Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΕλλάδα - ΟΣΥΠΑ: Οχι στην ιδιωτικοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων

Ελλάδα – ΟΣΥΠΑ: Οχι στην ιδιωτικοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων

|

Αντιδρά η  Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας  στην «αξιοποίηση» των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες – Ποιοι ειναι οι λόγοι

Δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά τα τελευταία χρόνια…  Με επίκεντρο το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια (ανάμεσά τους και τα τέσσερα των Κυκλάδων, ήτοι Πάρου, Νάξου, Σύρου και Μήλου) αλλά κάτι που δεν είναι εύκολο, ειδικά για αυτό της Σύρου που είναι στην 3η ομάδα (κατηγορία). Αυτό της Πάρου μοιάζει με της Καλαμάτας και Χίου να συγκεντρώνει περισσότερο ενδιαφέρον σε επίπεδο επένδυσης, ενώ Νάξος – Μήλος είναι σε μέση κατάσταση. Η εν λόγω μελέτη είχε δείξει τότε πως υπάρχουν δυνητικές ευκαιρίες αναβάθμισής τους μέσω της παραχώρησής τους σε ιδιώτες επενδυτές.

Τη διαχείρισή τους έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά το δικαίωμα παραχώρησής τους έχει περάσει στην ΕΕΣΥΠ (από το ΤΑΙΠΕΔ), η οποία προοπτικά θα προχωρήσει και άλλους διαγωνισμούς αξιοποίησης πέραν της Καλαμάτας, ώστε οι παραχωρησιούχοι να αναλάβουν τη χρηματοδότηση και υλοποίηση νευραλγικών επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό, όπως και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει σε όλα τα αεροδρόμια, εξηγούν πηγές του Δημοσίου, καθώς για κάποια δεν υπάρχει οικονομικό νόημα λόγω της χαμηλής κίνησης, ενώ άλλα εξ αυτών «φιλοξενούν» καίριες υποδομές της Πολεμικής Αεροπορίας (Λήμνος, Σκύρος). Τα 23 αεροδρόμια έχουν ήδη από το 2019 κατηγοριοποιηθεί, με βάση την επιβατική κίνηση και το δυνητικό επενδυτικό ενδιαφέρον, σε τρεις ομάδες ή clusters. 

Τι λέει όμως η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας; «Αν το Υπουργείο μας, το Υπερταμείο και κατά συνέπεια η Κυβέρνηση θεωρούν ανάπτυξη την απαξίωση των 23 αεροδρομίων μας και στη συνέχεια την πρόθεση να χαρίσουν τα 23 αεροδρόμια  και να τα χρηματοδοτήσουν, προτιθέμεθα να τα “αγοράσουμε” εμείς», αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της η  ΟΣΥΠΑ.

Αναλυτικά διαβάζουμε 

Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δραστηριοποιούνται στο χώρο των μεταφορών και συμβάλουν έμπρακτα στο χώρο του τουρισμού και της ασφάλειας της Χώρας μας από το 1973.

Έπειτα από 48 χρόνια παρουσίας στο χώρο και σύμφωνα με δημοσιεύματα που πηγάζουν από πληροφορίες κυβερνητικών πηγών, πληροφορούμαστε ότι δρομολογείται η υποτιθέμενη αξιοποίηση των 23 αεροδρομίων μας.

Σύμφωνα λοιπόν με τα δημοσιεύματα αναφέρεται η αξιοποίηση με τη μορφή ΣΔΙΤ στην οποία πέρα από τα έσοδα των αεροδρομίων, θα προβλέπεται και ενίσχυση των εσόδων του παραχωρησιούχου από το Ελληνικό Δημόσιο, την ίδια στιγμή που το ίδιο το Ελληνικό Δημόσιο δε διαθέτει ούτε ένα ευρώ για τη λειτουργία και συντήρηση των 23 αεροδρομίων μας και ενώ βρισκόμαστε ήδη σε τουριστική περίοδο ρισκάροντας την ίδια τη λειτουργία τους αλλά και το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου.

Διαθέτει δε άνω των 300 εκ. ευρώ για τη Fraport Greece και το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τα οποία σύμφωνα με τον Υπουργό Οικονομικών χορηγούνται προκειμένου να στηρίξουν καίριες υποδομές της Χώρας που αποτελούν τη «βαριά βιομηχανία».

Διερωτόμαστε λοιπόν, καίριες υποδομές αποτελούν μόνο τα 14 αεροδρόμια; Τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια δεν είναι καίριες υποδομές; Φαίνεται ότι λεφτά υπάρχουν μόνο για την ενίσχυση ιδιωτικών κεφαλαίων και όχι για τη χρηματοδότηση λειτουργίας των Κρατικών Αεροδρομίων.

Αν το Υπουργείο μας, το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ και κατά συνέπεια η Κυβέρνηση θεωρούν ανάπτυξη την απαξίωση των 23 αεροδρομίων μας και στη συνέχεια την πρόθεση να χαρίσουν τα 23 αεροδρόμια  και να τα χρηματοδοτήσουν, προτιθέμεθα να τα  «αγοράσουμε» εμείς!!!

Καλούμε την Κυβέρνηση και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αν πραγματικά ενδιαφέρονται για το μέλλον και την ορθή λειτουργία των αεροδρομίων μας, όπως συναντηθούν άμεσα με την ΟΣΥΠΑ, προκειμένου να συζητήσουμε τα προβλήματα της Υπηρεσίας μας ως λειτουργοί αλλά και ως γνώστες του αντικειμένου να προτείνουμε τις γρηγορότερες αλλά και πιο συμφέρουσες λύσεις για τη Χώρα, την Υπηρεσία αλλά και τους εργαζόμενους, οι οποίοι διατηρούν τα αεροδρόμια σε λειτουργία με αυτοθυσία και πολλές φορές με ιδία έξοδα λόγω της μη χρηματοδότησης λειτουργίας της Υπηρεσίας μας εδώ και πολύ καιρό.

Δηλώνουμε παρόν στην προσπάθεια επίλυσης των όποιων προβλημάτων, αλλά δηλώνουμε επίσης ότι σε περίπτωση που η Κυβέρνηση και το Υπουργείο δεν ανταποκριθούν στην προσπάθεια αυτή, θα είναι υπεύθυνοι για τα προβλήματα τα οποία θα φανούν μέσα στην Τουριστική περίοδο και τους γνωστοποιούμε ότι εμείς θα αγωνιστούμε μέχρι τέλους καθώς αυτή η Υπηρεσία πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί και θα αγωνιστούμε με κάθε νόμιμο μέσο απέναντι σε όποιον προσπαθήσει να την εμποδίσει.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δονούσα: Στη βουλή μέσω ερώτησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσω ερώτησης από τον Μ. Καφούρο

Μ. Καφούρος: "Άνιση μεταχείριση επί σειρά ετών υφίσταται η Δονούσα στις ακτοπλοϊκές της συνδέσεις"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Τι κάνουν Αμερικανοί Φοιτητές στη Σύρο;

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία της Σύρου και υποδέχεται φοιτητές του Πανεπιστημίου WPI

Νάξος – Β. Κατσαράς: “Διευρύνεται η σεζόν μέσα από σταθερά βήματα προβολής” (video)

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βαγγέλης Κατσαράς μιλάει για την διεθνή έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο και τη προσπάθεια που γίνεται για την διεύρυνση της σεζόν μέσα από σταθερά βήματα και με κατεύθυνση στον εναλλακτικό τουρισμό (video)

Κυκλάδες – Πολεοδομικό: Τι χτίζεις και που σε Μύκονο και Σαντορίνη

Τα δύο σχέδια της πολεοδομικής μεταρρύθμισης θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και θα εγκριθούν με Π.Δ. - Οι νέες κατοικίες δεν θα μπορούν να ενταχθούν στο σύστημα Αirbnb, ενώ απαγορεύονται οι πισίνες σε όλες τις νέες άδειες λόγω λειψυδρίας

Νάξος – Φιλώτι: Γιατί πρέπει να σωθεί η “Πηγή της Καμίνου”;

Ο δάσκαλος Αντώνης Τζιώτης αναλύει τους λόγους για την άμεση αναστήλωση της "Πηγής της Καμίνου" στο Φιλώτι

CEARS PLUS: Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης

CEARS PLUS: Το Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης – Προσφορές για τα Χριστούγεννα (Christmas Offer -15%)

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο (20/11) του “Andros Queen”

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου και το Andros Queen θα μείνει δεμένο στο λιμάνι της Μυκόνου

Πρόταση Ημέρας: Κεφτεδάκια κοτόπουλου με «παιδική» σάλτσα

Απίθανα αρωματικά κοτοκεφτεδάκια, που σερβίρονται με βελούδινη σάλτσα με την ήπια νοστιμιά της να κάνει κάθε μπουκιά σκέτη απόλαυση.

Πως να κερδίσω στο στοίχημα;

Το στοίχημα δεν είναι σπριντ ούτε των 100 ούτε των 200 μέτρων αλλά σκληρός μαραθώνιος

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη

Νάξος: Σύλληψη για εξόρυξη πετρωμάτων (!!!)

Σύλληψη ημεδαπού για εξόρυξη πετρωμάτων στη Νάξο