Οι ανακατατάξεις καλά κρατούν. Μετά το “Ιθάκη” ένα ακόμη πλοίο (“Νήσος Ρόδος”) ετοιμάζεται για την Αμερική ενώ η ακτοπλοϊκή εταιρεία Sea Jets μεγαλώνει το στόχο της με νέα ταχύπλοα ενώ επενδύει και στις Δυτικές Κυκλάδες
Η είδηση έρχεται από την ιστοσελίδα ellinikiaktoploia και να πω την αλήθεια αδυνατώ να την πιστέψω. Κι αυτό γιατί το πείραμα «Νήσος Ρόδος» στη προσπάθεια γεφύρωσης της απόστασης Νότιο και Βόρειο Αιγαίο με την ηπειρωτική Ελλάδα και δη την Καβάλα πέτυχε. Ανεξάρτητα από το μεγάλο ταξίδι που λόγω λιμανιών (τουλάχιστον δέκα) ήταν … Οδύσσεια, μέρα με την ημέρα κέρδιζε όλο και περισσότερους επιβάτες. Και στο τέλος της χρονιάς (πριν από μία εβδομάδα δηλαδή) οι περισσότεροι εκ των πρακτόρων διαβεβαίωναν ότι η ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways «σκέφτεται πολύ σοβαρά την επαναδρομολόγησή του και την επόμενη χρονιά»… Κι εμείς κάναμε σχέδια για του χρόνου.
Στην Αμερική
Είναι όμως έτσι; Η Hellenic Seaways τα τελευταία χρόνια έχει περάσει σε επίπεδα κερδοφορίας, παράλληλα κάνει ανοίγματα σε …δρομολόγια που έως τώρα ήταν δύσκολα. Και τα καταφέρνει. Όμως, δέχεται πιέσεις και όπως όλα δείχνουν … υπέκυψε. Σύμφωνα λοιπόν με την ιστοσελίδα ellinikaktoploia.gr είναι σχεδόν κλεισμένη η πώληση του «Νήσος Ρόδος» σε εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Αμερική και θα γίνει το 2ο πλοίο μετά το Ιθάκη που θα περάσει τον Ατλαντικό.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα «το πλοίο στα νέα του καθήκοντα θα ταξιδεύει ναυλωμένο από την νέα του πλοιοκτήτρια εταιρία, ενώ να θυμίσουμε πως πριν από τέσσερα χρόνια περίπου, είχε ζητηθεί από την «ALAS International Holdings», για να ταξιδεύει ναυλωμένο στην γραμμή Κολομβία – Παναμά χωρίς ωστόσο να προχωρήσει η ναύλωση αυτή». Και προστίθεται ότι η εταιρεία είχε δεχτεί προτάσεις και για το «Αριάδνη», αλλά και για το «Νήσος Σάμος» αλλά τελικά όπως φαίνεται έμειναν στο «Νήσος Ρόδος».
Άνοιγμα στις Δυτικές Κυκλάδες
Όμως, δεν είναι μόνο το «Νήσος Ρόδος» που φεύγει… Στην ίδια ιστοσελίδα, υπάρχει η είδηση για την επερχόμενη μετακίνηση του «Κρήτη ΙΙ» για την Ιταλία και δη τη γραμμή Σικελίας – Κεντρικής Ιταλίας με ναύλωση για τους επόμενους δύο ή τρεις μήνες. Μάλιστα, το εν λόγω πλοίο βρίσκεται βρίσκεται στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, πραγματοποιούνται ήδη εργασίες προκειμένου να αναχωρήσει μέχρι το τέλος του μήνα. Και πάμε στα …εντός της οικείας μας όπου η Sea Jets προέβη στην αγορά όχι ενός αλλά δύο ακόμη πλοίων ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου και ουσιαστικά πριν ακόμη ολοκληρωθεί η προηγούμενη με την Sea Jets να είναι η κυρίαρχος δύναμη στο Νότιο Αιγαίο και μάλιστα στον τομέα των ταχύπλοων… Η πρώτη κίνηση έγινε με το ταχύπλοο «Betico», στην αρχή του χρόνου, από την «Sudiles SAS» και βρισκόταν στην Νέα Καληδονία… Η δεύτερη κίνηση έχει να κάνει με το επίσης ταχύπλοο «Queen Star», που αποκτήθηκε από την SEA WORLD EXPRESS FERRY, στα τέλη Αυγούστου. Έχει κατασκευαστεί το 2000 στην Ιταλία (Ναυπηγεία Rodriquez Cantieri Navali) μπορεί να μεταφέρει 900 επιβάτες και 210 οχήματα ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην Νότια Κορέα.
Και το πιο εντυπωσιακό; Έντονες είναι οι φήμες αγοράς, από την ίδια εταιρία, των πλοίων ΛΑΤΩ και ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ., τα οποία όπως φαίνεται είχαν πουληθεί σε εταιρία τουρκικών συμφερόντων. Το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ. εδώ και λίγο καιρό έχει μεταφερθεί από στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος στην Ελευσίνα, με τις φήμες να το θέλουν να δρομολογείται στις Δυτικές Κυκλάδες με πιθανή προέκταση μέχρι το Ρέθυμνο. Η αγορά των Δυτικών Κυκλάδων είναι απ’ αυτές που θεωρούνται προσοδοφόρες με σωστή χρήση κι εάν συνδυαστούν με την Κρήτη, τότε θα έχουμε την έκπληξη τη νέα χρονιά…
Φωτογραφία από το Naxos Tours