Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΕλλάδα: Ερχεται και νέα αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

Ελλάδα: Ερχεται και νέα αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

|

Η κούρσα των τιμών του πετρελαίου έφερε τις πρώτες ανατιμήσεις στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων – Κίνδυνος μεγάλων αυξήσεων από το 2023 

Εκτόξευση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από το 2023, όταν θα μπει σε ισχύ το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων και στη ναυτιλία προβλέπεται με βάση εφιαλτικά σενάρια που κυκλοφορούν στην Ακτή Μιαούλη. Ωστόσο, οι νησιώτες πρωτίστως και οι τουρίστες δευτερευόντως δεν θα χρειασθούν να περιμένουν μέχρι τότε καθώς από φέτος και εφόσον συνεχισθεί το «πάρτι» στην αγορά πετρελαίου αναμένονται νέες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Ηδη μια πρώτη αύξηση έγινε από πολλές ακτοπλοϊκές τον προηγούμενο Νοέμβριο ενώ μόλις πρόσφατα ξεκίνησε η επιβολή επίναυλου από ορισμένες εταιρείες. Επίσης, άλλες προχώρησαν σε αύξηση ναυλολογίου για τα φορτηγά. Η αιτία είναι η συνεχής ανοδική κούρσα των τιμών των καυσίμων.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους τα «ΝΕΑ» η μέση τιμή τις πρώτες ήμερες του Φεβρουαρίου στα καύσιμα χαμηλού θείου διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 693 ευρώ ο τόνος, όταν πέρυσι τον ίδιο μήνα κυμαίνονταν στα 413 ευρώ. Πρόκειται δηλαδή για μια άνοδο της τάξης του 68%. Ράλι παρατηρείται και στο άλλο καύσιμο που χρησιμοποιούν κυρίως τα ταχύπλοα, το MGO. Η τιμή του ανέβηκε στα 749 ευρώ έναντι μόλις 309 ευρώ πέρυσι τον Φεβρουάριο (μια αύξηση 75%).

Ακτοπλοϊκοί κύκλοι μιλώντας στα «ΝΕΑ» σημειώνουν ότι αν οι ανοδικές τάσεις συνεχισθούν τότε το καλοκαίρι οι επιβάτες θα έρθουν αντιμέτωποι με νέες ανατιμήσεις στα εισιτήρια καθώς οι ακτοπλοϊκές δεν «βγαίνουν». Οι ίδιοι παράγοντες επισημαίνουν ότι οι αυξήσεις των ναύλων επηρεάζουν κυρίως το κόστος διακίνησης των επιβατών και μεταφοράς των φορτίων, με αποτέλεσμα τα νησιά να γίνονται ακόμη πιο «ακριβή υπόθεση» για τους κατοίκους τους και τους τουρίστες. Ωστόσο φαίνεται ότι από το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει γίνει απολύτως κατανοητή αυτή η εξέλιξη.

Οι περιβαλλοντικές προκλήσεις

Το πρόβλημα όμως είναι ότι η ακτοπλοΐα μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με νέες αυξήσεις στο κόστος καυσίμων από το 2023 και ανεξάρτητα από την πορεία των διεθνών καυσίμων. Και αυτό γιατί από το επόμενο έτος εντάσσεται και η ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ. Οπως η ναυτιλία στο σύνολό της έτσι και το ακτοπλοϊκό πλοίο θα πρέπει να αγοράζει δικαιώματα για το 30% των ρύπων που εκπέμπει την πρώτη χρονιά, μέχρι σταδιακά να φτάσει στο 100%. Το τι σημαίνει αυτό είναι πολύ καθαρό από το παρακάτω παράδειγμα που είναι μεν θεωρητικό αλλά πολύ κοντά στην πραγματικότητα.

Σύμφωνα με τις προτάσεις της ΕΕ για σταδιακή ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων, από 1/1/2023 το πλοίο θα πρέπει να αγοράζει δικαιώματα για το 30% των ρύπων που εκπέμπει. Οι ειδικοί σημειώνουν ότι ένας τόνος πετρελαίου εκπέμπει περίπου τρεις τόνους διοξειδίου του άνθρακος (CO2). Αυτό σημαίνει ότι μια εταιρεία που καταναλώνει για παράδειγμα 300.000 τόνους τον χρόνο σε πετρέλαιο έχει 1 εκατ. τόνους εκπομπές CO2. Για το 30% αυτών δηλαδή 300.000 τόνους θα αγοράσει δικαιώματα τα οποία σήμερα στοιχίζουν 100 ευρώ ο τόνος, άρα θα καταβάλει 30 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Πρόκειται για ένα υψηλό ποσό το οποίο θα κληθεί να καταβάλει ο χρήστης των υπηρεσιών, δηλαδή είτε ο επιβάτης είτε το Δημόσιο εφόσον το πλοίο εξυπηρετεί άγονες γραμμές, καθώς το Δημόσιο είναι ο ναυλωτής.

Σε κάθε περίπτωση, παράγοντες που εκπροσωπούν μικρομεσαίες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αναφέρουν ότι ο κλάδος είναι αντιμέτωπος με τις νέες περιβαλλοντικές προκλήσεις και είναι ανάγκη η Πολιτεία να σκύψει όσο το δυνατόν πιο σύντομα πάνω στο πρόβλημα. Ο λόγος είναι πολύ απλός όπως εξηγούν. Αν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αργήσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, ο στόλος τους θα απαξιώνεται με αποτέλεσμα τα περιουσιακά στοιχεία (πλοία) να χάνουν αξία και οι ίδιες να αδυνατίζουν οικονομικά.

«Σε άλλη τιμή θα πουληθεί σήμερα ένα παλαιότερο πλοίο για να αποκτηθεί ένα πιο σύγχρονο, σε άλλη τιμή μετά από δύο η τρία χρόνια» εξηγούν και υπογραμμίζουν πως η λύση είναι να ενταχθεί και η ακτοπλοΐα, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, στις πρόνοιες του Ταμείου Ανάκαμψης, στέλνοντας μήνυμα προς τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θοδωρή Σκυλακάκη και τον υπουργό Ενέργειας Κώστα Σκρέκα ως τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς. 

Με πληροφορίες από τη σελίδα ot.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κίνηση για την προστασία των Νησίδων: Στις 29 Ιανουαρίου οι δίκες για το Αιολικό Πάρκο σε 14 νησίδες του Αιγαίου

Στις 29/01 οι δύο δίκες για το αιολικό στις 14 νησίδες του νοτιοανατολικού Αιγαίου - Επενδυτής και ΡΑΑΕΥ επιμένουν να εξαφανίσουν τους κατοίκους

Αμοργός: Ψήφισμα από το Δήμο και Κινητοποίηση για την υποστελέχωση του Κέντρου Υγείας

Ψήφισμα διαμαρτυρίας του Δήμου Αμοργού για την υποστελέχωση του Κ.Υ. Αμοργού - Πότε έρχεται η κινητοποίηση

Coca-Cola Europacific Partners Belgium: Ανάκληση μεγάλης ποσότητας αναψυκτικών

Η ανάκληση αφορά κουτάκια και μπουκάλια Coca Cola, Sprite και Fanta και άλλων ροφημάτων στο Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Λουξεμβούργο

Υπουργείο Περιβάλλοντος: Αύξηση προϋπολογισμού σε “Εξοικονομώ” και “Θέρμανση”

Αύξηση προϋπολογισμού για "Εξοικονομώ" και "Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα"

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Αποχή από τα μαθήματα και τιμή στα θύματα των Τεμπών

Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Νάξου προχώρησαν σήμερα (27/01) σε αποχή από τα μαθήματά τους και έστειλαν το δικό τους μήνυμα για τα θύματα των Τεμπών (photo)

Νάξος – Δημοτικό Συμβούλιο: Ψηφίζεται (28/01) Τεχνικό Πρόγραμμα και Πρότυπος κανονισμός λειτουργίας

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Συνεδρίαση αύριο (20/01) με έξι θέματα πριν από τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό.. Στο τραπέζι ο πρότυπος κανονισμός λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου και το Τεχνικό Πρόγραμμα

K.ET.AN.: Ζητάει συνεργάτη για τη στελέχωση του γραφείου στη Νάξο

Η Κυκλαδική Εταιρεία Ανάπτυξης επιθυμεί να προσλάβει συνεργάτη για τις ανάγκες του γραφείου με έδρα την Νάξο

Τοποθετήθηκε μαθηματικός στο Γυμνάσιο ΛΤ Σερίφου μετά την αναφορά του Μάρκου Καφούρου

Η παρέμβαση του Κυκλαδίτη βουλευτή είχε ως αποτέλεσμα την άμεση αντίδραση του υπουργείου

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Συναντήσεις και συζητήσεις για αναβάθμιση λιμενικών υποδομών

Νέα συνάντηση του Α. Μέγα με τον γενικό γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Για πρώτη φορά η Αθήνα συνδέεται απευθείας με το Λος Άντζελες

Το ΔΑΑ θα συνδέεται απευθείας με το Λος Άντζελες και η Ελλάδα θα συνδέεται απευθείας με τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ

Πάρος: Σοκ προκαλεί η αγορά οικοπέδου 115,6 τ.μ. έναντι 75 εκατ. ευρώ (!!!)

Τρομερό... στην Πάρο οικόπεδο 115,6 τ.μ. έπιασε τιμή 75 εκατ. ευρώ! - Η συμφωνία στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ

Νάξος: Μπαίνει … λουκέτο προσεχώς στην “Παπαβασιλείου”

Η κατασκευή των νέων πεζοδρομίων, τα καλώδια της ΔΕΔΔΗΕ και το «λουκέτο» στην Παπαβασιλείου… Προϋπολογισμός και χρονοδιάγραμμα

Μέλανες: Ψήφισμα για τον θάνατο του Αντώνιου Βερύκοκκου

Εφυγε από τη ζωή ο Αντώνιος Βερύκοκκος - Το ψήφισμα του Ιερού Ναού Αγίων Αποστόλων Μελάνων και ο χρόνος της εξόδιου ακολουθίας

Νάξος: Πωλείται επικερδής γνωστή επιχείρηση

Πωλητήριο σε γνωστή επικερδής επιχείρηση - δείτε ποια είναι και τι ζητούν οι ιδιοκτήτες

Νάξος – Απείρανθος: Ερχεται η 1η βραδιά ΠεριΠοίησης για το 2025

Πότε και που θα γίνουμε μύστες της 1ης βραδιάς ΠεριΠοίησης για το 2025 στην Απείρανθο

Δονούσα: Ενοικιάζεται επιχείρηση Εστίασης

Επιχείρηση Εστίασης ενοικιάζεται στην Δονούσα και δη στη Μερσίνη

Πάρος – Αντίπαρος: Τι λέει ο Σύλλογος Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων για το χρυσό συμβόλαιο των 75 εκατ. ευρώ

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων Πάρου - Αντιπάρου με επίκεντρο την αγοραπωλησία ακινήτου 115.6 m2 έναντι 75 εκατ. ευρώ στις Λεύκες Πάρου - Τα ερωτήματα που θέτει

Νάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του Λιμενικού και η επίσημη απάντηση

Καταγγελία ότι δεν εξυπηρετήθηκε περιστατικό ασθενούς τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων - Τι απαντάει το Λιμενικό σε επιστολή του

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Τρίωρη διακοπή ρεύματος το πρωί του Σαββάτου (25/01)

ΔΕΔΔΗΕ: Πότε και που και πόση διάρκεια θα έχει η νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος στη πόλη της Νάξου

Κυκλάδες: Παραμένει στον Πειραιά το “Fast Ferries Andros”, ποιο θα καλύψει το κενό

Ανεκτέλεστο σήμερα το δρομολόγιο του Fast Ferries Andros - Στις 12 το Blue Star Paros από Σύρο