Σάββατο, 12 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαAegean Cuisine: Στα 14 εκατ. ευρώ ο τζίρος των πιστοποιημένων εστιατορίων στις...

Aegean Cuisine: Στα 14 εκατ. ευρώ ο τζίρος των πιστοποιημένων εστιατορίων στις Κυκλάδων για το 2018

|

Οι πωλήσεις της κατηγορίας εστιατορίων που είναι πιστοποιημένα ως Aegean Cuisine, παρουσίασε ανοδική πορεία – στη μελέτη το 2018, η συνολική αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο ποσό των περίπου 24 εκατ. ευρώ (τιμές λιανικής), αυξημένη κατά 14,3% έναντι του 2017. Από αυτά, τα 14 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αφορούν πωλήσεις εστιατορίων Aegean Cuisine στις Κυκλάδες, ενώ τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ στα Δωδεκάνησα.

Aegean Cuisine… Χρόνο με το χρόνο κερδίζει όλο και περισσότερο την αγορά και το στοίχημα γίνεται πραγματικότητα. Γιατί το λέμε αυτό; Μα γιατί οι πωλήσεις της κατηγορίας εστιατορίων που είναι πιστοποιημένα ως Aegean Cuisine, παρουσίασαν ανοδική πορεία με αξιόλογους ρυθμούς ανάπτυξης, την τελευταία τετραετία. Και οι αριθμοί είναι ένας σημαντικός δείκτης, έτσι δεν είναι;  Ειδικότερα, την περίοδο 2015-2018, εκτιμάται ότι αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 17%, παρά την αβεβαιότητα που επικράτησε στη χώρα λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στην εστίαση (δεύτερο εξάμηνο του 2015).

Αυτό προκύπτει από την μία εκ των δύο κλαδικών μελετών που εκπονήθηκαν για την προώθηση και ανάδειξη των προϊόντων και υπηρεσιών στις Κυκλάδες και ιδιαίτερα των κλάδων της εστίασης και των ποτών. Οι μελέτες εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της πράξης «Δράσεις προώθησης και ενίσχυσης του brand name των επιλέξιμων προϊόντων ή/και υπηρεσιών της Ελλάδος και της Κύπρου στην διασυνοριακή περιοχή (Go Brand) – 2.4.1.».

Βασικός στόχος και επιδίωξη του έργου αποτελεί η προώθηση και ανάδειξη του brand name των προϊόντων και των υπηρεσιών στις Κυκλάδες και στο πλαίσιο του έργου, δημιουργήθηκαν 2 clusters. Του cluster Aegean Cuisine και του cluster Κυκλαδικού Οίνου, τα οποία συμμετείχαν στη διεθνή έκθεση τροφίμων TUTTO FOOD, που έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 9 Μαΐου στο Μιλάνο της Ιταλίας, όπου εκπρόσωποι των δικαιούχων της Πράξης με το ακρωνύμιο Go Brand και επιχειρήσεων από τους 10 συνεργατικούς σχηματισμούς (clusters) προέβαλαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που παράγονται στην Κύπρο, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες και τη Χίο.

Επιπλέον, εκπονήθηκαν οι δύο κλαδικές μελέτες, μία για την Aegean Cuisine και μία για τα τοπικά ποτά, οι οποίες βρίσκονται ήδη αναρτημένες στο portal του Επιμελητηρίου Κυκλάδων: https://www.e-kyklades.gr/articles/GOBRAND ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους.

Κλαδική μελέτη για τα εστιατόρια της Aegean Cuisine
Αντικείμενο της μελέτης είναι η προώθηση και ανάδειξη του «brand name» του cluster Aegean Cuisine Κυκλάδων, στο οποίο συμμετέχουν επιχειρήσεις εστίασης του νομού Κυκλάδων, που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και ποιοτικές προδιαγραφές, η εκπλήρωση των οποίων διασφαλίζει ότι τα προϊόντα, τα αγαθά ή οι υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν αντανακλούν και αναδεικνύουν την ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα του Αιγαίου.

Στο πλαίσιο αυτό περιγράφονται βασικά στοιχεία της τοπικής κουζίνας και της γεωγραφικής περιοχής στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ παράλληλα παρατίθενται οι απαιτήσεις και οι προδιαγραφές για την λειτουργία των εστιατορίων Aegean Cuisine, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Παράλληλα γίνεται αποτύπωση και ανάλυση των κυριότερων παραγόντων που επηρεάζουν την ζήτηση των εξεταζόμενων υπηρεσιών, ενώ πραγματοποιείται και εκτίμηση του μεγέθους της αγοράς εστίασης τόσο σε εγχώριο όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Όπως αναφέρεται στη μελέτη, το 2018, η συνολική αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο ποσό των περίπου 24 εκατ. ευρώ (τιμές λιανικής), αυξημένη κατά 14,3% έναντι του 2017. Από αυτά, τα 14 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αφορούν πωλήσεις εστιατορίων Aegean Cuisine στις Κυκλάδες, ενώ τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ στα Δωδεκάνησα. Σημειώνεται, ότι η ανοδική πορεία της αγοράς οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στη διαρκή διεύρυνση του δικτύου Aegean Cuisine, τα μέλη του οποίου αυξάνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια.

aegean-cuisine.jpg

Κλαδική μελέτη για τα Τοπικά Ποτά

Οι Κυκλάδες αποτελούν σύμπλεγμα νησιών με μεγάλη παράδοση σε ποτά (οίνος, ζύθος, σούμα). Με στόχο την ανάδειξη της πλούσιας οινογαστρονομίας του Αιγαίου και της προβολής των τοπικά παραγόμενων προϊόντων αναπτύχθηκε η πρωτοβουλία Τοπικά Ποτά Κυκλάδων.

Συνολικά, οι επιχειρήσεις (οινοποιεία, οινοπαραγωγοί – ζυθοποιίες – παραγωγοί σούμας) που ασχολούνται με τα εξεταζόμενα προϊόντα, ανέρχονται σε περισσότερες από 70 (σε περισσότερα από 20 κυκλαδίτικα νησιά), με την πλειονότητα να τοποθετείται στα νησιά της Σαντορίνης, της Τήνου και της Πάρου.

Οι πωλήσεις τοπικών ποτών (σε αξία) στις Κυκλάδες παρουσίασαν διαχρονική πτώση τα τελευταία χρόνια και εκτιμάται ότι έχουν σταθεροποιηθεί στα επίπεδα των 6,8 εκατ. ευρώ (σε τιμές χονδρικής) τη διετία 2017-2018.

Το εν λόγω μέγεθος δείχνει σημάδια σταθεροποίησης τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αποδίδεται και στην ανοδική πορεία του τουρισμού ειδικά στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Οι πωλήσεις (σε αξία) οίνου, ζύθου και σούμας στις Κυκλάδες εκτιμώνται σε 4 εκατ. ευρώ, 2,8 εκατ. ευρώ και 48,7 χιλ. ευρώ αντίστοιχα. Ειδικά για τη σούμα εκτιμάται ότι κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και η κατανάλωσή της περιορίζεται σε κάποια κυκλαδονήσια και άλλα νησιά του Βόρειου Αιγαίου (πχ Ρόδος, Χίος).

Η άμεση συνάρτηση των εσόδων των εξεταζόμενων επιχειρήσεων με την τουριστική κίνηση αναδεικνύει τις θετικές προοπτικές της αγοράς στο άμεσο μέλλον, ενώ παράλληλα αποτελεί τον κύριο άξονα στρατηγικής με σκοπό την ανάπτυξη και την προβολή της στο εξωτερικό.

Δράσεις προβολής και προώθησης 
Προκειμένου οι επιχειρήσεις-μέλη της Aegean Cuisine να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα τους και να αναβαθμίσουν τη θέση τους, εκτιμάται ότι μπορούν να εστιάσουν στις παρακάτω πρακτικές:

  • Ενδελεχής διερεύνηση των αγορών από τις οποίες προέρχονται οι δυνητικοί πελάτες, εξετάζοντας το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που ισχύει σε αυτές. Χρήσιμη είναι επίσης η διεξαγωγή έρευνας αγοράς.
  • Δημιουργία «επώνυμης» συστάδας επιχειρήσεων, με αναγνωρίσιμο διακριτικό λογότυπο και προϊόντα (μακροπρόθεσμη στρατηγική branding).
  • Εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων που παρέχει το διαδίκτυο (internet), μέσω της σχεδίασης και κατασκευής ιστοσελίδας στην οποία, μεταξύ άλλων, θα υπάρχει η δυνατότητα πληροφόρησης για τη γεωγραφική θέση των επιχειρήσεων-μελών και των προσφερόμενων υπηρεσιών/προϊόντων.
  • Ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών και συμμαχιών με ομοειδείς επιχειρήσεις σκοπό την επέκταση του δικτύου και με επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (πχ μεγάλους τουριστικούς πράκτορες της Ελλάδας και του εξωτερικού, παραγωγούς τροφίμων και ποτών, κλπ.) με σκοπό τη συντονισμένη εκμετάλλευση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα, τη διεύρυνση του πελατολογίου, την αυτοματοποίηση διαδικασιών και την εξοικονόμηση κόστους.
  • Δημιουργία κέντρου διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) των κυκλαδικών γαστρονομικών προϊόντων και εκμετάλλευση των παραγωγικών δομών και του δικτύου μεταφορών (λιμάνια, σιδηρόδρομοι, κλπ).
  • Δημιουργία και διατήρηση καταρτισμένων διεπιχειρηματικών κέντρων με σκοπό την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και τον σχεδιασμό κοινών δράσεων μάρκετινγκ, εφοδιασμού, πληροφορικής, πιστοποίησης προϊόντων και επαγγελματικής κατάρτισης.
  • Αρωγή και στήριξη του δημοσίου τομέα, καθώς και των διάφορων κλαδικών, τοπικών και συνεταιριστικών φορέων και συνδέσμων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κουφονήσια: Δέκα χρόνια ελληνικός ήχος, από τη Νήσο Κέρο στο αύριο του πολιτισμού

Το Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων γιορτάζει τη δεκαετία του με ένα οραματικό αφιέρωμα σε 5.000 χρόνια ελληνικής μουσικής

Αεροδρόμια Κυκλάδων: Πτώση στη Σαντορίνη, στασιμότητα στη Μύκονο και ο παράγοντας “Ισραήλ”

Γεωπολιτικές εξελίξεις και διαφοροποιήσεις φέρνουν "ανισόρροπη" σεζόν στα περιφερειακά αεροδρόμια – Η Fraport Greece δίνει τους αριθμούς

Βουρβουριά Νάξου: Εκεί που ο Άγιος Προκόπιος συναντά την πίστη και τη μνήμη

Μια λιτανεία που διασχίζει τον χρόνο – Ο Μητροπολίτης Καλλίνικος, οι κληρικοί της Νάξου και οι άνθρωποι του χωριού τίμησαν τη μνήμη του Αγίου με τρόπο που μόνο οι νησιώτες ξέρουν

Νέο ξενοδοχείο 3 αστέρων στα Κουφονήσια, επένδυση στην περιοχή “Βάρδια”

Η ανάπτυξη συνεχίζεται στα Κουφονήσια με την έγκριση νέας ξενοδοχειακής μονάδας σε έκταση σχεδόν 7 στρεμμάτων – Εγκεκριμένη η οικοδομική άδεια από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Η Κέα στο προσκήνιο με τον Happy Traveller, Κυριακή 13 Ιουλίου στον ΣΚΑΪ (video)

Ο Ευτύχης Μπλέτσας και η Ηλέκτρα εξερευνούν το νησί της Κέας, σε ένα ταξίδι με φάρους, μονοπάτια, αρχαία και ονειρικά τοπία – Μια τηλεοπτική ωδή στο κυκλαδίτικο νησί των αντιθέσεων (video)

Αθανασούλης: «Η διάσωση των Κούρων δεν διαπραγματεύεται – Η λύση πρέπει να είναι οριστική»

Κινητά ή ακίνητα; Το ΥΠΠΟΑ απαντά στην τοπική κοινωνία της Νάξου, ενώ Φλεριανός, Κορρές και Μαυρογιαννόπουλος επανέρχονται με αιχμές και ερωτήματα

Σημαντική δράση για την προστασία της Ποσειδωνίας στην Κέα

Ο Δήμος Κέας, σε συνεργασία με φορείς και επιστημονικούς οργανισμούς, προχωρά σε πρωτοβουλία βιώσιμης διαχείρισης και προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος στον κόλπο του Αγίου Νικολάου

Μύκονος κατά του τέλους κρουαζιέρας, «Τιμωρητικό και άδικο μέτρο» καταγγέλλει το Λιμενικό Ταμείο

Αίτημα αναστολής του τέλους επιβατών κρουαζιέρας από το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας – Κάνει λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό και πλήγμα στην τοπική οικονομία

Νάξος: Έκρηξη αφίξεων (30% το πρώτο εξάμηνο) στο αεροδρόμιο, οι υποδομές στο … κόκκινο

Με αύξηση 45% τον Ιούνιο και 30% στο εξάμηνο, η τουριστική ζήτηση απογειώνεται, αλλά το αεροδρόμιο της Νάξου φτάνει στα όριά του – Επιτακτική η ανάγκη για αναβάθμιση

Τζεφ Μπέζος: After wedding party στη Νάξο με την Λόρεν Σάντσεζ, η «έξυπνη» αγάπη του για το νησί

Μετά τον χλιδάτο γάμο των 48 εκατομμυρίων στη Βενετία, ο ιδρυτής της Amazon και η εκρηκτική σύζυγός του επιλέγουν τη Νάξο για το after wedding ταξίδι τους, επιβεβαιώνοντας την ιδιαίτερη σχέση του δισεκατομμυριούχου με το νησί και τα φιλόδοξα σχέδιά του για το «smart island» των Κυκλάδων.

Aperto – Cucina Italiana: Η αυθεντική ιταλική εμπειρία ήρθε στη Νάξο με την υπογραφή του κορυφαίου pizzaiolo Νίκου Σωτηρόπουλου

Ένα νέο γαστρονομικό σημείο στην καρδιά της Νάξου που ενώνει την ιταλική φινέτσα με τη δημιουργικότητα του Έλληνα pizzaiolo που διακρίθηκε δύο φορές ως ο καλύτερος της χώρας και στους 50 κορυφαίους της Ευρώπης.

Κατ’ Οίκον Νοσηλευτική Φροντίδα στη Νάξο από τη Φραντζέσκα Λαγογιάννη

Με επιστημονική γνώση, σεβασμό και ολιστική προσέγγιση, η Φραντζέσκα Λαγογιάννη προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες νοσηλείας στο σπίτι, σε όλη τη Νάξο.

Νάξος – Κατερίνα Καινούργιου: Ρομαντικό ηλιοβασίλεμα και η ξακουστή πατάτα στο τραπέζι της

Η παρουσιάστρια περνά τις διακοπές της στο νησί των Κυκλάδων με τον Παναγιώτη Κουτσουμπή, απολαμβάνοντας τα τοπικά εδέσματα, τη γαλήνη του τοπίου και τις συγκινήσεις μετά το φινάλε της σεζόν.

Εκρηκτική αύξηση επιβατών στο λιμάνι Νάξου τον Ιούνιο (πίνακας)

Οι αριθμοί αυξάνονται, οι υποδομές όμως όχι. Η Νάξος «ασφυκτιά» και χρειάζεται λύση τώρα.

Αποκαλύφθηκε σκάνδαλο 40 εκατ. ευρώ στο μεταφορικό ισοδύναμο, έγκαιρη παρέμβαση Παππά έσωσε το Δημόσιο

Χάρη σε διοικητικούς ελέγχους και αποφασιστικές κινήσεις, απετράπη καταβολή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ύποπτες αιτήσεις επιχειρήσεων – Η συντριπτική πλειονότητα από την Κρήτη

Blackout στη Χώρα Νάξου τα πρώτα λεπτά της Κυριακής, αντιδράσεις επιχειρηματιών

Στο σκοτάδι για μισή ώρα το κέντρο της τουριστικής ζωής – Αυξάνονται τα παράπονα επαγγελματιών

Σέριφος: 87χρονη ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της από την παραλία Συκαμιά

Η άτυχη γυναίκα διακομίστηκε στο Πολυδύναμο Ιατρείο του νησιού, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της – Προανάκριση από το Λιμεναρχείο

Γιάννης Πάριος: Το θαλασσινό του ταξίδι με 16 τραγούδια-ανάσα Ελλάδας και καρδιάς (video)

Ο αγαπημένος ερμηνευτής παρουσίασε το νέο του άλμπουμ «Τα Θαλασσινά του Πάριου» με ένα αξέχαστο νησιώτικο γλέντι στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, με αναφορές στον πατέρα του, την καταγωγή του και τις ρίζες της μουσικής του πορείας.

Νάξος – Η Πηγή του Ακεψιμά: Το νερό που “μίλησε” στην ιστορία του νησιού

Ένα ταξίδι στο Φυλλαδάκι, στην ξεχασμένη πέτρινη πηγή του Αγίου Ακεψιμά, μέσα από τη μαρτυρία του Αντώνη Σαλτερή και την ευαισθησία του Γιώργου Καρνέζη.