Η ώρα έφτασε…. Μπαίνει η ταμπέλα …κλειστόν. Προσωρινά κλειστό θα παραμείνει από αύριο Τρίτη 11 Μαρτίου και έως την Κυριακή 30 Μαρτίου το αεροδρόμιο της Νάξου. Η αναστολή λειτουργίας πραγματοποιείται στο πλαίσιο των έργων επέκτασης του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών και της αναβάθμισης του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης, σύμφωνα με ΝΟΤΑΜ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Ειδικότερα, ο διάδρομος στον Κρατικό Αερολιμένα Νάξου θα παραμείνει κλειστός προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα τεχνικά έργα υποδομών και συντήρησης του οδοστρώματος. Κατά τη διάρκεια των εργασιών αναβάθμισης δεν θα επηρεαστούν οι πτήσεις αεροδιακομιδών με ελικόπτερα, καθώς θα κάνουν χρήση εγκεκριμένου χώρου του δαπέδου στάθμευσης του αεροδρομίου.
Η προσωρινή αναστολή της εξυπηρέτησης εμπορικών πτήσεων είναι αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα και με ασφάλεια οι απαιτούμενες τεχνικές εργασίες κατασκευής και σύνδεσης του νέου τροχοδρόμου με τον διάδρομο προσγείωσης / απογείωσης, καθώς και η εξυγίανση και ενίσχυση των ερεισμάτων του διαδρόμου.
«Οι εργασίες γίνονται με στόχο να εξυπηρετούνται μεγαλύτεροι τύποι αεροσκαφών με ασφάλεια, προς όφελος του επιβατικού κοινού», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΥΠΑ.
ΥΠΑ: “Κλειστόν” το αεροδρόμιο της Νάξου ελέω εργασιών από 11 έως 30 Μαρτίου
Εργασίες και χρονοδιάγραμμα
Πότε όμως θα ολοκληρωθούν οι εργασίες; Οι αισιόδοξοι μιλάνε για τέλος του 2025 και με δεδομένο ότι η πρώτη απόφαση όταν και μπήκαν οι υπογραφές μιλούσαν για την Ανοιξη του 2025. Ομως, υπάρχει και το ρεαλιστικό σενάριο που θέλει το έργο να έχει ολοκληρωθεί στα μέσα της επόμενης χρονιάς, το 2026….
Αυτός είναι άλλωστε και ο απώτερος στόχος: να έχουμε ένα κανονικό αεροδρόμιο την καλοκαιρινή περίοδο του 2026 για να μπορεί να υποδεχτεί τα δρομολόγια που χρόνο με το χρόνο γίνονται όλο και περισσότερα.
Παράλληλα, αναμένουμε και τις εξελίξεις στα κτηριακά και την πλήρη αναβάθμισή τους γιατί δεν γίνεται να έχεις τόσες πτήσεις (σ.σ. ακόμη και 15 την ημέρα) με αυτό το ακίνητο υποδοχής επισκεπτών που έχουμε σήμερα…
Ομως, ήρθε η ώρα για τη .. πρώτη αναστολή λειτουργίας του για να μπορέσουν να γίνουν οι εργασίες επέκτασης του διαδρόμου στο πλάτος.
Οπως ανέφερε ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός – μετά τις ερωτήσεις που δέχτηκε από την αντιπολίτευση στη διάρκεια πρόσφατου Δημοτικού Συμβουλίου – θα υπάρξει προσωρινό κλείσιμο του αεροδρομίου για περίπου τρεις εβδομάδες ώστε να γίνουν εργασίες για την διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 7.5 μέτρα αριστερά και δεξιά του διαδρόμου με στόχο να φτάσει στα 45 μέτρα όταν παραδοθεί..
Να σημειώσουμε ότι μετά το πέρας των εργασιών θα έχουμε έναν διάδρομο στα 1200 μέτρα μήκος και 45 μέτρα πλάτος ώστε να μπορούν τα μεγαλύτερα σκάφη να έρχονται με πλήρη φορτίο για να καλύψουν τις αυξανόμενες επικοινωνιακές ανάγκες του νησιού..
Επένδυση
Παράλληλα, τρέχει ο διαγωνισμός για την … αξιοποίηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, ανάμεσά τους και αυτό της Νάξου. Η διαδικασία ωρίμανσης του διαγωνισμού βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και έχει ήδη επιλεγεί, κατόπιν διαγωνισμού, κονσόρτσιουμ συμβούλων. Η Eurobank είναι ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος, η Doxiadis Associates Consultants on Development και Ekistics SA ο τεχνικός σύμβουλος και η Your Legal & Partners, μαζί με το δικηγορικό γραφείο Δρακόπουλος – Βασαλάκης DVLAW, οι νομικοί σύμβουλοι.
ΥΠΑ – Περιφερειακά Αεροδρόμια: Αναβάθμιση αρχικά και .. αξιοποίηση μέσω ιδιώτη στη συνέχεια
Ο τεχνικός σύμβουλος ολοκλήρωσε τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο το σύνολο των επισκέψεων στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια και παρέδωσε εντός του Φεβρουαρίου στο Υπερταμείο το πρώτο παραδοτέο, το οποίο αφορά την τεχνική καταγραφή και επισκόπηση κάθε αεροδρομίου ξεχωριστά (technical due diligence).
Πρόκειται για μια «τεχνική φωτογραφία» της παρούσας κατάστασης κάθε αεροδρομίου, περιλαμβάνοντας την υφιστάμενη κατάσταση των υποδομών και εγκαταστάσεων. Εως τα τέλη Μαρτίου θα καταρτιστεί η μελέτη που θα περιλαμβάνει τις απαιτούμενες επενδύσεις ανά αεροδρόμιο, καθώς και τα προβλεπόμενα εκτιμώμενα έσοδα και έξοδα σε βάθος 30ετίας, μαζί με τις εκτιμήσεις για την επιβατική κίνηση.
Η μελέτη αυτή θα επιτρέψει στον χρηματοοικονομικό σύμβουλο να καταρτίσει εναλλακτικά σενάρια και χρηματοοικονομικά μοντέλα και στο Υπερταμείο να επιλέξει τη βέλτιστη συμβατική και χρηματοδοτική δομή του διαγωνισμού, και στη συνέχεια να προχωρήσει στην προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης, ώστε ο διαγωνισμός να εκκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2025.