Διαγωνισμός για 18 άγονες αεροπορικές γραμμές – Δέκα χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα – Στις 25 Σεπτεμβρίου η καταληκτική ημερομηνία προσφορών
Για 18 άγονες αεροπορικές γραμμές θα διεξαχθεί τελικά ο διαγωνισμός της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από αεροπορικές εταιρείες για την ανάληψη 10 γραμμών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα.
Συγκεκριμένα, στις 4 Αυγούστου εκδηλώθηκε από αερομεταφορείς με την κατάθεση σχετικού φακέλου η πρόθεση διεξαγωγής 10 γραμμών για την περίοδο από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα. Οι γραμμές αυτές είναι: Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Σάμος και Θεσσαλονίκη – Χίος.
Τι σημαίνει αυτό; Οτι πολύ απλά θα υπάρχει ελεύθερη οικονομική πολιτική,. Θέλετε παράδειγμα; Το εισιτήριο από Νάξο σε Αθήνα είναι σήμερα στα 90 ευρώ.. Ε από την 1η Φεβρουαρίου θα πάει μίνιμουμ στα 110 ευρώ…
Υπενθυμίζεται ότι χαρακτηριστικό της προκήρυξης ήταν ότι, με βάση τους όρους της, κάθε ενδιαφερόμενος κοινοτικός αερομεταφορέας μπορούσε να είχε εκδηλώσει, μέχρι 4/8, την πρόθεσή του για την εκτέλεση, από την 1η Φεβρουάριου του 2023, ορισμένων γραμμών, χωρίς όμως οικονομικό αντιστάθμισμα. Εφόσον πληρούται ο όρος αυτός, τότε ο διαγωνισμός συνεχίζεται για τις υπόλοιπες γραμμές, με την ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών να έχει οριστεί στις 25 Σεπτεμβρίου 2022.
Αυτό σημαίνει ότι οι 10 γραμμές αποχαρακτηρίζονται ως άγονες και ο διαγωνισμός συνεχίζεται για τις υπόλοιπες 18 γραμμές. Οι γραμμές αυτές, οι οποίες θα ανατεθούν, επίσης, για 4 χρόνια και συγκεκριμένα από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, είναι οι ακόλουθες: Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Άκτιο – Σητεία, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος και Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια.
Οι διαφορές σε σχέση με τους προηγούμενους διαγωνισμούς (2016 – 2017) είναι οι ακόλουθες: Στην άγονη γραμμή Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα προστέθηκαν τα Κύθηρα και στην άγονη γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία προστέθηκε Σητεία.
Η ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τις 18 γραμμές έχει οριστεί για τις 25 Σεπτεμβρίου. O διαγωνισμός είναι διεθνής, οπότε είναι «ανοιχτός» προς κάθε αερομεταφορέα της Ε.Ε.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν άλλες εταιρείες με αξιοσημείωτο μέγεθος (Astra και Ellinair δεν πετάνε πλέον), οπότε με ενδιαφέρον αναμένεται εάν θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό αερομεταφορέας του εξωτερικού. Είναι πρώτη φορά που το σύνολο των 18 άγονων γραμμών προκηρύσσεται ταυτοχρόνως, κάτι το οποίο κατέστη δυνατό έπειτα από τις συνεχείς παρατάσεις που δόθηκαν, λόγω της πανδημίας.
Υπενθυμίζεται ότι το 2016 είχαν περικοπεί δραστικά τα κονδύλια -που το 2014 είχαν φτάσει τα 47 εκατ. ευρώ- για την επιδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών.
Πηγή naftemporiki.gr