24ωρη απεργία της ΟΣΥΠΑ στις 26 Νοεμβρίου. Ζητά απόσυρση του νομοσχεδίου της ΑΠΑ – Και 4ωρες στάσεις εργασίας μία ημέρα πριν και μετά…
Μετά τα πλοία και τα .. αεροπλάνα.. Η ΟΣΥΠΑ προκήρυξε 24ωρη απεργία την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου για την σύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας. Παράλληλα θα έχουμε στάσεις εργασίας (4ωρες) τόσο τη Τετάρτη (25/11) όσο και τη Παρασκευή (27/11), οπότε περιμένουμε τις ανακοινώσεις για τις αλλαγές..
Η ανακοίνωση της ΟΣΥΠΑ
Η ΟΣΥΠΑ αναλογιζόμενη την αιφνιδιαστική κατάθεση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας», καθώς και την αδιάφορη στάση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προβεί σε ουσιαστικό διάλογο με σκοπό την επίλυση των πολύ σοβαρών προβλημάτων που προκύπτουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ,στους εργαζόμενους και την ασφάλεια της Χώρας μας με το εν λόγω Σχέδιο Νόμου, εμμένει στα ήδη γνωστά αιτήματα, ζητώντας:
-Την άμεση απόσυρση του εν λόγω σχεδίου νόμου και την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με τη συμμετοχή όλων των συνδικαλιστικών φορέων της ΥΠΑ στο ίδιο τραπέζι, προκειμένου να μην έχουμε ένα ανεπανόρθωτο και καταστροφικό αποτέλεσμα για τους εργαζόμενους αλλά και για τη χώρα μας.
Για τους λόγους αυτούς η ΟΣΥΠΑ προκηρύσσει 24ωρη απεργία την Πέμπτη 26.11.2020 από 00:01 έως 23:59 ώρα τοπική.
Επισημαίνεται ότι στη προκηρυχθείσα στάση εργασίας εφαρμόζουμε το Ν.2224/1994 άρθρο 10 παρ. 1 με το οποίο καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 1,2,4,5 και 6 του Ν.1915/1990 και ως εκ τούτου η ΟΣΥΠΑ, στα πλαίσια της λειτουργίας της ως δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης, με επίγνωση της ευθύνης της ως οργάνου και σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία και το Ν.1264/1982, κατά την διάρκεια της στάσης εργασίας θα παρέχει το παρακάτω έργο και θα εξυπηρετεί τις παρακάτω πτήσεις:
Α) Πολιτικών και στρατιωτικών α/φών, που υπερίπτανται και διασχίζουν το FIR Αθηνών – Μακεδονίας.
Β) Ελληνικών και ξένων στρατιωτικών α/φών, που συμμετέχουν σε προγραμματισμένες ασκήσεις.
Γ) Αεροσκαφών που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης.
Δ) Νοσοκομειακές πτήσεις.
Ε) Πτήσεις στις οποίες επιβαίνουν αρχηγοί Κρατών – Πρωθυπουργοί.
Στ) Πτήσεις που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών.
Ζ) Μεριμνά για την συνεχή και αδιάκοπη λειτουργία των συχνοτήτων κινδύνου, την
ασφάλεια των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτων της Υπηρεσίας και την πρόληψη καταστροφών ή ατυχημάτων.
Η σχετική αγγελία (ΝΟΤΑΜ) θα πρέπει να είναι σαφής και απαγορευτική για α/φη που δεν εμπίπτουν στα παραπάνω και προς αποφυγή προβλημάτων που θα ανακύψουν στις υπηρεσίες εδάφους και λειτουργίας του αεροδρομίου, για τη διασφάλιση των οποίων και σύμφωνα με τα παραπάνω είναι αποκλειστικά υπεύθυνη η ΥΠΑ.
Ως προς την πυρασφάλεια αεροδρομίων έχοντας υπόψη την υπουργική απόφαση ΥΠΑ/ΓΔΑΜ/10719/51/12-3-01 επισημαίνουμε ότι:
«Κανένα α/φος δεν θα απογειώνεται ή προσγειώνεται στα Κρατικά Πολιτικά αεροδρόμια, αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενους υπηρεσίες πυρόσβεσης και διάσωσης», ως εκ τούτου: «Πυρασφάλεια θα παρέχεται μόνο για τις πτήσεις που προβλέπονται ότι θα εξυπηρετούνται από το προσωπικό ασφαλείας».
Επισημαίνουμε ότι αποτελεί ευθύνη της Διοίκησης της ΥΠΑ να μην επιτρέπει σε τρίτους (π.χ. προσωπικό αεροπορικών εταιρειών, προσωπικό ΥΠΑ που δεν απεργεί και δεν ανήκει στην ΟΣΥΠΑ κλπ.) να εμπλέκονται σε αντικείμενο έργου που αποτελεί αρμοδιότητα του προσωπικού που απεργεί. Οι δε επικίνδυνες καταστάσεις που θα δημιουργηθούν, σαν συνέπειες της εμπλοκής αυτής, θα βαρύνουν αποκλειστικά την Διοίκηση της ΥΠΑ και όχι βέβαια το προσωπικό ασφαλείας.
Προς τούτο, θα πρέπει η ΥΠΑ να ενημερώσει εγγράφως όλους τους εμπλεκόμενους για το θέμα αυτό, η δε παράληψη αυτή θα βαρύνει την Διοίκηση της ΥΠΑ με την ανάλογη ευθύνη.
Το προσωπικό ασφαλείας βάσει του άρθρου 21 του Ν.1264/1982 θα οριστεί από τα πρωτοβάθμια σωματεία – μέλη της ΟΣΥΠΑ.