Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΕλλάδα: Ερχεται και νέα αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

Ελλάδα: Ερχεται και νέα αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

|

Η κούρσα των τιμών του πετρελαίου έφερε τις πρώτες ανατιμήσεις στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων – Κίνδυνος μεγάλων αυξήσεων από το 2023 

Εκτόξευση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από το 2023, όταν θα μπει σε ισχύ το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων και στη ναυτιλία προβλέπεται με βάση εφιαλτικά σενάρια που κυκλοφορούν στην Ακτή Μιαούλη. Ωστόσο, οι νησιώτες πρωτίστως και οι τουρίστες δευτερευόντως δεν θα χρειασθούν να περιμένουν μέχρι τότε καθώς από φέτος και εφόσον συνεχισθεί το «πάρτι» στην αγορά πετρελαίου αναμένονται νέες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Ηδη μια πρώτη αύξηση έγινε από πολλές ακτοπλοϊκές τον προηγούμενο Νοέμβριο ενώ μόλις πρόσφατα ξεκίνησε η επιβολή επίναυλου από ορισμένες εταιρείες. Επίσης, άλλες προχώρησαν σε αύξηση ναυλολογίου για τα φορτηγά. Η αιτία είναι η συνεχής ανοδική κούρσα των τιμών των καυσίμων.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους τα «ΝΕΑ» η μέση τιμή τις πρώτες ήμερες του Φεβρουαρίου στα καύσιμα χαμηλού θείου διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 693 ευρώ ο τόνος, όταν πέρυσι τον ίδιο μήνα κυμαίνονταν στα 413 ευρώ. Πρόκειται δηλαδή για μια άνοδο της τάξης του 68%. Ράλι παρατηρείται και στο άλλο καύσιμο που χρησιμοποιούν κυρίως τα ταχύπλοα, το MGO. Η τιμή του ανέβηκε στα 749 ευρώ έναντι μόλις 309 ευρώ πέρυσι τον Φεβρουάριο (μια αύξηση 75%).

Ακτοπλοϊκοί κύκλοι μιλώντας στα «ΝΕΑ» σημειώνουν ότι αν οι ανοδικές τάσεις συνεχισθούν τότε το καλοκαίρι οι επιβάτες θα έρθουν αντιμέτωποι με νέες ανατιμήσεις στα εισιτήρια καθώς οι ακτοπλοϊκές δεν «βγαίνουν». Οι ίδιοι παράγοντες επισημαίνουν ότι οι αυξήσεις των ναύλων επηρεάζουν κυρίως το κόστος διακίνησης των επιβατών και μεταφοράς των φορτίων, με αποτέλεσμα τα νησιά να γίνονται ακόμη πιο «ακριβή υπόθεση» για τους κατοίκους τους και τους τουρίστες. Ωστόσο φαίνεται ότι από το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει γίνει απολύτως κατανοητή αυτή η εξέλιξη.

Οι περιβαλλοντικές προκλήσεις

Το πρόβλημα όμως είναι ότι η ακτοπλοΐα μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με νέες αυξήσεις στο κόστος καυσίμων από το 2023 και ανεξάρτητα από την πορεία των διεθνών καυσίμων. Και αυτό γιατί από το επόμενο έτος εντάσσεται και η ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ. Οπως η ναυτιλία στο σύνολό της έτσι και το ακτοπλοϊκό πλοίο θα πρέπει να αγοράζει δικαιώματα για το 30% των ρύπων που εκπέμπει την πρώτη χρονιά, μέχρι σταδιακά να φτάσει στο 100%. Το τι σημαίνει αυτό είναι πολύ καθαρό από το παρακάτω παράδειγμα που είναι μεν θεωρητικό αλλά πολύ κοντά στην πραγματικότητα.

Σύμφωνα με τις προτάσεις της ΕΕ για σταδιακή ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων, από 1/1/2023 το πλοίο θα πρέπει να αγοράζει δικαιώματα για το 30% των ρύπων που εκπέμπει. Οι ειδικοί σημειώνουν ότι ένας τόνος πετρελαίου εκπέμπει περίπου τρεις τόνους διοξειδίου του άνθρακος (CO2). Αυτό σημαίνει ότι μια εταιρεία που καταναλώνει για παράδειγμα 300.000 τόνους τον χρόνο σε πετρέλαιο έχει 1 εκατ. τόνους εκπομπές CO2. Για το 30% αυτών δηλαδή 300.000 τόνους θα αγοράσει δικαιώματα τα οποία σήμερα στοιχίζουν 100 ευρώ ο τόνος, άρα θα καταβάλει 30 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Πρόκειται για ένα υψηλό ποσό το οποίο θα κληθεί να καταβάλει ο χρήστης των υπηρεσιών, δηλαδή είτε ο επιβάτης είτε το Δημόσιο εφόσον το πλοίο εξυπηρετεί άγονες γραμμές, καθώς το Δημόσιο είναι ο ναυλωτής.

Σε κάθε περίπτωση, παράγοντες που εκπροσωπούν μικρομεσαίες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αναφέρουν ότι ο κλάδος είναι αντιμέτωπος με τις νέες περιβαλλοντικές προκλήσεις και είναι ανάγκη η Πολιτεία να σκύψει όσο το δυνατόν πιο σύντομα πάνω στο πρόβλημα. Ο λόγος είναι πολύ απλός όπως εξηγούν. Αν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αργήσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, ο στόλος τους θα απαξιώνεται με αποτέλεσμα τα περιουσιακά στοιχεία (πλοία) να χάνουν αξία και οι ίδιες να αδυνατίζουν οικονομικά.

«Σε άλλη τιμή θα πουληθεί σήμερα ένα παλαιότερο πλοίο για να αποκτηθεί ένα πιο σύγχρονο, σε άλλη τιμή μετά από δύο η τρία χρόνια» εξηγούν και υπογραμμίζουν πως η λύση είναι να ενταχθεί και η ακτοπλοΐα, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, στις πρόνοιες του Ταμείου Ανάκαμψης, στέλνοντας μήνυμα προς τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θοδωρή Σκυλακάκη και τον υπουργό Ενέργειας Κώστα Σκρέκα ως τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς. 

Με πληροφορίες από τη σελίδα ot.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – “Κάτω από την Ελιά”: Μία φιλόξενη γιορτή για ντόπιους και ξένους

Μια φιλόξενη γιορτή για ντόπιους και ξένους στη Νάξο, «κάτω από την ελιά» - Τι αναφέρει η κα Πολυκρέτη και ποιο είναι το πρόγραμμα

Κυκλάδες – Κτηματολόγιο: Τα στοιχεία για έλεγχο στον αέρα για 16 δήμους

Κτηματολόγιο: Προανάρτηση κτηματολογικών στοιχείων για 16 δήμους των Κυκλάδων - Χρονοδιάγραμμα

Εκλογικοί Κατάλογοι: Δέκα χιλιάδες ψηφοφόροι 116 ετών (!!!)

Σε έλεγχο για υποβολή φορολογικής δήλωσης 1.145.000 εκλογέων άνω των 80 ετών, η ΑΑΔΕ κατάφερε να εντοπίσει 700.000 εξ αυτών.

Νάξος – Γυμνάσιο & Λύκειο Τραγαίας: Τοποθετήθηκαν νέες μπασκέτες

Στον προαύλιο χώρο του Γυμνασίου και Λυκείου Τραγαίας τοποθετήθηκαν νέες μπασκέτες - Τι αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κος Μαυρομμάτης

Νάξος – ALTERSHOPS: Ζητείται άτομο για μόνιμη απασχόληση

Αγγελία από το κατάστημα AlterShops για πρόσληψη ατόμου για μόνιμη απασχόληση

Λίβανος: Νεκρός ο ηγέτης της Χεζπολάχ Χασάν Νασράλα

Την εξόντωση του ηγέτη της Χεζμπολάχ, Χασάν Νασράλα κατά τη διάρκεια των χθεσινών βομβαρδισμών στη Βηρυτό, ανακοίνωσε ο ισραηλινός στρατός το πρωί του Σαββάτου.

Νάξος – ΔΑΚ: Εγκρίθηκε η οικοδομική άδεια για την ανάπλαση του χώρου

Οι κινήσεις που έρχονται για την οριστική ανάπλαση του χώρου ανάμεσα στο κλειστό και το ανοιχτό γήπεδο στο ΔΑΚ Νάξου

Santorini Experience 2024: Το πρόγραμμα των δράσεων στο .. πιάτο σας (video-photo)

Ποιες είναι οι δράσεις που θα πραγματοποιηθούν στο φετινό Santorini Experience 2024

Νάξος – Δημοτικό Σχολείο Φιλωτίου: Συνδύασαν οι μαθητές αθλητικές και περιβαλλοντικές δράσεις

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού: Τι έκαναν οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Φιλωτίου (φωτογραφίες)

Αιγαίο – ΑΔΜΗΕ: Έως το 2030 θα ολοκληρωθούν οι δύο νέες ηλεκτρικές διασυνδέσεις

Έως το 2030 θα ολοκληρωθούν οι δύο νέες ηλεκτρικές διασυνδέσεις στο Αιγαίο - Ποια νησιά εμπλέκονται

Fast Ferries: Μία ανάσα από την αγορά των “Διονύσιος Σολωμός” και “Αδαμάντιος Κοραής”

Αλλαγές στην Ελληνική Ακτοπλοία .. Το μπάσιμο της Fast Ferries. Σήμερα Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται το deal...

Εκτακτο – Νάξος: Πρόκληση πυρκαγιάς σε περιοχή των Τριπόδων (video)

Φωτιά σε εξέλιξη στην περιοχή Ορκού στην Νάξο - Παρουσία και ελικοπτέρων (video)

Airbnb 2023 – Νάξος και Μικρές Κυκλάδες: Εφτασαν τις 12.000 κλίνες έναντι 8 χιλιάδων κλινών στα ξενοδοχεία (!!!)

Εννέα νησιά στην Ελλάδα που διέλυσαν κάθε έννοια ανταγωνισμού στη σχέση Airbnb και ξενοδοχεία (!!!)

TasteAtlas – Σκληρά τυριά: Στη 2η θέση του κόσμου η Γραβιέρα Νάξου

Ανάμεσα στο 100 κορυφαία τυριά του κόσμου, το ταξιδιωτικό site TasteAtlas συγκαταλέγει 12 ελληνικά τυριά διαφορετικών ειδών και προελεύσεων - Ποια είναι από τις Κυκλάδες

16ο Φεστιβάλ “Ν. Τσελεμεντές”: Τα φώτα έσβησαν, μα η Σίφνος πάντα λάμπει..!! (video & photos)

Η Σίφνος κάθε χρόνο καλεί τα υπόλοιπα νησάκια των Κυκλάδων, καλεί φίλους από όλη την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό να παντρέψουν γεύσεις και παραδόσεις, να γίνουν ένα, να περάσουν ένα τριήμερο αφιερωμένο στη φιλοξενία, τα ήθη, τα έθιμα.

Zante Ferries: “Επεισοδιακή” συνεδρίαση και αναμονή για την πώληση των “Σολωμός” και “Κοραής”

Η παρέμβαση της Levante ferries με ανεβασμένη προσφορά κατά 3 εκατ. ευρώ ανέβασε τους τόνους στην γενική συνέλευση

Αμοργος – Ενωση Ξενοδόχων: Εντονη γραπτή διαμαρτυρία για τα δρομολόγια

Επιστολή διαμαρτυρίας για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από την Ένωση Ξενοδόχων Αμοργού

Σίφνος: Ληστεία στο κέντρο της Απολλωνίας (!!!)

Πρωτοφανές για την Σίφνο η ληστεία που έγινε σήμερα το μεσημέρι στη Σίφνο και συγκεκριμένα στο κέντρο της Απολλωνίας κοντά στον χώρο στάθμευσης από...