Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΔ. Κορρές: Το αυτοκίνητο του Ναξιώτη σχεδιαστή βρήκε χρηματοδότηση και βγαίνει αγορά

Δ. Κορρές: Το αυτοκίνητο του Ναξιώτη σχεδιαστή βρήκε χρηματοδότηση και βγαίνει αγορά

|

Το korres Project, του πολυμήχανου Ναξιώτη μηχανικού βρήκε επιτέλους στέγη – Χρηματοδοτείτε από δύο εταιρείες και αναμένεται την Ανοιξη του 2019 να βγει στην αγορά – Τι δηλώνει ο Δημήτρης Κορρές (μικρότερος αδελφός του Ακαδημαϊκού Μανώλη Κορρέ) για τις … εφευρέσεις του 

Είναι το μυαλό, η ψυχή και τα χέρια πίσω από το μοναδικό διεθνώς αυτοκίνητο με υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου, Korres project. Είναι ειδικός παγκοσμίου κλάσης στην επίλυση τεχνικών προβλημάτων και ένας από τους καλύτερους αναρριχητές στον κόσμο. Είναι ο μικρότερος αδερφός του Μανόλη Κορρέ, μέλους της Ακαδημίας Αθηνών και επικεφαλής για χρόνια του έργου αναστήλωσης του Παρθενώνα. Είναι ο πολυμήχανος Δημήτρης Κορρές. 

Της Μαρίας Αθανασίου (Καθημερινή) – Φωτογραφία Βαγγέλης Ζαβός 

«Ποτέ δεν σκέφτηκα το μέλλον, δεν είχα όραμα ούτε ως παιδί ούτε ως έφηβος. Ζούσα ανέμελα και επικίνδυνα και πίστευα ότι δεν θα έφτανα 40 ετών, οπότε δεν είχε νόημα να κάνω μακρόπνοα σχέδια». Είναι ειρωνικό, αλλά ο Δημήτρης Κορρές που κάθεται απέναντί μου και κάνει, για χάρη της συνομιλίας μας, μια ανασκόπηση ζωής, έχει εκπονήσει πολλές χιλιάδες σχέδια, αρχιτεκτονικά και μηχανολογικά, και έχει συμμετάσχει σε μακρόπνοα και φιλόδοξα έργα, όπως η γέφυρα της Χαλκίδας, η Εγνατία Οδός και πολλά άλλα. Ειδικεύεται στον συναρπαστικό τομέα των μετακινήσεων κτιρίων, από το εκκλησάκι της Κηφισιάς και τα ρωμαϊκά λουτρά της Σπάρτης έως τον Ναό Πέτρου και Παύλου στα Σπάτα, που χρειάστηκε να μεταφερθεί για να κατασκευαστεί ο διάδρομος του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Υπήρξε επίσης τεχνικός σύμβουλος του Δημήτρη Παπαϊωάννου στον σχεδιασμό της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Δική του κατασκευή είναι και το σπίτι του στα Μελίσσια, σε μια κορυφή που τη δέρνουν οι αγέρηδες, όπου πριν από μερικές δεκαετίες στεκόταν το «εξοχικό» της οικογένειάς του, μια μικρή ξύλινη παράγκα. Καθόμαστε στο φιλόξενο καθιστικό. Οτιδήποτε μας περιτριγυρίζει έχει σχεδιαστεί και φτιαχτεί από τα χέρια του: τοίχοι, πόρτες, παράθυρα, υδραυλικές εγκαταστάσεις, έπιπλα. Οι πίνακες που κοσμούν τους τοίχους φέρουν την υπογραφή της μεγάλης του κόρης, Λητώς, που είναι ζωγράφος.

Όταν ήταν ο ίδιος παιδί, με τον Μανόλη έπαιζαν τους αρχαίους Αιγυπτίους. «Ο αδελφός μου ήταν ο πρώτος μου δάσκαλος και αποτέλεσε ίσως τη μεγαλύτερη τύχη στη ζωή μου», λέει. Πέρασε τα χρόνια της εφηβείας στην Κυψέλη, δημιουργώντας δεσμούς ζωής με παιδιά της Φωκίωνος Νέγρη. Πνεύμα ελεύθερο, επαναστατικό και ανένταχτο, παρά την αγάπη και τον σεβασμό για την ηρωική μητέρα του, που μεγάλωνε μόνη τρία παιδιά, ανυπομονούσε να το «σκάσει» από την περιορισμένη μικροαστική ζωή. Μπήκε στο Πολυτεχνείο – με αδερφό και γαμπρό αρχιτέκτονες, ήξερε να κάνει ήδη αρχιτεκτονικά σχέδια. Πέρασε τα φοιτητικά χρόνια εν μέσω χούντας, «καβάλα» σε ένα μηχανάκι που είχε φτιάξει μόνος του, εργαζόταν σε οποιαδήποτε δουλειά είχε σχέση με μαστόρεμα και σχέδιο και ήταν από την πρώτη μέρα της φοιτητικής του ζωής οικονομικά ανεξάρτητος.

Ήδη από το γυμνάσιο ασχολούνταν με την άλλη μεγάλη αγάπη της ζωής του, την αναρρίχηση. «Ήταν παιδικό μου όνειρο να ανεβαίνω στα βουνά. Είχα δει μικρός στο μπακάλικο της γειτονιάς μου ένα ημερολόγιο με τη φωτογραφία κάποιων ορειβατών σε μια ράχη και σκέφτηκα ότι αυτό ήθελα να κάνω. Ξεκίνησα λοιπόν να σκαρφαλώνω». Στα 16 του έσπασε το χέρι του καθώς προσπαθούσε να σκαρφαλώσει σε μια πολυκατοικία. Τότε έμαθε από έναν συμμαθητή του ότι μπορούσε να μπει σε ομάδα αναρρίχησης, ξεκίνησε το μεγάλο του ταξίδι στα βουνά της Ελλάδας και της Ευρώπης και έφτασε να συγκαταλέγεται στους καλύτερους αναρριχητές διεθνώς. Για μία οκταετία ταξίδευε στις Άλπεις, δέκα ημέρες πηγαινέλα, με οτοστόπ μέσω Γιουγκοσλαβίας, είκοσι μέρες παραμονή σε σκηνή μέσα στο δάσος και αναρρίχηση, έχοντας μαζί του ακόμα και τα μακαρόνια που θα έτρωγε. Θέλοντας να βοηθήσει και άλλους να ασχοληθούν με αυτή τη δραστηριότητα, έγραψε τεχνικά βιβλία και οδηγούς –που δεν υπήρχαν έως τότε– προτείνοντας και χαρτογραφώντας διαδρομές, περιγράφοντας τους κινδύνους και τα τεχνικά μέσα που χρειάζονταν.

Φίλος του αναρριχητής τού άνοιξε την πόρτα για τον τομέα των κατασκευαστικών έργων και βρέθηκε να εργάζεται στο Ολυμπιακό Στάδιο ως βασικός μηχανικός κατασκευής, ενώ μετά την ολοκλήρωσή του συνέχισε, όχι ως μηχανικός, αλλά ως… αναρριχητής, βάφοντας όλη την όψη δύο φορές, κρεμασμένος. Στη συνέχεια απασχολήθηκε σε έργα στη Σαουδική Αραβία – επίλυση τεχνικών προβλημάτων στην ανέγερση γεφυρών, λιμανιών κ.λπ. Πηγαίνοντας μια μέρα στα γραφεία της Ολυμπιακής στην Κηφισιά να αγοράσει ένα εισιτήριο για τη Σαουδική Αραβία, πρόσεξε το εκκλησάκι των Αγίων Σαράντα, που επέτεινε το ήδη μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή. Το σχέδιό του για τη μεταφορά του μικρού ναού πάνω σε ράγες ήταν πρωτοποριακό για τα δεδομένα της εποχής. Από τότε έχει φέρει εις πέρας περισσότερα από 60 τέτοια έργα, με δυσκολότερο τη μετακίνηση κατά 35 μ. παλαιού τριώροφου πέτρινου κτιρίου με υπόγειο, βάρους 2.000 τόνων, στη Θεσσαλονίκη, και πιο επικίνδυνο τη μεταφορά μιας τούβλινης καμινάδας δεκάδων μέτρων στη Νέα Ιωνία. Έχει δώσει το «παρών» κάθε φορά που χρειάστηκε να μεταφερθούν αρχαία μνημεία ή κομμάτια που εντοπίστηκαν κατά την εκτέλεση έργων υποδομής (οδοποιία, έργα μετρό κ.λπ.). Πολλά από τα έργα αυτά τον έφεραν σε επαφή με φορείς του Δημοσίου, πυροδοτώντας έντονη κριτική διάθεση και προβληματισμό για την πορεία της χώρας. «Συνειδητοποίησα ότι την εξουσία στην Ελλάδα δεν την έχει κανένας πολιτικός, η μόνη εξουσία που έχουν είναι να βολέψουν το παιδί σου στο Δημόσιο. Οι περισσότεροι δεν “τρώνε”, καταστρέφουν τη χώρα για κάτι πολύ πιο μικρό και ασήμαντο, για την “καρέκλα”. Επίσης δεν έχουν εξουσία απέναντι στο Δημόσιο. Ακόμα και όταν θέλουν οι πολιτικοί να κάνουν κάτι καλό, δεν θα μπορέσουν, γιατί θα αντιδράσει το Δημόσιο, που έχει τη δύναμη της αδράνειας και δεν μπορεί να το αγγίξει κανείς. Υπάρχει ένα πολύ μικρό ποσοστό υπαλλήλων που εργάζονται σκληρά και ευσυνείδητα και είναι αυτοί που κρατούν με το ζόρι εν ζωή την κρατική μηχανή».

Οι Έλληνες πιστεύει ότι «ζούμε στο καλύτερο οικόπεδο του πλανήτη, αλλά είμαστε πολύ ατομιστές και έχουμε χαμηλό επίπεδο συνεργασίας. Ζούμε ακόμη στην αυταπάτη ότι είμαστε λαός περιούσιος. Είμαστε άνθρωποι του ψέματος, της μυθολογίας, κανένας δεν ξέρει ιστορία. Λέμε ψέματα, στους φίλους, στις γυναίκες, στα παιδιά μας. Αν δεν λέγαμε ψέματα, θα συνεννοούμασταν πολύ πιο εύκολα».

Πολλά χρόνια τώρα έχει εγκαταλείψει την αναρρίχηση, αποδέχτηκε, λέει, την ηλικία του, είναι και χορτασμένος. Η δουλειά όμως εξακολουθεί να τον συναρπάζει, είτε πρόκειται για ένα νέο πρότζεκτ στην Τουρκία –μετακινήσεις μεγάλων μνημείων στην περιοχή του Τίγρη ποταμού– είτε για την κατασκευή ενός ξύλινου ανεμόμυλου για τη γιορτή του νηπιαγωγείου της γειτονιάς όπου φοίτησε ο 9χρονος γιος του Ανδρέας. 

Το όχημα Korres project

«Ήθελα να λύσω ένα μεγάλο πρόβλημα: πώς να μην καταστρέφω τα αυτοκίνητά μου πέφτοντας σε λακκούβες. Αφού το έλυσα σε θεωρητικό επίπεδο, σκέφτηκα ότι έχω το εργαστήριο, μου αρέσει να μαστορεύω, ας φτιάξω ένα τέτοιο αυτοκίνητο». Σχεδίασε και κατασκεύασε πάνω από 10.000 εξαρτήματα, κάποια περισσότερες από μία φορές. Αλλά το έφτιαξε. Ξεκίνησε το 2000 και το πρώτο πρωτότυπο Ρ1 ολοκληρώθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα. Ακολούθησαν η μελέτη και η κατασκευή τριών ακόμα πρωτοτύπων, των Ρ2, Ρ3, Ρ4. Το χαρακτηριστικό που κάνει το Ρ4 μοναδικό στον κόσμο είναι ο αδιανόητος μέχρι σήμερα συνδυασμός εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων εντός και εκτός δρόμου. Πριν από λίγες εβδομάδες, οι εταιρείες Kirkham motorsports με έδρα στις ΗΠΑ και Hi-Tech automotives με έδρα στη Νότια Αφρική ανέλαβαν την παραγωγή του αυτοκινήτου, το οποίο αναμένεται να βγει στην αγορά το 2019. 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

«ΝΑΙ στη ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΟΧΙ στη ΒΙΑ»: Εικαστικό εργαστήριο στη Νάξο για μικρούς και μεγάλους

Μια δημιουργική δράση από το Εργαστήρι Ζωγραφικής Φιλίππας Φλώρακα - Γιάννη Χάλκου , σε συνεργασία με το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης και τη διευθύντρια του, Αθανασία Σιμπού

Φωτιά στην Κύθνο: Επιχειρούν επίγειες και εναέριες δυνάμεις – Δεν απειλούνται κατοικίες

Συναγερμός σήμανε το απόγευμα της Πέμπτης στην Κύθνο για πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση. Άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού.

Η Ομάδα Αιγαίου δίπλα στο Γυμνάσιο-ΛΤ Κουφονησίων: Αναβάθμιση και νέα πνοή στο σχολείο του νησιού

Με γενναιόδωρες προσφορές και τεχνολογικό εξοπλισμό, η Ομάδα Αιγαίου ενίσχυσε σημαντικά την εκπαιδευτική καθημερινότητα στο μικρό νησιωτικό σχολείο.

Στην 19η θέση παγκοσμίως η Ελλάδα για τον κίνδυνο λειψυδρίας, στο κόκκινο οι Κυκλάδες

Η Ελλάδα στη 19η θέση παγκοσμίως στον δείκτη κινδύνου λειψυδρίας. Προβληματική εικόνα σε τουριστικές περιοχές όπως οι Κυκλάδες. Δείτε τι αναφέρει έκθεση της Deloitte.

FAST FERRIES: Έναρξη δρομολογίων με το ανακαινισμένο “ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ”, έκπτωση 10% για οικογένειες και παρέες

Η εταιρεία στηρίζει έμπρακτα τον εσωτερικό τουρισμό με νέα προσφορά για ταξίδια από και προς Πειραιά προς τις Κυκλάδες έως τον Οκτώβριο του 2025.

Επίσκεψη Φόρτωμα στην Κύθνο: Στο τραπέζι ακτοπλοΐα, υγεία και τουρισμός

Συναντήσεις με θεσμικούς και τοπικούς φορείς πραγματοποίησε ο Βουλευτής Κυκλάδων, τονίζοντας την ανάγκη για πρακτικές λύσεις στις ανάγκες του νησιού

Πρόταση για ένταξη νέων αλιέων στο ΠΑΛΥΘ: Κίνητρα ανάλογα με τους νέους αγρότες ζητά η Π.Ν.Αι.

Με στόχο τη στήριξη της βιώσιμης αλιείας και την παραμονή των νέων στα νησιά, ο Αντιπεριφερειάρχης Φιλήμονας Ζαννετίδης ζητά μέτρο ενίσχυσης για νέους επαγγελματίες αλιείς

Νάξος: Διακοπή ρεύματος αύριο Παρασκευή 23 Μαΐου, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Δίωρη προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος από τον ΔΕΔΔΗΕ για συντήρηση και αναβάθμιση δικτύου – Προσοχή στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις

Μύκονος: Σύλληψη 27χρονου αλλοδαπού για καταγγελλόμενη υπόθεση ασέλγειας

Ο άνδρας συνελήφθη μετά από καταγγελία 23χρονης – Διαπιστώθηκε ότι διέμενε παράνομα στη χώρα

Ξεκίνησαν τα έργα ανάπλασης στο κλειστό γυμναστήριο Νάξου

Με προϋπολογισμό 2,28 εκατ. ευρώ ξεκίνησε η υλοποίηση του μεγάλου έργου αθλητικής αναβάθμισης που θα ολοκληρωθεί έως το 2026.

Νάξος – Αποχαιρετισμός με αγάπη: Η Ιωάννα Καραμανή – Φραγκίσκου αποχαιρετά τη μητέρα της, Κυριακή Δημητροκάλλη

Η Κυριακή Δημητροκάλλη «έφυγε» σε ηλικία 69 ετών, αφήνοντας πίσω της βαθιά αγάπη, μνήμες και αξιοπρέπεια – Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεστεί τη Δευτέρα στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου

Νάξος: Περιπέτεια για το “SuperRunner Jet” – Απώλεσε άγκυρα και παραμένει αρόδου για ώρες

Το ταχύπλοο παρέμεινε εκτός λιμανιού της Νάξου από τις 7.30 περίπου το απόγευμα – Περιμένει ρυμουλκό για ασφαλή πρόσδεση

Νάξος – “Ο Χάρης”: Για 4η συνεχόμενη χρονιά στα καλύτερα εστιατόρια της Ελλάδας

Στις Εγγαρές της Νάξου, η παράδοση γίνεται γεύση και η γεύση… βραβείο. Το FNL Awards τίμησε ξανά τη μαγειρική ψυχή μιας οικογενειακής ταβέρνας

Νάξος – Στ. Φουτάκογλου: Μια γιαγιά, μια σφαίρα, μια συγγνώμη, είναι όμως αρκετή;

Η άγρια εκτέλεση της Μαρίας Δημητροκάλλη από τους Γερμανούς στη Νάξο – Μνήμη και καθήκον απέναντι στην Ιστορία

“Ξέφρενη σοροκάδα” σαρώνει την Παροναξία, η ένταση των ανέμων έφτασε τα 117 χιλ την ώρα (!!!)

Ριπές έως 117 km/h σε Πάρο και Νάξο – Πτώση δέντρου στον Άγιο Προκόπιο, ακυρώσεις πτήσεων και δυσκολίες πρόσδεσης πλοίων

Ο Γρηγόρης Σαμόλης στη Νάξο: Μια αυθεντική μουσική στιγμή στο πανηγύρι του Αγίου Παχωμίου (video)

Ο Κρητικός λυράρης επισκέφθηκε το νησί για ζωντανή εμφάνιση και συμμετείχε στο πανηγύρι του Τσικαλαριού, προσφέροντας συγκίνηση και παραδοσιακή μουσική.

Οι Πυξ Λαξ έρχονται στη Νάξο, πότε και που;

Την Δευτέρα 11 Αυγούστου στο 1ο Γυμνάσιο Νάξου – Μουσική, μνήμες και νέες αγάπες με το συγκρότημα-σύμβολο της ελληνικής ροκ σκηνής

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο λόγω μηχανικής βλάβης – Μεταφέρθηκαν οι επιβάτες

Νάξος – Δ. Λιανός: “Προτεραιότητα η έξυπνη διαχείριση του νερού, ξεκινούν εργασίες στο φράγμα Τσικαλαριού” (video)

Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός ανακοινώνει την επαναλειτουργία υλοποίησης του τρίτου φράγματος στο νησί και υπογραμμίζει την ανάγκη βιώσιμων λύσεων για το νερό στον νησιωτικό χώρο (video)

Κυκλάδες και “Γαλάζιες Σημαίες 2025”: 28 βραβευμένες παραλίες, απούσα η Νάξος (πίνακας)

Η Ελλάδα διατηρεί τη 2η θέση παγκοσμίως, οι Κυκλάδες βραβεύονται με 28 παραλίες, αλλά η Νάξος παραμένει εκτός λίστας παρά την ομορφιά και την καθαρότητα των ακτών της