Τετάρτη, 11 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΟικονομία"Αντίο" SuperFerry II, "Αικατερίνη Π" και το 2017

“Αντίο” SuperFerry II, “Αικατερίνη Π” και το 2017

|

Τρία πλοία… τρία στοιχήματα: Το «Superferry II» ήρθε με όνειρα στη Παροναξία αλλά αναγκάζεται να αποχωρήσει νωρίς (01/09) – Το «Αικατερίνη Π» κέρδισε το στοίχημα και συνεχίζει του χρόνου ενώ το «Νήσος Ρόδος» αποτελεί το ερωτηματικό για την επόμενη χρόνια 

Η ανακοίνωση που έγινε πριν από δύο ημέρες εκ μέρους της ναυτιλιακής εταιρείας Golden Star Ferries ουσιαστικά δεν έπιασε κανέναν στον …ύπνο. Τουλάχιστον αυτούς που γνωρίζουν πως κινούνται οι άνθρωποι στο χώρο της ναυτιλίας. Η ανακοίνωση ξερή και χωρίς φτιασίδια και με έμμεση παραδοχή λάθους; « λόγω χαμηλής ζήτησης, η εταιρεία Golden Star Ferries είναι στη δυσάρεστη θέση να ακυρώσει όλες τις προσεγγίσεις του πλοίου της Ε/Γ-Ο/Γ Superferry II προς Νάξο και Πάρο από 01/09/2016…» Και βέβαια η αναγκαία και σωστή ενημέρωση ότι όσοι έχουν βγάλει εισιτήρια από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά θα αποζημιωθούν πλήρως….  Για δεύτερη φορά αυτή τη δεκαετία η οικογένεια Στεφάνου χάνει το στοίχημα με τη Παροναξία… Γιατί άραγε;

Όμως ας δούμε συνολικά και με βάση τις πληροφορίες που έχουμε για τα τρία στοιχήματα που τέθηκαν το φετινό καλοκαίρι όσον αφορά το χώρο της ναυτιλίας και με σημείο αναφοράς την Ραφήνα και τις Βόρειες Κυκλάδες.

SuperFerry II

Κι εν αρχή το SuperFerry II με τις πληροφορίες δυστυχώς να επιβεβαιώνονται.  Ακούγονταν ως ψίθυροι εδώ και μερικές εβδομάδες από τη στιγμή που ούτε ο Αύγουστος κινήθηκε στο ρυθμό που επιθυμούσαν τα αδέλφια Στεφάνου. Εδώ και χρόνια ένα από τα πάγια αιτήματα κυρίως των ξενοδόχων της Παροναξίας (για να μην πούμε μόνο της Νάξου) ήταν να υπάρχει ένα πολύ πρωινό δρομολόγιο προς τη Μύκονο. Με στόχο να καλύπτουν τις πρωινές αναχωρήσεις από το διεθνές αεροδρόμιο της Μυκόνου και να μην χάνονται διανυκτερεύσεις. Και η Golden Star Ferries έστω και με καθυστέρηση ήρθε φέτος να καλύψει αυτή την ανάγκη. Με ώρα αναχώρησης οκτώ και εννέα το πρωί από Πάρο και Νάξο αντίστοιχα, τι καλύτερο για τους …πρωινούς. Κι όμως το πείραμα δεν πέτυχε. Δεν υπήρξε η ανταπόκριση που όλοι περίμεναν. Είτε μιλάμε για τους ξενοδόχους, είτε για τους τουριστικούς πράκτορες είτε και για την ίδια την ιδιοκτησία της εταιρείας. Οι περίπου 200 επιβάτες σε ημερήσια βάση δεν καλύπτουν την ανάγκη για παρουσία πλοίου. Μήπως άλλαξαν οι συνήθειες των επισκεπτών και πλέον φεύγουν αργότερα; Δεν υπάρχει μία σαφής εξήγηση. Και μοιραία ελήφθη η απόφαση. Και αυτό που προξενεί εντύπωση είναι ότι τα αδέλφια Στεφάνου δεν είναι από τους ανθρώπους που καταθέτουν τα όπλα εύκολα. Το έχουν αποδείξει στο παρελθόν. Όταν το 2011 πιέστηκαν να αφήσουν τη γραμμή της Νάξου από την Ραφήνα υποσχέθηκαν να επιστρέψουν. Τότε το μεσημεριανό εγχείρημα είχε κριθεί επιτυχημένο αλλά για άλλους λόγους λέγεται ότι αποχώρησαν. Τώρα; Θα επιστρέψουν; Οι Ανδριώτες ακτοπλόοι φημίζονται για το πείσμα τους. Οπότε; Τα στοιχήματα πέφτουν και ενδεχομένως να τους ξαναδούμε προς τα νερά μας. Το πότε είναι το ζήτημα…

Οι φωτογραφίες είναι από την ιστοσελίδα Naxos Tours (Βασίλης Βαλληνδράς) 

Αικατερίνη Π

Από την άλλη, το στοίχημα του «Αικατερίνη Π» κρίνεται όχι απλά επιτυχημένο αλλά κάτι παραπάνω… Και μόνο το γεγονός ότι την προ-παραμονή της Παναγίας το «Αικατερίνη Π» αποβίβασε κάτι περισσότερους από 1000 επιβάτες στη Νάξο ενώ μόλις την Πέμπτη 18 Αυγούστου είχε περίπου 400 επιβάτες ως αποβιβασθέντες στο νησί δείχνει ότι το «Κόκκινο πλοίο» ήρθε για να μείνει. Οι πληροφορίες για ανανέωση και του χρόνου της …. σχέσης του με τη Νάξο μέσα από το συγκεκριμένο δρομολόγιο (Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Νάξο) επιβεβαιώνονται και για το 2017 θα το έχουμε μαζί μας. Οι λόγοι επιτυχίας; Το γεγονός ότι σύνδεσε γρήγορα τη Νάξο με τη Μύκονο και το αντίστροφο ιδανικές ώρες (από τις 1 έως τις 4 το απόγευμα) για τους ξένους που έρχονταν και έφευγαν από «το νησί των ανέμων». Όπως επίσης κρίθηκε πολύ ικανοποιητική και η οικονομική πολιτική σε θέματα εισιτηρίων. Οπότε και του χρόνου μαζί μας.  

Νήσος Ρόδος

Όσο για το «Νήσος Ρόδος»; Από την αρχή ήταν το πιο δύσκολο στοίχημα λόγω …διαδρομής. Από Πειραιά μέσω Παροναξίας στο ΝοτιοΑνατολικό Αιγαίο (Πάτμο) κι από εκεί στα ….Ανατολικά (Σάμος – Ικαρία – Χίος) και τέλος στα …Βόρεια (Λήμνος και Καβάλα). Ταξίδι που εν έτη 2016 μοιάζει περισσότερο με Οδύσσεια καθότι είχε διάρκεια άνω των 15 ωρών. Η αλήθεια είναι ότι η επιβατική κίνηση του συγκεκριμένου πλοίου δεν είναι άσχημη. Μάλιστα έφτασε στο σημείο σε ημέρες αιχμής στο λιμάνι της Καβάλας να αποβιβάζει και να επιβιβάζει περίπου 3500 επιβάτες (!!!) Και εδώ είναι το πρόβλημα. Η καθυστέρηση που παρατηρείται στα λιμάνια λόγω του όγκου των επιβατών. Κάθε δέκα λεπτά που χάνονται σε ένα ταξίδι που περιλαμβάνει τουλάχιστον 10 λιμάνια είναι …μεγάλη. Και φέρνει απογοήτευση ή δυσαρέσκεια. Κι αυτό είναι ένα ζήτημα. Από εκεί και πέρα, η σύνδεση της Παροναξίας με την Βόρεια Ελλάδα κρίνεται ικανοποιητική καθότι άνοιξε αγορές που για δεκαετίες ήταν κλειστές ή απόμακρες. Ενδεχομένως να δούμε καλύτερες ημέρες τον Σεπτέμβριο όταν και οι ντόπιοι αρχίζουν να κινούνται. Όμως, για την ώρα (προς τα τέλη Αυγούστου) είναι άγνωστο τι μέλλει γενέσθαι. Η συγκεκριμένη εταιρεία (Hellenic Seaways) εδώ και δύο χρόνια τολμά σημαντικά ανοίγματα κυρίως στο κεντρικό και βόρειο Αιγαίο. Ρισκάρει και δικαιώνεται. Το «Νήσος Ρόδος» είναι ένα μεγάλο στοίχημα λόγω και του υψηλού κόστους ταξιδιού από την ώρα που είναι πολλές ώρες στο …νερό. Οπότε αναμένουμε αν και οι πληροφορίες συγκλίνουν πως και του χρόνου θα το έχουμε κοντά μας. Αλλά δυστυχώς στην ακτοπλοΐα τα σχέδια επί χάρτου ακόμη και μεσοπρόθεσμα είναι λίγο παράτολμα.

 
 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νέος ΚΟΚ: Ισόβια για πολύνεκρα τροχαία και κλιμακωτές ποινές για παραβάσεις όπως το κινητό, το αλκοόλ, η παραβίαση STOP

Αυστηρότερες ποινές με στόχο τη μείωση των τροχαίων και την προστασία της ανθρώπινης ζωής

Τριήμερη περιοδεία Κατερίνας Μονογυιού σε Μύκονο, Σαντορίνη και Νάξο

Κ. Μονογυιού: Στηρίζουμε έμπρακτα την Υγεία, τη Δικαιοσύνη και τον Τουρισμό στη Μύκονο, τη Σαντορίνη και τη Νάξο

Αντιδράσεις για τη μεταφορά των Κούρων του Φλεριού – Τι δηλώνει ο Βασίλης Φλεριανός (video)

Ο Βασίλης Φλεριανός μιλά στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων για την απόφαση μεταφοράς των Κούρων στη Νησίδα Μουσείων και τις αντιδράσεις που προκαλεί στην τοπική κοινωνία των Μελάνων.

Μέλανες: Αντίθετος και ο Κυνηγετικός Σύλλογος Νάξου στην απομάκρυνση των Κούρων

Ο Σύλλογος εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στην απομάκρυνση των αρχαιοτήτων από τις Μέλανες - Πλήρης στήριξη σε φορείς και κατοίκους που αντιδρούν

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα για ανέργους στις Κυκλάδες

Η δράση συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ), από εθνικούς πόρους του ΠΔΕ.

Σαντορίνη: Την Τετάρτη 11 Ιουνίου το 3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο για την αυθεντικότητα και την ταυτότητα του νησιού

Ο Δήμος Θήρας προσκαλεί επαγγελματίες του τουρισμού στο τρίτο και τελευταίο σεμινάριο με θέμα «Γνωριμία με τη Σαντορίνη» – Διαδικτυακή συμμετοχή και από τον καθηγητή Κώστα Παπαζάχο

Στάση εργασίας και κινητοποίηση των ταξί Αττικής για τις ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ

Έντονη αντίδραση του ΣΑΤΑ στις αλλαγές για τις λεωφορειολωρίδες – Συγκέντρωση στις 17:00

Λειψυδρία στην Ευρώπη: Ο αγροτικός κόσμος σε ασφυξία, τα μέτρα σε αναμονή

Με το 40% των Ευρωπαίων να πλήττεται από έλλειψη νερού, η γεωργία πληρώνει το κόστος – Σχέδια κινήτρων, καθυστερήσεις σε έργα και ανησυχία για τη ρύπανση των υδάτων

Αμοργιανό Φεστιβάλ: Ζωντάνεψε η Πλατεία Καταπόλων με Χορούς και Μουσική (video)

Παραδοσιακοί χοροί από το Λύκειο Ελληνίδων στην πλατεία Καταπόλων και πανηγυρικός εσπερινός στη Λαγκάδα με τη χορωδία “Ορφέας Τρίπολης

Πανευρωπαϊκή διαμαρτυρία κατά του ανεξέλεγκτου τουρισμού στις 15 Ιουνίου

Η Μαγιόρκα αναμένεται να είναι το επίκεντρο των διαδηλώσεων, με 60 ομάδες να προγραμματίζουν μαζικές κινητοποιήσεις.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Επιστροφή στη κανονικότητα, αλλά μας έμεινε “αμανάτι” το αεροσκάφος (!!!)

Ένα περιστατικό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση, μετατράπηκε σε απόδειξη επαγγελματισμού και ετοιμότητας. Η επόμενη ημέρα βρίσκει το νησί να μετρά την ωριμότητά του ως τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής.

Εκτακτο – Olympic Air: Καθηλωμένο στο διάδρομο το αεροσκάφος λόγω προβλήματος στον κινητήρα

Εκτακτο.. Καθηλώθηκε αεροπλάνο της Olympic Air στον διάδρομο καθότι πήρε φωτιά ο κινητήρας του λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Νάξου

Νάξος – Κόρωνος: Μια προσφορά από καρδιάς στη μνήμη του Νικόλα Μανωλά

Οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Κορώνου Νάξου ευγνωμονεί την οικογένεια του Νικόλα Μανωλά για μια δωρεά που θα δώσει φωνή στις μαθητικές εκδηλώσεις

Μια ιστορική βραδιά: Οι Κονιτοπουλαίοι επανενώνονται στο Άλσος Βεΐκου

Στις 22 Ιουλίου, η οικογένεια-σύμβολο της νησιώτικης μουσικής ανεβαίνει ξανά στη σκηνή, σε μια γιορτή της παράδοσης και των ριζών μας

Νάξος – “Emerald Azzurra”: Η πολυτέλεια “έδεσε” στο νησί των Κυκλάδων

Με 110 μέτρα μήκος και 50 πολυτελείς καμπίνες, το υπερσύγχρονο "Emerald Azzurra" πραγματοποιεί μία ακόμη επταήμερη κρουαζιέρα στο Αιγαίο και φέρνει τη Νάξο στο χάρτη των VIP προορισμών

Cine Naxos Open: Το καλοκαίρι ξεκινά με… “Επικίνδυνες Αποστολές”

Η θερινή σεζόν στη Νάξο ανοίγει επίσημα την Πέμπτη 5 Ιουνίου με την ταινία περιπέτειας "Mission: Impossible – The Final Reckoning"!

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

Reddit – Νάξος: Στη δεύτερη θέση των πιο υποτιμημένων νησιών στον κόσμο

Το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων εντυπωσιάζει τη διεθνή κοινότητα του Reddit με την αυθεντικότητα, την ηρεμία και την φυσική του ομορφιά

«Το Γλέντι»… αλλιώς! ONIRAMA & Νίκος Οικονομίδης ενώνουν κόσμο, βιολί και καλοκαίρι (video)

Η πιο feel-good διασκευή του καλοκαιριού είναι εδώ: Νησιώτικο βιολί, ηλεκτρική ενέργεια και ρυθμός που δεν κάθεται ποτέ

Τραγωδία στην Πάρο: Συνελήφθησαν οι γονείς βρέφους 5 μηνών που έχασε τη ζωή του

Υπόθεση θανάτου βρέφους συγκλονίζει την Πάρο – Σε εξέλιξη η έρευνα των Αρχών για τις συνθήκες του περιστατικού και τις ευθύνες των γονέων.