Οι υπάλληλοι της Υ.Π.Α. σε Πανελλαδικό επίπεδο ξεκινούν διήμερες (07 και 08 Οκτωβρίου) προειδοποιητικές στάσεις εργασίας – Ποια είναι τα αιτήματά τους – Τι δηλώνει ο Δημήτρης Γάκης, Αν. Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α. και Αν. Αερολιμενάρχης Θήρας
“… Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, καταργούνται μεταξύ άλλων οι Αερολιμενικοί ως υπάλληλοι της εποπτικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) και ο έλεγχος των αεροδρομίων από την πρώην ενιαία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ( Γ.Ε.Α.) βρίσκεται στον αέρα ή περνάει στην ιδιωτική εταιρία της Fraport, ακόμη και σε καιρό σύρραξης σε ώρες εθνικά κρίσιμες, εξαιτίας της κλιμακούμενης τουρκικής προκλητικότητας και του εφιάλτη της τρομοκρατίας, που αναβιώνει.
Όμως η Fraport διαχειρίζεται και μεγάλα αεροδρόμια στην Τουρκία, όπως επίσης έχει και την πλήρη διαχείριση των αεροδρομίων της Σαντορίνης, της Μυκόνου , της Μυτιλήνης, της Σάμου, της Κω και της Ρόδου που σε ελάχιστο χρόνο μπορούν να πληγούν από την τουρκική πολεμική αεροπορία και το τουρκικό πολεμικό ναυτικό. Το ίδιο ευάλωτα είναι και τα υπόλοιπα αεροδρόμια των Κυκλάδων όπως της Σύρου , της Πάρου, της Νάξου και της Μήλου στα οποία καταργείται η Κρατική Αεροπορική Αρχή….”
Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα σε ανακοίνωσή του ο Αν. Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α. και Αν. Αερολιμενάρχης Θήρας, Δημήτρης Γάκης σε ανοιχτή του επιστολή όπου προσπαθεί να εξηγήσει γιατί έχουμε την διήμερη προειδοποιητική στάση εργασίας που αλλάζει τα δεδομένα στην κίνηση των αεροπλάνων σε πανελλαδικό επίπεδο σήμερα και αύριο…
Αναλυτικά η ανακοίνωσή του με τίτλο Απεργία στα Αεροδρόμια ΟΧΙ στην κατάργηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών
Οι υπάλληλοι της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας και στις Κυκλάδες με προειδοποιητικές στάσεις εργασίας την Τετάρτη 7 και Πέμπτη 8 Οκτωβρίου από τις 8.00 π.μ. μέχρι και τις 15.30 π.μ. ζητούν την απόσυρση του νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη σύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) το οποίο ουσιαστικά καταργεί τις Κρατικές Αεροπορικές Αρχές ( Γραφεία Αερολιμενικού Ελέγχου ) και τον κρατικό έλεγχο, στα 41 αεροδρόμια της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά, με αποτέλεσμα να ενέχουν σοβαροί κίνδυνοι για την Εθνική Άμυνα της πατρίδας μας , την Ασφάλεια των πτήσεων , για τα Δικαιώματα των επιβατών/καταναλωτών και την μείωση των κρατικών εσόδων με την μετατροπή της ΥΠΑ σε Ν.Π.Δ.Δ.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, καταργούνται μεταξύ άλλων οι Αερολιμενικοί ως υπάλληλοι της εποπτικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) και ο έλεγχος των αεροδρομίων από την πρώην ενιαία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ( Γ.Ε.Α.) βρίσκεται στον αέρα ή περνάει στην ιδιωτική εταιρία της Fraport, ακόμη και σε καιρό σύρραξης σε ώρες εθνικά κρίσιμες, εξαιτίας της κλιμακούμενης τουρκικής προκλητικότητας και του εφιάλτη της τρομοκρατίας, που αναβιώνει.
Όμως η Fraport διαχειρίζεται και μεγάλα αεροδρόμια στην Τουρκία, όπως επίσης έχει και την πλήρη διαχείριση των αεροδρομίων της Σαντορίνης, της Μυκόνου , της Μυτιλήνης, της Σάμου, της Κω και της Ρόδου που σε ελάχιστο χρόνο μπορούν να πληγούν από την τουρκική πολεμική αεροπορία και το τουρκικό πολεμικό ναυτικό. Το ίδιο ευάλωτα είναι και τα υπόλοιπα αεροδρόμια των Κυκλάδων όπως της Σύρου , της Πάρου, της Νάξου και της Μήλου στα οποία καταργείται η Κρατική Αεροπορική Αρχή.
Έχουν γίνει ήδη επερωτήσεις από όλα σχεδόν τα κόμματα της Βουλής και έγγραφα από τον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου προς την Κυβέρνηση που τονίζουν ότι τα ελληνικά αεροδρόμια στα παραμεθόρια νησιά χωρίς Κρατική Αεροπορική Αρχή δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν σε τυχόν έκτακτες καταστάσεις που μπορεί να ανακύψουν σε σχέση με τα εθνικά μας θέματα!
Εκπτώσεις στην ασφάλεια ξεκινούν από την υποβάθμιση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας. Πριν από την πλήρη κατάργηση της, μέσα στο νομοσχέδιο μειώνεται κατά 65% (από 487 σε 172) ο αριθμός των εργαζομένων . Την ίδια στιγμή συρρικνώνεται από μια Αρχή των 10 Διευθύνσεων σε μια των 5, με ευθύνη εποπτείας 41 αεροδρομίων, 70 πιστοποιημένων ελικοδρομίων, πεδία προσγείωσης, υδατοδρόμια, φορείς επίγειας εξυπηρέτησης κτλ. «Εκπτώσεις» που θα επηρεάσουν άμεσα την ασφάλεια των πτήσεων και κατά συνέπεια των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών και των πληρωμάτων. Η κυβέρνηση και με το νόμο θα εισαγάγει ανειδίκευτους υπαλλήλους σε έναν νευραλγικό τομέα ασφάλειας, οι οποίοι δεν θα γνωρίζουν απολύτως τίποτα από το πολυδιάστατο και επαγγελματικής εξειδίκευσης αντικείμενο.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα που χρεώνει ένα από τα χαμηλότερα αεροναυτιλιακά τέλη (ο μέσος όρος πανευρωπαϊκά είναι τα 45 ευρώ). Το αεροναυτιλιακό τέλος στη χώρα μας είναι τα 30 ευρώ, με αποτέλεσμα τα αντίστοιχα έσοδα ετησίως να περιορίζονται στα 180 εκατομμύρια, αντί στα 280 εκατ. που θα μπορούσε να ήταν, αν η χρέωση ήταν της τάξης των 45 ευρώ.
Το αποτέλεσμα είναι να χάνονται τουλάχιστον 100 εκατ. το χρόνο από τα κρατικά ταμεία και με μια μελλοντική ιδιωτικοποίηση ως Ν.Π.Δ.Δ. να χαθούν 280 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Μέχρι τώρα οι κατά τόπους Κρατικές Αεροπορικές Αρχές (Αερολιμένων Σύρου, Νάξου, Μυκόνου, Σαντορίνης κ.λ.π.) δέχονται πληθώρα καταγγελιών από επιβάτες-καταναλωτές σχετικά με άρνηση επιβίβασης, ματαίωση ή μεγάλη καθυστέρηση πτήσης, διερευνούν κάθε καταγγελία ατομικά και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα εκδίδουν πόρισμα, βεβαιώνοντας συχνά παραβάσεις σε βάρος των αερομεταφορέων. Με παρόμοιο τρόπο οι Αεροπορικές Αρχές χορηγούν άμεσα και επιτόπου βεβαιώσεις ματαίωσης ή καθυστέρησης της πτήσης και φροντίζουν άμεσα για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων επιβατών (π.χ. υποχρεώνει την εταιρεία στην άμεση παροχή γεύματος κ.λπ.). Σύντομα όλα αυτά όμως θα αποτελούν παρελθόν και πλέον ο καταναλωτής στα αεροδρόμια, δεν θα μπορεί να απευθύνεται στην Αρμόδια Κρατική Αεροπορική Αρχή του αερολιμένα για την προστασία των δικαιωμάτων του, αφού, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του προτεινόμενου νόμου, οι Αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων καταργούνται!
Εάν το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών γίνει νόμος του κράτους τα δικαιώματα των επιβατών-καταναλωτών θα δεχθούν ένα ακόμη σοβαρό πλήγμα. Σύμφωνα με το άρθρο 30 του νομοσχέδιου η νέα ολιγομελής και Αθηνοκεντρική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας) θα δέχεται καταγγελίες από τους επιβάτες-καταναλωτές, για τις οποίες θα μπορεί κατόπιν αξιολόγησης της βαρύτητας εκάστης καταγγελίας να απαντήσει εντός τριών μηνών. Η προθεσμία δε αυτή μπορεί να παραταθεί για άλλους τρεις (3) μήνες !
Φανταστείτε δηλαδή να ματαιωθεί η πτήση του στον Αερολιμένα της Σύρου και ο επιβάτης να μην μπορεί να ζητήσει επί τόπου συνδρομή για τα νόμιμα δικαιώματά του από καμία αρμόδια Κρατική Αεροπορική Αρχή, να πρέπει να υποβάλει καταγγελία στην Αθήνα και να περιμένει έξι ολόκληρους μήνες για το αυτονόητο δικαίωμα για αποζημίωση.
Ο Αν. Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α.
Αν. Αερολιμενάρχης Θήρας
Γάκης Δημήτρης