Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΑμοργός - Αιγιάλη: Διαβούλευση για αναβάθμιση λιμανιού

Αμοργός – Αιγιάλη: Διαβούλευση για αναβάθμιση λιμανιού

|

Ξεκίνησε η φάση της διαβούλευσης, αναφορικά με την πρόταση του μελετητή για το έργο αναβάθμισης των υποδομών του κεντρικού λιμένα της Αμοργού

Σε διαβούλευση έχει πλέον τεθεί η πρόταση του μελετητή, σχετικά με το έργο αναβάθμισης των υποδομών του λιμένα της Αιγιάλης, από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και το Δήμο Αμοργού. Κατόπιν της σχετικής αίτησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αμοργού, το Υπουργείο Εσωτερικών ενέταξε στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ την πράξη «Σύνταξη μελετών και παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για την αναβάθμιση υποδομών Λιμένα Αιγιάλης». Η μελέτη περιλαμβάνει την κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου στη θέση «Μάντρισμα» Όρμου Αιγιάλης Αμοργού και την επέκταση της προβλήτας πρόσδεσης των πλοίων της ακτοπλοΐας.

Στη συνέχεια, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αμοργού προχώρησε στην ανάθεση των μελετών σε γραφεία λιμενικών μελετών με τα οποία, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση για το θέμα, ο Δήμος έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με καλά αποτελέσματα, όσον αφορά την ποιότητα της μελέτης, αλλά και το χρόνο παράδοσης.

Στην παρούσα φάση ο μελετητής απέστειλε στο ΔΛΤ και το Δήμο την πρόταση του, αφού έλαβε υπόψη τόσο την ανοικτή συνάντηση που προηγήθηκε για το θέμα στον Όρμο Αιγιάλης στις 17 Νοεμβρίου 2019, όσο και την παρουσίαση που έκανε στα γραφεία του Δήμου στις 29 Ιουλίου 2020 στην οποία είχαν κληθεί να συμμετέχουν όλοι οι επαγγελματίες αλιείς του νησιού μέσω του συλλόγου τους και πολλοί από αυτούς παραβρέθηκαν και κατέθεσαν τις απόψεις τους.

Πλέον, ο λόγος δίνεται στους πολίτες και επαγγελματίες της Αμοργού, και προκειμένου να διαμορφωθεί η τελική πρόταση για την εν λόγω μελέτη, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αμοργού θέτει την πρόταση του μελετητή σε δημόσια διαβούλευση στο site του Δήμου Αμοργού, καλώντας όποιον επιθυμεί να καταθέσει σχετική άποψη να το πράξει έως και τις 11 Σεπτεμβρίου 2020.

alieutiko1-page-001-1200x848.jpg

Οι προβλέψεις της μελέτης για τον όρμο

Σύμφωνα με τα έγγραφα που παρατίθενται στην ιστοσελίδα του Δήμου Αμοργού, αναφορικά με την υφιστάμενη κατάσταση της περιοχής έργου, στον όρμο Αιγιάλης εισέρχονται κύματα που προελαύνουν στο βόρειο και κεντρικό Αιγαίο πέλαγος, ενώ αναπτύσσεται κυματισμός και εντός του όρμου κατά την πνοή ισχυρών ανέμων από βόρειες διευθύνσεις, ο οποίος ανακλάται στα κρηπιδώματα, διαταράσσοντας σημαντικά τα μικρότερα προσδεδεμένα σκάφη.

Για την προστασία των αλιευτικών σκαφών στον όρμο Αιγιάλης, κρίνεται από το μελετητή αναγκαία η διαμόρφωση προστατευμένης λιμενολεκάνης, με την κατασκευή προσήνεμου μόλου στη δυτική πλευρά του υφιστάμενου μόλου Αιγιάλης, ώστε στην ανατολική πλευρά να μπορεί να πλαγιοδετεί μεγάλο σκάφος.

Εξετάστηκαν δύο λύσεις για διαμόρφωση καταφυγίου, με διαφορετική θέση της εισόδου του λιμένα, η πρώτη νότια, κοντά στην ακτή και η δεύτερη βόρεια, στον υφιστάμενο μόλο.

Κατά τη διαβούλευση, θεωρήθηκε ότι θα είναι δυσκολότερη η νότια είσοδος κοντά στην ακτή και γι’αυτό επιλέχθηκε η βόρεια είσοδος με συνολικό άνοιγμα 20 μ. περίπου, από τα οποία στα 15μ. Η θάλασσα έχει βάθος -4,00μ.

Στον όρμο Αιγιάλης, στα βορειοανατολικά της νήσου Αμοργού, υπάρχει λιμενική εγκατάσταση που συνίσταται από έναν προσήνεμο μόλο, μήκους 130 μέτρων για την εξυπηρέτηση των πλοίων της ακτοπλοΐας και του σκάφους του Λιμενικού Σώματος. Ανατολικά του μόλου εκτείνεται κρηπίδωμα μήκους 130μ., το οποίο χρησιμοποιείται για την πρόσδεση τουριστικών και αλιευτικών σκαφών, ενώ ανατολικότερα υπάρχει η αμμώδης κολυμβητική παραλία της Αιγιάλης.

Τα αλιευτικά σκάφη αντιμετωπίζουν σοβαρούς κινδύνους κατά την πνοή ισχυρών ανέμων από δυτικές και βόρειες διευθύνσεις, οπότε και αναγκάζονται να αγκυροβολούν αρόδο. Η θάλασσα στα δυτικά του μόλου είναι αρκετά βαθιά, ενώ στα ανατολικά προς την παραλία ρηχαίνει, καθώς φαίνεται ότι υπάρχει πρόσχωση από ιζήματα.

Στη μελέτη σημειώνεται ότι θα πρέπει να διαμορφωθούν τα κατάλληλα κρηπιδώματα για την παραβολή και πρυμνοδέτηση των σκαφών και να εξοπλιστεί η εγκατάσταση με κτίριο και τις αναγκαίες παροχές – υποδομές.

Ο όρμος Αιγιάλης έχει άνοιγμα μόνο προς τα δυτικά – νοτιοδυτικά , ενώ είναι προφυλαγμένος από τις άλλες διευθύνσεις. Σε νοτιοδυτική διεύθυνση υπάρχει η νησίδα Νικουριά που προστατεύει μερικώς τον όρμο. Οι άνεμοι πνέουν με μεγαλύτερη συχνότητα από βόρειες διευθύνσεις (43,16%) με εντάσεις μεγαλύτερες και από τα11Bf, αλλά ο όρμος Αιγιάλης δεν πλήττεται άμεσα. Αντίστοιχα, οι άνεμοι από βορειοδυτικές διευθύνσεις πνέουν με συχνότητα 6,84 % και εμφανίζουν εντάσεις μεγαλύτερες και από τα 11Bf, ενώ οι άνεμοι από δυτικές διευθύνσεις πνέουν με μικρή συχνότητα 1,24% και εντάσεις μέχρι 10Bf.

aigiali.jpg

Εξωτερικά Έργα Λιμένα

Στη μελέτη προτείνεται η κατασκευή προσήνεμου κεκαμένου μόλου, συνολικού μήκους 110 περίπου μέτρων, ο οποίος θα έχει έναρξη από την νότια ακτή και φορά προς τα βόρεια-βορειοανατολικά, με στέψη σε στάθμη +4,00μ. Από τη Μέση Στάθμη Θάλασσας (ΜΣΘ) για τη διαμόρφωση λιμενολεκάνης εμβαδού, περίπου 4.200 τετραγωνικών μέτρων, με ωφέλιμο βάθος -2,00 έως -5,50 μ.

Σε αυτή την περίπτωση η είσοδος του λιμένα θα έχει άνοιγμα προς βορρά και θα προστατεύεται από τον υφιστάμενο μόλο του λιμένα.

Όπως σημειώνεται, θα χρησιμοποιηθούν φυσικοί ογκόλιθοι θωράκισης του προσήνεμου μόλου του αλιευτικού λιμένα οι οποίοι ταιριάζουν στο ευαίσθητο περιβάλλον του λιμένα και είναι κατάλληλοι για τα υπολογιζόμενα κύματα.

Στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης, θα διαμορφωθούν κρηπιδώματα ανατολικά σε μήκος 34μ., στη νότια ακτή σε μήκος 60 περίπου μέτρων και στη συνέχεια δυτικά σε μήκος 30μ. περίπου για τη διαμόρφωση του απαραίτητου χερσαίου χώρου.

Επίσης, προτείνεται διαπλάτυνση της υφιστάμενης παραλιακής οδού που εξυπηρετεί την πρόσβαση στον υφιστάμενο λιμένα, οπότε κοντά στον υφιστάμενο μύλο θα διαμορφωθεί και ράμπα για πρόσβαση στο αλιευτικό καταφύγιο.

Για αύξηση της δυναμικότητας του καταφυγίου προτείνεται να διαμορφωθεί σταθερός προβλήτας επί βάθρων στην υπήνεμη πλευρά του προσήνεμου μόλου, με σύνδεση με τα δυτικά κρηπιδώματα. Ετσι, ο κυματισμός θα απομειώνεται στα βράχια του προσήνεμου μόλου.

Η στάθμη των παραλιακών κρηπιδωμάτων θα διαμορφωθεί στο +1,00μ. από την Μ.Σ.Θ., ενώ τα γεφυρώματα σκυροδέματος επί βάθρων από κυψελωτούς τεχνητούς ογκόλιθους θα είναι σε στάθμη +0,80μ. από Μ.Σ.Θ.

Η πρόσβαση στον χερσαίο χώρο του καταφυγίου θα γίνεται μέσω ειδικά διαμορφωμένης ράμπας μεταξύ της οδού πρόσβασης στο λιμένα και του υφιστάμενου μύλου, διαστάσεων 10,50μ. μήκος και 4,32μ. πλάτος, και κλίση 10%.

Τέλος, στη χερσαία περιοχή θα κατασκευασθεί μικρό κτίριο και τουαλέτες, για την εξυπηρέτηση των αλιέων, ενώ θα τοποθετηθούν και δεξαμενές για τη συλλογή των χρησιμοποιημένων μηχανέλαιων.

Δείτε στο τέλος του άρθρου την σχετική μελέτη

Με πληροφορίες από το Δήμο Αμοργού και την εφημερίδα “Κοινή Γνώμη”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;