Αντιδρά η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στην «αξιοποίηση» των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες – Ποιοι ειναι οι λόγοι
Δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά τα τελευταία χρόνια… Με επίκεντρο το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια (ανάμεσά τους και τα τέσσερα των Κυκλάδων, ήτοι Πάρου, Νάξου, Σύρου και Μήλου) αλλά κάτι που δεν είναι εύκολο, ειδικά για αυτό της Σύρου που είναι στην 3η ομάδα (κατηγορία). Αυτό της Πάρου μοιάζει με της Καλαμάτας και Χίου να συγκεντρώνει περισσότερο ενδιαφέρον σε επίπεδο επένδυσης, ενώ Νάξος – Μήλος είναι σε μέση κατάσταση. Η εν λόγω μελέτη είχε δείξει τότε πως υπάρχουν δυνητικές ευκαιρίες αναβάθμισής τους μέσω της παραχώρησής τους σε ιδιώτες επενδυτές.
Τη διαχείρισή τους έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά το δικαίωμα παραχώρησής τους έχει περάσει στην ΕΕΣΥΠ (από το ΤΑΙΠΕΔ), η οποία προοπτικά θα προχωρήσει και άλλους διαγωνισμούς αξιοποίησης πέραν της Καλαμάτας, ώστε οι παραχωρησιούχοι να αναλάβουν τη χρηματοδότηση και υλοποίηση νευραλγικών επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό, όπως και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει σε όλα τα αεροδρόμια, εξηγούν πηγές του Δημοσίου, καθώς για κάποια δεν υπάρχει οικονομικό νόημα λόγω της χαμηλής κίνησης, ενώ άλλα εξ αυτών «φιλοξενούν» καίριες υποδομές της Πολεμικής Αεροπορίας (Λήμνος, Σκύρος). Τα 23 αεροδρόμια έχουν ήδη από το 2019 κατηγοριοποιηθεί, με βάση την επιβατική κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον, σε τρεις ομάδες ή clusters.
Τι λέει όμως η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας; «Αν το Υπουργείο μας, το Υπερταμείο και κατά συνέπεια η Κυβέρνηση θεωρούν ανάπτυξη την απαξίωση των 23 αεροδρομίων μας και στη συνέχεια την πρόθεση να χαρίσουν τα 23 αεροδρόμια και να τα χρηματοδοτήσουν, προτιθέμεθα να τα “αγοράσουμε” εμείς», αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της η ΟΣΥΠΑ.
Αναλυτικά διαβάζουμε
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δραστηριοποιούνται στο χώρο των μεταφορών και συμβάλουν έμπρακτα στο χώρο του τουρισμού και της ασφάλειας της Χώρας μας από το 1973.
Έπειτα από 48 χρόνια παρουσίας στο χώρο και σύμφωνα με δημοσιεύματα που πηγάζουν από πληροφορίες κυβερνητικών πηγών, πληροφορούμαστε ότι δρομολογείται η υποτιθέμενη αξιοποίηση των 23 αεροδρομίων μας.
Σύμφωνα λοιπόν με τα δημοσιεύματα αναφέρεται η αξιοποίηση με τη μορφή ΣΔΙΤ στην οποία πέρα από τα έσοδα των αεροδρομίων, θα προβλέπεται και ενίσχυση των εσόδων του παραχωρησιούχου από το Ελληνικό Δημόσιο, την ίδια στιγμή που το ίδιο το Ελληνικό Δημόσιο δε διαθέτει ούτε ένα ευρώ για τη λειτουργία και συντήρηση των 23 αεροδρομίων μας και ενώ βρισκόμαστε ήδη σε τουριστική περίοδο ρισκάροντας την ίδια τη λειτουργία τους αλλά και το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου.
Διαθέτει δε άνω των 300 εκ. ευρώ για τη Fraport Greece και το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τα οποία σύμφωνα με τον Υπουργό Οικονομικών χορηγούνται προκειμένου να στηρίξουν καίριες υποδομές της Χώρας που αποτελούν τη «βαριά βιομηχανία».
Διερωτόμαστε λοιπόν, καίριες υποδομές αποτελούν μόνο τα 14 αεροδρόμια; Τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια δεν είναι καίριες υποδομές; Φαίνεται ότι λεφτά υπάρχουν μόνο για την ενίσχυση ιδιωτικών κεφαλαίων και όχι για τη χρηματοδότηση λειτουργίας των Κρατικών Αεροδρομίων.
Αν το Υπουργείο μας, το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ και κατά συνέπεια η Κυβέρνηση θεωρούν ανάπτυξη την απαξίωση των 23 αεροδρομίων μας και στη συνέχεια την πρόθεση να χαρίσουν τα 23 αεροδρόμια και να τα χρηματοδοτήσουν, προτιθέμεθα να τα «αγοράσουμε» εμείς!!!
Καλούμε την Κυβέρνηση και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αν πραγματικά ενδιαφέρονται για το μέλλον και την ορθή λειτουργία των αεροδρομίων μας, όπως συναντηθούν άμεσα με την ΟΣΥΠΑ, προκειμένου να συζητήσουμε τα προβλήματα της Υπηρεσίας μας ως λειτουργοί αλλά και ως γνώστες του αντικειμένου να προτείνουμε τις γρηγορότερες αλλά και πιο συμφέρουσες λύσεις για τη Χώρα, την Υπηρεσία αλλά και τους εργαζόμενους, οι οποίοι διατηρούν τα αεροδρόμια σε λειτουργία με αυτοθυσία και πολλές φορές με ιδία έξοδα λόγω της μη χρηματοδότησης λειτουργίας της Υπηρεσίας μας εδώ και πολύ καιρό.
Δηλώνουμε παρόν στην προσπάθεια επίλυσης των όποιων προβλημάτων, αλλά δηλώνουμε επίσης ότι σε περίπτωση που η Κυβέρνηση και το Υπουργείο δεν ανταποκριθούν στην προσπάθεια αυτή, θα είναι υπεύθυνοι για τα προβλήματα τα οποία θα φανούν μέσα στην Τουριστική περίοδο και τους γνωστοποιούμε ότι εμείς θα αγωνιστούμε μέχρι τέλους καθώς αυτή η Υπηρεσία πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί και θα αγωνιστούμε με κάθε νόμιμο μέσο απέναντι σε όποιον προσπαθήσει να την εμποδίσει.