“… Σαν να μην έφτανε η ακρίβεια που δοκιμάζει τους επιχειρηματικούς μας κλάδους και τους καταναλωτές-τουρίστες, τα υπέρογκα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα αυξημένα μεταφορικά κόστη, οι καθυστερήσεις πλοίων και οι ακυρώσεις δρομολογίων, έρχεται να προστεθεί και η διακοπή των γρήγορων πλοίων πριν ακόμα τελειώσει η σεζόν και να καθιστά το νησί μας απαγορευτικό προορισμό και από τις 9/9 αποκλεισμένη περιοχή….”
Ποιος το αναφέρει και γιατί; Ο λόγος για τον Σύλλογο Τουριστικών Επιχειρηματιών Κουφονησίου ο οποίος προχώρησε σε κατάθεση “επιστολής διαμαρτυρίας” με παραλήπτη τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη (σ.σ. ακτοπλοϊκές εταιρίες αλλά και τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με τη μορφή κοινοποίησης), με θέμα τι άλλο από την διακοπή δρομολογίων στις 9 Σεπτεμβρίου των ταχύπλοων στο Κουφονήσι. Παράλληλα καταθέτει προτάσεις για την βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού και κυρίως θέτει θέμα προγραμματισμού όταν μιλάει για διετή (2) δρομολόγηση..
Αναλυτικά
Επιστολή Διαμαρτυρίας
Αξιότιμε κε. Υπουργέ
Ο Σύλλογος Τουριστικών Επιχειρηματιών Κουφονησίου (Σ.Τ.Ε.Κ) διαμαρτύρεται προς κάθε κατεύθυνση και κυρίως προς τους κρατικούς φορείς, για την διακοπή των γρήγορων πλοίων από τις 9 Σεπτεμβρίου από Πειραιά προς το Κουφονήσι και την αλλαγή του συμβατικού πλοίου Blue Star στο χειμερινό του ωράριο, δηλ. αναχώρηση 5:30 το απόγευμα από Πειραιά και άφιξη στο Κουφονήσι στις 2:30 τα ξημερώματα, πριν ακόμα τελειώσει η τουριστική σεζόν.
Η συνθήκη αυτή έρχεται σε αντίθεση με τη συλλογική προσπάθεια από τις επιχειρήσεις μας τα τελευταία χρόνια για επέκταση της σεζόν στο Κουφονήσι, που θα τις κάνει πιο βιώσιμες και θα επιφέρει επιπλέον έσοδα στο κράτος.
Σαν να μην έφτανε η ακρίβεια που δοκιμάζει τους επιχειρηματικούς μας κλάδους και τους καταναλωτές-τουρίστες, τα υπέρογκα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα αυξημένα μεταφορικά κόστη, οι καθυστερήσεις πλοίων και οι ακυρώσεις δρομολογίων, έρχεται να προστεθεί και η διακοπή των γρήγορων πλοίων πριν ακόμα τελειώσει η σεζόν και να καθιστά το νησί μας απαγορευτικό προορισμό και από τις 9/9 αποκλεισμένη περιοχή.
Ως αποτέλεσμα τα προβλήματα που καταγράφονται, χωρίς να είναι τα μόνα, από τις πρώτες κιόλας μέρες υπήρξαν ακυρώσεις δωματίων, διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, κατακόρυφη πτώση στις αφίξεις και κατά συνέπεια των εσόδων και τη συνολική μαράζωση του νησιού ενώ θα μπορούσαμε να έχουμε όπως όλα δείχνανε έναν από τους καλύτερους Σεπτεμβρίους των τελευταίων ετών.
Ζητάμε
- Τα προγραμματισμένα δρομολόγια στο νησί να αρχίζουν 30 Απριλίου και να τελειώνουν 30 Σεπτεμβρίου κάθε χρονιά.
- Το βραδινό δρομολόγιο του Blue Star να ξεκινά την 1 Οκτωβρίου και να τελειώνει 30 Απριλίου.
- Να ανακοινώνεται το πρόγραμμα δρομολογίων για 2 χρόνια πχ 30 Σεπτεμβρίου 2024 – 2026
- Να συνδυάζονται οι ώρες αφίξεων – αναχωρήσεων προς τους αεροπορικούς προορισμούς (Μύκονο-Σαντορίνη-Πάρο) με τις βασικές αεροπορικές συνδέσεις και αστικές διασυνδέσεις (πχ. Σαντορίνη – Κρήτη)
Ελπίζουμε να γίνεται κατανοητή η αγανάκτηση μας και ζητούμε την συνεργασία σας για τη συζήτηση και επίλυση αυτών των προβλημάτων.