Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΕκλογές 2019 - ΣΥΡΙΖΑ: Αυτά κερδίσαμε με την ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων -...

Εκλογές 2019 – ΣΥΡΙΖΑ: Αυτά κερδίσαμε με την ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων – Ηπειρωτικής Ελλάδας

|

Ενημερωτικό σημείωμα του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Μανιού, όσον αφορά τα κέρδη της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα – Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις 

Η  διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας είναι έργο εξαιρετικού ενδιαφέροντος για την οικονομία της χώρας και αποτελεί βασική επιδίωξη της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Στόχοι της διασύνδεσης είναι: (1) η αξιόπιστη και επαρκή τροφοδότηση των νησιών με ηλεκτρική ενέργεια για τις προσεχείς δεκαετίες, (2) η μείωση της επιβάρυνσης που προκαλείται στο περιβάλλον από τους πετρελαϊκούς σταθμούς παραγωγής, (3) η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και του τουρισμού στα νησιά αυτά, (4) η καλύτερη αξιοποίηση του αυξημένου αιολικού δυναμικού της περιοχής, με δεδομένο ότι η αύξηση της χρήσης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) συνιστά βασική προτεραιότητα του εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού και (5) η μείωση του κόστους του ηλεκτρικού ρεύματος για τα νοικοκυριά όλης της χώρας μέσω του περιορισμού των χρεώσεων Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) που αντανακλούν το αυξημένο κόστος ηλεκτροπαραγωγής των μη διασυνδεδεμένων νησιών σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα.

Είναι ένα έργο το οποίο επί δεκαετίες δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν οι κυβερνήσεις του παρελθόντος. Αν και οι πρώτες μελέτες για τη διασύνδεση νησιών του Αιγαίου έχουν εκπονηθεί από τη ΔΕΗ ήδη από τη δεκαετία του ‘70, στη συνέχεια τα σχέδια αυτά παρέμεναν ασκήσεις επί χάρτου, παρόλο που μέσω των χρεώσεων ΥΚΩ οι καταναλωτές επιβαρύνονται κάθε χρόνο με ένα ποσό 500-800 εκατ. € (ανάλογα με τις τιμές του πετρελαίου) για την τροφοδοσία με ντίζελ ή μαζούτ των πετρελαϊκών σταθμών στα νησιά. Αυτό πλέον θα σταματήσει, ελαφρύνοντας σημαντικά τους λογαριασμούς των καταναλωτών σε όλη τη χώρα.

Στη Α’ φάση διασύνδεσης Κυκλάδων,  ολοκληρώθηκε επιτυχώς, στα τέλη Ιανουαρίου 2018, η ηλέκτριση του υποθαλάσσιου καλωδίου Υψηλής Τάσης που συνδέει τη Σύρο στο διασυνδεδεμένο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) μέσω του νεότευκτου Υποσταθμού  του Λαυρίου. Ακολούθησε η ηλέκτριση των καλωδίων Υψηλής Τάσης που συνδέουν τη Σύρο με την Πάρο, με την Τήνο και με τη Μύκονο.

Με τον τρόπο αυτό τροφοδοτούνται από το ηπειρωτικό σύστημα όχι μόνο τα νησιά αυτά, αλλά και τα νησιά Αντίπαρος, Νάξος, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Ίος, Σίκινος, Φολέγανδρος, Δήλος και Ρηνεία χάρη στις υποβρύχιες διασυνδέσεις Μέσης Τάσης που ήδη υπήρχαν μεταξύ των νησιών αυτών.

Συνεπώς, ένα μεγάλο μέρος του νησιωτικού συμπλέγματος των Κυκλάδων τροφοδοτείται ήδη έχοντας πρόσβαση σε φθηνότερη και πιο αξιόπιστη ηλεκτροδότηση.  

Τα βασικά οφέλη του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 245 εκατ. €, που πραγματοποιήθηκε με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τη χρηματοδοτική στήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

1)   Οδηγεί στην εξοικονόμηση  πολλών εκατομμυρίων ευρώ λόγω της διακοπής λειτουργίας των  Αυτόνομων Σταθμών Παραγωγής (ΑΣΠ) της Σύρου, της Πάρου και της Μυκόνου που κατανάλωναν πετρέλαιο. Το συνολικό κοινωνικοοικονομικό όφελος ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της διασύνδεσης των Κυκλάδων προσεγγίζει τα 80 εκατ. €.

2)   Βελτιώνει  το περιβαλλοντικό αποτύπωμα  της Σύρου, της Πάρου και της Μυκόνου αφού θα μειωθεί δραστικά η μόλυνση από τους ρυπογόνους πετρελαϊκούς σταθμούς.

3)   Δίνει πρόσθετη ώθηση στην τουριστική δραστηριότητα των Κυκλάδων καθώς θα ενισχύσει την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού στα μέχρι σήμερα αυτόνομα νησιωτικά συστήματα, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες που αυξάνεται η κατανάλωση ρεύματος με αποτέλεσμα να παρατηρούνται φαινόμενα μπλακ-άουτ.

Η Β’ φάση διασύνδεσης Κυκλάδων προβλέπει αφενός την ενίσχυση της ασφάλειας του εφοδιασμού της Νάξου, αφετέρου την αναβάθμιση των υφιστάμενων καλωδιακών συνδέσεων Άνδρου-Τήνου και Άνδρου-Λιβαδιού (Εύβοια). Το σημαντικό αυτό έργο,  που πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός του 2019, θα συμβάλει αποφασιστικά στην ενίσχυση της αξιοπιστίας τροφοδότησης της Νάξου, της Πάρου και της Μυκόνου. Επιπλέον με την αναβάθμιση της υφιστάμενης διασύνδεσης με την Εύβοια διασφαλίζεται η διακίνηση από την Εύβοια προς τις διασυνδεδεμένες Κυκλάδες, σε περίπτωση απώλειας του καλωδίου Λαύριο-Σύρος, περιορίζοντας το ενδεχόμενο να τεθούν σε λειτουργία τοπικοί Αυτόνομοι Σταθμοί Παραγωγής σε περίπτωση σοβαρών διαταραχών στη λειτουργία των καλωδίων.

Η Γ’ φάση περιλαμβάνει την πόντιση δεύτερου καλωδίου μεταξύ Λαυρίου και Σύρου, έργο που θα περατωθεί το 2020. Με την ολοκλήρωση αυτής της φάσης θα μεγιστοποιηθούν τα οφέλη της διασύνδεσης, με τη σωρευτική εξοικονόμηση πόρων να υπολογίζεται σε 2,7 δισ. € σε ορίζοντα 20ετίας, και εξασφαλίζεται πλήρης αξιοπιστία τροφοδότησης μεγάλου μέρους των Κυκλάδων.

Η Δ’ Φάση, που περιλαμβάνει νησιά των Δυτικών και Νότιων Κυκλάδων, προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2024. Στο κύμα αυτό περιλαμβάνονται η Σαντορίνη, η Σέριφος και η Μήλος. Πιο συγκεκριμένα, ο Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) σχεδιάζει να ποντίσει υποβρύχια καλώδια Υψηλής Τάσης τα οποία θα συνδέουν τη Σέριφο με το διασυνδεδεμένο σύστημα μέσω Λαυρίου, με τη γραμμή μεταφοράς να επεκτείνεται στη Μήλο και από εκεί στη Φολέγανδρο και στη Θήρα. Ο βρόχος θα κλείσει με τη σύνδεση της Σαντορίνης με τη Νάξο ή την Πάρο.

Τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων, όπως η Σίφνος, η Αμοργός και η Ανάφη προβλέπεται να διασυνδεθούν μέσω υποβρύχιων διασυνδέσεων Μέσης Τάσης από τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).  

Διασυνδέσεις όπως αυτές σηματοδοτούν τη νέα εποχή στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας,  την εποχή των σημαντικών επενδύσεων που θα αποτελέσουν αναπτυξιακό πυλώνα όχι μόνο για τον ευρύτερο ενεργειακό τομέα, αλλά και για το σύνολο της οικονομίας. 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δονούσα: Στη βουλή μέσω ερώτησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσω ερώτησης από τον Μ. Καφούρο

Μ. Καφούρος: "Άνιση μεταχείριση επί σειρά ετών υφίσταται η Δονούσα στις ακτοπλοϊκές της συνδέσεις"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Τι κάνουν Αμερικανοί Φοιτητές στη Σύρο;

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία της Σύρου και υποδέχεται φοιτητές του Πανεπιστημίου WPI

Νάξος – Β. Κατσαράς: “Διευρύνεται η σεζόν μέσα από σταθερά βήματα προβολής” (video)

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βαγγέλης Κατσαράς μιλάει για την διεθνή έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο και τη προσπάθεια που γίνεται για την διεύρυνση της σεζόν μέσα από σταθερά βήματα και με κατεύθυνση στον εναλλακτικό τουρισμό (video)

Κυκλάδες – Πολεοδομικό: Τι χτίζεις και που σε Μύκονο και Σαντορίνη

Τα δύο σχέδια της πολεοδομικής μεταρρύθμισης θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και θα εγκριθούν με Π.Δ. - Οι νέες κατοικίες δεν θα μπορούν να ενταχθούν στο σύστημα Αirbnb, ενώ απαγορεύονται οι πισίνες σε όλες τις νέες άδειες λόγω λειψυδρίας

Νάξος – Φιλώτι: Γιατί πρέπει να σωθεί η “Πηγή της Καμίνου”;

Ο δάσκαλος Αντώνης Τζιώτης αναλύει τους λόγους για την άμεση αναστήλωση της "Πηγής της Καμίνου" στο Φιλώτι

CEARS PLUS: Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης

CEARS PLUS: Το Σύγχρονο Διαδικτυακό Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης – Προσφορές για τα Χριστούγεννα (Christmas Offer -15%)

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο (20/11) του “Andros Queen”

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου και το Andros Queen θα μείνει δεμένο στο λιμάνι της Μυκόνου

Πρόταση Ημέρας: Κεφτεδάκια κοτόπουλου με «παιδική» σάλτσα

Απίθανα αρωματικά κοτοκεφτεδάκια, που σερβίρονται με βελούδινη σάλτσα με την ήπια νοστιμιά της να κάνει κάθε μπουκιά σκέτη απόλαυση.

Πως να κερδίσω στο στοίχημα;

Το στοίχημα δεν είναι σπριντ ούτε των 100 ούτε των 200 μέτρων αλλά σκληρός μαραθώνιος

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Επιτέλους βροχή…. “Πρωτοβρόχια” στις Κυκλάδες αλλά με διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Μετά από σχεδόν επτά μήνες είχαμε την πρώτη βροχή στις Κυκλάδες - Σε Φολέγανδρο και Ιο το μεγαλύτερο ποσοστό βροχόπτωσης

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη