Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΕλλάδα - ΠΕΝΕΝ: Προδοτική απόφαση, αύξηση μόνο για το 2022

Ελλάδα – ΠΕΝΕΝ: Προδοτική απόφαση, αύξηση μόνο για το 2022

|

Προδοτική στάση και απόφαση χαρακτηρίζεται από την ΠΕΝΕΝ αυτή της ΠΝΟ για τερματισμό της απεργίας. Πως το δικαιολογεί και τι αναφέρει για τη συνέχεια των δράσεων 

Η απόφαση για την λήξη της απεργίας των πλοίων δεν ήρθε χωρίς αντιδράσεις και δεν ήταν ομόφωνη. Οπως μας αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσε η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) κατέθεσε πρόταση για συνέχιση της απεργίας και έλαβε πέντε από τις 14 ψήφους…. Και με ανακοίνωσή της μετά την απόφαση της ΠΝΟ για τερματισμό της απεργίας, έκανε λόγο για «προδοτική απόφαση» ενάντια στις διεκδικήσεις και τα δικαιώματα των ναυτεργατών.

Ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ κατά τη διάρκεια της συνάντησης ΠΝΟ – ΣΕΕΝ ανέδειξε τα ναυτεργατικά προβλήματα, τόνισε αναλυτικά τις τεράστιες απώλειες που είχε το ναυτεργατικό εισόδημα 2011-2019 και ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι την διετία 2020 -2021 αυτό συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο αφού η μεγάλη πλειοψηφία των ναυτεργατών βρέθηκε εκτός εργασίας καθώς το 70% των πλοίων ήταν σε πολύμηνη ακινησία και αποδρομολογημένα.

Η ΠΕΝΕΝ υποστηρίζει ότι υπήρξε «πολύωρο όργιο παρασκηνιακών διαβουλεύσεων» με αποτέλεσμα και κατάληξη να εγκαταλειφθεί από οποιαδήποτε αύξηση το διάστημα 2020-2021  και η αύξηση να αφορά μόνο το 2022 η οποία θα είναι 3%, ενώ από την άλλη κυβέρνηση-υπουργείο Ναυτιλίας (με την αποδοχή της πλειοψηφίας της ΠΝΟ) έχουν απορρίψει όλα τα αιτήματα που αφορούν την αντιλαϊκή τους πολιτική  και έτσι αυτά παραπέμπονται στο αόριστο και μακρινό μέλλον. «Πρόκειται για μια κατάπτυστη συναίνεση για να μην θιγεί στο ελάχιστο η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική που είναι υπεύθυνη για τα συσσωρευμένα και οξυμένα ναυτεργατικά προβλήματα» συμπληρώνει. 

Να τονίσουμε τέλος ότι υπάρχει πρόταση για παρουσία την Πέμπτη 16  Δεκέμβρη, στις 6 το  απόγευμα, στο  Σύνταγμα, ενάντια στον αντιλαϊκό κρατικό προϋπολογισμό του 2022  και για μετρά προστασίας της  υγείας και της ζωής του λαού από την πανδημία . 

Η ανακοίνωση που υπογράφεται από την ΠΕΝΕΝ αναφέρει: 

Στην συνάντηση που έγινε σήμερα για την υπογραφή και ανανέωση της ΣΣΕ Ακτοπλοΐας ο ΣΕΕΝ πρότεινε αυξήσεις οι οποίες είναι απαξιωτικές για τους Ναυτεργάτες, των οποίων το εισόδημα έχει δεχθεί συντριπτικό πλήγμα όλα τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα πρότειναν 3ετή ΣΣΕ: 0% για το 2020, 0% για το πρώτο δεκάμηνο του 2021, 1% για το διάστημα Νοέμβρη – Δεκέμβρη 2021, 1% για το πρώτο 7μηνο του 2022 και επιπλέον 1% για το υπόλοιπο τους έτους!

Η υποτιθέμενη βελτιωμένη πρότασή τους κινήθηκε για άλλη μια φορά στην κατεύθυνση να σπρώξουν ψίχουλα στους Ναυτεργάτες απορρίπτοντας κάθε σκέψη περί πραγματικών αυξήσεων που θα καλύψουν το χαμένο Ναυτεργατικό εισόδημα.

Η πρότασή τους αυτή είναι πολύ κάτω και από το επίπεδο του πληθωρισμού, ο οποίος τον Νοέμβρη εκτινάχθηκε στο 4,8 % και αναμένεται να κλείσει τον Δεκέμβρη στο 5,5%, μεσοσταθμικά η προτεινόμενη αύξηση στην βάση 3ετούς ΣΣΕ είναι 0,70%.

Στην διάρκεια της συνάντησης ΠΝΟ – ΣΕΕΝ ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ ανέδειξε τα ναυτεργατικά προβλήματα, τόνισε αναλυτικά τις τεράστιες απώλειες που είχε το ναυτεργατικό εισόδημα 2011-2019 και ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι την διετία 2020 -2021 αυτό συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο αφού η μεγάλη πλειοψηφία των Ναυτεργατών βρέθηκε εκτός εργασίας καθώς το 70% των πλοίων ήταν σε πολύμηνη ακινησία και αποδρομολογημένα.

Όλους αυτούς τους μήνες οι Ναυτεργάτες κλήθηκαν να επιβιώσουν με φτωχοεπιδόματα εξαθλίωσης είτε ήταν σε αναστολή σύμβασης είτε επιδοτούμενοι στο ΓΕΝΕ.

Είναι σαφές ότι οι προτεινόμενες αυξήσεις είναι στο πλαίσιο του εφοπλιστικού και κυβερνητικού δόγματος περί βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας η οποία δεν πρέπει να διαταραχθεί με υπερβολικές αυξήσεις…..!!

Οι ανάγκες των Ναυτεργατών, τα προβλήματα και τα δίκαια αιτήματά τους στέλνονται με αυτό τον τρόπο στο καλάθι των σκουπιδιών και προκλητικά επιζητούν (ΣΕΕΝ – ΥΕΝ) την σύνεση, την υπευθυνότητα, τον ρεαλισμό και τελικά την προσαρμογή και την υποταγή των Ναυτεργατών στους εφοπλιστές και στην πολιτική τους!

Σε συνέχεια της ανωτέρω πρότασης υπήρξε πολύωρο όργιο παρασκηνιακών διαβουλεύσεων με αποτέλεσμα και κατάληξη να εγκαταλειφθεί από οποιαδήποτε αύξηση το διάστημα 2020-2021 και η αύξηση να αφορά μόνο το 2022 η οποία θα είναι 3%.     

Από την άλλη κυβέρνηση – ΥΕΝ (με την αποδοχή της πλειοψηφίας της ΠΝΟ) έχουν απορρίψει όλα τα αιτήματα που αφορούν την αντιλαϊκή τους πολιτική και έτσι αυτά παραπέμπονται στο αόριστο και μακρινό μέλλον.

Πρόκειται για μια κατάπτυστη συναίνεση για να μην θιγεί στο ελάχιστο η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική που είναι υπεύθυνη για τα συσσωρευμένα και οξυμένα Ναυτεργατικά προβλήματα.

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία τα βήματα που κάνει όλο το τελευταίο διάστημα η ΠΕΝΕΝ σε μια κατεύθυνση οργάνωσης της πάλης με τον κλάδο και όλους τους Ναυτεργάτες να συγκροτηθεί ένα κέντρο αγώνα με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους Ναυτεργάτες και μακριά από την κηδεμονία εφοπλιστών – κυβέρνησης – ΥΕΝ, να παλέψουν έως το τέλος για να δοθούν λύσεις στα ώριμα και δίκαια αιτήματά μας.

Οι Ναυτεργάτες δεν ηττήθηκαν, δεν παραδόθηκαν και δεν υπέκυψαν στην γραμμή εφοπλιστών – κυβέρνησης και των συνδικαλιστικών τους κλακαδόρων, κράτησαν ψηλά την σημαία του αγώνα και οι πρόσφατες απεργιακές μάχες είναι χρήσιμη παρακαταθήκη για τους αγώνες που έχουμε μπροστά μας.

Η χρεοκοπημένη και καταδικασμένη στην συνείδηση των Ναυτεργατών πλειοψηφία και ηγεσία της ΠΝΟ απέδειξε περίτρανα ότι ούτε θέλει ούτε μπορεί να οργανώσει την πάλη των Ναυτεργατών για την επίλυση των Ναυτεργατικών προβλημάτων, είναι απόλυτα συστοιχισμένη στην γραμμή της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των αφεντικών της.

Η ΠΕΝΕΝ βγαίνει ενισχυμένη και δικαιωμένη και διευρύνει τους δεσμούς της με τον κλάδο και τον Ναυτεργατικό κόσμο καθώς η αγωνιστική προσήλωσή της στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών κερδίζει συνεχώς την αποδοχή και την εμπιστοσύνη τους.

Σε αυτό τον δοκιμασμένο δρόμο θα πορευτούμε σταθερά και αμετακίνητα και το επόμενο χρονικό διάστημα.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Black Friday: Προσοχή στις ψεύτικες προσφορές – Πώς να παραμείνετε ασφαλείς

Οι χάκερ αντιγράφουν νόμιμους ιστότοπους και επαναχρησιμοποιούν πρότυπα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου phishing - υποσχόμενοι «είδη πολυτελείας» όπως ρολόγια Rolex και τσάντες Louis Vuitton σε απίστευτες εκπτώσεις

Σαντορίνη: Ξεκινούν οι εγγραφές στη Φιλαρμονική και στα τμήματα Χορωδίας του Δήμου Θήρας

Η συμμετοχή τόσο στη Φιλαρμονική, όσο και στη Χορωδία είναι δωρεάν και απευθύνονται σε παιδιά επτά ετών και άνω, αλλά και σε ενήλικες.

Η Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. Πιτταρά το καλύτερο Ελληνικό τυρί στα World Cheese Awards 2024! (video)

Η διάκριση αυτή έρχεται σε συνέχεια της προηγούμενης από το περιοδικό "Γαστρονόμος" για το τυροκομείο Πιτταράς

Σαντορίνη: H Νέα Τουριστική Καμπάνια του Δήμου Θήρας στην Έκθεση WTM Λονδίνου

Η συμμετοχή αυτή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για την παρουσίαση της νέας τουριστικής καμπάνιας του νησιού

Express Skopelitis: Ανεκτέλεστο δρομολόγιο σήμερα λόγω καιρικών συνθηκών

Δεμένο θα παραμείνει στην Αμοργό το «Express Skopelitis» λόγω καιρικών συνθηκών

Blue Star Ferries: Αλλαγή στo δρομολόγιο (23-24/11) του «Blue Star Myconos»

Οι αλλαγές στο δρομολόγιο του "Blue Star Myconos" για το επόμενο διήμερο

Ενδοκυκλαδικά: Αλλαγή στην ώρα αναχώρησης του Artemis από Μήλο

Λόγω καιρικών συνθηκών αλλάζει η ώρα αναχώρησης του Artemies από τη Μήλο. Πως διαμορφώνεται το δρομολόγιο

Νάξος – Ιωαν. Πολυχρονάκος: “Η αλήθεια μέσα από τη φιέστα της επίσκεψης Μητσοτάκη”

Πολυχρονάκος: "Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποίησε τη Νάξο ως ντεκόρ για το Ταμείο Απανθρακοποίησης των νησιών"

Ενδοκυκλαδικά: Γιατί διαμαρτύρονται οι δήμαρχοι τεσσάρων νησιών στις Δυτικές Κυκλάδες;

Πήραν το δρομολόγιο της Τρίτης του Αρτεμις από τις Δυτικές Κυκλάδες και το έφεραν στη Παροναξία... Τι καταγγέλλουν τέσσερις δήμαρχοι των Δυτικών Κυκλάδων

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες