Τρία πλοία… τρία στοιχήματα: Το «Superferry II» ήρθε με όνειρα στη Παροναξία αλλά αναγκάζεται να αποχωρήσει νωρίς (01/09) – Το «Αικατερίνη Π» κέρδισε το στοίχημα και συνεχίζει του χρόνου ενώ το «Νήσος Ρόδος» αποτελεί το ερωτηματικό για την επόμενη χρόνια
Η ανακοίνωση που έγινε πριν από δύο ημέρες εκ μέρους της ναυτιλιακής εταιρείας Golden Star Ferries ουσιαστικά δεν έπιασε κανέναν στον …ύπνο. Τουλάχιστον αυτούς που γνωρίζουν πως κινούνται οι άνθρωποι στο χώρο της ναυτιλίας. Η ανακοίνωση ξερή και χωρίς φτιασίδια και με έμμεση παραδοχή λάθους; « λόγω χαμηλής ζήτησης, η εταιρεία Golden Star Ferries είναι στη δυσάρεστη θέση να ακυρώσει όλες τις προσεγγίσεις του πλοίου της Ε/Γ-Ο/Γ Superferry II προς Νάξο και Πάρο από 01/09/2016…» Και βέβαια η αναγκαία και σωστή ενημέρωση ότι όσοι έχουν βγάλει εισιτήρια από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά θα αποζημιωθούν πλήρως…. Για δεύτερη φορά αυτή τη δεκαετία η οικογένεια Στεφάνου χάνει το στοίχημα με τη Παροναξία… Γιατί άραγε;
Όμως ας δούμε συνολικά και με βάση τις πληροφορίες που έχουμε για τα τρία στοιχήματα που τέθηκαν το φετινό καλοκαίρι όσον αφορά το χώρο της ναυτιλίας και με σημείο αναφοράς την Ραφήνα και τις Βόρειες Κυκλάδες.
SuperFerry II
Κι εν αρχή το SuperFerry II με τις πληροφορίες δυστυχώς να επιβεβαιώνονται. Ακούγονταν ως ψίθυροι εδώ και μερικές εβδομάδες από τη στιγμή που ούτε ο Αύγουστος κινήθηκε στο ρυθμό που επιθυμούσαν τα αδέλφια Στεφάνου. Εδώ και χρόνια ένα από τα πάγια αιτήματα κυρίως των ξενοδόχων της Παροναξίας (για να μην πούμε μόνο της Νάξου) ήταν να υπάρχει ένα πολύ πρωινό δρομολόγιο προς τη Μύκονο. Με στόχο να καλύπτουν τις πρωινές αναχωρήσεις από το διεθνές αεροδρόμιο της Μυκόνου και να μην χάνονται διανυκτερεύσεις. Και η Golden Star Ferries έστω και με καθυστέρηση ήρθε φέτος να καλύψει αυτή την ανάγκη. Με ώρα αναχώρησης οκτώ και εννέα το πρωί από Πάρο και Νάξο αντίστοιχα, τι καλύτερο για τους …πρωινούς. Κι όμως το πείραμα δεν πέτυχε. Δεν υπήρξε η ανταπόκριση που όλοι περίμεναν. Είτε μιλάμε για τους ξενοδόχους, είτε για τους τουριστικούς πράκτορες είτε και για την ίδια την ιδιοκτησία της εταιρείας. Οι περίπου 200 επιβάτες σε ημερήσια βάση δεν καλύπτουν την ανάγκη για παρουσία πλοίου. Μήπως άλλαξαν οι συνήθειες των επισκεπτών και πλέον φεύγουν αργότερα; Δεν υπάρχει μία σαφής εξήγηση. Και μοιραία ελήφθη η απόφαση. Και αυτό που προξενεί εντύπωση είναι ότι τα αδέλφια Στεφάνου δεν είναι από τους ανθρώπους που καταθέτουν τα όπλα εύκολα. Το έχουν αποδείξει στο παρελθόν. Όταν το 2011 πιέστηκαν να αφήσουν τη γραμμή της Νάξου από την Ραφήνα υποσχέθηκαν να επιστρέψουν. Τότε το μεσημεριανό εγχείρημα είχε κριθεί επιτυχημένο αλλά για άλλους λόγους λέγεται ότι αποχώρησαν. Τώρα; Θα επιστρέψουν; Οι Ανδριώτες ακτοπλόοι φημίζονται για το πείσμα τους. Οπότε; Τα στοιχήματα πέφτουν και ενδεχομένως να τους ξαναδούμε προς τα νερά μας. Το πότε είναι το ζήτημα…
Οι φωτογραφίες είναι από την ιστοσελίδα Naxos Tours (Βασίλης Βαλληνδράς)
Αικατερίνη Π
Από την άλλη, το στοίχημα του «Αικατερίνη Π» κρίνεται όχι απλά επιτυχημένο αλλά κάτι παραπάνω… Και μόνο το γεγονός ότι την προ-παραμονή της Παναγίας το «Αικατερίνη Π» αποβίβασε κάτι περισσότερους από 1000 επιβάτες στη Νάξο ενώ μόλις την Πέμπτη 18 Αυγούστου είχε περίπου 400 επιβάτες ως αποβιβασθέντες στο νησί δείχνει ότι το «Κόκκινο πλοίο» ήρθε για να μείνει. Οι πληροφορίες για ανανέωση και του χρόνου της …. σχέσης του με τη Νάξο μέσα από το συγκεκριμένο δρομολόγιο (Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Νάξο) επιβεβαιώνονται και για το 2017 θα το έχουμε μαζί μας. Οι λόγοι επιτυχίας; Το γεγονός ότι σύνδεσε γρήγορα τη Νάξο με τη Μύκονο και το αντίστροφο ιδανικές ώρες (από τις 1 έως τις 4 το απόγευμα) για τους ξένους που έρχονταν και έφευγαν από «το νησί των ανέμων». Όπως επίσης κρίθηκε πολύ ικανοποιητική και η οικονομική πολιτική σε θέματα εισιτηρίων. Οπότε και του χρόνου μαζί μας.
Νήσος Ρόδος
Όσο για το «Νήσος Ρόδος»; Από την αρχή ήταν το πιο δύσκολο στοίχημα λόγω …διαδρομής. Από Πειραιά μέσω Παροναξίας στο ΝοτιοΑνατολικό Αιγαίο (Πάτμο) κι από εκεί στα ….Ανατολικά (Σάμος – Ικαρία – Χίος) και τέλος στα …Βόρεια (Λήμνος και Καβάλα). Ταξίδι που εν έτη 2016 μοιάζει περισσότερο με Οδύσσεια καθότι είχε διάρκεια άνω των 15 ωρών. Η αλήθεια είναι ότι η επιβατική κίνηση του συγκεκριμένου πλοίου δεν είναι άσχημη. Μάλιστα έφτασε στο σημείο σε ημέρες αιχμής στο λιμάνι της Καβάλας να αποβιβάζει και να επιβιβάζει περίπου 3500 επιβάτες (!!!) Και εδώ είναι το πρόβλημα. Η καθυστέρηση που παρατηρείται στα λιμάνια λόγω του όγκου των επιβατών. Κάθε δέκα λεπτά που χάνονται σε ένα ταξίδι που περιλαμβάνει τουλάχιστον 10 λιμάνια είναι …μεγάλη. Και φέρνει απογοήτευση ή δυσαρέσκεια. Κι αυτό είναι ένα ζήτημα. Από εκεί και πέρα, η σύνδεση της Παροναξίας με την Βόρεια Ελλάδα κρίνεται ικανοποιητική καθότι άνοιξε αγορές που για δεκαετίες ήταν κλειστές ή απόμακρες. Ενδεχομένως να δούμε καλύτερες ημέρες τον Σεπτέμβριο όταν και οι ντόπιοι αρχίζουν να κινούνται. Όμως, για την ώρα (προς τα τέλη Αυγούστου) είναι άγνωστο τι μέλλει γενέσθαι. Η συγκεκριμένη εταιρεία (Hellenic Seaways) εδώ και δύο χρόνια τολμά σημαντικά ανοίγματα κυρίως στο κεντρικό και βόρειο Αιγαίο. Ρισκάρει και δικαιώνεται. Το «Νήσος Ρόδος» είναι ένα μεγάλο στοίχημα λόγω και του υψηλού κόστους ταξιδιού από την ώρα που είναι πολλές ώρες στο …νερό. Οπότε αναμένουμε αν και οι πληροφορίες συγκλίνουν πως και του χρόνου θα το έχουμε κοντά μας. Αλλά δυστυχώς στην ακτοπλοΐα τα σχέδια επί χάρτου ακόμη και μεσοπρόθεσμα είναι λίγο παράτολμα.