Η ΠΕΝΕΝ προχώρησε σε καταγγελία εις βάρος της εταιρείας SEAJETS, για παραβίαση της Ναυτικής νομοθεσίας και της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα πλοία της
Ε ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο. Αυτοί που γνωρίζουν τι γίνεται στο χώρο της ακτοπλοΐας σίγουρα δεν έχουν δει με καλό μάτι την έκρηξη που έχει παρουσιάσει η ακτοπλοϊκή εταιρεία SeaJets που φέτος αναμένεται να καλύψει όλο σχεδόν το Νότιο Αιγαίο (17 λιμάνια με 140 συνδέσεις) με έντεκα πλοία και μάλιστα αφήνει πίσω της, την πολιτική των ταχύπλοων και μπαίνει και στα συμβατικά με το Paros Jet και το Aqua Spirit που δεν αποκλείεται να το δούμε ακόμη και αύριο να μπαίνει στις ενδοκυκλαδικές διαδρομές… Πριν από μερικές ημέρες όμως εστάλη επιστολή – καταγγελία για την εταιρεία SEAJETS στον υπουργό Ναυτιλίας κο Δρίτσα για παραβίαση της Ναυτικής νομοθεσίας και της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα πλοία της. Αποστολέας η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) όπου ανάμεσα στα άλλα γίνεται λόγος για ανεξήγητη σιωπή και αδράνεια της πολιτικής ηγεσίας, των αρχών και υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και «προαναγγέλλει» κινητοποιήσεις σε περίπτωση που εξακολουθήσουν να «κωφεύουν» – όπως χαρακτηριστικά αναφέρει – οι υπηρεσίες του Υπουργείου.
Αναλυτικά το κείμενο της επιστολής:
«Σε συνέχεια έγγραφης διαμαρτυρίας μας αλλά και προφορικής που επανειλημμένα σας έχουμε θέσει (Υπουργό Ε.Ν – Γ.Γ. ΥΕΝ – Διευθυντή Ναυτικής Εργασίας) αλλά και στην συνάντηση που έγινε πρόσφατα μελών του Προεδρείου της ΠΕΝΕΝ με τον Γ.Γ του ΥΕΝ κ. Γ. Θεοτοκά, επανερχόμαστε στις καταγγελίες μας αναφορικά με συστηματικές και επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις που σημειώνονται σε πλοία της εταιρίας και οι οποίες καταστρατηγούν την υφιστάμενη ναυτική νομοθεσία, την ισχύουσα ΣΣΕ και στην ουσία καταπατούν δικαιώματα των Ναυτεργατών.
Παρά τις διαβεβαιώσεις που έχουμε λάβει επανειλημμένα ότι η πολιτική ηγεσία και οι υπηρεσίες θα ασχοληθούν και θα δώσουν λύσεις, διαπιστώνουμε ακριβώς το αντίθετο.
Τα προβλήματα παραμένουν και διαιωνίζονται και στους υπεύθυνους της εταιρείας παρέχεται ένα είδος επιχειρηματικής ασυλίας στην παραβίαση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.
Σημειώνουμε επίσης ότι επανειλημμένα έχουμε διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις για την εξακρίβωση και τον αποτελεσματικό έλεγχο αυτών των προβλημάτων, από τις οποίες καμιά δεν έχετε ενεργοποιήσει και υλοποιήσει.
Επειδή σε λίγο διάστημα εισερχόμαστε στην κρίσιμη περίοδο του Πάσχα και ακολούθως στην καλοκαιρινή περίοδο και με δεδομένο την μη συμμόρφωση της εταιρείας (παρά τις επανειλημμένες μας διαμαρτυρίες και παραστάσεις στις οποίες έχουμε προβεί προς τους υπεύθυνους και αρμόδιους αυτής) οφείλουμε να σας καταστήσουμε απόλυτα υπεύθυνους ότι εάν και εφόσον η εταιρεία δεν συμπορευθεί απόλυτα με την νομοθεσία και την ισχύουσα ΣΣΕ η ΠΕΝΕΝ είναι αποφασισμένη να προβεί άμεσα σε συνδικαλιστική δράση και αγωνιστικές κινητοποιήσεις με σκοπό να διασφαλίσει και να προστατεύσει τα δικαιώματα των μελών της και των Ναυτεργατών.
Στην συνέχεια αναφέρουμε για άλλη μια φορά τα προβλήματα (τα οποία ήδη γνωρίζετε) που απασχολούν τον κλάδο μας στα πλοία της παραπάνω εταιρείας.
• Παραβιάζεται η ΣΣΕ σε ότι αφορά τις νόμιμες και προβλεπόμενες αποδοχές. Συγκεκριμένα εκπρόσωποι της εταιρείας επιβάλουν εκβιαστικά πριν την πρόσληψη των Ναυτικών, να δεχθούν μισθούς χαμηλότερους της ΣΣΕ, κατά παρέκκλιση της κλαδικής ναυτεργατικής ΣΣΕ. Στην πραγματικότητα άλλος είναι ο μισθός της ΣΣΕ και άλλος (κατώτερος έως και 500 ευρώ) αυτός που καταβάλλεται στον Ναυτικό.
• Κατά την διάρκεια της επισκευής των πλοίων αντί της ΣΣΕ και των νόμιμων μισθών, τους καταβάλλονται με την μορφή μεροκάματου ποσά τα οποία είναι πολύ κατώτερα από τα προβλεπόμενα από την ΣΣΕ ενώ πολλοί από αυτούς είναι ανασφάλιστοι.
• Συστηματικά σε μια σειρά λειτουργούντα και δρομολογημένα πλοία (περίοδο 2014 – 2015) δεν καταβάλλονται μια σειρά αμοιβές της ΣΣΕ όπως είναι π.χ η αμοιβή για το γκαράζ, τροφοδοσία, οι δεδουλευμένες υπερωρίες ακόμη και τα αντίστοιχα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα!!!
• Σε πλοία που προβλέπονται διπλά πληρώματα διαπιστώνονται εικονικές ναυτολογήσεις του δεύτερου πληρώματος ( στην ουσία ταξιδεύει το ναυτικό φυλλάδιο) ενώ η εργασία γίνεται από το πρώτο πλήρωμα με αποτέλεσμα οι ναυτικοί να επιβαρύνονται δραματικά με ωράρια εργασίας που παραβιάζουν την Δ.Σ 180 σχετικά με τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης.
Επειδή θεωρούμε ανεξήγητη και προφανώς ανεπίτρεπτη την σιωπή και την αδράνεια της πολιτικής ηγεσίας, των αρχών και υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και επειδή σε καμιά περίπτωση δεν συναινούμε με οποιοδήποτε τρόπο στην παραβίαση και καταστρατήγηση των όρων της ΣΣΕ, δηλώνουμε ότι θα προβούμε σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις εάν οι υπηρεσίες του Υπουργείου σας εξακολουθήσουν να κωφεύουν στην σοβαρότητα των καταγγελιών μας».