Παρασκευή, 25 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαAegean Air: "Δεν ζητάμε από το κράτος να αναλάβει όλο το βάρος,...

Aegean Air: “Δεν ζητάμε από το κράτος να αναλάβει όλο το βάρος, τη συνδρομή της θέλουμε”

|

Για ενίσχυση από το κράτος χωρίς διάθεση μετοχών στο Δημόσιο μίλησε εχτές ο πρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης σε τηλεδιάσκεψη που είχε με αναλυτές και επενδυτές – Πότε ξεκινάει η επαναλειτουργία της αεροπορικής εταιρείας – Ποιες είναι οι έως τώρα απώλειες 

Τον Ιούλιο θα ξεκινήσει σταδιακά τη δραστηριοποίηση στο διεθνές δίκτυό της η Aegean, με στόχο από το 25% της κίνησής της στα μέσα του θέρους να φθάσει στο 45%-50% έως τον Σεπτέμβριο. Κρίνοντας μάλιστα από παρόμοιες, σε περιορισμένη όμως έκταση, εμπειρίες στην Ασία, ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης σημείωσε ότι απαιτούνται περίπου δύο έως τρεις μήνες μετά την έναρξη της δραστηριότητας προκειμένου τα έσοδα να ξεπεράσουν έστω και ελάχιστα τα έξοδα στην αεροπορική αγορά. Ο ίδιος, μιλώντας σε επενδυτές, έκανε λόγο για το πιο δύσκολο τρίμηνο που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή πορεία της η Aegean και σημείωσε ότι ο Ιανουάριος κατέγραψε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 11% και ο Φεβρουάριος κατά 7%, επιδεικνύοντας ιδιαίτερα θετική πορεία.

Ωστόσο, ύστερα από ένα πολύ επιτυχημένο 2019 και ένα θετικό ξεκίνημα το 2020, ο Μάρτιος κατέγραψε μείωση της επιβατικής κίνησης 56% και περιορισμένες πτήσεις κατά 30%. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι ο δείκτης πληρότητας, από 82% στις αρχές του έτους, έπεσε στο 57% τον Μάρτιο, ποσοστό το οποίο η εταιρεία δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ ξανά. Τα έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους περιορίστηκαν κατά 15%, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, γεγονός το οποίο οφείλεται στην κατά 59% μείωση των εσόδων τον Μάρτιο. Ο τρίτος μήνας του πρώτου τριμήνου, μάλιστα, κατέγραψε 35% μείωση επιβατών, με τις ζημίες τον Μάρτιο να διαμορφώνονται σε 43-44 εκατ. ευρώ.

Ιδιαίτερα επιβαρυντικός παράγοντας υπήρξε η καθήλωση των αεροσκαφών, καθώς τα καύσιμα είχαν ήδη προαγοραστεί χωρίς να χρησιμοποιηθούν, με αποτέλεσμα την απώλεια 100-110 εκατ. ευρώ από το πρώτο τρίμηνο. Μέρος αυτών θα αξιοποιηθούν το επόμενο τρίμηνο, με αποτέλεσμα η απώλεια στο δεύτερο τρίμηνο να αγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ. Ως προς τη ρευστότητά της, η εταιρεία ξεκίνησε τη χρονιά με 510 εκατ. ευρώ και έφθασε τώρα στα 465 εκατ. ευρώ. Ο κ. Βασιλάκης χαρακτήρισε ιδιαίτερα κρίσιμο το δεύτερο τρίμηνο του έτους, κατά το οποίο η πτητική δραστηριότητα θα είναι περιορισμένη. Ηδη τον Μάρτιο και τον Απρίλιο καταγράφηκε μείωση 90% στις πτήσεις και 98% στην επιβατική κίνηση. Η εταιρεία, κατόπιν αιτήματος της κυβέρνησης, διατήρησε έναν βασικό κορμό πτήσεων εσωτερικού, για τον οποίο έλαβε 2 εκατ. ευρώ ως ενίσχυση, ποσό το οποίο κάλυψε τα λειτουργικά έξοδά της, αφήνοντάς τη να διαχειριστεί τα σταθερά έξοδά της.

Οσο για το μέλλον;  «Όποια νούμερα για μελλοντικές εκτιμήσεις αναφέρουμε είναι απολύτως επισφαλή, ωστόσο σε ένα ευνοϊκό σενάριο με ορίζοντα το 2021, ο όμιλος θα μπορούσε να είναι στο 75%- 80% των μεγεθών του 2019, ποσοστό κατά 30% μικρότερο σε σχέση με ό,τι προβλέπαμε προ πανδημίας», ανέφερε χθες ο κ. Βασιλάκης. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η δυνατότητα για προβλέψεις τους επόμενους μήνες αναφορικά με την επιβατική κίνηση είναι περιορισμένη: «Ελπίζουμε να είμαστε νωρίς μέσα στον Ιούλιο φέτος στο 25% της δυναμικότητας που είχαμε πέρυσι και να φτάσουμε προοδευτικά μέχρι τον Σεπτέμβριο έως το 50%, όσον αφορά το πρόγραμμα μας για τις πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού. Από την εμπειρία της Ασίας φαίνεται ότι χρειάζονται 2-3 μήνες από την στιγμή που αίρονται οι περιορισμοί, ώστε να φθάσουμε σε ένα επίπεδο γύρω στον Ιούλιο».

Τα νέα δεδομένα απαιτούν στενή συνεργασία μεταξύ του κλάδου, των εργαζομένων σε αυτόν, των προμηθευτών του αλλά και της Ε.Ε., υποστήριξε ο κ. Βασιλάκης. Υστερα από επαναδιαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές της και έχοντας εντάξει το 70% του προσωπικού της στο κρατικό πρόγραμμα αναστολής εργασίας, τα σταθερά έξοδα της Aegean διαμορφώνονται για το διάστημα Απριλίου – Μαΐου – Ιουνίου στα 26-28 εκατ. ευρώ. Περαιτέρω αποφάσεις για το εργατικό δυναμικό της η εταιρεία θα λάβει μετά την ανακοίνωση των κρατικών προγραμμάτων στήριξης, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε «πάγωμα» προσλήψεων εποχικών συνεργατών και ακύρωση συμβάσεων με αλλοδαπούς πιλότους. Η Aegean μετράει σήμερα 300 άτομα λιγότερα από ό,τι το περασμένο καλοκαίρι, ενώ υπάρχουν ακόμη 580 εργαζόμενοι σε εποχική βάση.

Κλείνοντας ο κ. Βασιλάκης δεν παρέλειψε να υπερτονίσει την ανάγκη κρατικής ενίσχυσης του κλάδου, ειδικά αφού πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθείται από άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Οπως σημείωσε, σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν λάβει κρατική ενίσχυση καταλήγει να χάνει σε επίπεδο ανταγωνισμού από τις άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες που έχουν ευνοηθεί. Ωστόσο, τόνισε ότι τυχόν βοήθεια θα πρέπει να παρέχεται μόνο σε επιχειρήσεις που υπήρξαν υγιείς το 2019, όπως ήταν η Aegean. «Δεν ζητούμε από το κράτος να πάρει όλο το βάρος της κρίσης, αλλά να συνδράμει στην προσπάθειά μας»… .

Με πληροφορίες από στην ιστοσελίδα kathimerini.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Καμίνι η Ελλάδα! Στους 45.8°C η μέγιστη θερμοκρασία (Σκάλα Μεσσηνίας), στους 39°C η Ηρακλειά, 36°C η Σχοινούσα (πίνακας)

Πρωτοφανές θερμικό κύμα έπληξε τη χώρα – Αναλυτικά οι θερμοκρασίες στις Κυκλάδες και η εικόνα της Νάξου

Η Γιορτή του Βοσκού “επιστρέφει” στην Κωμιακή με τυροκόμηση, μουσική και το «ταξίδι του μαλλιού»

Μια αυθεντική εμπειρία παράδοσης και γεύσης στην αυλή της Θεοσκέπαστης, με πρωταγωνιστές τους βοσκούς της Νάξου

Οι ψίθυροι της πέτρας: Η γλυπτική …ποίηση του Γιάννη Φραντζέσκου στον Καλόξυλο

Ο πολυδιάστατος Ναξιώτης δημιουργός σε μια μοναδική έκθεση γλυπτικής, ακολουθώντας το κάλεσμα των λίθων και της μνήμης – 26 και 27 Ιουλίου στην αίθουσα «Δρακούλη»

Κατασκευή Ιστοσελίδων Τουρισμού στη Νάξο με την υπογραφή Prime Digital & iArk Boutique Digital Agency

Η Νάξος, με τον τουρισμό της σε διαρκή ανάπτυξη, εμπιστεύεται την Prime Digital και την iArk Boutique Digital Agency για την επαγγελματική και στρατηγικά σχεδιασμένη κατασκευή ιστοσελίδων

Πολεοδομική επανεκκίνηση σε Αντίπαρο και Μικρές Κυκλάδες: Νέα Ειδικά Σχέδια για Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα

Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκινά ένα ολιστικό πολεοδομικό σχέδιο που αλλάζει το αναπτυξιακό τοπίο σε πέντε νησιά των Κυκλάδων

Τα υδροπλάνα επιστρέφουν δυναμικά – Οι Μικρές Κυκλάδες στον χάρτη της αεροθαλάσσιας Ελλάδας

Μετά από χρόνια προσμονής, η Hellenic Seaplanes φέρνει το μέλλον της νησιωτικής συγκοινωνίας στις Μικρές Κυκλάδες – Από το Βόλο έως τη Δονούσα, το ταξίδι γίνεται εμπειρία.

Μήνυμα στήριξης και ενθάρρυνσης από τον Έπαρχο Νάξου Ιωάννη Μαργαρίτη στους επιτυχόντες των Πανελλαδικών

«Η πορεία δεν ορίζεται από μια χρονιά — το μέλλον είναι μπροστά για όλους», το μήνυμα του κ. Μαργαρίτη προς τους μαθητές των Κυκλάδων

Εξιτήριο για τον Δήμαρχο Σύρου-Ερμούπολης μετά από καρδιολογική παρακολούθηση στο Γ.Ν. Σύρου

Ο Δήμαρχος Αλέξης Αθανασίου αισθάνθηκε δυσφορία και νοσηλεύτηκε στην καρδιολογική κλινική – Συστάσεις για περαιτέρω έλεγχο σε τριτοβάθμιο Νοσοκομείο

Υπέρ της Αυτοτέλειας: Ψήφισμα για τη Διατήρηση της ΥΔΟΜ στον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων

Το Δημοτικό Συμβούλιο υπερασπίζεται την παραμονή της Υπηρεσίας Δόμησης στο νησιωτικό Δήμο, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες μιας πιθανής συγχώνευσης.

Σιωπηλά Αποκλεισμένοι: Η κραυγή των (απομακρυσμένων κυρίως) χωριών της Νάξου για δημόσια συγκοινωνία

Το “Δίκτυο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Νάξου” απευθύνει δραματική έκκληση για ίση μεταφορική μεταχείριση, καταθέτοντας τεκμηριωμένες προτάσεις για ένα νέο μοντέλο προσβασιμότητας στα χωριά του νησιού.

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Έκτακτα μέτρα στη Σέριφο λόγω υπερκατανάλωσης νερού – Απαγορεύσεις και πρόστιμα

Ο Δήμος Σερίφου καλεί τους πολίτες να περιορίσουν τη χρήση νερού λόγω αυξημένης κατανάλωσης και περιορισμένων αποθεμάτων – Πρόστιμα έως και 1.000€ για παραβάτες.

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της

“Πλατιά” στη Γαλήνη Νάξου: Εκεί που η γεύση συναντά την παράδοση

Το εστιατόριο που ξανασυστήνει την κυκλαδίτικη κουζίνα με προϊόντα από τη γη της Νάξου – κι ένα αγρόκτημα που αφηγείται ιστορίες στο τραπέζι