Πέμπτη, 12 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαAegean Air: "Δεν ζητάμε από το κράτος να αναλάβει όλο το βάρος,...

Aegean Air: “Δεν ζητάμε από το κράτος να αναλάβει όλο το βάρος, τη συνδρομή της θέλουμε”

|

Για ενίσχυση από το κράτος χωρίς διάθεση μετοχών στο Δημόσιο μίλησε εχτές ο πρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης σε τηλεδιάσκεψη που είχε με αναλυτές και επενδυτές – Πότε ξεκινάει η επαναλειτουργία της αεροπορικής εταιρείας – Ποιες είναι οι έως τώρα απώλειες 

Τον Ιούλιο θα ξεκινήσει σταδιακά τη δραστηριοποίηση στο διεθνές δίκτυό της η Aegean, με στόχο από το 25% της κίνησής της στα μέσα του θέρους να φθάσει στο 45%-50% έως τον Σεπτέμβριο. Κρίνοντας μάλιστα από παρόμοιες, σε περιορισμένη όμως έκταση, εμπειρίες στην Ασία, ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης σημείωσε ότι απαιτούνται περίπου δύο έως τρεις μήνες μετά την έναρξη της δραστηριότητας προκειμένου τα έσοδα να ξεπεράσουν έστω και ελάχιστα τα έξοδα στην αεροπορική αγορά. Ο ίδιος, μιλώντας σε επενδυτές, έκανε λόγο για το πιο δύσκολο τρίμηνο που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή πορεία της η Aegean και σημείωσε ότι ο Ιανουάριος κατέγραψε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 11% και ο Φεβρουάριος κατά 7%, επιδεικνύοντας ιδιαίτερα θετική πορεία.

Ωστόσο, ύστερα από ένα πολύ επιτυχημένο 2019 και ένα θετικό ξεκίνημα το 2020, ο Μάρτιος κατέγραψε μείωση της επιβατικής κίνησης 56% και περιορισμένες πτήσεις κατά 30%. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι ο δείκτης πληρότητας, από 82% στις αρχές του έτους, έπεσε στο 57% τον Μάρτιο, ποσοστό το οποίο η εταιρεία δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ ξανά. Τα έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους περιορίστηκαν κατά 15%, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, γεγονός το οποίο οφείλεται στην κατά 59% μείωση των εσόδων τον Μάρτιο. Ο τρίτος μήνας του πρώτου τριμήνου, μάλιστα, κατέγραψε 35% μείωση επιβατών, με τις ζημίες τον Μάρτιο να διαμορφώνονται σε 43-44 εκατ. ευρώ.

Ιδιαίτερα επιβαρυντικός παράγοντας υπήρξε η καθήλωση των αεροσκαφών, καθώς τα καύσιμα είχαν ήδη προαγοραστεί χωρίς να χρησιμοποιηθούν, με αποτέλεσμα την απώλεια 100-110 εκατ. ευρώ από το πρώτο τρίμηνο. Μέρος αυτών θα αξιοποιηθούν το επόμενο τρίμηνο, με αποτέλεσμα η απώλεια στο δεύτερο τρίμηνο να αγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ. Ως προς τη ρευστότητά της, η εταιρεία ξεκίνησε τη χρονιά με 510 εκατ. ευρώ και έφθασε τώρα στα 465 εκατ. ευρώ. Ο κ. Βασιλάκης χαρακτήρισε ιδιαίτερα κρίσιμο το δεύτερο τρίμηνο του έτους, κατά το οποίο η πτητική δραστηριότητα θα είναι περιορισμένη. Ηδη τον Μάρτιο και τον Απρίλιο καταγράφηκε μείωση 90% στις πτήσεις και 98% στην επιβατική κίνηση. Η εταιρεία, κατόπιν αιτήματος της κυβέρνησης, διατήρησε έναν βασικό κορμό πτήσεων εσωτερικού, για τον οποίο έλαβε 2 εκατ. ευρώ ως ενίσχυση, ποσό το οποίο κάλυψε τα λειτουργικά έξοδά της, αφήνοντάς τη να διαχειριστεί τα σταθερά έξοδά της.

Οσο για το μέλλον;  «Όποια νούμερα για μελλοντικές εκτιμήσεις αναφέρουμε είναι απολύτως επισφαλή, ωστόσο σε ένα ευνοϊκό σενάριο με ορίζοντα το 2021, ο όμιλος θα μπορούσε να είναι στο 75%- 80% των μεγεθών του 2019, ποσοστό κατά 30% μικρότερο σε σχέση με ό,τι προβλέπαμε προ πανδημίας», ανέφερε χθες ο κ. Βασιλάκης. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η δυνατότητα για προβλέψεις τους επόμενους μήνες αναφορικά με την επιβατική κίνηση είναι περιορισμένη: «Ελπίζουμε να είμαστε νωρίς μέσα στον Ιούλιο φέτος στο 25% της δυναμικότητας που είχαμε πέρυσι και να φτάσουμε προοδευτικά μέχρι τον Σεπτέμβριο έως το 50%, όσον αφορά το πρόγραμμα μας για τις πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού. Από την εμπειρία της Ασίας φαίνεται ότι χρειάζονται 2-3 μήνες από την στιγμή που αίρονται οι περιορισμοί, ώστε να φθάσουμε σε ένα επίπεδο γύρω στον Ιούλιο».

Τα νέα δεδομένα απαιτούν στενή συνεργασία μεταξύ του κλάδου, των εργαζομένων σε αυτόν, των προμηθευτών του αλλά και της Ε.Ε., υποστήριξε ο κ. Βασιλάκης. Υστερα από επαναδιαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές της και έχοντας εντάξει το 70% του προσωπικού της στο κρατικό πρόγραμμα αναστολής εργασίας, τα σταθερά έξοδα της Aegean διαμορφώνονται για το διάστημα Απριλίου – Μαΐου – Ιουνίου στα 26-28 εκατ. ευρώ. Περαιτέρω αποφάσεις για το εργατικό δυναμικό της η εταιρεία θα λάβει μετά την ανακοίνωση των κρατικών προγραμμάτων στήριξης, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε «πάγωμα» προσλήψεων εποχικών συνεργατών και ακύρωση συμβάσεων με αλλοδαπούς πιλότους. Η Aegean μετράει σήμερα 300 άτομα λιγότερα από ό,τι το περασμένο καλοκαίρι, ενώ υπάρχουν ακόμη 580 εργαζόμενοι σε εποχική βάση.

Κλείνοντας ο κ. Βασιλάκης δεν παρέλειψε να υπερτονίσει την ανάγκη κρατικής ενίσχυσης του κλάδου, ειδικά αφού πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθείται από άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Οπως σημείωσε, σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν λάβει κρατική ενίσχυση καταλήγει να χάνει σε επίπεδο ανταγωνισμού από τις άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες που έχουν ευνοηθεί. Ωστόσο, τόνισε ότι τυχόν βοήθεια θα πρέπει να παρέχεται μόνο σε επιχειρήσεις που υπήρξαν υγιείς το 2019, όπως ήταν η Aegean. «Δεν ζητούμε από το κράτος να πάρει όλο το βάρος της κρίσης, αλλά να συνδράμει στην προσπάθειά μας»… .

Με πληροφορίες από στην ιστοσελίδα kathimerini.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

NaxosPress: Συμμετοχή στην σημερινή (12/06) πανελλαδική απεργία των δημοσιογράφων

Το NaxosPress συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε η ΠΟΕΣΥ για αξιοπρεπείς μισθούς, Συλλογικές Συμβάσεις και θεσμική προστασία στον δημοσιογραφικό κλάδο.

Στοίχημα – Βραζιλία: Η έδρα έχει το πρώτο λόγο

Η πρόταση της ημέρας.. Μπραγκαντίνο - Μπαΐα: Στήριξη στην έδρα στο 2.05!

Δ. Αθανασούλης: “Δεν είναι απομάκρυνση, είναι προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς” (video)

Ο Δημήτρης Αθανασούλης ξεκαθαρίζει στο πλαίσιο συνέντευξής του ότι ένας Κούρος θα μεταφερθεί στο νέο μουσείο της Νάξου, στο πλαίσιο διεθνώς αναγνωρισμένων πρακτικών προστασίας των μνημείων

Στέλλα Κονιτοπούλου: «Έρωτα Αλήτη», μουσικές ρίζες και νέα ξεκινήματα (video)

Η αγαπημένη ερμηνεύτρια μιλάει στον Νίκο Σκορδιαλό για τον νέο της δίσκο, τη συνεργασία με τον Γιάννη Πάριο, την οικογένεια, τη Νάξο και τα πανηγύρια.

“7ο Food Experience Graviera Naxos”: Η καρδιά της γαστρονομίας χτυπά (και πάλι) στη Νάξο

Ένα μοναδικό τριήμερο γεύσεων και δημιουργίας, με πρωταγωνιστή τη Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. και φόντο τα μαγευτικά τοπία του Αιγαίου.

«Όχι στη μεταφορά των Κούρων»: Ψήφισμα πολιτών για τη διατήρηση των αρχαϊκών αγαλμάτων στο Φλεριό Νάξου

Η Κατερίνα Γιαννακά ξεκίνησε διαδικτυακή καμπάνια κατά της απομάκρυνσης των Κούρων, με στόχο την παραμονή τους στον φυσικό και ιστορικό τους χώρο – Το ψήφισμα συγκεντρώνει υπογραφές και ενώνει φωνές.

Naxos Medical – Συνδυάστε πρόληψη και αισθητική: Ιατρείο Μαστού & Πλαστικής Χειρουργικής

Το Σάββατο 14 Ιουνίου στο Naxos Medical, δύο εξειδικευμένοι στρατιωτικοί ιατροί παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την υγεία και την εικόνα σας.

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Τριήμερο Αγίου Πνεύματος 2025: Η Αίγινα ξανά στην κορυφή, ποια νησιά των Κυκλάδων ξεχώρισαν

Οι Κυκλάδες και ο Αργοσαρωνικός κυριάρχησαν στις κρατήσεις του Ferryhopper – Στο προσκήνιο οι ταξιδιώτες Gen Z και οι τετράποδοι φίλοι τους

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

Νάξος – Αεροδρόμιο: Επιστροφή στη κανονικότητα, αλλά μας έμεινε “αμανάτι” το αεροσκάφος (!!!)

Ένα περιστατικό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση, μετατράπηκε σε απόδειξη επαγγελματισμού και ετοιμότητας. Η επόμενη ημέρα βρίσκει το νησί να μετρά την ωριμότητά του ως τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής.

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Εκτακτο – Olympic Air: Καθηλωμένο στο διάδρομο το αεροσκάφος λόγω προβλήματος στον κινητήρα

Εκτακτο.. Καθηλώθηκε αεροπλάνο της Olympic Air στον διάδρομο καθότι πήρε φωτιά ο κινητήρας του λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Νάξου

Νάξος – Κόρωνος: Μια προσφορά από καρδιάς στη μνήμη του Νικόλα Μανωλά

Οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Κορώνου Νάξου ευγνωμονεί την οικογένεια του Νικόλα Μανωλά για μια δωρεά που θα δώσει φωνή στις μαθητικές εκδηλώσεις

Νάξος – “Emerald Azzurra”: Η πολυτέλεια “έδεσε” στο νησί των Κυκλάδων

Με 110 μέτρα μήκος και 50 πολυτελείς καμπίνες, το υπερσύγχρονο "Emerald Azzurra" πραγματοποιεί μία ακόμη επταήμερη κρουαζιέρα στο Αιγαίο και φέρνει τη Νάξο στο χάρτη των VIP προορισμών

Μια ιστορική βραδιά: Οι Κονιτοπουλαίοι επανενώνονται στο Άλσος Βεΐκου

Στις 22 Ιουλίου, η οικογένεια-σύμβολο της νησιώτικης μουσικής ανεβαίνει ξανά στη σκηνή, σε μια γιορτή της παράδοσης και των ριζών μας

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

«Το Γλέντι»… αλλιώς! ONIRAMA & Νίκος Οικονομίδης ενώνουν κόσμο, βιολί και καλοκαίρι (video)

Η πιο feel-good διασκευή του καλοκαιριού είναι εδώ: Νησιώτικο βιολί, ηλεκτρική ενέργεια και ρυθμός που δεν κάθεται ποτέ

Reddit – Νάξος: Στη δεύτερη θέση των πιο υποτιμημένων νησιών στον κόσμο

Το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων εντυπωσιάζει τη διεθνή κοινότητα του Reddit με την αυθεντικότητα, την ηρεμία και την φυσική του ομορφιά

Τραγωδία στην Πάρο: Συνελήφθησαν οι γονείς βρέφους 5 μηνών που έχασε τη ζωή του

Υπόθεση θανάτου βρέφους συγκλονίζει την Πάρο – Σε εξέλιξη η έρευνα των Αρχών για τις συνθήκες του περιστατικού και τις ευθύνες των γονέων.