Από τη Δευτέρα βρίσκεται στη Μάλτα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κος Σαντοριναίος για συμμετοχή στο πρόγραμμα «Ποιο είναι το μέλλον για τα νησιά της ΕΕ» και πριν αποχωρήσει μίλησε στην ΕΡΑ Ρόδου για την συγκρότηση κοινής Επιτροπής από το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα τον σχεδιασμό των συνδυασμένων μεταφορών και τονίζει ότι από τον Νοέμβριο θα είναι σε …λειτουργία ακόμη και με τη συμβολή των ΚΤΕΛ
Μπορεί να ορίστηκε υπεύθυνος για την σύσταση της Επιτροπής που θα αναλάβει τις συνδυαστικές μεταφορές στο Αιγαίο, όμως έχει κι άλλες …αποστολές. Κι έτσι βρίσκεται από χθες το μεσημέρι στη Μάλτα – έχει αναλάβει για το πρώτο εξάμηνο του 2016 την προεδρία της ΕΕ – ώστε να συμμετάσχει σε πρόγραμμα ακρόασης με θέμα «Ποιο είναι το μέλλον για τα νησιά της ΕΕ» (What future for islands in the European Union Public Hearing). Ο λόγος για τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κο Νεκτάριο Σαντορινιό, ο οποίος μάλιστα πρόκειται να πραγματοποιήσει παρέμβαση σχετικά με την ενιαία υποχρέωση των κρατών μελών για την τήρηση του άρθρου 174 της Ευρωπαϊκής Συνθήκης στο οποίο αναγνωρίζονται οι ιδιαίτερες συνθήκες της νησιωτικότητας και να τονίσει, στη διάρκεια της ομιλίας του, την αναγκαιότητα για την μέγιστη δυνατή διαμόρφωση ευρωπαϊκών πολιτικών που θα φέρουν προοπτικές ανάπτυξης και στήριξης των κοινωνικών ιστών των νησιών.
Πριν αναχωρήσει πάντως έδωσε συνέντευξη στην ΕΡΑ Ρόδου, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για τη συγκρότηση κοινής επιτροπής με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με τοπικούς φορείς των νησιών, η οποία θα έχει ως κύριο θέμα τον σχεδιασμό των συνδυασμένων μεταφορών.
Τι ανέφερε ανάμεσα στα άλλα;
«Η πρωτοβουλία που πήραμε βασίζεται στην προσπάθεια να απαντήσουμε στο το πως τα νησιά εξυπηρετούνται από όλα τα διαθέσιμα μεταφορικά μέσα. Προτεραιότητα δόθηκε στις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συνδέσεις, μιας και σε αυτά υπάρχει η επιδότηση των άγονων γραμμών, έτσι ώστε να συνδυαστούν με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».
«Χαρακτηριστικό παράδειγμα του προβλήματος που αυτή τη στιγμή βιώνουν οι νησιώτες, είναι η Κάσος, όπου διαθέτει ακτοπλοϊκά και αεροπορικά δρομολόγια, τα οποία όμως συμπίπτουν. Και έτσι έχει δυο μέσα διαθέσιμα που όμως δίνουν μια επιλογή μετακίνησης την φορά».
«Με βάση, λοιπόν, τα υπαρκτά προβλήματα στις μετακινήσεις των νησιωτών, έλαβε χώρα ευρεία σύσκεψη με την συμμετοχή της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εκπροσώπων της Τ.Α, και εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εταιρειών. Από κοινού αποφασίστηκε η σύσταση πρώτον, μιας επιτροπής για τον επανασχεδιασμό των συνδυασμένων μεταφορών, και δεύτερον, μιας επιπλέον επιτροπής που θα εξετάσει τις απαραίτητες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των μετακινήσεων. Στην επιτροπή που έχει σκοπό τις συνδυασμένες μεταφορές θα συμμετέχουν όλοι οι παραπάνω φορείς και θα είναι υπό την προεδρεία μου. Στο τέλος της εβδομάδας αναμένεται ο ορισμός των εκπροσώπων και αμέσως μετά θα αρχίσει, άμεσα, τις εργασίες της».
«Αξίζει, επιπλέον, να πούμε, ότι με πρωτοβουλία του Υπουργείου, έχω ήδη αποστείλει σε όλους τους νησιωτικούς Δήμους της χώρας επιστολή, με την οποία ζητώ να μου αποστείλουν τα προβλήματα και τις προτάσεις τους, ούτως ώστε να υπάρχει ένα πρωτογενές υλικό καταγραφής των απόψεων των ίδιων των νησιωτών».
«Η προσπάθεια αυτή αν και είναι δύσκολη– τα περισσότερα αποτελέσματα θα φανούν στην έναρξη της επόμενης ακτοπλοικής περιόδου, δηλ. τον Νοέμβιο- εντούτοις είναι ένα εγχείρημα που δεν έχει ξαναυπάρξει και είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε τις όποιες αλλαγές χρειάζονται και να εμπλέξουμε και άλλα μέσα- όπως τα ΚΤΕΛ- με το σκοπό της καλύτερης κάλυψης των νησιωτικών αναγκών για προσβασιμότητα. Ποτέ το όλο ζήτημα δεν έχει, μέχρι τώρα, αντιμετωπισθεί συνολικά. Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να συζητήσουμε για λύσεις και είμαι σίγουρος ότι θα τις βρούμε».