Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΔ. Κορρές: Το αυτοκίνητο του Ναξιώτη σχεδιαστή βρήκε χρηματοδότηση και βγαίνει αγορά

Δ. Κορρές: Το αυτοκίνητο του Ναξιώτη σχεδιαστή βρήκε χρηματοδότηση και βγαίνει αγορά

|

Το korres Project, του πολυμήχανου Ναξιώτη μηχανικού βρήκε επιτέλους στέγη – Χρηματοδοτείτε από δύο εταιρείες και αναμένεται την Ανοιξη του 2019 να βγει στην αγορά – Τι δηλώνει ο Δημήτρης Κορρές (μικρότερος αδελφός του Ακαδημαϊκού Μανώλη Κορρέ) για τις … εφευρέσεις του 

Είναι το μυαλό, η ψυχή και τα χέρια πίσω από το μοναδικό διεθνώς αυτοκίνητο με υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου, Korres project. Είναι ειδικός παγκοσμίου κλάσης στην επίλυση τεχνικών προβλημάτων και ένας από τους καλύτερους αναρριχητές στον κόσμο. Είναι ο μικρότερος αδερφός του Μανόλη Κορρέ, μέλους της Ακαδημίας Αθηνών και επικεφαλής για χρόνια του έργου αναστήλωσης του Παρθενώνα. Είναι ο πολυμήχανος Δημήτρης Κορρές. 

Της Μαρίας Αθανασίου (Καθημερινή) – Φωτογραφία Βαγγέλης Ζαβός 

«Ποτέ δεν σκέφτηκα το μέλλον, δεν είχα όραμα ούτε ως παιδί ούτε ως έφηβος. Ζούσα ανέμελα και επικίνδυνα και πίστευα ότι δεν θα έφτανα 40 ετών, οπότε δεν είχε νόημα να κάνω μακρόπνοα σχέδια». Είναι ειρωνικό, αλλά ο Δημήτρης Κορρές που κάθεται απέναντί μου και κάνει, για χάρη της συνομιλίας μας, μια ανασκόπηση ζωής, έχει εκπονήσει πολλές χιλιάδες σχέδια, αρχιτεκτονικά και μηχανολογικά, και έχει συμμετάσχει σε μακρόπνοα και φιλόδοξα έργα, όπως η γέφυρα της Χαλκίδας, η Εγνατία Οδός και πολλά άλλα. Ειδικεύεται στον συναρπαστικό τομέα των μετακινήσεων κτιρίων, από το εκκλησάκι της Κηφισιάς και τα ρωμαϊκά λουτρά της Σπάρτης έως τον Ναό Πέτρου και Παύλου στα Σπάτα, που χρειάστηκε να μεταφερθεί για να κατασκευαστεί ο διάδρομος του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Υπήρξε επίσης τεχνικός σύμβουλος του Δημήτρη Παπαϊωάννου στον σχεδιασμό της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Δική του κατασκευή είναι και το σπίτι του στα Μελίσσια, σε μια κορυφή που τη δέρνουν οι αγέρηδες, όπου πριν από μερικές δεκαετίες στεκόταν το «εξοχικό» της οικογένειάς του, μια μικρή ξύλινη παράγκα. Καθόμαστε στο φιλόξενο καθιστικό. Οτιδήποτε μας περιτριγυρίζει έχει σχεδιαστεί και φτιαχτεί από τα χέρια του: τοίχοι, πόρτες, παράθυρα, υδραυλικές εγκαταστάσεις, έπιπλα. Οι πίνακες που κοσμούν τους τοίχους φέρουν την υπογραφή της μεγάλης του κόρης, Λητώς, που είναι ζωγράφος.

Όταν ήταν ο ίδιος παιδί, με τον Μανόλη έπαιζαν τους αρχαίους Αιγυπτίους. «Ο αδελφός μου ήταν ο πρώτος μου δάσκαλος και αποτέλεσε ίσως τη μεγαλύτερη τύχη στη ζωή μου», λέει. Πέρασε τα χρόνια της εφηβείας στην Κυψέλη, δημιουργώντας δεσμούς ζωής με παιδιά της Φωκίωνος Νέγρη. Πνεύμα ελεύθερο, επαναστατικό και ανένταχτο, παρά την αγάπη και τον σεβασμό για την ηρωική μητέρα του, που μεγάλωνε μόνη τρία παιδιά, ανυπομονούσε να το «σκάσει» από την περιορισμένη μικροαστική ζωή. Μπήκε στο Πολυτεχνείο – με αδερφό και γαμπρό αρχιτέκτονες, ήξερε να κάνει ήδη αρχιτεκτονικά σχέδια. Πέρασε τα φοιτητικά χρόνια εν μέσω χούντας, «καβάλα» σε ένα μηχανάκι που είχε φτιάξει μόνος του, εργαζόταν σε οποιαδήποτε δουλειά είχε σχέση με μαστόρεμα και σχέδιο και ήταν από την πρώτη μέρα της φοιτητικής του ζωής οικονομικά ανεξάρτητος.

Ήδη από το γυμνάσιο ασχολούνταν με την άλλη μεγάλη αγάπη της ζωής του, την αναρρίχηση. «Ήταν παιδικό μου όνειρο να ανεβαίνω στα βουνά. Είχα δει μικρός στο μπακάλικο της γειτονιάς μου ένα ημερολόγιο με τη φωτογραφία κάποιων ορειβατών σε μια ράχη και σκέφτηκα ότι αυτό ήθελα να κάνω. Ξεκίνησα λοιπόν να σκαρφαλώνω». Στα 16 του έσπασε το χέρι του καθώς προσπαθούσε να σκαρφαλώσει σε μια πολυκατοικία. Τότε έμαθε από έναν συμμαθητή του ότι μπορούσε να μπει σε ομάδα αναρρίχησης, ξεκίνησε το μεγάλο του ταξίδι στα βουνά της Ελλάδας και της Ευρώπης και έφτασε να συγκαταλέγεται στους καλύτερους αναρριχητές διεθνώς. Για μία οκταετία ταξίδευε στις Άλπεις, δέκα ημέρες πηγαινέλα, με οτοστόπ μέσω Γιουγκοσλαβίας, είκοσι μέρες παραμονή σε σκηνή μέσα στο δάσος και αναρρίχηση, έχοντας μαζί του ακόμα και τα μακαρόνια που θα έτρωγε. Θέλοντας να βοηθήσει και άλλους να ασχοληθούν με αυτή τη δραστηριότητα, έγραψε τεχνικά βιβλία και οδηγούς –που δεν υπήρχαν έως τότε– προτείνοντας και χαρτογραφώντας διαδρομές, περιγράφοντας τους κινδύνους και τα τεχνικά μέσα που χρειάζονταν.

Φίλος του αναρριχητής τού άνοιξε την πόρτα για τον τομέα των κατασκευαστικών έργων και βρέθηκε να εργάζεται στο Ολυμπιακό Στάδιο ως βασικός μηχανικός κατασκευής, ενώ μετά την ολοκλήρωσή του συνέχισε, όχι ως μηχανικός, αλλά ως… αναρριχητής, βάφοντας όλη την όψη δύο φορές, κρεμασμένος. Στη συνέχεια απασχολήθηκε σε έργα στη Σαουδική Αραβία – επίλυση τεχνικών προβλημάτων στην ανέγερση γεφυρών, λιμανιών κ.λπ. Πηγαίνοντας μια μέρα στα γραφεία της Ολυμπιακής στην Κηφισιά να αγοράσει ένα εισιτήριο για τη Σαουδική Αραβία, πρόσεξε το εκκλησάκι των Αγίων Σαράντα, που επέτεινε το ήδη μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή. Το σχέδιό του για τη μεταφορά του μικρού ναού πάνω σε ράγες ήταν πρωτοποριακό για τα δεδομένα της εποχής. Από τότε έχει φέρει εις πέρας περισσότερα από 60 τέτοια έργα, με δυσκολότερο τη μετακίνηση κατά 35 μ. παλαιού τριώροφου πέτρινου κτιρίου με υπόγειο, βάρους 2.000 τόνων, στη Θεσσαλονίκη, και πιο επικίνδυνο τη μεταφορά μιας τούβλινης καμινάδας δεκάδων μέτρων στη Νέα Ιωνία. Έχει δώσει το «παρών» κάθε φορά που χρειάστηκε να μεταφερθούν αρχαία μνημεία ή κομμάτια που εντοπίστηκαν κατά την εκτέλεση έργων υποδομής (οδοποιία, έργα μετρό κ.λπ.). Πολλά από τα έργα αυτά τον έφεραν σε επαφή με φορείς του Δημοσίου, πυροδοτώντας έντονη κριτική διάθεση και προβληματισμό για την πορεία της χώρας. «Συνειδητοποίησα ότι την εξουσία στην Ελλάδα δεν την έχει κανένας πολιτικός, η μόνη εξουσία που έχουν είναι να βολέψουν το παιδί σου στο Δημόσιο. Οι περισσότεροι δεν “τρώνε”, καταστρέφουν τη χώρα για κάτι πολύ πιο μικρό και ασήμαντο, για την “καρέκλα”. Επίσης δεν έχουν εξουσία απέναντι στο Δημόσιο. Ακόμα και όταν θέλουν οι πολιτικοί να κάνουν κάτι καλό, δεν θα μπορέσουν, γιατί θα αντιδράσει το Δημόσιο, που έχει τη δύναμη της αδράνειας και δεν μπορεί να το αγγίξει κανείς. Υπάρχει ένα πολύ μικρό ποσοστό υπαλλήλων που εργάζονται σκληρά και ευσυνείδητα και είναι αυτοί που κρατούν με το ζόρι εν ζωή την κρατική μηχανή».

Οι Έλληνες πιστεύει ότι «ζούμε στο καλύτερο οικόπεδο του πλανήτη, αλλά είμαστε πολύ ατομιστές και έχουμε χαμηλό επίπεδο συνεργασίας. Ζούμε ακόμη στην αυταπάτη ότι είμαστε λαός περιούσιος. Είμαστε άνθρωποι του ψέματος, της μυθολογίας, κανένας δεν ξέρει ιστορία. Λέμε ψέματα, στους φίλους, στις γυναίκες, στα παιδιά μας. Αν δεν λέγαμε ψέματα, θα συνεννοούμασταν πολύ πιο εύκολα».

Πολλά χρόνια τώρα έχει εγκαταλείψει την αναρρίχηση, αποδέχτηκε, λέει, την ηλικία του, είναι και χορτασμένος. Η δουλειά όμως εξακολουθεί να τον συναρπάζει, είτε πρόκειται για ένα νέο πρότζεκτ στην Τουρκία –μετακινήσεις μεγάλων μνημείων στην περιοχή του Τίγρη ποταμού– είτε για την κατασκευή ενός ξύλινου ανεμόμυλου για τη γιορτή του νηπιαγωγείου της γειτονιάς όπου φοίτησε ο 9χρονος γιος του Ανδρέας. 

Το όχημα Korres project

«Ήθελα να λύσω ένα μεγάλο πρόβλημα: πώς να μην καταστρέφω τα αυτοκίνητά μου πέφτοντας σε λακκούβες. Αφού το έλυσα σε θεωρητικό επίπεδο, σκέφτηκα ότι έχω το εργαστήριο, μου αρέσει να μαστορεύω, ας φτιάξω ένα τέτοιο αυτοκίνητο». Σχεδίασε και κατασκεύασε πάνω από 10.000 εξαρτήματα, κάποια περισσότερες από μία φορές. Αλλά το έφτιαξε. Ξεκίνησε το 2000 και το πρώτο πρωτότυπο Ρ1 ολοκληρώθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα. Ακολούθησαν η μελέτη και η κατασκευή τριών ακόμα πρωτοτύπων, των Ρ2, Ρ3, Ρ4. Το χαρακτηριστικό που κάνει το Ρ4 μοναδικό στον κόσμο είναι ο αδιανόητος μέχρι σήμερα συνδυασμός εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων εντός και εκτός δρόμου. Πριν από λίγες εβδομάδες, οι εταιρείες Kirkham motorsports με έδρα στις ΗΠΑ και Hi-Tech automotives με έδρα στη Νότια Αφρική ανέλαβαν την παραγωγή του αυτοκινήτου, το οποίο αναμένεται να βγει στην αγορά το 2019. 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πανναξιακός ΑΟΚ: Το “αντίο” του Καραλευθέρη και η μεγάλη αγκαλιά που βίωσε στη Νάξο (video)

Με ένα ξεχωριστό τρόπο ο Λευτέρης Καραλευθέρης έκλεισε το κεφάλαιο "Πανναξιακός ΑΟΚ - Νάξος" - Τι αναφέρει στο μήνυμά του (video)

Η ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ….. πορεία προς μία κοινωνία δικαιοσύνης

Αρθρο του Κωνσταντίνου Σκαρβέλη με αφορμή την Πρωτομαγιά.. Πρώτη ημέρα του μήνα των λουλουδιών, των ανθέων. Εποχή του Έρωτα.

Μητρόπολη Παροναξίας: Το τροπάριο της Κασσιανής στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου Νάξου

Στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου Νάξου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Παροναξίας κκ Καλλίνικος

Μικρές Κυκλάδες: Ομιλίες για τον καρκίνο του δέρματος και δερματολογικές εξετάσεις σπίλων

Σε Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα θα πραγματοποιηθούν ομιλίες και εξετάσεις δωρεάν με επίκεντρο το καρκίνο του δέρματος - Σε πρωταγωνιστικό ρόλο ο Όμιλος Εθελοντών κατά του Καρκίνου – ΑγκαλιάΖΩ

Naxos Medical: Ερχεται δωρεάν έλεγχος μαστών με υπερηχογράφημα και κλινική εξέταση

Μία ακόμη πρωτοβουλία από το πολυκέντρο Υγείας Naxos Medical για τις γυναίκες της Νάξου και όχι μόνο. Δείτε πως μπορείτε να κάνετε την προληπτική αυτή εξέταση

Νάξος – Πολιτιστικός & Περιβαλλοντικός Σύλλογος Γυναικών: Το 1ο Συνέδριο Παιδιών γίνεται πραγματικότητα (!!!)

Ο Πολιτιστικός & Περιβαλλοντικός Σύλλογος Γυναικών Νάξου θα πραγματοποιήσει το 1ο Συνέδριο για παιδιά (6 – 15 ετών) - Ποιο είναι το θέμα και πότε θα γίνει

Μήλος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο … έρχεται

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Αποστολή δώρων στα παιδιά που νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Παίδων “Αγλαΐα Κυριακού”

Αποστολή δώρων από τη Νάξο στα παιδιά που νοσηλεύονται αυτές τις ημέρες στο Νοσοκομείο Παίδων "Αγλαΐα Κυριακού" - Τι αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για θέματα πρόνοιας Βασίλης Φλεριανός

Blue Star Ferries: Εκτακτη προσέγγιση σήμερα και αύριο στη Νάξο του “Blue Star 2”

Ενα ακόμη έκτακτο δρομολόγιο απόψε από τον Πειραιά για Πάρο - Νάξο και Σαντορίνη

MyCoast: Διαθέσιμη η εφαρμογή στα κινητά για καταγγελίες όσον αφορά παρανομίες σε παραλίες

Πέρυσι υπό την πίεση του «κινήματος της πετσέτας» έγιναν 4.500 έλεγχοι και διαπιστώθηκαν 1.750 παραβάσεις

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Μήλος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο … έρχεται

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Blue Star Ferries: Εκτακτη προσέγγιση σήμερα και αύριο στη Νάξο του “Blue Star 2”

Ενα ακόμη έκτακτο δρομολόγιο απόψε από τον Πειραιά για Πάρο - Νάξο και Σαντορίνη

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Stoiximan AegeanBall Festival 2024: Ανοιξαν οι έγγραφές

Κορυφαία διοργάνωση 3Χ3 με 13 βραβεία σε πολλαπλές κατηγορίες - Το χρονοδιάγραμμα

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη