Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

ΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

|

Σχέδιο επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018 – 2021 που αφορά τα ΕΛΤΑ, προτείνει μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και κλείσιμο υποκαταστημάτων (από 700 σε 450) 

Η αρνητική πορεία όλων των προηγούμενων ετών, σε συνδυασμό με ορισμένες «καταστροφικού» χαρακτήρα αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης, φέρνει τη νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ προ τετελεσμένων. Η διορισμένη από το υπερταμείο διοίκηση καλείται να βάλει «βαθιά το μαχαίρι» στην εταιρεία περιορίζονται κατά 1/3 τόσο τις θέσεις εργασίας όσο και τα σημεία παρουσίας (καταστήματα) στη χώρα.

Το σχέδιο στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018-2021 που παρουσίασε η βρετανική εταιρεία συμβούλων PriceWaterhouseCoopers (PWC), κατά παραγγελία της νέας διοίκησης των ΕΛΤΑ, προτείνει σειρά μέτρων εξυγίανσης της επιχείρησης, εκ των οποίων το πιο σημαντικό είναι η περικοπή του κόστους λειτουργίας της κατά 83 εκατ. μέχρι το 2021. Για να επιτευχθεί αυτό, θα απαιτηθεί η μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και τη μείωση των καταστημάτων σε 450 από 700 σήμερα.

Νησιωτικότητα 

Το σχέδιο αναμένεται να υιοθετηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. των ΕΛΤΑ με κύριο στόχο την ανακοπή της ολοένα και πιο ολισθηρής προς τη χρεοκοπία πορεία της επιχείρησης. Μάλιστα, τα μέτρα που προτείνονται έχουν τέτοιο επείγοντα χαρακτήρα, που η εφαρμογή τους σε ποσοστό 80% έως 90% ζητείται από το α΄ εξάμηνο του 2019. Ετσι η αποχώρηση των 1.806 εργαζομένων από τους 2.100 στην τριετία ζητείται από τον ερχόμενο Ιούνιο.

«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι προβλέπονται, χονδρικά, 2.500 απολύσεις από το μόνιμο προσωπικό των ΕΛΤΑ που σήμερα έχει στο δυναμικό του 5.900 εργαζόμενους. Για τα υποκαταστήματα αυτό που, προφορικά, μας μεταφέρθηκε είναι ότι θα μείνουν περίπου 415 από τα 700 που έχει σήμερα το δίκτυο» λέει στο TheNewspaper.gr ο Γιώργος Βασιλόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ). Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των ταχυδρομικών, περιμένουν εδώ και δυο μήνες να έχουν έγγραφη ενημέρωση, ώστε να γνωρίζουν τί σχεδιάζεται για το μέλλον των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ, όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν τίποτε στα χέρια τους. 

Πάγια θέση της ΠΟΣΤ είναι ότι δεν μπορούν να γίνουν περικοπές, και δη τόσο «αιματηρές», καθώς τα ΕΛΤΑ έχουν συμβατικές υποχρεώσεις και πρέπει να τηρούν πολύ αυστηρές προδιαγραφές στη λειτουργία τους. Και βέβαια, εδώ τίθεται το ερώτημα: τι θα γίνει στη Νησιωτική Ελλάδα, όπου έως τώρα βλέπουμε νησιά να έχουν μόλις ένα υποκατάστημα και συχνά δεν λειτουργούν αυτά εξαιτίας απουσίας υπαλλήλων. Θα κλείσουν και στα νησιά του Αιγαίου ή θα υπάρξει διαφορετική πολιτική ελέω “νησιωτικότητας”; 

Πως φτάσαμε έως εδώ 

Τι συνέβη όμως για να βρεθεί το πρώην μονοπώλιο των ταχυδρομικών υπηρεσιών εκτός αγοράς; Εκτός από τις παθογένειες που συνοδεύουν μια δημόσια επιχείρηση (υπεράριθμο προσωπικό, απουσία αξιοκρατίας, χαμηλή παραγωγικότητα), οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ απέτυχαν σε δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, δεν μετασχημάτισαν την επιχείρηση σε μια εποχή που όλοι ανταλλάσσουν ηλεκτρονικά μηνύματα –και όχι χάρτινες επιστολές– και, δεύτερον, ρισκάρισαν την εμπιστοσύνη που προκαλούσε το όνομα των ΕΛΤΑ. Αναφορικά με το τελευταίο, η υπόθεση των οφειλών της ΔΕΗ, τον περασμένο Μάιο, αποτέλεσε τεράστια κρίση εμπιστοσύνης για το σήμα (brand) των ΕΛΤΑ. Ενας φορέας που μέχρι πριν από λίγα χρόνια αποτελούσε συνώνυμο της τραπεζικής εμπιστοσύνης, όχι μόνον δεν αποπλήρωνε στη ΔΕΗ τις καταβολές που πραγματοποιούσε το κοινό στα γκισέ των καταστημάτων του, αλλά επιπλέον ζημίωνε πολλαπλώς τους πελάτες των δύο επιχειρήσεων. Οι συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ που εξοφλούσαν τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ, όχι μόνον έχαναν την έκπτωση του 15% που προσέφερε η ΔΕΗ στους καλοπληρωτές της, αλλά επιπλέον λάμβαναν αυξημένους λογαριασμούς, λόγω προσαυξήσεων που επέβαλε η ηλεκτρική επιχείρηση στην καθυστέρηση εξόφλησης.

Αυτή η απόφαση της προηγούμενης διοίκησης των ΕΛΤΑ ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η τελευταία «εκβίασε» την αποπληρωμή άλλων οφειλών του δημοσίου τομέα, εις βάρος των καταναλωτών και της ΔΕΗ προκαλώντας, εκτός από την μήνιν των πελατών της, και την εισαγγελική παρέμβαση. Ετσι το υπερταμείο, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, δεν άργησε και τον περασμένο Ιούνιο προχώρησε στην καρατόμηση της διοίκησης που είχε διορίσει η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Το χειρότερο όμως για τα ΕΛΤΑ ήταν ότι έβλαψε την πίστη με την οποία περιέβαλλε το κοινό την επιχείρηση. Λίγες ημέρες μετά, η κίνηση στα καταστήματα της κρατικής επιχείρησης μειώθηκε κατά 50% και κυρίως σε υπηρεσίες καταβολής χρημάτων και εξόφλησης λογαριασμών. Τώρα λέγεται ότι οι δύο κρατικά ελεγχόμενες επιχειρήσεις, ΔΕΗ και ΕΛΤΑ, έχουν εξομαλύνει τις σχέσεις τους και γι’ αυτό ετοιμάζεται κοινή συνέντευξη Τύπου. Η ζημιά όμως για το όνομα των ΕΛΤΑ εκτιμάται ότι πολύ δύσκολα θα αποκατασταθεί.

Το δεύτερο ζήτημα απασχόλησε περισσότερες της μιας διοίκησης των ΕΛΤΑ. Πρόκειται για τον μετασχηματισμό της επιχείρησης σε μια εταιρεία υποστήριξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στελέχη του οργανισμού αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ ήταν ο ιδανικός οργανισμός για να στηρίξει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με δεδομένο την ευρύτητα του δικτύου διανομής. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός αυτός είχε γίνει εγκαίρως, η εταιρεία καθυστέρησε την υλοποίησή του και έτσι χάθηκε μια σημαντική ευκαιρία.

Στελέχη της επιχείρησης σημειώνουν ότι η θυγατρική εταιρεία Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ (ELTA Courier), αντί να καταστεί το όχημα ανάπτυξης της μητρικής εταιρείας με τη διανομή του μικροδέματος, έγινε το όχημα εξυπηρέτησης πολιτικών επιδιώξεων και ρουσφετιών. Η εταιρεία απασχολεί 500-600 εποχικούς απασχολουμένους, τους οποίους προσλαμβάνει η εκάστοτε διοίκηση εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ.

Μεγάλη συρρίκνωση

Ετσι, σταδιακά η παρουσία των ΕΛΤΑ στην αγορά υποχώρησε. Το μερίδιό του από 55% του 2012 μειώθηκε το 2017 στο 35%. Την ίδια περίοδο, η αγορά δεν μεταβλήθηκε ουσιαστικά σε αξία, αφού το 2012 είχε διαμορφωθεί σε 573 εκατ., ενώ πέντε χρόνια αργότερα ανήλθε σε 549 εκατ. Αυτό που άλλαξε ήταν η σύνθεση των αντικειμένων που διακινούν οι φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών, με τη διακίνηση δεμάτων-μικροδεμάτων να κερδίζει έδαφος. Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κατά την αναφερόμενη περίοδο, η αγορά διακίνησης φακέλων υποχώρησε κατά 30%, ενώ η αγορά μικροδέματος αυξήθηκε κατά 72%.

Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλε καθοριστικά η διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το οποίο εκτιμάται ότι κάθε χρόνο διακινεί προϊόντα αξίας άνω των 5 δισ. ευρώ.

Με πληροφορίες από την “Καθημερινή” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ξηρασία και πλημμύρες: Το διπλό «στοίχημα» της Ίου και των Κυκλάδων απέναντι στην κλιματική κρίση

Μελέτη του WWF Ελλάς για την Ίο αποκαλύπτει τις σοβαρές πιέσεις που ασκούν η ξηρασία και τα πλημμυρικά φαινόμενα, προτείνοντας λύσεις βασισμένες στη φύση.

Ferryhopper – Καλοκαίρι 2025: Η Νάξος στην κορυφαία τριάδα των ελληνικών προορισμών (πίνακες)

Με εντυπωσιακή άνοδο στην επιβατική κίνηση, η Νάξος κατέκτησε την τρίτη θέση στις προτιμήσεις ταξιδιωτών για το φετινό καλοκαίρι, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως «αστέρι» των Κυκλάδων.

Φουρνά Ευρυτανίας: Από τον κίνδυνο ερήμωσης, στον πρώτο γάμο!

Ο πρώτος γάμος μετά από δέκα χρόνια, οι νέες οικογένειες και τα σχολεία που ξαναγεμίζουν παιδιά φέρνουν πίσω την ελπίδα στο ορεινό χωριό

Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Συνεδρίαση (16/09) με επίκεντρο το Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων

Στην ημερήσια διάταξη σημαντικά θέματα όπως η κατασκευή καταφυγίου αδέσποτων, προμήθειες για σχολεία και υπηρεσίες, αλλά και αναμορφώσεις προϋπολογισμού.

Δημήτρης Μπορούσας: «Το απόλυτο αντρικό wellness είναι μια φυσιολογική σεξουαλική ζωή»

Ο χειρουργός ουρολόγος-ανδρολόγος μιλά για τις νέες προκλήσεις της ανδρικής υγείας, τη σημασία της πρόληψης και τον ρόλο της σεξουαλικής ζωής στην ισορροπία σώματος και ψυχής.

Αλυκό Νάξου: Σε αναμονή έναρξης για τη κατεδάφιση του ξενοδοχείου-«φαντάσματος»

Μετά από μισό αιώνα εγκατάλειψης, το αυθαίρετο συγκρότημα των 8.800 τ.μ. κηρυγμένο κατεδαφιστέο από το 2022, μπαίνει σε τροχιά κατεδάφισης – Προβλέπεται αναδάσωση και αποκατάσταση του τοπίου.

Σύρος: Αναχώρησε για τη Γάζα το πλοίο της ελληνικής αποστολής «Οξυγόνο» (video)

Με χειροκροτήματα και συγκίνηση αποχαιρέτησε η Σύρος το βράδυ της Κυριακής (14/09) το σκάφος του Global Sumud Flotilla που κατευθύνεται στη Γάζα για να σπάσει τον αποκλεισμό.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Νέα προσθήκη ο 27χρονος γκαρντ Τζανής Ταφίλη

Η ομάδα της Νάξου ολοκλήρωσε τις μεταγραφές της με τον έμπειρο γκαρντ, που έχει αγωνιστεί σε Πεύκη, Πικέρμι, Κηφισιά και Ολυμπιακό.

ΕΝΦΙΑ – Κυκλάδες: Τι ισχύει για τους οικισμούς σε Σαντορίνη και Μύκονο …

Από το 2026 οι κάτοικοι σε χωριά έως 1.500 κατοίκους θα δουν τον ΕΝΦΙΑ μειωμένο κατά 50% και από το 2027 πλήρη απαλλαγή. Τι ισχύει για Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αντίπαρο, Μύκονο και Σαντορίνη.

Παρασκευή Σαλαβγιά στα Κατάπολα: «Τέλος στο τέλειο, υποδοχή στην αποδοχή»

Η νεαρή σύμβουλος αναπηρίας και δημιουργός του ντοκιμαντέρ «Ένας κόσμος, δύο όψεις» μιλά στις 16 Σεπτεμβρίου στο Πνευματικό Κέντρο Καταπόλων για τη δύναμη της διαφορετικότητας.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου