Τρίτη, 26 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

ΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

|

Σχέδιο επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018 – 2021 που αφορά τα ΕΛΤΑ, προτείνει μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και κλείσιμο υποκαταστημάτων (από 700 σε 450) 

Η αρνητική πορεία όλων των προηγούμενων ετών, σε συνδυασμό με ορισμένες «καταστροφικού» χαρακτήρα αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης, φέρνει τη νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ προ τετελεσμένων. Η διορισμένη από το υπερταμείο διοίκηση καλείται να βάλει «βαθιά το μαχαίρι» στην εταιρεία περιορίζονται κατά 1/3 τόσο τις θέσεις εργασίας όσο και τα σημεία παρουσίας (καταστήματα) στη χώρα.

Το σχέδιο στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018-2021 που παρουσίασε η βρετανική εταιρεία συμβούλων PriceWaterhouseCoopers (PWC), κατά παραγγελία της νέας διοίκησης των ΕΛΤΑ, προτείνει σειρά μέτρων εξυγίανσης της επιχείρησης, εκ των οποίων το πιο σημαντικό είναι η περικοπή του κόστους λειτουργίας της κατά 83 εκατ. μέχρι το 2021. Για να επιτευχθεί αυτό, θα απαιτηθεί η μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και τη μείωση των καταστημάτων σε 450 από 700 σήμερα.

Νησιωτικότητα 

Το σχέδιο αναμένεται να υιοθετηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. των ΕΛΤΑ με κύριο στόχο την ανακοπή της ολοένα και πιο ολισθηρής προς τη χρεοκοπία πορεία της επιχείρησης. Μάλιστα, τα μέτρα που προτείνονται έχουν τέτοιο επείγοντα χαρακτήρα, που η εφαρμογή τους σε ποσοστό 80% έως 90% ζητείται από το α΄ εξάμηνο του 2019. Ετσι η αποχώρηση των 1.806 εργαζομένων από τους 2.100 στην τριετία ζητείται από τον ερχόμενο Ιούνιο.

«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι προβλέπονται, χονδρικά, 2.500 απολύσεις από το μόνιμο προσωπικό των ΕΛΤΑ που σήμερα έχει στο δυναμικό του 5.900 εργαζόμενους. Για τα υποκαταστήματα αυτό που, προφορικά, μας μεταφέρθηκε είναι ότι θα μείνουν περίπου 415 από τα 700 που έχει σήμερα το δίκτυο» λέει στο TheNewspaper.gr ο Γιώργος Βασιλόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ). Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των ταχυδρομικών, περιμένουν εδώ και δυο μήνες να έχουν έγγραφη ενημέρωση, ώστε να γνωρίζουν τί σχεδιάζεται για το μέλλον των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ, όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν τίποτε στα χέρια τους. 

Πάγια θέση της ΠΟΣΤ είναι ότι δεν μπορούν να γίνουν περικοπές, και δη τόσο «αιματηρές», καθώς τα ΕΛΤΑ έχουν συμβατικές υποχρεώσεις και πρέπει να τηρούν πολύ αυστηρές προδιαγραφές στη λειτουργία τους. Και βέβαια, εδώ τίθεται το ερώτημα: τι θα γίνει στη Νησιωτική Ελλάδα, όπου έως τώρα βλέπουμε νησιά να έχουν μόλις ένα υποκατάστημα και συχνά δεν λειτουργούν αυτά εξαιτίας απουσίας υπαλλήλων. Θα κλείσουν και στα νησιά του Αιγαίου ή θα υπάρξει διαφορετική πολιτική ελέω “νησιωτικότητας”; 

Πως φτάσαμε έως εδώ 

Τι συνέβη όμως για να βρεθεί το πρώην μονοπώλιο των ταχυδρομικών υπηρεσιών εκτός αγοράς; Εκτός από τις παθογένειες που συνοδεύουν μια δημόσια επιχείρηση (υπεράριθμο προσωπικό, απουσία αξιοκρατίας, χαμηλή παραγωγικότητα), οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ απέτυχαν σε δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, δεν μετασχημάτισαν την επιχείρηση σε μια εποχή που όλοι ανταλλάσσουν ηλεκτρονικά μηνύματα –και όχι χάρτινες επιστολές– και, δεύτερον, ρισκάρισαν την εμπιστοσύνη που προκαλούσε το όνομα των ΕΛΤΑ. Αναφορικά με το τελευταίο, η υπόθεση των οφειλών της ΔΕΗ, τον περασμένο Μάιο, αποτέλεσε τεράστια κρίση εμπιστοσύνης για το σήμα (brand) των ΕΛΤΑ. Ενας φορέας που μέχρι πριν από λίγα χρόνια αποτελούσε συνώνυμο της τραπεζικής εμπιστοσύνης, όχι μόνον δεν αποπλήρωνε στη ΔΕΗ τις καταβολές που πραγματοποιούσε το κοινό στα γκισέ των καταστημάτων του, αλλά επιπλέον ζημίωνε πολλαπλώς τους πελάτες των δύο επιχειρήσεων. Οι συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ που εξοφλούσαν τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ, όχι μόνον έχαναν την έκπτωση του 15% που προσέφερε η ΔΕΗ στους καλοπληρωτές της, αλλά επιπλέον λάμβαναν αυξημένους λογαριασμούς, λόγω προσαυξήσεων που επέβαλε η ηλεκτρική επιχείρηση στην καθυστέρηση εξόφλησης.

Αυτή η απόφαση της προηγούμενης διοίκησης των ΕΛΤΑ ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η τελευταία «εκβίασε» την αποπληρωμή άλλων οφειλών του δημοσίου τομέα, εις βάρος των καταναλωτών και της ΔΕΗ προκαλώντας, εκτός από την μήνιν των πελατών της, και την εισαγγελική παρέμβαση. Ετσι το υπερταμείο, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, δεν άργησε και τον περασμένο Ιούνιο προχώρησε στην καρατόμηση της διοίκησης που είχε διορίσει η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Το χειρότερο όμως για τα ΕΛΤΑ ήταν ότι έβλαψε την πίστη με την οποία περιέβαλλε το κοινό την επιχείρηση. Λίγες ημέρες μετά, η κίνηση στα καταστήματα της κρατικής επιχείρησης μειώθηκε κατά 50% και κυρίως σε υπηρεσίες καταβολής χρημάτων και εξόφλησης λογαριασμών. Τώρα λέγεται ότι οι δύο κρατικά ελεγχόμενες επιχειρήσεις, ΔΕΗ και ΕΛΤΑ, έχουν εξομαλύνει τις σχέσεις τους και γι’ αυτό ετοιμάζεται κοινή συνέντευξη Τύπου. Η ζημιά όμως για το όνομα των ΕΛΤΑ εκτιμάται ότι πολύ δύσκολα θα αποκατασταθεί.

Το δεύτερο ζήτημα απασχόλησε περισσότερες της μιας διοίκησης των ΕΛΤΑ. Πρόκειται για τον μετασχηματισμό της επιχείρησης σε μια εταιρεία υποστήριξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στελέχη του οργανισμού αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ ήταν ο ιδανικός οργανισμός για να στηρίξει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με δεδομένο την ευρύτητα του δικτύου διανομής. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός αυτός είχε γίνει εγκαίρως, η εταιρεία καθυστέρησε την υλοποίησή του και έτσι χάθηκε μια σημαντική ευκαιρία.

Στελέχη της επιχείρησης σημειώνουν ότι η θυγατρική εταιρεία Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ (ELTA Courier), αντί να καταστεί το όχημα ανάπτυξης της μητρικής εταιρείας με τη διανομή του μικροδέματος, έγινε το όχημα εξυπηρέτησης πολιτικών επιδιώξεων και ρουσφετιών. Η εταιρεία απασχολεί 500-600 εποχικούς απασχολουμένους, τους οποίους προσλαμβάνει η εκάστοτε διοίκηση εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ.

Μεγάλη συρρίκνωση

Ετσι, σταδιακά η παρουσία των ΕΛΤΑ στην αγορά υποχώρησε. Το μερίδιό του από 55% του 2012 μειώθηκε το 2017 στο 35%. Την ίδια περίοδο, η αγορά δεν μεταβλήθηκε ουσιαστικά σε αξία, αφού το 2012 είχε διαμορφωθεί σε 573 εκατ., ενώ πέντε χρόνια αργότερα ανήλθε σε 549 εκατ. Αυτό που άλλαξε ήταν η σύνθεση των αντικειμένων που διακινούν οι φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών, με τη διακίνηση δεμάτων-μικροδεμάτων να κερδίζει έδαφος. Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κατά την αναφερόμενη περίοδο, η αγορά διακίνησης φακέλων υποχώρησε κατά 30%, ενώ η αγορά μικροδέματος αυξήθηκε κατά 72%.

Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλε καθοριστικά η διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το οποίο εκτιμάται ότι κάθε χρόνο διακινεί προϊόντα αξίας άνω των 5 δισ. ευρώ.

Με πληροφορίες από την “Καθημερινή” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πανναξιακός Α.Ο.: Ο Victor Asamoah νέος προπονητής της ανδρικής ομάδας

Με εμπειρία άνω των 20 ετών και δίπλωμα UEFA A License, ο Victor Asamoah αναλαμβάνει τα ηνία του Πανναξιακού Α.Ο.

Εκτακτο: Τροχαίο στο δρόμο προς το αεροδρόμιο της Νάξου

Αυτοκίνητο κατέληξε σε τάφρο στον δρόμο Χώρας – Αεροδρομίου. Σώα η οδηγός, νέα ερωτήματα για το οδικό δίκτυο της Νάξου.

Νάξος: Πτώση «γουρούνας» στη θάλασσα στη μαρίνα

Τετράτροχο όχημα κατέληξε στη θάλασσα στη μαρίνα Νάξου – Χωρίς τραυματισμούς, χωρίς ρύπανση

Άλλοι για Νάξο τράβηξαν… κι άλλοι για Σαντορίνη

Μετά τη Νάξο, η Χορωδία του Δήμου Θήρας θα εμφανιστεί στη Σαντορίνη στο πλαίσιο του 8ου Φεστιβάλ Στρογγύλη με Γιάννη Ζουγανέλη και κορυφαίους καλλιτέχνες.

Νάξος: Διακοπή σήματος της ΕΡΤ από τις 13 Αυγούστου – Χωρίς κρατικά κανάλια και ραδιόφωνα

Στο «σκοτάδι» η κεντρική Νάξος λόγω βλάβης στις κεραίες αναμετάδοσης στο όρος Ζας. Τα ιδιωτικά κανάλια εκπέμπουν κανονικά.

24ωρη απεργία ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 28 Αυγούστου – Συγκέντρωση στο Σύνταγμα και αλλαγές πτήσεων

Πανελλαδική απεργία στο Δημόσιο με αφορμή το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο. Στάση εργασίας από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας – Τι ανακοίνωσαν AEGEAN και Olympic Air.

Εκλογικός νόμος: Σενάρια αλλαγών στη Ν.Δ., ο πήχης, το μπόνους και οι …χαμένες έδρες

Παρά τις διαβεβαιώσεις Μητσοτάκη, στο εσωτερικό της Ν.Δ. φουντώνει η συζήτηση για παρεμβάσεις στον εκλογικό νόμο και την αυτοδυναμία. (παραδείγματα)

Δωρεάν μετακινήσεις για ερασιτεχνικά σωματεία Αιγαίου & Ιονίου από το 2026, τι αναφέρει ο κος Βρούτσης

650 σωματεία και 35.000 αθλητές ωφελούνται από την απόφαση για δωρεάν ακτοπλοϊκές μετακινήσεις στα νησιά. - Το σχόλιο του κου Βρούτση

200 χρόνια «Ελπίς» – Σημαντικό αρχειακό έργο για το Γενικό Νοσοκομείο Σύρου

18.000 έγγραφα και εκατοντάδες φάκελοι ταξινομήθηκαν, φωτίζοντας την ιστορία της δημόσιας υγείας στη Σύρο και τις Κυκλάδες.

Η πατρίδα στην καρδιά – Το ταξίδι, η ξενιτιά και η επιστροφή (video)

Μια λογοτεχνική αφήγηση από την Στέλλα Νικολάκη για τον καημό της ξενιτιάς και τη γλυκιά ελπίδα της επιστροφής (video)

Εκτακτο: Ατύχημα στον επαρχιακό δρόμο προς το αεροδρόμιο, τι συνέβη

Λίγο πριν τις 8 το βράδυ σημειώθηκε ατύχημα στον δρόμο Χώρας - Αεροδρομίου, τι συνέβη

Τραγωδία στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο

Θλίψη στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα της Τρίτης. Η ανακοίνωση της Αστυνομίας.

Νάξος: Συμμορία διαρρηκτών με λεία άνω των 120.000 ευρώ – Συνελήφθη 33χρονος

Αστυνομικοί του Α.Τ. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξάρθρωσαν κύκλωμα που «χτυπούσε» σπίτια και τουριστικά καταλύματα – Δώδεκα οι εξιχνιασμένες κλοπές.

Ασφυξία στο λιμάνι της Νάξου – Μαζική επιστροφή εκδρομέων και το διαχρονικό ζήτημα των υποδομών

Με χιλιάδες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, η Νάξος βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με το αδιαχώρητο στο λιμάνι και την ανάγκη για νέο σύγχρονο λιμενικό έργο.

Εσπερινό ΓΕ.Λ. Νάξου: Θλίψη για τον άδικο χαμό του μαθητή Χύκα Μικέλ

H σχολική κοινότητα αποχαιρετά τον 20χρονο μαθητή με λόγια αγάπης και συγκίνησης – Συλλυπητήρια στην οικογένεια και ευχές ανάρρωσης στον τραυματισμένο φίλο του.

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Μετά από μισό αιώνα κατεδαφίζεται το αυθαίρετο ξενοδοχείο στο Αλυκό Νάξου

Ένα εμβληματικό έργο αποκατάστασης ξεκινά: η φύση παίρνει πίσω τον χώρο που της ανήκει

Διάψευση από τον Δήμο Κέας για φημολογούμενα κρούσματα γαστρεντερίτιδας

«Ανυπόστατες οι αναφορές για εκατοντάδες περιστατικά και θάνατο – Σταθερά μειούμενα τα κρούσματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο»

Νάξος: Νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 25 Αυγούστου

Από τις 05:00 έως τις 07:00 το πρωί – Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με διακοπές ηλεκτροδότησης στο νησί

Εκτακτο: Δυστύχημα με έναν νεκρό στη πόλη της Νάξου

Νάξος και δυστύχημα με έναν νεκρό και έναν σοβαρά τραυματία στη πόλη της Νάξου -τι συνέβη;

Κέα: Σε ύφεση η γαστρεντερίτιδα, τι έδειξε η επίσκεψη του ΕΟΔΥ

Περίπου 30 περιστατικά ημερησίως στην κορύφωση της έξαρσης – Διερευνώνται τα αίτια, με έλεγχο νερού και περιβαλλοντικών δειγμάτων.