Ένα ερώτημα που απασχολεί μικρούς και μεγάλους, βρήκε πρόσφορο έδαφος για συζήτηση και δημιουργία στην Ε’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Βίβλου: Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη και πώς επηρεάζει τη ζωή μας;
Χάρη στην πρωτοβουλία του The Lyceum Project και τη συμμετοχή των Μαρία Δαγκιόγλου και Δώρας Κατσαμόρη, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε μια διαδραστική και παιγνιώδη δραστηριότητα με επίκεντρο την κατανόηση της ΤΝ. Με τρόπο απλό, προσγειωμένο και με παραδείγματα από την καθημερινότητά τους, τα παιδιά όχι μόνο ενημερώθηκαν, αλλά και συμμετείχαν ενεργά στον διάλογο.
Αρχικά, οι εμψυχώτριες συστήθηκαν και εξήγησαν την αποστολή τους: να ανακαλύψουν μαζί με τα παιδιά τι γνωρίζουν ήδη για την ΤΝ, να ενισχύσουν την κατανόηση της λειτουργίας της, αλλά και να προβληματιστούν γύρω από την ηθική της διάσταση. Μέσα από ερωτήσεις, παραδείγματα και συζήτηση, τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις, τις αγωνίες αλλά και τις ελπίδες τους για το μέλλον.
Η δράση κορυφώθηκε με εικαστικές δημιουργίες των μαθητών της Ε’ Τάξης υπό τον τίτλο «Μεγαλώνοντας σε έναν κόσμο με Τεχνητή Νοημοσύνη», αποτυπώνοντας τις εντυπώσεις τους με φαντασία και συναίσθημα.
Η δραστηριότητα τους βοήθησε να κατανοήσουν βαθύτερα ότι η ΤΝ δεν είναι κάτι μαγικό ή απειλητικό, αλλά ένα εργαλείο – κι όπως όλα τα εργαλεία, εξαρτάται από το πώς θα τη χρησιμοποιήσουμε.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν στο τέλος της δράσης:
«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο! Το πώς θα τη χρησιμοποιήσουμε είναι δική μας επιλογή!»
Η δράση αυτή υπενθύμισε σε όλους – μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς – ότι ο διάλογος για την τεχνολογία πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία, με στόχο όχι τον φόβο, αλλά τη γνώση, την ηθική σκέψη και τη συνειδητή επιλογή.
Με πληροφορίες από την επίσημη σελίδα (blog) του Δημοτικού Σχολείου Βίβλου