Πρόταση του Μάνου Κόνσολα για μηδενικό ΦΠΑ στην ενδονησιωτική συγκοινωνία – Ποια είναι η αιτιολογία της πρότασης…
Για πρώτη φορά, σε ένα θεσμικό, νομοθετικό κείμενο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταγράφεται ξεκάθαρα το δικαίωμα της Ελλάδας να έχει μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου σε μόνιμη βάση.
Το παραπάνω, τονίστηκε από όλους στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής, που πραγματοποιήθηκε χθες με πρωτοβουλία του Προέδρου της και Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Μάνου Κόνσολα.
Στη συνεδρίαση της Επιτροπής συμμετείχαν ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκύρας, ο Υφυπουργός Οικονομικών, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος και η Γενική Γραμματέας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας, κα. Αθηνά Καλύβα, προκειμένου να ενημερώσουν τους βουλευτές και τους προσκεκλημένους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και εκπροσώπους παραγωγικών και επιστημονικών φορέων και ενώσεων, για την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών Οικονομικών της Ε.Ε.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, κατέθεσε μια νέα πρόταση, ζητώντας τη θέσπιση μηδενικού ΦΠΑ στην ενδονησιωτική συγκοινωνία. Όπως ανέφερε ο κ. Κόνσολας, η παραπάνω πρόταση μπορεί να πραγματοποιηθεί, αφού η πρόσφατη απόφαση του Ecofin δίνει μία επιπλέον δυνατότητα για την εφαρμογή υπερμειωμένου συντελεστή χαμηλότερου του 5% ή και εφαρμογή μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών όπως τρόφιμα, φάρμακα, ιατρικό και αναπηρικό εξοπλισμό, βιβλία και μεταφορές.
Τόνισε ότι η ενδονησιωτική επικοινωνία, ένα βασικό πρόβλημα για τα μικρά νησιά και τους κατοίκους τους, που αναγκάζονται να μετακινηθούν σε μεγαλύτερα νησιά για τη διεκπεραίωση υποθέσεων ή για θέματα υγείας.
Ο κ. Κόνσολας αναλύοντας την πρότασή του, επεσήμανε:
«Η θέσπιση μηδενικού ΦΠΑ στην ενδονησιωτική συγκοινωνία θα μειώσει το κόστος μεταφοράς για τους ανθρώπους στα μικρά νησιά, ενώ θα δημιουργήσει και αναπτυξιακές προοπτικές με την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος σε αυτά τα νησιά, αφού τουρίστες σε μεγαλύτερα νησιά θα μπορούν να συνεχίσουν τις διακοπές τους σε ένα μικρότερο νησί, με χαμηλό μεταφορικό κόστος.
Άλλωστε, είναι δεδομένο ότι τα έσοδα που θα προκύψουν από παράλληλες δραστηριότητες θα υπερκαλύψουν το δημοσιονομικό κόστος από την επιβολή μηδενικού ΦΠΑ στις ενδονησιωτικές μεταφορές, που έτσι κι αλλιώς είναι χαμηλό».