν προγραμματισμένη για τις 18 Σεπτεμβρίου αναβλήθηκε. Ο λόγος; «να δοθεί χρόνος για επικοινωνία μεταξύ των εταιρειών, με συντονισμό Σ.Ε.Ε.Ν., προκειμένου να καταρτιστεί και να υποβληθεί κοινή πρόταση». Τι σημαίνει αυτό; Ότι το βασικό θέμα συζήτησης στο ΣΑΣ ήταν τα δρομολόγια της επόμενης περιόδου που ξεκινάει από την 1η Νοεμβρίου. Και το ΣΑΣ επέλεξε να δώσει χρόνο στις εταιρείες να τα βρουν μεταξύ τους πριν μπουν στην αίθουσα για συνομιλίες. Τώρα αυτό είναι καλό ή κακό; Ο χρόνος θα δείξει. Αλλά σίγουρα τα περιθώρια θα είναι ελάχιστα από τη στιγμή που πάμε για συνεδρίαση την 15η Οκτωβρίου και όλοι θα είναι με το …μαχαίρι στο στόμα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι παραδοσιακά οι εταιρίες έχουν ένα πρόβλημα ως προς τις συνεργασίες και δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε φτάσει να τσακώνονται ακόμη και για τη διαφορά ενός 15λεπτου ως προς την αναχώρηση των πλοίων. Οι πληροφορίες πάντως θέλουν να υπάρχει ζήτημα με τη διαχείριση των πλοίων στη Ραφήνα ενώ το Υπουργείο σπρώχνει και τη λύση «Λαύριο» ακόμη και για ταχύπλοα, κάτι που όμως δημιουργεί προβλήματα από τη στιγμή που οι υποδομές είναι σχεδόν ανύπαρκτες όσον αφορά την διασύνδεση με την Αθήνα ή τον Πειραιά…

Πρόθεση για Ανδρος – Νάξος το 2017

Και πάμε και στο δεύτερο θέμα που είναι το καλό… Εδώ να σημειώσουμε ότι αμφότερα τα θέματα έρχονται από την ιστοσελίδα enandro.gr και το θετικό μήνυμα της ημέρας έχει να κάνει με τις σκέψεις της ακτοπλοϊκής εταιρείας Fast Ferries να εντάξει το ερχόμενο καλοκαίρι την Άνδρο στο πρόγραμμά της όσον αφορά τη διασύνδεση με τη Νάξο. Η Fast Ferries στην παρθενική της παρουσίαση φέτος στη Νάξο σε σύνδεση με Τήνο και Μύκονο κέρδισε το στοίχημα. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε ότι λειτούργησε ιδανικά και ως «ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο» κυρίως μεταφέροντας επιβάτες από Νάξο σε Μύκονο για το διεθνές αεροδρόμιο. Η κίνηση χάρη και στην τιμολογιακή πολιτική ήταν πολύ καλή, καλύτερη θα λέγαμε από την προσδοκώμενη και οι σκέψεις για ένταξη και της Άνδρου στο δρομολόγιο της καλοκαιρινής περιόδου με το «Αικατερίνη Π» είναι κάτι περισσότερο από κουβέντα σε φιλολογικό επίπεδο. Οπότε μένει να δούμε εάν θα γίνουν πραγματικότητα αυτές οι σκέψεις…

Εμείς παραθέτουμε το άρθρο της ιστοσελίδας enandro.gr με την υπογραφή του Διαμαντή Μπασαντή που μεταφέρει τις εντυπώσεις του από το ταξίδι Ραφήνα – Τήνος – Μύκονος – Νάξος με το «Αικατερίνη Π» που πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα…

Τίτλος του άρθρου «Ταξιδεύοντας στις Κυκλάδες ή πως η Άνδρος θα συνδεθεί με Νάξο…»

«Από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2017 – δηλαδή για όλo το τετράμηνο της τουριστικής σεζόν – υπάρχει σχέδιο η Άνδρος να συνδεθεί σε τακτική βάση με την Νάξο. Σύμφωνα με το σχέδιο της Fast Ferries το ένα από τα δύο πρωινά πλοία της εταιρείας που αναχωρούν από Ραφήνα για δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα θα συνεχίζει και μετά την Μύκονο μέχρι τη Νάξο. Εκεί θα τερματίζει και μετά θα επιστρέφει με την σειρά τα ίδια νησιά – και την Άνδρο φυσικά – καταλήγοντας το βράδυ στη Ραφήνα.

Στόχος είναι να συνεχίσει να υπάρχει και να σταθεροποιηθεί πλέον σε τετράμηνη βάση μια γραμμή μεταξύ των δύο μεγαλύτερων νησιών των Κυκλάδων – Άνδρου και Νάξου – ώστε να γίνει συνήθεια. Μόνο έτσι μπορεί ένα δρομολόγιο να γίνει απαραίτητο. Δηλαδή η τακτικότητα, που πρέπει να καλύπτει ολόκληρη τη την τουριστική σεζόν, είναι αυτή που μπορεί να το κάνει μέρος της καθημερινότητα πρωτίστως των κατοίκων και στη συνέχεια των άλλων επιβατών και των τουριστών των νησιών μας. Αυτό είναι το σχέδιο και ελπίζουμε να περπατήσει και να πετύχει γιατί μόνο έτσι η Άνδρος θα μπορέσει να συνδεθεί με τις Κεντρικές Κυκλάδες και κατ’ επέκταση και με το μεγάλο τουριστικό ρεύμα που αυτές δέχονται κάθε χρόνο.

Το ταξίδι

Για να καταλάβουμε το ταξίδι μετά την Άνδρο και μέχρι τη Νάξο και για να κατανοήσουμε τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες της διαδρομής στο σύνολο της, αλλά και για να μπορέσουμε να τις περιγράψουμε για τους αναγνώστες μας ξεκινήσαμε μια Παρασκευή του Σεπτέμβρη στις 08:05 το πρωί με το πλοίο Αικατερίνη από την Ραφήνα για Νάξο. Η διαδρομή μας και όσα συναντήσαμε δίνουν μια εικόνα της κίνησης από και προς τα άλλα νησιά μετά την Άνδρο.

Ραφήνα: Το πλοίο αναχώρησε στην ώρα του με αρκετές εκατοντάδες επιβάτες. Οι πιο πολλοί πήγαιναν Τήνο. Λιγότεροι για Μύκονο. Και για Νάξο πολύ λίγοι. Όπως είναι σήμερα τα δεδομένα το Αικατερίνη πλέον για 5-6 μήνες τον χρόνο θεωρείται το «καράβι» των Τηνιακών. Το έχουν αγκαλιάσει μιας και κάνει την διαδρομή τους περίπου 40 λεπτά λιγότερο παρακάμπτοντας την Άνδρο. Το αξιοπερίεργο της υπόθεσης είναι πως με τον τρόπο τους το έχουν όμως αγαπήσει και οι παλιοί Ναξιώτες γιατί μοιάζει στο σουλούπι και στο χρώμα με το παλιό «Νάξος», το «Ναξάκι» όπως το λέγανε, που ήταν το πρώτο πλοίο ferryboat με το οποίο το 1978 η γραμμή της Νάξου μπήκε στη νέα εποχή.

 Το πλοίο λοιπόν ξεκίνησε τελευταίο από την Ραφήνα. Προηγήθηκαν τα δύο πρωινά που πάνε και στην Άνδρο. Ξεκινώντας βάζει πλώρη ανοικτά και τραβάει καρφί με 20 μίλια για Τήνο. Προσπερνά την Άνδρο από απόσταση πλησιάζοντας κοντά στη Γυάρο. Και πλησιάζει την Τήνο από ανοικτά. Από την απόσταση που πλησιάζει την Τήνο βλέπεις πανοραμικά τα δυτικά χωριά του νησιού: τα Υστέρνια, η Καρδιανή…

Τήνος: το Αικατερίνη μπαίνει στο νέο λιμάνι της Τήνου αμέσως μετά το Andros, που έχει αρχίσει να αποβιβάζει τον κόσμο. Μερικά λεπτά μετά φεύγει το Andros, ενώ ήδη έχει ήδη εμφανιστεί και πλησιάζει το Superferry. Το πλοίο αποβιβάζει τους περισσότερους επιβάτες του. Μετά ξεκινά για Μύκονο.

Μύκονος: το πλοίο φτάνει μετά μισή ώρα. Το νησί στραφταλιάζει στον ήλιο έτσι «κατάφυτο» που είναι από τόσα άσπρα σπίτια πάνω στα γυμνά βράχια!!! Λιγοστό το πράσινο: όπου είναι βίλες!!! Κοντεύει 12 μεσημέρι. Ο καπετάν Μάρκος από την πρώτη στιγμή στη γέφυρα εξηγεί: «Δεν πάμε πια εδώ και χρόνια στο παλιό λιμάνι του νησιού που είναι εκεί μέσα. Πάμε έξω. Δένουμε δίπλα στο κρουαζιερόπλοιο που θα μείνει μέχρι το βράδυ. Μετά θα φύγει και αύριο θα έρθει άλλο…».

Το πλοίο δένει και ξεφορτώνει αυτοκίνητα και επιβάτες. Παίρνει όμως και αρκετούς για Νάξο. Ο καπετάν Μάρκος εξηγεί: «πάντα έτσι γίνεται. Παίρνουμε αρκετούς. Μερικές φορές είναι και γκρουπ μεγάλων αερογραμμών που φτάνουν στο διεθνές αεροδρόμιο της Μυκόνου και συνεχίζουν με τελικό προορισμό τη Νάξο. Για τον λόγο αυτό αυτή την εποχή έχουμε πολλούς ξένους. Οι έλληνες πάνε διακοπές τον Αύγουστο. Οι ξένοι το ξέρουν και έρχονται Σεπτέμβριο…».

Το πλοίο περιμένει όμως αρκετή ώρα γιατί έχει αναχώρηση στις 12:30. Φεύγει στην ώρα του. Περνά κοντά από την Δήλο όπου διακρίνονται κάποια κτίσματα. Πιθανόν σπίτια για τους φύλακες ή βοηθητικοί χώροι. Τα αρχαία είναι από την άλλη μεριά του νησιού… Η διαδρομή από τη Μύκονο προς τη Νάξο μόνο βαρετή δεν είναι μιας και γύρω μας κυριαρχεί με πολλούς τρόπους ο θαλάσσιος τουρισμός!!!

Νάξος: Το ταξίδι προς τη Νάξο έχει ενδιαφέρον. Η μεγάλη κίνηση στην περιοχή δημιουργεί πολλές σκέψεις. Είναι προφανές πως οι Κεντρικές Κυκλάδες με τα πολλά συμπλέγματα νησιών αλλά και τα ξεχωριστά κοσμικά νησιά, προσελκύουν πολύ μεγάλο μέρος τουριστών και σημαντικό μέρος του θαλάσσιου τουρισμού. καθόλου τυχαίο πως συναντήσαμε αρκετά ιστιοφόρα ανοικτής θαλάσσης και 2 ταχύπλοα. Η ενδοκυκλαδική επικοινωνία σε αυτό το μέρος των Κυκλάδων είναι τόσο μεγάλη που σε όλη την περίοδο παίρνουν μερίδιο ακόμα και τα συμβατικά που ξεκινούν από Ραφήνα και φτάνουν μέχρι τη Νάξο. Κάτι που θα το ξαναδούμε καλύτερα στην επιστροφή…

Το πλοίο έφτασε στην ώρα του στη Νάξο. Στο λιμάνι κυριαρχεί η επιβλητική «Πορτάρα» – κατάλοιπο του ναού του Απόλλωνα. Πάνω στην μικρή πόλη το κάστρο, ένα και ένα από τα δύο κατοικήσιμα κάστρα στην Ελλάδα (το άλλο είναι της Μονεμβασιάς). Μας εντυπωσίασε το νησάκι με την Παναγιά Μυρτιδιώτισσα μέσα στο λιμάνι. Κάτι αντίστοιχο αλλά και τόσο διαφορετικό από την Αγία Θαλασσινή τη δικιά μας! Δέσαμε στην προβλήτα και κατεβήκαμε. Το πρώτο μέρος του ταξιδιού είχε ολοκληρωθεί…

Η επιστροφή.

Η επιστροφή μας επιφύλασσε μια έκπληξη γιατί διαπιστώσαμε πόσο χρήσιμο είναι αυτό το δρομολόγιο για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία. Κάτι που δεν το καταλαβαίνεις εύκολα στην Άνδρο μιας και η κίνηση από και προς Τήνο ή Μύκονο είναι συνήθως περιορισμένη. Φεύγει λοιπόν το πλοίο Κυριακή στις 15:30 για Μύκονο-Τήνο-Ραφήνα. έχει φορτώσει περίπου 40 επιβάτες και καμιά 10αριά ΙΧ. Ξάφνου καταφτάνει ένα γκρουπ με περίπου 200 ξένους για Μύκονο!!!

Στη Μύκονο το πλοίο αποβιβάζει τους περίπου 200 ξένους. “Κάνουμε και ενδοκυκλαδική συγκοινωνία” σχολιάζει χαμογελώντας ο καπετάν Μάρκος! Και φορτώνει άλλους τόσους έλληνες και ξένους, αλλά και πολλές δεκάδες ΙΧ για Ραφήνα. Στην Τήνο το Αικατερίνη κάνει μια εντυπωσιακή στροφή 180 μοιρών μέσα στο λιμάνι για να δέσει. «Αυτή η μισοτελειωμένη εξωτερική προβλήτα του λιμανιού είναι πρόβλημα. Πρέπει να αποφασίσουν να την βγάλουν», σχολιάζει πάλι ο καπετάν Μάρκος.

Το πλοίο στην Τήνο κατεβάζει ελάχιστους. Παίρνει όμως περίπου 700 άτομα για Ραφήνα!!! Ο καπετάν Μάρκος σχολιάζει θυμόσοφα: «τους περισσότερους τους στέλνουν εδώ μιας και τα άλλα δύο πλοία που πέρασαν νωρίτερα κρατάνε θέσεις γιατί περνάνε από Άνδρο και εκεί είναι πολλοί που περιμένουν για Ραφήνα».

Στη συνέχεια το Αικατερίνη ταξιδεύει για Ραφήνα. Κάποια στιγμή είναι σχεδόν παράλληλα και σε απόσταση από το SuperferryII που πέρασε από Άνδρο και επιστρέφει κι αυτό Ραφήνα. Μπροστά μας φαίνεται το Andros. Και τα τρία πλοία θα φτάσουν με 10-15 λεπτά το ένα μετά το άλλο στο λιμάνι της Ραφήνας όπου θα γίνει ένας ψιλοχαμός με τόσο κόσμο και τόσα αυτοκίνητα Κυριακή βράδυ…»


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προσάραξη πολωνικού ιστιοφόρου νότια της Νικουριάς, ρυμούλκηση στην Αιγιάλη

Παρασκευή 19 Αυγούστου: δύο επιβαίνοντες καλά στην υγεία τους· απαγόρευση απόπλου έως ότου εκδοθεί βεβαιωτικό αξιοπλοΐας από νηογνώμονα.

Φολέγανδρος: Ακυβέρνητο τουριστικό σκάφος κόπηκε στα δύο λόγω κακοκαιρίας

Πλησίον του λιμανιού το Ε/Γ-Τ/Ρ παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους και προσέκρουσε σε βράχια· τμήμα του διαλύθηκε, το υπόλοιπο ανελκύστηκε με μέριμνα του ιδιοκτήτη.

Γιατί οι παίκτες λατρεύουν τα κοινωνικά καζίνο

Ανακαλύψτε γιατί οι παίκτες λατρεύουν τα κοινωνικά καζίνο: κοινωνική αλληλεπίδραση, στρατηγική, bonuses και ψυχαγωγία χωρίς οικονομικό ρίσκο.

Νάξος: Θραύση κάβου σε φορτηγό οχηματαγωγό κατά τον κατάπλου — χωρίς τραυματισμούς

Παρασκευή 19/09/2025, μεσημβρινές ώρες: έσπασε ο δεξιός πρυμναίος κάβος στην 3η προσπάθεια πρόσδεσης στο λιμάνι της Νάξου· το πλοίο συνέχισε για Ίο.

Ελλάδα: Αντίδραση στην Τούμπα και combo άσος+Over 2,5

Σάββατο 20/09/2025 (20:30): ο ΠΑΟΚ ψάχνει reset μετά τον Λεβαδειακό, ο Παναιτωλικός θέλει stop στην κάμψη — στοιχηματικά, προκρίνεται ο άσος με γκολ.

Ηφαίστεια 2025: Μεταφορά για Κυριακή 21/9 — αλλαγές και στις συναυλίες Παπαδημητρίου & Κατσούρη

Λόγω κακοκαιρίας, η εικονική αναπαράσταση και το Drone Show μεταφέρονται για Κυριακή μετά τη δύση· νέες ώρες για τις συναυλίες σε Santo Wines και Μητρόπολη.

Νάξος & Μικρές Κυκλάδες: Τακτική συνεδρίαση Δημοτικής Επιτροπής (23/09) με επίκεντρο ύδρευση, κανονιστικές & προϋπολογισμός

Στην αίθουσα του Δ.Σ. η Δημοτική Επιτροπή συζητά προμήθεια πόσιμου νερού αφαλάτωσης (≥1.600 κ.μ./ημ.), ανακλήσεις αποφάσεων για οχλούσες δραστηριότητες, δωρεές & αναμορφώσεις προϋπολογισμού.

Knossos Palace: Δεν προσέγγισε Μήλο λόγω έκτακτου απαγορευτικού — προτεραιότητα η ασφάλεια

Ένταση στο πλοίο όταν ανακοινώθηκε η τροποποίηση του δρομολογίου· παροχές & καμπίνες για τους 175 επιβάτες της Μήλου — επίσπευση πορείας λόγω περιστατικού υγείας ανηλίκου.

Απαγορευτικό: Στις 9.30 το βράδυ απόψε αναχωρεί το “Blue Star Naxos” (Πίνακας)

Λόγω κακοκαιρίας αλλάζουν αναχωρήσεις/ακυρώνονται δρομολόγια. Τι ισχύει ανά πλοίο, πότε χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων και ποιες μεταφορές επιβατών έγιναν.

Μήλος: Τρία πλοία δεν προσέγγισαν το λιμάνι λόγω δυσμενών καιρικών

Τις πρώτες πρωινές ώρες η Λιμενική Αρχή ενημερώθηκε για αδυναμία ασφαλούς κατάπλου· εκατοντάδες επιβάτες επηρεάστηκαν — προώθηση με μέριμνα των εταιρειών.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Κουφονήσια: «Νερό από χρυσάφι», λογαριασμοί έως 10€/m³, τι απαντά ο Βαγγέλης Κατσαράς (video)

Εστίαση, διαμονή και μικρά καταστήματα μιλούν για ασφυξία – Ο Δήμος Νάξου κάνει λόγο για «εξορθολογισμό» βάσει κόστους αφαλάτωσης και αποτροπή υπερκατανάλωσης (video)

Ηρακλειά: Αντίδραση επαγγελματιών για τις αυξήσεις στο νερό, τι αναφέρουν, ποια απάντηση πήραν

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ηρακλειάς εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τις αυξήσεις στο κόστος ύδρευσης και ζήτησε δίκαιο επιμερισμό δαπανών ανά νησί.

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Κόρωνος: Νέα δανειστική βιβλιοθήκη από τον Γιάννη Γερασιμίδη, πολιτιστική «ανάσα» στο χωριό

Μια ακόμη πρωτοβουλία του Γιάννη Γερασιμίδη που συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας του τόπου, με στόχο να φέρει το βιβλίο πιο κοντά σε κατοίκους και επισκέπτες.

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.