Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΕρχεται αύξηση τιμής ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

Ερχεται αύξηση τιμής ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

|

Δεν αποκλείεται να δούμε και αύξηση της τάξης των 3.2 ευρώ στο εισιτήριο ανά επιβάτη ακτοπλοΐας από τη στιγμή που συνεχίζεται η «ενοχοποίηση» της ναυτιλίας – Τι απάντησε ο Υπουργός Ναυτιλίας κος Δρίτσας στη διάρκεια της ημερίδας για το σχεδιασμό Ακτοπλοϊκού Δικτύου στα Χανιά 

Για το ενδεχόμενο νέων αυξήσεων στα εισιτήρια των πλοίων μίλησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλης συμμετέχοντας σε ημερίδα για το «Σχεδιασμό Ακτοπλοϊκού Δικτυού» που διοργανώθηκε στα Χανιά από το Δήμο Χανίων, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών. Όπως είπε χαρακτηριστικά «από τα νέα μέτρα που συζητούνται η αναμενόμενη δαπάνη ανά επιβάτη θα είναι 5,4 ευρώ (από τη δαπάνη 2,2 ευρώ που είναι σήμερα) ενώ η αύξηση του μέσου ναύλου ακτοπλοϊας 27%».

Ο κ. Σακέλης επισήμανε ότι «στα τέλη Οκτωβρίου και Νοεμβρίου θα συζητηθούν στον ΙΜΟ, στην επιτροπή για την προστασία του περιβάλλοντος, πολύ σοβαρά θέματα, τα οποία θα επηρεάσουν τις ακτοπλοϊκές μας υπηρεσίες λόγω των σημαντικών σχεδιαστικών και κατασκευαστικών αλλαγών, οι οποίες προτείνονται για τα ROPAX.  Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν την ταχύτητα των πλοίων, συνεπώς και τα δρομολόγια όπως εκτελούνται σήμερα, αλλά και το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών. Είναι βέβαιο ότι το κόστος κίνησης θα αυξηθεί άμεσα ή έμμεσα σημαντικά, όπως είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των πλοίων για την εκτέλεση του ίδιου αριθμού δρομολογίων».

Πρόσθεσε ότι «επιθυμούμε να τονίσουμε ότι λαμβάνουν χώρα συζητήσεις, κατά τις οποίες η ναυτιλία αδίκως ενοχοποιείται / στοχοποιείται για τις περιβαλλοντικές της επιδόσεις, λαμβανομένου υπόψη ότι οι θαλάσσιες μεταφορές συμβάλλουν μόλις κατά 20% στις παγκόσμιες εκπομπές GHG παρά το γεγονός ότι ο κύριος όγκος (90%) του διεθνούς εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης επίσης ότι η Ναυτιλία υιοθετεί περιβαλλοντικές ωφέλιμες πολιτικές και λειτουργεί κάτω από ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο. Οι διάσπαρτοι και συχνά αντικρουόμενοι κανονισμοί που επίκεινται, αναφορικά με τα επιβατηγά πλοία, είναι πιθανό να επιφέρουν αδικαιολόγητο / υπέρμετρο οικονομικό κόστος στις εταιρίες με αποτέλεσμα την συνεπαγόμενη αύξηση των εισιτήριων και την προώθηση επιβατικής και μεταφορικής κίνηση προς άλλα μέσα μεταφοράς) τα οποία έχουν υψηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο.»

Προτάσεις

Κατά συνέπεια, συμπλήρωσε, «οι αρμόδιοι θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες του κλάδου, τον ρόλο που καλείται να διαδραματίσει, τον ανταγωνισμό που υφίσταται σε σχέση με άλλα μέσα μεταφορά, την περιβαλλοντική του επίδοση, την επιβάρυνση που ήδη υφίσταται και τέλος το γεγονός ότι είναι το μόνο μέσο που προσφέρει υπηρεσίες και συνδέσεις στα απομακρυσμένα μικρά νησιά της ΕΕ. Οι προσπάθειες που γίνονται από τον κλάδο μας και τα μέτρα που παίρνονται για την προστασία του περιβάλλοντος είναι πολύ σημαντικά όπως είναι σημαντικές και οι περιβαλλοντολογικές   δαπάνες που ήδη υλοποιούνται. Υπολογίζουμε ότι κάθε πλοίο επιβαρύνεται με 150.000 ευρώ κάθε χρόνο με διάφορα έξοδα, όπως επιθεωρήσεις, εκπαιδεύσεις, υλικά, διάθεση υγρών και στερεών αποβλήτων. Επίσης τα καύσιμα επιβαρύνονται με 35 ευρώ τον τόνο».

Επιπροσθέτως κατέθεσε μια σειρά προτάσεων για αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, όπως «αποποινικοποίηση του κλάδου, απαλλαγή των εταιρειών από την επιβολή υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας και παρεμβάσεων στην εμπορική πολιτική των εταιρειών, ανάθεση της ευθύνης για την εκτέλεση των δρομολογίων στις εταιρείες αντί στα πλοία, ταυτόχρονη ανακοίνωση των δρομολογίων των ταχυπλόων και των συμβατικών κάθε Ιανουάριο, να παραταθεί η δυνατότητα για αλλαγές στα ανακοινωθέντα δρομολόγια μέχρι τον Αύγουστο (αντί τον Φεβρουάριο), θέσπιση ειδικών κανόνων σχετικά με τη δρομολόγηση πλοίων RO-RO».

Απλή …ανίχνευση

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας στο χαιρετισμό του έκανε λόγο για «ημερίδα ανίχνευσης του πεδίου πριν αρχίσει ο διάλογος…» και τόνισε ότι, πρόκειται να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για τον επανασχεδιασμό και την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας και για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ώστε να αναζητηθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις και στους δύο τομείς και να βελτιωθεί περαιτέρω η ποιότητα των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και των μικρών νησιών της χώρας.

Οι επιδοτούμενες γραμμές δημοσίου συμφέροντος, το ύψος των επιδοτήσεων, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αλλά και το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μερικά από τα θέματα που, όπως σημείωσε, πρέπει να εξεταστούν κατά τη διάρκεια αυτού του διαλόγου.

Με πληροφορίες από την dimokratiki.gr και φωτογραφίες από την ιστοσελίδα Chania News


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

Κίνα: Ρομπότ με AI «έπεισε» άλλα ρομπότ να… στασιάσουν (!!!)

Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Κίνα «έπεισε» άλλα ρομπότ να... στασιάσουν και να το ακολουθήσουν (video)

Νάξος: Γιατί ο Δημήτρης Λιανός μιλάει για “ιδιαίτερη τιμή”;

Η ανάρτηση που έγινε από τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με αφορμή την εκδήλωση χθες Πέμπτη (21/11) στη Νάξο

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Πανναξιακός ΑΟ: Με “τριπλό” Μανωλά το …τρίποντο κόντρα στον Πανθηραϊκό

Με χατ τρικ του Μανωλά ο Πανναξιακός 5-2 τον Πανθηραϊκό - Η αφιέρωση στην επέτειο του Πολυτεχνείου (video)