Το τελευταίο ΣΑΣ βάζει νέα δεδομένα στο χώρο της ακτοπλοίας στο Αιγαίο με το Blue Star 1 να πηγαίνει Βόρειο Αιγαίο, το «Νήσος Σάμος» να κατεβαίνει Παροναξία, να … παγώνει η σύνδεση Κυκλάδων (Νήσος Ρόδος) με Βόρεια Ελλάδα και μπαίνει το νέο ταχύπλοο (SuperRunner) του Στεφάνου από Ραφήνα
Πρώτο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και οι εξελίξεις τρέχουν… Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου κος Θεοτοκάς αποτελεί παρελθόν. Νέα δεδομένα δημιουργούνται στο χώρο της ακτοπλοΐας από τη στιγμή που όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα προς τη Γαλλία και την αξιολόγηση των προτάσεων όσον αφορά την πώληση της Hellenic Seaways. Κι ανάλογα ποιος θα είναι ο …πλειοδότης, τότε θα μιλήσουμε σε νέα βάση. Όμως, πάμε στα αποτελέσματα της πρώτης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Και μάλιστα τα απτά αποτελέσματα φαίνονται από το γεγονός ότι άμεσα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ανέβασαν στις ιστοσελίδες τους τα νέα προγράμματα δρομολογίων.
Το πιο εντυπωσιακό γεγονός; Το «Blue Star 1» παραμένει στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη κόντρα στα σενάρια που ήθελαν το πλοίο να φεύγει για το εξωτερικό ή να αγοράζεται από τον όμιλο «Grimaldi». Το «Νήσος Σάμος» φεύγει από την κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου και πάει στην Παροναξία. Αμφότερα τα πλοία θα δώσουν τη δυνατότητα στην «Hellenic Seaways» να μεταφέρει μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων, καθώς έχουν πολύ μεγάλα γκαράζ.
Και βέβαια η δρομολόγηση του «Νήσος Σάμος» στις Κυκλάδες σημαίνει πως για ακόμη μια φορά μπαίνει στον πάγο η δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σμύρνη – Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη. Κι αυτό παρότι δημοσιογραφικές πληροφορίες ανέφεραν ότι έπαψε να υπάρχει το εμπόδιο που δημιουργούσε το υψηλό κόστος ελλιμενισμού στο λιμάνι της Σμύρνης.
Άγνωστο ακόμη παραμένει το εάν τους καλοκαιρινούς μήνες το «Νήσος Ρόδος» θα πραγματοποιήσει δρομολόγια στη γραμμή που ξεκινούσε από τον Πειραιά, περνούσε από νησιά των Κυκλάδων και στη συνέχεια από τα νησιά του βορείου Αιγαίου ως το λιμάνι της Μυτιλήνης. Το δρομολόγιο αυτό εξυπηρετούσε κυρίως τη μεταφορά φορτηγών και οχημάτων από τον Πειραιά προς τα νησιά αλλά και μεταξύ των νησιών. Οπότε; Πάει και η ….κρουαζιέρα στο Αιγαίο και η ένωση των Κυκλάδων με την Βόρεια Ελλάδα…
Δρομολόγια
Το «Blue Star 1» θα εκτελεί τρία κυκλικά δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, όπως και σήμερα, ως τις 11 Ιουνίου. Από τις 12 Ιουνίου ως τις 5 Σεπτεμβρίου το πλοίο θα εκτελεί πέντε δρομολόγια στη γραμμή κι από τις 6 Σεπτεμβρίου θα επανέλθει στα τρία δρομολόγια την εβδομάδα.
Το «Νήσος Σάμος» θα παραμένει στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη μέχρι τις 13 Φεβρουαρίου, ενώ θα παραμένει εκτός δρομολογίων για ενάμιση μήνα. Στις 31 Μαρτίου θα ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη. Ως τα μέσα Ιουνίου το πλοίο θα πραγματοποιεί τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα. Από τις 16 Ιουνίου ως τις 10 Σεπτεμβρίου τα δρομολόγιά του θα γίνουν καθημερινά με αναχώρηση λίγο πριν τα μεσάνυχτα. Από τις 11 Σεπτεμβρίου τα δρομολόγια θα μειωθούν σε τέσσερα και από την 1η Οκτωβρίου σε τρία.
Το «Νήσος Μύκονος» θα παραμείνει στην άγονη γραμμή Καβάλα – Βόρειο Αιγαίο ως τις 13 Φεβρουαρίου, ταυτόχρονα βέβαια θα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Σάμου – Ικαρίας με προσεγγίσεις σε Σύρο, Μύκονο και Φούρνους. Στις 14 Φεβρουαρίου, τα ίδια δρομολόγια αναλαμβάνει το «Νήσος Ρόδος», που έχει πολύ μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς οχημάτων. Με βάση τον προγραμματισμό της εταιρείας, το πλοίο θα εξυπηρετεί την άγονη ως τις 30 Μαρτίου. Από εκεί και πέρα είναι άγνωστο ποιο πλοίο θα προσεγγίζει το λιμάνι της Καβάλας. Το «Νήσος Ρόδος» προβλέπεται να εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος (Πάτμος) – Άγιος Κήρυκος – Φούρνοι – Βαθύ Σάμου από 31 Μαρτίου ως 11 Ιουνίου. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η εξυπηρέτηση της άγονης γραμμής θα πρέπει να συνεχιστεί από το «Νήσος Μύκονος».
Και βέβαια έχουμε ως κερασάκι τα ταχύπλοα που φέτος εφορμούν κυρίως από τη Ραφήνα. Σημείο αναφοράς το SuperRunner της οικογένειας Στεφάνου, το οποίο θα πιάσει και Νάξο από τις 28 Απριλίου και έως την 1η Οκτωβρίου. Είναι μία χρονιά που θα έχει αρκετή κίνηση κυρίως το απόγευμα από Πειραιά προς τα νησιά των Κυκλάδων και ένα μεγάλο στοίχημα με το βραδινό πλοίο από τον Πειραιά προς τη Παροναξία…
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα Emprosnet.gr