Να εφαρμοστεί παρόμοιο μοντέλο με αυτό της Fraport και για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια (ανάμεσά τους και τα αεροδρόμια Νάξου, Πάρου, Σύρου, Μήλου για τις Κυκλάδες), μέσα από τη δημιουργία clusters και την πραγματοποίηση εργασιών για την αναβάθμιση της αξίας τους, πρότεινε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος
Να εφαρμοστεί παρόμοιο μοντέλο με αυτό της Fraport και για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια (ανάμεσά τους και τα αεροδρόμια των Κυκλάδων ήτοι Νάξου, Σύρου, Πάρου και Μυκόνου), μέσα από τη δημιουργία clusters και την πραγματοποίηση εργασιών για την αναβάθμιση της αξίας τους, πρότεινε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του EBEA, Κωνσταντίνος Μίχαλος, μιλώντας σε συνέδριο με θέμα «Next is Now-Ελληνικός Τουρισμός μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές»
Ο κ. Μίχαλος ανέφερε ότι το σχέδιο παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων έχει μέχρι τώρα θετικά αποτελέσματα, καθώς εξασφάλισε έσοδα για το Δημόσιο, επενδύσεις, θέσεις εργασίας και προϋποθέσεις για αύξηση του τουρισμού και ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Frapport, την πρώτη χρονιά που λειτούργησε το σχήμα, σημειώθηκε και στα 14 αεροδρόμια αύξηση επισκεπτών. Το 2017 μέσω των 14 αεροδρομίων μετακινήθηκαν 27.600.000 επιβάτες, αύξηση 10,3%, σε σύγκριση με το 2016
Ο κ. Μίχαλος τόνισε ότι αναμένει, επίσης, να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την αξιοποίηση υφιστάμενων τουριστικών λιμένων, αλλά και για τη δημιουργία νέων δομών – μαρίνες, λιμάνια κρουαζιέρας – με την κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων.
Αναφερόμενος στα βήματα που χρειάζονται για να αξιοποιηθεί το δυναμικό της χώρας, τόνισε τα εξής:
«Αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Αθήνας:
- Είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση των αποκρατικοποιήσεων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, αλλά και ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, που θα προβλέπει νέες χρήσεις και ταχύτερες διαδικασίες για την υλοποίηση επενδύσεων.
- Οι εκτάσεις του δημοσίου στον παράκτιο άξονα Φαλήρου – Σουνίου, μήκους 70 χλμ, πρέπει να αποτελέσουν καταλύτη για την εκτίναξη του τουρισμού, της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης, μέσα από την προσέλκυση σοβαρών ιδιωτών επενδυτών.
- Οφείλει να εφαρμοστεί ένα σχέδιο για την αξιοποίηση των υπολοίπων δημοσίων ακινήτων του Παράκτιου Μετώπου, από το Ολυμπιακό Συγκρότημα του Φαλήρου και τις εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά, μέχρι το Μεγάλο Καβούρι και την Ανάβυσσο.
- Αξιοποίηση Ελληνικού: Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να προχωρήσει ταχύτατα, χωρίς άλλες καθυστερήσεις και εμπόδια, η επένδυση στο Ελληνικό.
ΣΔΙΤ για την ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού:
- έχει εκτιμηθεί ότι η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει στα επόμενα χρόνια περίπου 500.000 ασθενείς – επισκέπτες. Πρόκειται για ένα στόχο φιλόδοξο και αρκετά σύνθετο, γιατί στο project του ιατρικού τουρισμού εμπλέκονται εκτός από τις μονάδες υγείας, ξενοδοχεία, ειδικοί τουριστικοί πράκτορες και δημόσιοι φορείς. Το μοντέλο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην επίτευξή του, μέσα από τη δημιουργία κατάλληλων δομών για την εξυπηρέτηση των ιατρικών τουριστών.
Ευρύτερο πλαίσιο για επενδύσεις – ΣΔΙΤ:
- Η Ελλάδα διαθέτει ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο για την υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ. Κατατάσσεται μάλιστα στις πρώτες θέσεις διεθνώς, σύμφωνα με την αξιολόγηση της Παγκόσμιας Τράπεζας, όσον αφορά τις πρακτικές που ακολουθεί στις διαγωνιστικές διαδικασίες.
Κρίσιμη προϋπόθεση για την επιτυχία αυτών των επενδυτικών κινήσεων είναι η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου, ελκυστικού πλαισίου για τους επενδυτές. Η Πολιτεία οφείλει να διαμορφώσει ολοκληρωμένους φακέλους προτάσεων, οι οποίοι θα συνοδεύονται από την εκ των προτέρων διευθέτηση μιας σειράς διοικητικών θεμάτων (π.χ. πολεοδομικά, περιβαλλοντικά, χρήσεις γης, άδειες κτλ.) τα οποία λειτουργούν μέχρι τώρα ως αντικίνητρο.
Το επενδυτικό περιβάλλον στη χώρα μας, ιδιαίτερα όσον αφορά την ανάπτυξη ακινήτων, παρουσιάζει σημαντικά εμπόδια και αντικίνητρα: υψηλή φορολογία, πολύπλοκο και συχνά μεταβαλλόμενο θεσμικό περιβάλλον, ελλείψεις και ασάφειες στη νομοθεσία, γραφειοκρατία, αργοπορία απονομής δικαιοσύνης. Υπάρχει ήδη ένας μακρύς κατάλογος επενδυτικών σχεδίων που ναυάγησαν, γιατί οι επενδυτές δεν άντεξαν τη δοκιμασία των αδειοδοτήσεων ή τις πολύχρονες δικαστικές εμπλοκές.
Υπάρχει επίσης το πικρό παράδειγμα των Ολυμπιακών Ακινήτων, τα οποία απαξιώθηκαν εξαιτίας της ελλιπούς προετοιμασίας του θεσμικού πλαισίου ως προς τις χρήσεις γης. Εξαιτίας της γραφειοκρατίας, της πολυνομίας, αλλά και των μικροσυμφερόντων, των πελατειακών σχέσεων και της επαναστατικής γυμναστικής σε βάρος – κυρίως – των τοπικών κοινωνιών.
Επίσης, για να προχωρήσουν και να αποδώσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους οι Συμπράξεις Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα, θα πρέπει να ξεπεράσουμε μια σειρά από ιδεοληψίες που κατατρύχουν την ανάπτυξη και οδηγούν, τελικά, στην απόλυτη αδράνεια.
Στην Ελλάδα οι λέξεις «ιδιώτης» και «επενδυτής» ταυτίζονται σχεδόν με τη λέξη «ξεπούλημα». Η ταύτιση αυτή υπάρχει στο μυαλό όσων ακόμα θεωρούν την ιδιωτική πρωτοβουλία ως εκ φύσεως εχθρική προς το δημόσιο συμφέρον. Και παγιδεύουν τις τοπικές κοινωνίες στο μαρασμό και στη μιζέρια, κρύβοντάς τους την αλήθεια: ότι το μεγαλύτερο ξεπούλημα είναι η απαξίωση της δημόσιας περιουσίας. Είναι το να αφήνουμε υποδομές που οι πολίτες έχουν πληρώσει με τους φόρους τους να ρημάζουν και να καταρρέουν. Είναι το να στερούμε από τις τοπικές κοινωνίες έσοδα, ευκαιρίες και θέσεις εργασίας, αντί να αξιοποιούμε τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητές τους.»
«Σε αυτή την κρίσιμη για την χώρα περίοδο, οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη χωρίς ιδιωτικά κεφάλαια. Κι αυτό ισχύει ειδικά στον τομέα του τουρισμού. Αν θέλουμε δυναμική τουριστική ανάπτυξη στα επόμενα χρόνια, πρέπει να επενδύσουμε στις στρατηγικές συνεργασίες δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Με ξεκάθαρους κανόνες, με διαφανείς διαδικασίες, με ένα σταθερό και ευνοϊκό επενδυτικό περιβάλλον», κατέληξε ο κ. Μίχαλος.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα reporter.gr