Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

ΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

|

Σχέδιο επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018 – 2021 που αφορά τα ΕΛΤΑ, προτείνει μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και κλείσιμο υποκαταστημάτων (από 700 σε 450) 

Η αρνητική πορεία όλων των προηγούμενων ετών, σε συνδυασμό με ορισμένες «καταστροφικού» χαρακτήρα αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης, φέρνει τη νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ προ τετελεσμένων. Η διορισμένη από το υπερταμείο διοίκηση καλείται να βάλει «βαθιά το μαχαίρι» στην εταιρεία περιορίζονται κατά 1/3 τόσο τις θέσεις εργασίας όσο και τα σημεία παρουσίας (καταστήματα) στη χώρα.

Το σχέδιο στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018-2021 που παρουσίασε η βρετανική εταιρεία συμβούλων PriceWaterhouseCoopers (PWC), κατά παραγγελία της νέας διοίκησης των ΕΛΤΑ, προτείνει σειρά μέτρων εξυγίανσης της επιχείρησης, εκ των οποίων το πιο σημαντικό είναι η περικοπή του κόστους λειτουργίας της κατά 83 εκατ. μέχρι το 2021. Για να επιτευχθεί αυτό, θα απαιτηθεί η μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και τη μείωση των καταστημάτων σε 450 από 700 σήμερα.

Νησιωτικότητα 

Το σχέδιο αναμένεται να υιοθετηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. των ΕΛΤΑ με κύριο στόχο την ανακοπή της ολοένα και πιο ολισθηρής προς τη χρεοκοπία πορεία της επιχείρησης. Μάλιστα, τα μέτρα που προτείνονται έχουν τέτοιο επείγοντα χαρακτήρα, που η εφαρμογή τους σε ποσοστό 80% έως 90% ζητείται από το α΄ εξάμηνο του 2019. Ετσι η αποχώρηση των 1.806 εργαζομένων από τους 2.100 στην τριετία ζητείται από τον ερχόμενο Ιούνιο.

«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι προβλέπονται, χονδρικά, 2.500 απολύσεις από το μόνιμο προσωπικό των ΕΛΤΑ που σήμερα έχει στο δυναμικό του 5.900 εργαζόμενους. Για τα υποκαταστήματα αυτό που, προφορικά, μας μεταφέρθηκε είναι ότι θα μείνουν περίπου 415 από τα 700 που έχει σήμερα το δίκτυο» λέει στο TheNewspaper.gr ο Γιώργος Βασιλόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ). Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των ταχυδρομικών, περιμένουν εδώ και δυο μήνες να έχουν έγγραφη ενημέρωση, ώστε να γνωρίζουν τί σχεδιάζεται για το μέλλον των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ, όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν τίποτε στα χέρια τους. 

Πάγια θέση της ΠΟΣΤ είναι ότι δεν μπορούν να γίνουν περικοπές, και δη τόσο «αιματηρές», καθώς τα ΕΛΤΑ έχουν συμβατικές υποχρεώσεις και πρέπει να τηρούν πολύ αυστηρές προδιαγραφές στη λειτουργία τους. Και βέβαια, εδώ τίθεται το ερώτημα: τι θα γίνει στη Νησιωτική Ελλάδα, όπου έως τώρα βλέπουμε νησιά να έχουν μόλις ένα υποκατάστημα και συχνά δεν λειτουργούν αυτά εξαιτίας απουσίας υπαλλήλων. Θα κλείσουν και στα νησιά του Αιγαίου ή θα υπάρξει διαφορετική πολιτική ελέω “νησιωτικότητας”; 

Πως φτάσαμε έως εδώ 

Τι συνέβη όμως για να βρεθεί το πρώην μονοπώλιο των ταχυδρομικών υπηρεσιών εκτός αγοράς; Εκτός από τις παθογένειες που συνοδεύουν μια δημόσια επιχείρηση (υπεράριθμο προσωπικό, απουσία αξιοκρατίας, χαμηλή παραγωγικότητα), οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ απέτυχαν σε δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, δεν μετασχημάτισαν την επιχείρηση σε μια εποχή που όλοι ανταλλάσσουν ηλεκτρονικά μηνύματα –και όχι χάρτινες επιστολές– και, δεύτερον, ρισκάρισαν την εμπιστοσύνη που προκαλούσε το όνομα των ΕΛΤΑ. Αναφορικά με το τελευταίο, η υπόθεση των οφειλών της ΔΕΗ, τον περασμένο Μάιο, αποτέλεσε τεράστια κρίση εμπιστοσύνης για το σήμα (brand) των ΕΛΤΑ. Ενας φορέας που μέχρι πριν από λίγα χρόνια αποτελούσε συνώνυμο της τραπεζικής εμπιστοσύνης, όχι μόνον δεν αποπλήρωνε στη ΔΕΗ τις καταβολές που πραγματοποιούσε το κοινό στα γκισέ των καταστημάτων του, αλλά επιπλέον ζημίωνε πολλαπλώς τους πελάτες των δύο επιχειρήσεων. Οι συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ που εξοφλούσαν τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ, όχι μόνον έχαναν την έκπτωση του 15% που προσέφερε η ΔΕΗ στους καλοπληρωτές της, αλλά επιπλέον λάμβαναν αυξημένους λογαριασμούς, λόγω προσαυξήσεων που επέβαλε η ηλεκτρική επιχείρηση στην καθυστέρηση εξόφλησης.

Αυτή η απόφαση της προηγούμενης διοίκησης των ΕΛΤΑ ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η τελευταία «εκβίασε» την αποπληρωμή άλλων οφειλών του δημοσίου τομέα, εις βάρος των καταναλωτών και της ΔΕΗ προκαλώντας, εκτός από την μήνιν των πελατών της, και την εισαγγελική παρέμβαση. Ετσι το υπερταμείο, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, δεν άργησε και τον περασμένο Ιούνιο προχώρησε στην καρατόμηση της διοίκησης που είχε διορίσει η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Το χειρότερο όμως για τα ΕΛΤΑ ήταν ότι έβλαψε την πίστη με την οποία περιέβαλλε το κοινό την επιχείρηση. Λίγες ημέρες μετά, η κίνηση στα καταστήματα της κρατικής επιχείρησης μειώθηκε κατά 50% και κυρίως σε υπηρεσίες καταβολής χρημάτων και εξόφλησης λογαριασμών. Τώρα λέγεται ότι οι δύο κρατικά ελεγχόμενες επιχειρήσεις, ΔΕΗ και ΕΛΤΑ, έχουν εξομαλύνει τις σχέσεις τους και γι’ αυτό ετοιμάζεται κοινή συνέντευξη Τύπου. Η ζημιά όμως για το όνομα των ΕΛΤΑ εκτιμάται ότι πολύ δύσκολα θα αποκατασταθεί.

Το δεύτερο ζήτημα απασχόλησε περισσότερες της μιας διοίκησης των ΕΛΤΑ. Πρόκειται για τον μετασχηματισμό της επιχείρησης σε μια εταιρεία υποστήριξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στελέχη του οργανισμού αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ ήταν ο ιδανικός οργανισμός για να στηρίξει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με δεδομένο την ευρύτητα του δικτύου διανομής. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός αυτός είχε γίνει εγκαίρως, η εταιρεία καθυστέρησε την υλοποίησή του και έτσι χάθηκε μια σημαντική ευκαιρία.

Στελέχη της επιχείρησης σημειώνουν ότι η θυγατρική εταιρεία Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ (ELTA Courier), αντί να καταστεί το όχημα ανάπτυξης της μητρικής εταιρείας με τη διανομή του μικροδέματος, έγινε το όχημα εξυπηρέτησης πολιτικών επιδιώξεων και ρουσφετιών. Η εταιρεία απασχολεί 500-600 εποχικούς απασχολουμένους, τους οποίους προσλαμβάνει η εκάστοτε διοίκηση εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ.

Μεγάλη συρρίκνωση

Ετσι, σταδιακά η παρουσία των ΕΛΤΑ στην αγορά υποχώρησε. Το μερίδιό του από 55% του 2012 μειώθηκε το 2017 στο 35%. Την ίδια περίοδο, η αγορά δεν μεταβλήθηκε ουσιαστικά σε αξία, αφού το 2012 είχε διαμορφωθεί σε 573 εκατ., ενώ πέντε χρόνια αργότερα ανήλθε σε 549 εκατ. Αυτό που άλλαξε ήταν η σύνθεση των αντικειμένων που διακινούν οι φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών, με τη διακίνηση δεμάτων-μικροδεμάτων να κερδίζει έδαφος. Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κατά την αναφερόμενη περίοδο, η αγορά διακίνησης φακέλων υποχώρησε κατά 30%, ενώ η αγορά μικροδέματος αυξήθηκε κατά 72%.

Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλε καθοριστικά η διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το οποίο εκτιμάται ότι κάθε χρόνο διακινεί προϊόντα αξίας άνω των 5 δισ. ευρώ.

Με πληροφορίες από την “Καθημερινή” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Και με τη …βούλα ο Αλέκος Δάγλας στο πάγκο της ομάδας

Ο Αλέκος Δάγλας και επίσημα ο νέος προπονητής του ΑΠΑΣ Νάξου

Κατ. Μονογυιού: Ερώτηση σχετικά με ίδρυση ΣΑΕΚ στην Σαντορίνη

Κατερίνα Μονογυιού: Κατάθεση Ερώτησης για την Ίδρυση Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) Τουρισμού στη Σαντορίνη

Νάξος – Κωμιακή: Πρόσκληση για τον εορτασμό της γιορτής των Ταξιαρχών

Η Κωμιακή γιορτάζει και ο Σύλλογος Γυναικών προχώρησε σε εορταστικό κάλεσμα

Μ. Βρετανία: Αποθεώνουν Σίφνο, Μήλο και Κρήτη

Ποιοι είναι οι λόγοι που οι βρετανοί αποθεώνουν Σίφνο και Μήλο

Νάξος: Οταν ο Lennart Neubauer βρέθηκε …δίπλα στον “Σκοπελίτη”

Ο πρωταθλητής κόσμου στο windsurfing, Lennart Neubauer σε ... κόντρα με το Express Skopelitis

Αντίπαρος: Είπε “όχι” με κάθε επισημότητα στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

«Όχι» και από το δημοτικό συμβούλιο Αντιπάρου στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

ΚΕΔΕ – Ρόδος: Αλλαγές στον εκλογικό Νόμο, Δήμαρχος από τον 1ο γύρο

Λιβάνιος από το συνέδριο της ΚΕΔΕ: Θέλουμε εκλογή Δημάρχων και Περιφερειαρχών με ένα γύρο

Σαντορίνη: 6 χρόνια ΤΩΡΑ! για τη Σαντορίνη και τη Θηρασιά

Ανακοίνωση για τα 6 χρόνια από τη δημιουργία της Δημοτικής Παράταξης «ΤΩΡΑ! για τη Σαντορίνη και τη Θηρασιά» από τον κ. Μανόλη Ορφανό

Σίκινος: Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκαν τα έργα για την επέκταση του λιμανιού

Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκαν τα έργα στο λιμάνι στην Σίκινο - τι αφορούν οι εργασίες

Κτηματολόγιο – Κυκλάδες: Ενημέρωση σχετικά με την προανάρτηση σε δεκαέξι (16) Δήμους

Κτηματολόγιο: Ενημέρωση σχετικά με την προανάρτηση σε 16 Δήμους των Κυκλάδων - Δείτε την σχετική ενημέρωση

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

Κρήτη: Δύο πλοία που έγραψαν ιστορία, το Kriti I και το Kriti II ετοιμάζονται για διάλυση (video)

Γράφεται αυτές τις ημέρες ο επίλογος για δύο πλοία που έγραψαν ιστορία στο Αιγαίο (video)

Μ. Χατζόπουλος (Naxos Vibe): «Θέλουμε ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται ότι το ακίνητό του είναι στα καλύτερα χέρια»

Συνέντευξη με τον Μιχάλη Χατζόπουλο, ιδιοκτήτη του Naxos Vibe, που ασχολείται με τη διαχείριση πολυτελών ακινήτων και βιλών στη Νάξο

Πανναξιακός ΑΟ: Νίκη 3-0 στο Φιλώτι, βράβευση Μανωλά από τον ΑΜΣ Φιλωτίου

Τη νίκη ο Πανναξιακός του Μανωλά, το χειροκρότημα το Φιλώτι

Νάξος – Καιρικές Συνθήκες: Δεύτερη σερί χρονιά χωρίς ίχνος βροχόπτωσης ο Οκτώβριος

Το ...χειρότερο ξεκίνημα υδρολογικού έτους από το 2018 για τη Νάξο - Αλλάζει ο Νοέμβριος; Η εικόνα των στοιχείων μέσα από τους .. αριθμούς

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Με βολή σε “νεκρό” χρόνο του Στογιάνοβιτς, νίκη (61-60) επί του Παλαιού Φαλήρου

Επιστροφή στις νίκες για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia - Επικράτησε 61-60 του Παλαιού Φαλήρου (2-3 ρεκόρ) και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική τον Πανελευσινιακό

Νάξος – Μέλανες: Για πρώτη φορά έχουμε τη διοργάνωση “Γιορτή Λαδιού”

Πότε και που θα διοργανωθεί η γιορτή λαδιού στη Νάξο

Νάξος: Δρομολογείται ξενοδοχειακή επένδυση 3 αστέρων

Δρομολογείται έργο για νέο ξενοδοχείο στη Νάξο

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στην Ιο

Η φωτιά δεν απειλεί κατοικημένη περιοχή ενώ στο σημείο πνέουν ισχυροί άνεμοι

Αμοργός – 3ο Εργαστήριο Ξερολιθιάς: Συμπεράσματα και εδραίωση συνεργασιών (Photos)

Ολοκληρώθηκε το 3ο Εργαστήριο Ξερολιθιάς «Η Αμοργιανή Μαστοριά» στην Αμοργό - Συμπεράσματα (photos)